AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #1 Skrevet 17. januar 2024 Jeg ønsker sende en klage på en behandler. Jeg har opptak av behandlersamtale med vedkommende, der det enkleste ville vært å be 3.part vurdere dynamikken i behandlingsrommet ved å høre gjennom opptaket. Kan jeg bruke ett opptak i en klage? Anonymkode: 882fd...4ee
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #3 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nope! Anonymkode: 8e192...8f2 Hvorfor ikke? Anonymkode: 882fd...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #4 Skrevet 17. januar 2024 Det er lovlig å ta opp en samtale du selv er en del av men ikke å dele den. Anonymkode: 8e192...8f2 4 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #5 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er lovlig å ta opp en samtale du selv er en del av men ikke å dele den. Anonymkode: 8e192...8f2 Men er klagesak noe som regnes som deling da? De som vurderer klagen har jo taushetsplikt? Er det ikke bare offentlige plattformer og sånt som er ulovlig? Anonymkode: 882fd...4ee
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #6 Skrevet 17. januar 2024 Statsforvalteren vil ikke ta k ett slikt opptak. Ja- det er deling - og tatt opp uten behandlers vitende- derfor også av svært lav bevisverdi da den som tok opp kan ha styrt samtalen.. Anonymkode: 8e192...8f2 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #7 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Statsforvalteren vil ikke ta k ett slikt opptak. Ja- det er deling - og tatt opp uten behandlers vitende- derfor også av svært lav bevisverdi da den som tok opp kan ha styrt samtalen.. Anonymkode: 8e192...8f2 Opptaket er ikke tatt med klage for øye, så det er like lite flatterende for meg som for behandler. Det er nettopp derfor jeg ønsker bruke det, da det gir ett mer nyansert bilde enn min opplevelse av det som blir sagt. Du har jo selv skrevet det er lovlig å ta opp samtaler man er del av uten samtykke? At det har lav bevisverdi lever jeg greit med. Det jeg trenger få ett klart svar på er om det er lovlig eller ikke, fordi du har hevdet at det kan være ulovlig. Kan du underbygge det med fakta i stedet for at det står som en påstand? Anonymkode: 882fd...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #8 Skrevet 17. januar 2024 Som andre nevner her: Godt mulig du begår lovbrudd kun ved å dele dette opptaket med andre. Kanskje mer relevant: Du kommer antakelig ingen vei med å basere en klage på «dynamikken i rommet» eller hva det nå er. Og det er neppe noen av dem som skal behandle klagen som er interessert i å høre gjennom en halvtimes lang privat samtale som attpåtil kanskje er ulovlig delt med dem. Anonymkode: 0cc58...be6 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #9 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som andre nevner her: Godt mulig du begår lovbrudd kun ved å dele dette opptaket med andre. Kanskje mer relevant: Du kommer antakelig ingen vei med å basere en klage på «dynamikken i rommet» eller hva det nå er. Og det er neppe noen av dem som skal behandle klagen som er interessert i å høre gjennom en halvtimes lang privat samtale som attpåtil kanskje er ulovlig delt med dem. Anonymkode: 0cc58...be6 Igjen: hvor er kildene på at det er ulovlig å bruke opptak i klagesak? Nå virker det jo som helsepersonell har en enorm interesse for å lese side opp og side ned med notater fra private samtaler i journaler da, så sånn sett blir det vel litt søkt å hevde de har null interesse for den typen "dirt".. Anonymkode: 882fd...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #10 Skrevet 17. januar 2024 Send klagen du, så får du et skriftlig avslag. Og ikke minst; behandler får kopi og mulighet gil å anmelde deg for å ha spredd opptaket. Forsøkte veilede deg her for å spare meg/ kollegaer for et brev og deg selv for et nederlag. Gidder ikke mer med den tonen du driver her. Anonymkode: 8e192...8f2 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #11 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Men er klagesak noe som regnes som deling da? De som vurderer klagen har jo taushetsplikt? Er det ikke bare offentlige plattformer og sånt som er ulovlig? Anonymkode: 882fd...4ee Deling er deling taushetsplikt eller ikke. Anonymkode: 83853...c3a 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #12 Skrevet 17. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Send klagen du, så får du et skriftlig avslag. Og ikke minst; behandler får kopi og mulighet gil å anmelde deg for å ha spredd opptaket. Forsøkte veilede deg her for å spare meg/ kollegaer for et brev og deg selv for et nederlag. Gidder ikke mer med den tonen du driver her. Anonymkode: 8e192...8f2 Men helsepersonell som truer folk på nett, det er helt innafor? Skal si. Anonymkode: 882fd...4ee 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2024 #13 Skrevet 17. januar 2024 Du kan klage skriftlig på behandleren din. Men ikke med opptak. men kan du ikke bare bytte behandler om du ikke er fornøyd? Hvis du er der at du tar opptak og vil klage personen inn bør du jo finne deg ny behandler. Eller di fra til behandler at du kjenner på dynamikken eller terapien at det er noe sol ikke stemmer, så finner dere ut av det Anonymkode: ece96...bdd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå