AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Unge som har sovet PÅ meg i 6 netter, siden han er syk og trenger nærheten. Har derfor sovet elendig i nesten én uke. Jeg er høygravid og har mye vondt. Enda vondere nå etter mange netter hvor jeg ikke kan snu meg noe særlig pga barn i senga, og nada hvile på dagtid siden lillemann er hjemme fra bhg. I mens har bilen min snødd ned totalt. Nevnte til mannen at jeg kunne tenkt meg en tur ut med bilen i morgen, og da klikka han fordi han ikke orka å måke den fri… Ba han glemme det, jeg får måke selv i morgen med 2-åringen på slep. Men er jeg urimelig som ønsker han kunne måkt? 🙁 sa ifra kl18 i kveld, så var ikke seint heller. Nå er han ute på kjøpesenter og kjøper seg nye sko… Anonymkode: aa463...7db
Sofakona Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Enda en slikt mannfolk 🤦 herregud du må jo bare si at nå må han hjelpe til..høres jo ut som du blir alene mamma til 2 snart 5
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Nei, jeg syne ikke du er urimelig i det hele tatt i dette tilfellet her. Kan ikke han være hjemme med 2-åringen i morgen, så får du måkt bilen og kjørt avgårde og fått deg litt egentid? Anonymkode: a92cb...175 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Om du er urimelig? Du vet jo svaret på dette, selv. Du sier du er høygravid, og har tatt deg av en syk toåring alene(?), i en uke. Enten er mannen din retardert, eller totalt blottet for empati. Å få barn nummer to, høres dessverre ut som et svært dårlig valg for dere. Håpar for din del at dette bare er forbigående idioti av din mann. Anonymkode: 0bc2e...75a 5 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 En mann som ikke måker bilen fram for sin høygravide kone, et ikke et skikkelig mannfolk. Nå er jeg av den veldig selvstendige sorten, men mannen min ville ha røsket spaden ut av hendene mine og jeg hadde prøvd meg på å måke fram bil. Og hvis han er på kjøpesenteret nå, så har han altså orket å måke fram sin egen bil? Anonymkode: 82ecc...5ac 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En mann som ikke måker bilen fram for sin høygravide kone, et ikke et skikkelig mannfolk. Nå er jeg av den veldig selvstendige sorten, men mannen min ville ha røsket spaden ut av hendene mine og jeg hadde prøvd meg på å måke fram bil. Og hvis han er på kjøpesenteret nå, så har han altså orket å måke fram sin egen bil? Anonymkode: 82ecc...5ac Hans bil var ikke nedsnødd, siden har har brukt den til jobb hele uken 😞 Anonymkode: aa463...7db
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #7 Skrevet 18. januar 2024 Hvorfor har du tatt deg av en syk 2 åring hver natt og dag i en uke helt alene hvis han også er hjemme (da mener jeg at han ikke jobber offshore osv) ? Har han ikke steppet inn på noe vis? Kjører han vanligvis sitt eget løp mens du må ta deg av hele "familielivet"? Anonymkode: 99f18...545 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #8 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor har du tatt deg av en syk 2 åring hver natt og dag i en uke helt alene hvis han også er hjemme (da mener jeg at han ikke jobber offshore osv) ? Har han ikke steppet inn på noe vis? Kjører han vanligvis sitt eget løp mens du må ta deg av hele "familielivet"? Anonymkode: 99f18...545 Fordi han jobber, og trenger søvn før ny arbeidsdag. Han har ikke vært hjemme. Han er hjemme ca kl 1630, og har da tatt barnet en times tid så jeg kan hvile. Anonymkode: aa463...7db
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #9 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi han jobber, og trenger søvn før ny arbeidsdag. Han har ikke vært hjemme. Han er hjemme ca kl 1630, og har da tatt barnet en times tid så jeg kan hvile. Anonymkode: aa463...7db Han har vel sykt barn dager han kan ta ut for å dempe belastningen som går på deg? Selv om du eventuelt er sykemeldt eller begynt i permisjon så trenger du hvile du også. At han tar barnet kun 1 time om dagen høres helt tullete ut. Hva gjør han resten av kvelden da? Anonymkode: 99f18...545 3 1 1
lillevill Skrevet 18. januar 2024 #10 Skrevet 18. januar 2024 Dere må måke bilen. 🤣Blir plussgrader til helga så da blir det is. 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #11 Skrevet 18. januar 2024 lillevill skrev (Akkurat nå): Dere må måke bilen. 🤣Blir plussgrader til helga så da blir det is. Bilen må ut uansett, så jeg tar det i morgen jeg! 😖😅 Skrur på varme og radio, og putter inn ungen med pledd og noen kjeks, så går det alltids 😊 Anonymkode: aa463...7db
Sofakona Skrevet 18. januar 2024 #12 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Fordi han jobber, og trenger søvn før ny arbeidsdag. Han har ikke vært hjemme. Han er hjemme ca kl 1630, og har da tatt barnet en times tid så jeg kan hvile. Anonymkode: aa463...7db Oi en hel time? Seriøst...er det alt han gjør med barnet i løpet av dagen? Legger han barnet? Gir mat? Bytter bleier etc? 2
lillevill Skrevet 18. januar 2024 #13 Skrevet 18. januar 2024 Hva med å spørre en nabo om hjelp da? Eller post på FB. Ansett en ungdom? 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #14 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har vel sykt barn dager han kan ta ut for å dempe belastningen som går på deg? Selv om du eventuelt er sykemeldt eller begynt i permisjon så trenger du hvile du også. At han tar barnet kun 1 time om dagen høres helt tullete ut. Hva gjør han resten av kvelden da? Anonymkode: 99f18...545 Han hjelper med legging og sånn, også har jeg lagt meg med barnet i 19-tiden for å få hentet inn nok hvile til en ny dag. Mye oppvåkninger pga feber, måling, febernedsettende, tett nese osv, så må legge meg samtidig for å orke. (Ligger i senga med barnet i armkroken nå💙) Da sitter han oppe og ser på tv og sånn. Anonymkode: aa463...7db
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #15 Skrevet 18. januar 2024 lillevill skrev (1 minutt siden): Hva med å spørre en nabo om hjelp da? Eller post på FB. Ansett en ungdom? Synes det er litt pinlig å be om hjelp.. klarer det selv, hadde bare vært godt å slippe. Men takk for gode råd ❤️ Anonymkode: aa463...7db
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #16 Skrevet 18. januar 2024 Sofakona skrev (3 minutter siden): Oi en hel time? Seriøst...er det alt han gjør med barnet i løpet av dagen? Legger han barnet? Gir mat? Bytter bleier etc? Han er med på dette, vi ordner barnet for legging sammen, han tar sin del der. Men sjelden alene så jeg får hvilt. Anonymkode: aa463...7db
lillevill Skrevet 18. januar 2024 #17 Skrevet 18. januar 2024 Skriv på FB " hei jeg ser etter en kjekk ungdom som har lyst å tjene noen småpenger. Jeg er syk og gravid, og får ikke barnevakt, og mannen er opptatt med sitt. Jeeg trenger hjelp til å måke snø daBilen er nedsnødd. Jeg tilbyr 300 kr til en ungdom som kunne tenke seg å hjelpe!" 1 1 1
Sofakona Skrevet 18. januar 2024 #18 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er litt pinlig å be om hjelp.. klarer det selv, hadde bare vært godt å slippe. Men takk for gode råd ❤️ Anonymkode: aa463...7db Men hva vil du at mannen din skal bli bedre å hjelpe til med? Og sier du det til han? Sier du imot...eller er du slik som mange mødre...som ikke setter ned foten og gjør heller ting alene
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #19 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han hjelper med legging og sånn, også har jeg lagt meg med barnet i 19-tiden for å få hentet inn nok hvile til en ny dag. Mye oppvåkninger pga feber, måling, febernedsettende, tett nese osv, så må legge meg samtidig for å orke. (Ligger i senga med barnet i armkroken nå💙) Da sitter han oppe og ser på tv og sånn. Anonymkode: aa463...7db Kan ikke dette ubrukelige neket ta en sykedag for å passe barnet han er far til? Hvorfor godtar du dette? 💔 Anonymkode: e4898...f53 1 1 2
lillevill Skrevet 18. januar 2024 #20 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er litt pinlig å be om hjelp.. klarer det selv, hadde bare vært godt å slippe. Men takk for gode råd ❤️ Anonymkode: aa463...7db Det er ikke pinlig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå