AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar I går hørte jeg noe spesielt. Yngstebarnet på 7 år skulle ned på rommet sitt for å hente noe i et skap, og da hun kommer opp så forteller hun meg at et tomt engangs pappkrus som sto på en hylle i gangen rett utenfor rommet kom flygende og landet på gulvet ikke langt unna henne der hun sto på rommet. Dette var ikke tull og så at hun virkelig lurte selv og var litt redd. Er det noen som har noen naturlig forklaring på dette? Fra der koppen sto til der den landet er det ca 2 meter, så ikke mulig at det bare kan ha falt ned heller. Det hadde heller ikke rullet. Hun sa hun så det oppe i lufta, akkurat som når noen kaster. Anonymkode: 7c34d...169 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Et overivrig barnesinn, ettersom overnaturlige ting bare er sprøyt. Anonymkode: 85881...d17 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar (endret) Det er mye mellom himmel og jord. Mye vi ikke forstår, å avskrive det som sprøyt ville jeg ikke gjort. Men viktig å trygge barnet uten å ta fra det opplevelsen. Ikke legg så mye vekt på det. Skjer det noe lignende igjen, så lytt. Det finnes flere seriøse dokumentarer på sånt, og det studeres ved universiteteter, bl.a. Skulle ønske det var enda flere seriøse rundt ‘overnaturlige’ eller uforklarlige hendelser, lett å havne i forskjellige ‘kaninhull’. Det betyr ilke at alt er sprøyt, vi er alle litt forskjellige. Når barnet er trygt så går de gjerne lett videre. Det er greit å avlede, men ikke nekte de å ‘eie’ en opplevelse. Det finnes barn som er mer sensitive enn andre, kanskje ditt barn er det. De viser seg senere ofte å være kreative kunstnere, musikere, sangere, forfattere osv. Endret 17. januar av Humas 3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar De fleste barn er rimelige klarsynte og åpne for den åndelige verden, men for at dette skal vedtas trenger de hjelp fra oss voksne til å bygge og utvikle videre på evnene, som at det ikke er farlig. Anonymkode: 4cad2...1cf 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar Vel, jeg husker fra da jeg var liten at jeg trodde jeg så fire små havfruer i et vann, jeg elsket havfruer. Det var nok bare fisk, eller ren fantasi uten fisk. Barnet ditt har veldig mye fantasi. Koppen falt bare av trekk fra en dør som åpnes eller lukkes eller så dulta hu borti kommoden. En tom pappkopp kan lett sprette og rulle lenger enn to meter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Polyester skrev (26 minutter siden): Vel, jeg husker fra da jeg var liten at jeg trodde jeg så fire små havfruer i et vann, jeg elsket havfruer. Det var nok bare fisk, eller ren fantasi uten fisk. Barnet ditt har veldig mye fantasi. Koppen falt bare av trekk fra en dør som åpnes eller lukkes eller så dulta hu borti kommoden. En tom pappkopp kan lett sprette og rulle lenger enn to meter. Vi har ingen utgangsdør i underetasjen der rommet er som er i bruk. Den er låst og brukes kun ut i hagen om sommeren. Og hadde hun kommet borti kommoden så hadde den hoppet av med en gang. Satser uansett på at det er en naturlig forklaring, men kan begynne og lure. Anonymkode: 7c34d...169 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har ingen utgangsdør i underetasjen der rommet er som er i bruk. Den er låst og brukes kun ut i hagen om sommeren. Og hadde hun kommet borti kommoden så hadde den hoppet av med en gang. Satser uansett på at det er en naturlig forklaring, men kan begynne og lure. Anonymkode: 7c34d...169 Snakker ikke om utgangsdør. Har du ikke opplevd vind fra vanlige dører som åpnes eller lukkes før? Det skjer hos oss, jeg har trodd at sort lo på gulvet har vært edderkopper flere ganger her vi bor! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar Polyester skrev (5 timer siden): Snakker ikke om utgangsdør. Har du ikke opplevd vind fra vanlige dører som åpnes eller lukkes før? Det skjer hos oss, jeg har trodd at sort lo på gulvet har vært edderkopper flere ganger her vi bor! Det er forskjell på å tro at fisker kan se ut som havfruer og at sort lo ser ut som edderkopper kontra at er pappkopp flyver ut av en hylle. Det du opplevde er synsbedrag, det barnet til ts opplevde er høyst reelt. Anonymkode: 41e79...f5c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar Humas skrev (På 17.1.2024 den 1.02): Det er mye mellom himmel og jord. Mye vi ikke forstår, å avskrive det som sprøyt ville jeg ikke gjort. Men viktig å trygge barnet uten å ta fra det opplevelsen. Ikke legg så mye vekt på det. Skjer det noe lignende igjen, så lytt. Det finnes flere seriøse dokumentarer på sånt, og det studeres ved universiteteter, bl.a. Skulle ønske det var enda flere seriøse rundt ‘overnaturlige’ eller uforklarlige hendelser, lett å havne i forskjellige ‘kaninhull’. Det betyr ilke at alt er sprøyt, vi er alle litt forskjellige. Når barnet er trygt så går de gjerne lett videre. Det er greit å avlede, men ikke nekte de å ‘eie’ en opplevelse. Det finnes barn som er mer sensitive enn andre, kanskje ditt barn er det. De viser seg senere ofte å være kreative kunstnere, musikere, sangere, forfattere osv. Mye vi ikke vet enda, men selvflygende pappbegre er ikke en av tingene. Anonymkode: 2f456...