Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å finne fine guttenavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Venter gutt nr. 2, og sist jeg var gravid kavet vi lenge med å finne navn jeg likte. Er sikker på at samboeren min kom på hundre navn, og av alle de likte jeg kun ett. Har ikke fått noen nye navn inn på den lista, så jeg trenger sårt hjelp! Er åpen for det meste untatt sånne åpenbare unge mødre-navn som Linus-Maximilian og Timian Leander, og fengselsfuglnavn som Kim-Ronny og lignende 😄

Anonymkode: 21ca6...3a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor? Fordi guttenavn "skal" være både "barske" og "søte", og dette er krav som står i konflikt med hverandre. 

Linus-Maximilian og Timian Leander fikk navnene sine fordi foreldrene ikke klarte å løse denne konflikten 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Pringle skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Fordi guttenavn "skal" være både "barske" og "søte", og dette er krav som står i konflikt med hverandre. 

Linus-Maximilian og Timian Leander fikk navnene sine fordi foreldrene ikke klarte å løse denne konflikten 😁

Så da valgte de heller to rare klissesøte navn...?😳😂

Anonymkode: 8aa83...6bc

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så da valgte de heller to rare klissesøte navn...?😳😂

Anonymkode: 8aa83...6bc

Ja, det vitner om totalt sammenbrudd 🙃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes også det er vanskelig å finne ordentlig fine guttenavn, selv om de fleste er helt grei på en måte. Tror jeg liker disse best: Alvin, Ulrik, Thore, Casper og Edvard.

Anonymkode: f3ee8...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig, det er kjempevanskelig med guttenavn. Må finne selv, har lett gjennom alle lister og liker egentlig ingen sånn helt.

Anonymkode: 0e93b...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Uuuhh... er i akkurat samme sits selv 🥲

har et par navn fra forrige gang men får se an først når gutten er født hva det blir før en liten fyr ❤️

Anonymkode: 3c203...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er da masse fine guttenavn😍

Anonymkode: faac3...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er da masse fine guttenavn😍

Anonymkode: faac3...42b

Hvilke da? 😅 Kommer ikke på et eneste jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker navnene midt på skalaen som Thomas, Fredrik, Martin, Magnus.

Så ikke ytre kliss med Linus, Liam, Krisander osv og ikke ytre mosedott som Hallstein, Gorm og Njål.  

Anonymkode: 360cb...88d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Karl

Johannes 

Torfinn 

Yngvar 

Håkon

Anonymkode: 71921...d0f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Liker navnene midt på skalaen som Thomas, Fredrik, Martin, Magnus.

Så ikke ytre kliss med Linus, Liam, Krisander osv og ikke ytre mosedott som Hallstein, Gorm og Njål.  

Anonymkode: 360cb...88d

Ytre mosedott! 😄 En veldig god beskrivelse, haha.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ti10

Det kommer an på hvilken stil du liker. Hvilken stil har navnet til den første gutten din?

For det blir litt rart hvis den første heter Atlas-Leander, og den neste skal hete Sigmund ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sigurd, Martin, Viktor, Eskild, Torvin, Mikael, Olai, Fred, Simon, Axel, Jonas, Lars

Anonymkode: 0b16f...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er lettere å finne fine guttenavn enn jentenavn. Men jeg liker forholdsvis maskuline og tradisjonelle navn.

Er veldig glad i norrøne navn: Sverre, Sigurd, Olav, Øystein, Aslak, Tarjei, Håkon, Eirik

Av mer internasjonale navn liker jeg godt Oskar, Karl, Gustav, Johan

Sjekk de ulike europeiske landenes kongerekker, er mitt beste tips! Kongene har stort sett navn som anses som stødige og klassiske, og som de fleste liker.

Anonymkode: 73c88...e7b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

I den internasjonale verdenen vi lever i , så må man forsøke å ta litt hensyn til barna også. Det er sjanseløst å gi ungene navn som "Gjermund", "Oddleif" og liknende...Jeg jobbet en liten stund på den Norske ambassaden i London, og der fikk jeg en trainee som het Sørås til etternavn...Det gikk to uker før "Mister Sore Ass" måtte bytte etternavn....Bare en liten "heads up" 🤣

Anonymkode: 8d6d7...339

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ytre mosedott! 😄 En veldig god beskrivelse, haha.

🤣🤣🤣

Anonymkode: 07fc5...67a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Er veldig glad i norrøne navn: Sverre, Sigurd, Olav, Øystein, Aslak, Tarjei, Håkon, Eirik

Anonymkode: 73c88...e7b

Her har du faktisk funnet en samling fine norrøne navn. Jeg får litt fnatt av de som høres ut som lyder fra en vektløfter. "Hva skal barnet hete?" "Fnaaaahr"

Dog ikke kjempebeistret for Aslak siden jeg snakker brukbart tysk. 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 21.42):

I den internasjonale verdenen vi lever i , så må man forsøke å ta litt hensyn til barna også. Det er sjanseløst å gi ungene navn som "Gjermund", "Oddleif" og liknende...Jeg jobbet en liten stund på den Norske ambassaden i London, og der fikk jeg en trainee som het Sørås til etternavn...Det gikk to uker før "Mister Sore Ass" måtte bytte etternavn....Bare en liten "heads up" 🤣

Anonymkode: 8d6d7...339

Du er ikke så opptatt av personvern og diskresjon når det gjelder jobben din, skjønner jeg ;)

Anonymkode: 37e0d...867

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...