Gå til innhold

Vurderer elbil, hva anbefales som ser bra ut har ok bakkeklaring og grei rekkevidde?

I Grosny

Anbefalte innlegg

Jeg synes Volvo XC 40, Jaguar I-Pace og Mustang  Mach-E ser fine ut. Er dere som har disse bilene fornøyd? Er det mye feil og mye tid på verksted? Jeg forstår at Tesla modell Y kunne passet, men synes egentlig at de ovennevnte ser penere ut. Vil ikke ha grå bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi var ute å prøvde Mustang Mach-E da vi skulle ha elbil. Jeg likte den veldig godt å kjøre, og synes den er pen å se på. Det jeg ikke likte, var setene. De var veldig flate, og uten sidestøtte. Ellers var det en fin bil. Har lest litt eiererfaringer i ettertid, og rust på bremseskivene er en gjenganger. Men det er vel litt felles for alle elbiler. 

Jaguar I-Pace og Volvo har jeg aldri prøvd. Men en bekjent som jobber som mekaniker et sted de selger Jaguar, advarte meg mot å noen gang kjøpe en I-Pace. Det var visst alt for mye trøbbel med dem i følge han. 

Anonymkode: 49bc4...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

El-bil er for miljøforurensere og de som tror de er noe.

Anonymkode: 17c75...42e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volvoen sin CME arkitektur er grusomt foreldet med et veldig høyt forbruk og dårlig plass inne i bilen. Jaguar er det eneste meg elbilmerke som har tilbakekjøpt biler under NDA. Svært usikkert bilhold!

Ford sin Mustang har et godt rykte, greie biler det. Men du får en vesentlig bedre bil, på alle måter, i Kia EV6 - bedre batteriteknologi, bedre interiør, bedre garantier mm. Liker du ikke den, er Hyundai Ioniq 5 en ganske lik bil med 80-talls synthwave estetikk. Model Y kan heller ikke sees bort fra; grei billigbil med god ladeinfrastruktur.

Anonymkode: 1cd3d...340

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så litt rundt på nettet nå, Renault Scenic ser interessant ut. Men jeg tror den er helt ny, og at ingen har kjøpt slik bli foreløpig. Megane er også fin, men har mindre batteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
I Grosny skrev (1 time siden):

Jeg så litt rundt på nettet nå, Renault Scenic ser interessant ut. Men jeg tror den er helt ny, og at ingen har kjøpt slik bli foreløpig. Megane er også fin, men har mindre batteri.

Renault har lang erfaring med batteribiler. Prøv og rapportér tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Renault har lang erfaring med batteribiler. Prøv og rapportér tilbake!

Det er sant.  Zoe har vært med en stund. Er dere fornøyd med Zoe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (13 minutter siden):

Har en kollega som har det, den er helt fryktelig på vinterføre i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (1 minutt siden):

Har en kollega som har det, den er helt fryktelig på vinterføre i hvert fall

Jeg tenkte mer på om den var driftssikker eller brukte mye tid på verksted. Antar at Megane og Scenic har helt andre kjøreegenskaper, men deler Elbilbyggetradisjonen med andre Renaulter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (18 timer siden):

Jeg synes Volvo XC 40, Jaguar I-Pace og Mustang  Mach-E ser fine ut. Er dere som har disse bilene fornøyd? Er det mye feil og mye tid på verksted? Jeg forstår at Tesla modell Y kunne passet, men synes egentlig at de ovennevnte ser penere ut. Vil ikke ha grå bil. 

Hvis du skal velge noen av dem så må det være på grunn av utseendet ja. Bortsett fra utseendet så er nok Model Y en bedre bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

El-bil er for miljøforurensere og de som tror de er noe.

Anonymkode: 17c75...42e

Nei, elbiler forurenser mye mindre enn fossilbiler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jaguar I-Pace og Volvo har jeg aldri prøvd. Men en bekjent som jobber som mekaniker et sted de selger Jaguar, advarte meg mot å noen gang kjøpe en I-Pace. Det var visst alt for mye trøbbel med dem i følge han. 

Den bruker veldig mye strøm. Veldig ineffektiv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (8 timer siden):

Jeg hadde Zoe som firmabil en stund. Min var veldig dårlig for å oppsummere. Likevel synes jeg mye Megane er lekker, og den er mye nyere enn den jeg hadde

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva med den nye Jeep'en? Den er jo knalltøff! 😍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Mach-E og er veldig fornøyd med den. Har hatt den i to år nå. På sommeren har den rekkevidde nærmere 500 km, og nå når det har vært -20/-30 er rekkevidden 225 km. 

Anonymkode: 05e4b...a81

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo XC40 har jo et design som blir mer og mer moderne, hvis det betyr noe. Tror aldri den bilen vil se gammel ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peugeot E-3008 ser interessant ut, og den skal komme med stort batteri i 2025. Leveres allerede nå med ganske greit batteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...