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Barn er veldig åpner for det som ikke finnes her lenger. Jeg har selv opplevd mye da da jeg var liten, ting som ikke har noe forklaring på. Jeg vil bare si at det er sikkert mange som mener at dit barn overreagerer eller bare finner på dette. Jeg vil heller si at det er noen som prøver og fortelle noe til barne dit. Enten noen dere har mistet eller at det bare er en tilfeldig en som vil skrøne litt. Det er viktig og fortelle til barnet at det ikke er farlig selv om det virker veldig skummelt. Det er vanskelig og finne forklaring på sånt, er alltid noe som vil si: har hel hatt et vindu som var åpent, eller andre ting. Tro på barne dit når hu forteller sånne ting og snakk med barnet om at det ikke er farlig. Jeg lærte en ting da jeg var liten og opplevde mye rart, og det bar det at man bare skulle si at de skulle gå fordi dette føltes ikle greit ut at de var i huset. Folk vil alltid prøve og finne en forklaring på sånne ting. Anonymkode: 29440...68a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #11 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 17.35): Barn er veldig åpner for det som ikke finnes her lenger. Jeg har selv opplevd mye da da jeg var liten, ting som ikke har noe forklaring på. Jeg vil bare si at det er sikkert mange som mener at dit barn overreagerer eller bare finner på dette. Jeg vil heller si at det er noen som prøver og fortelle noe til barne dit. Enten noen dere har mistet eller at det bare er en tilfeldig en som vil skrøne litt. Det er viktig og fortelle til barnet at det ikke er farlig selv om det virker veldig skummelt. Det er vanskelig og finne forklaring på sånt, er alltid noe som vil si: har hel hatt et vindu som var åpent, eller andre ting. Tro på barne dit når hu forteller sånne ting og snakk med barnet om at det ikke er farlig. Jeg lærte en ting da jeg var liten og opplevde mye rart, og det bar det at man bare skulle si at de skulle gå fordi dette føltes ikle greit ut at de var i huset. Folk vil alltid prøve og finne en forklaring på sånne ting. Anonymkode: 29440...68a Har tenkt det samme. At det kanskje var moren min som døde for noen år tilbake❤️ Men på hvilken måte er de i såfall mer åpne for så fysiske hendelser, enn det vi voksne er? Anonymkode: 7c34d...169 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #12 Del Skrevet 24. januar Polyester skrev (På 21.1.2024 den 12.00): Snakker ikke om utgangsdør. Har du ikke opplevd vind fra vanlige dører som åpnes eller lukkes før? Det skjer hos oss, jeg har trodd at sort lo på gulvet har vært edderkopper flere ganger her vi bor! Man skal vel virkelig smelle hardt i ei dør for at en kopp skal sprette opp i lufta og lande 2 meter unna. Og hadde det blitt smelt i dører så hadde jeg hørt det. Anonymkode: 7c34d...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #13 Del Skrevet 24. januar Jeg har opplevd en gang for noen år siden ytterdøra som bare spratt opp. Den var oppe flere ganger utover en periode denne tiden.. Dette var tidlig på høsten og det var ikke mye vind ute. Ellers har ytterdøra aldri gått opp av seg selv. Jeg vet nå hvem det var fordi var et dødsfall i nær krets for meg på denne tiden. Anonymkode: 4cad2...1cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 24. januar #14 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man skal vel virkelig smelle hardt i ei dør for at en kopp skal sprette opp i lufta og lande 2 meter unna. Og hadde det blitt smelt i dører så hadde jeg hørt det. Anonymkode: 7c34d...169 Neida man må ikke det. Jeg smeller aldri med dører hjemme men lufta beveger allikevel på seg når jeg åpner en dør. Men det virker som du har bestemt deg for at dette er et spøkelse eller en alien da så du får bare tro det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #15 Del Skrevet 24. januar Polyester skrev (18 minutter siden): Neida man må ikke det. Jeg smeller aldri med dører hjemme men lufta beveger allikevel på seg når jeg åpner en dør. Men det virker som du har bestemt deg for at dette er et spøkelse eller en alien da så du får bare tro det. Nei, det har jeg ikke bestemt meg for, for det aner jeg ikke. Kan som sagt være en naturlig forklaring. Sier bare at det er lite sannsynlig at det var pga luftstrømmen av en dør som lukkes. Én ting er at noe faller ned, men at noe flyr opp i lufta og lander 2 meter unna pga en dør som lukkes vanlig, det har jeg til gode å se. Da er det mye som skulle flydd veggimellom i huset her. Anonymkode: 7c34d...169 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 24. januar #16 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Nei, det har jeg ikke bestemt meg for, for det aner jeg ikke. Kan som sagt være en naturlig forklaring. Sier bare at det er lite sannsynlig at det var pga luftstrømmen av en dør som lukkes. Én ting er at noe faller ned, men at noe flyr opp i lufta og lander 2 meter unna pga en dør som lukkes vanlig, det har jeg til gode å se. Da er det mye som skulle flydd veggimellom i huset her. Anonymkode: 7c34d...169 Det er en pappkopp, den veier ingenting og kan både sprette og rulle langt. Jeg gir deg jo en naturlig forklaring men du vil ikke akseptere det. Jeg forstår at det er underholdende å tro på spøkelser da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, det har jeg ikke bestemt meg for, for det aner jeg ikke. Kan som sagt være en naturlig forklaring. Sier bare at det er lite sannsynlig at det var pga luftstrømmen av en dør som lukkes. Én ting er at noe faller ned, men at noe flyr opp i lufta og lander 2 meter unna pga en dør som lukkes vanlig, det har jeg til gode å se. Da er det mye som skulle flydd veggimellom i huset her. Anonymkode: 7c34d...169 Men så du det selv da? `Eller stoler du fullt og helt på 7-åringen? Som sagt tidligere her så har mange barn en livlig fantasi som gjør at de fort kan overbevise seg selv. Du kan jo spørre deg selv. Er det større sjans for at det er noe overnaturlig enn noe naturlig? Da må du huske at ingen noen gang har klart å fremprovosere noe overnaturlig under kontrollerte former. I mine øyne er da selv de mest søkte naturlige forklaringer svært mye mer sannsynlig. Anonymkode: 6f399...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #18 Del Skrevet 24. januar Polyester skrev (19 minutter siden): Det er en pappkopp, den veier ingenting og kan både sprette og rulle langt. Jeg gir deg jo en naturlig forklaring men du vil ikke akseptere det. Jeg forstår at det er underholdende å tro på spøkelser da. Jeg siktet selvfølgelig ikke til tyngre ting. De fleste forstår jo at lette pappkrus faller lettere enn tyngre ting. Kan fortelle deg at det er flere pappkrus og pappting som barnet leker med som står der. Og det står der forresten enda også siden barnet leker mye der. Det er et rom under trappa i gangen like utenfor rommet, og det har ikke skjedd igjen til tross for mye åpning og lukking av dører. Og når det gjelder din siste setning, så trenger du ikke å bli nedlatende. Vil bare få fram at din forklaring om hva som kan være årsaken stemmer ikke, og forklarer da deg kun hvorfor jeg ikke aksepterer den. Anonymkode: 7c34d...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #19 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men så du det selv da? `Eller stoler du fullt og helt på 7-åringen? Som sagt tidligere her så har mange barn en livlig fantasi som gjør at de fort kan overbevise seg selv. Du kan jo spørre deg selv. Er det større sjans for at det er noe overnaturlig enn noe naturlig? Da må du huske at ingen noen gang har klart å fremprovosere noe overnaturlig under kontrollerte former. I mine øyne er da selv de mest søkte naturlige forklaringer svært mye mer sannsynlig. Anonymkode: 6f399...33d Det kan jo være fantasi ja. Men kan jo ikke si det med sikkerhet heller. Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at barnet var redd og synes det var rart. Jeg prøvde der og da å si at det sikkert var at det falt ned og at det ihvertfall ikke var noe farlig. Har ikke pratet noe mer om det i ettertid. Nå skal det sies at barnet ofte er redd på rommet sitt, så om dette var fantasier pga det, eller om det er ting som faktisk skjer der er umulig å si. Anonymkode: 7c34d...169 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #20 Del Skrevet 24. januar Polyester skrev (9 timer siden): Det er en pappkopp, den veier ingenting og kan både sprette og rulle langt. Jeg gir deg jo en naturlig forklaring men du vil ikke akseptere det. Jeg forstår at det er underholdende å tro på spøkelser da. Men er egentlig denne forklaringen så naturlig? For jeg er enig med ts i at det høres litt spesielt ut at en pappkopp først faller oppover i luften, så 2 meter bortover. Det hadde vært noe annet om den bare hadde ramlet ut hylla. Det ts kan gjøre for å sjekke ut din forklaring, er å teste det på nytt. Så ts, legg en pappkopp der den forrige var. Så åpner du og lukker døren i ulik fart og kraft, så ser du om denne forklaringen er naturlig. Anonymkode: 41e79...f5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå