Gå til innhold

Er jeg deprimert eller hva feiler meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg ikke deprimert, men allikevel har jeg flere symptomer på det 🤷‍♀️

Jeg er som regel sliten og trøtt. Sover 7 timer hver natt, men er allikevel sliten. 
Jeg er mye frustrert og irritert og lunten er kort. Blir ofte så frustrert på jobb at jeg kjenner en klump i halsen (ikke foran andre, for meg selv på kontoret).  Jeg har ikke lyst til noen ting, å være sosial tapper meg for energi. Jeg kjenner på en uvel klump i magen hver gang vi skal noe sosialt. Jeg har ingen interesser og hobbyer. Ingenting er av interesse. Jeg forsøker, men faller av med en gang for jeg gidder ikke. Ligger bare i sofaen og ser på tv etter jobb. Gjør kun det jeg absolutt må som husarbeid, lage mat, være mamma osv. Sexlysten er også på bunn.

Jeg føler meg jo ikke deprimert, men symptomene sier noe annet 🤷‍♀️

Anonymkode: bea0e...356

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deprimert er ikke å føle seg trist, hvis det er det symptomet du savner?

Har du vært deprimert før, eller er dette noe nytt som du kjenner på?

Skrevet
KnitAndCoffee skrev (Akkurat nå):

Deprimert er ikke å føle seg trist, hvis det er det symptomet du savner?

Har du vært deprimert før, eller er dette noe nytt som du kjenner på?

Slet med depresjon i ungdomsårene, men da var det helt annerledes. Da var det selvskading og sterkt ønske om å dø

Anonymkode: bea0e...356

Skrevet

Depresjon kommer i mange nyanser.

Du kan også "bare" være utbrent/utslitt, litt ekstra nedenfor om dagen. Det kan selvsagt også være depresjon.

Om du vil vite om det er depresjon drar du til legen og gjennomfører en depresjonstest.

Anonymkode: 17c0e...f29

• Liker 1
Skrevet

Det kan være at du savner mening i livet ditt. At livet brukes som en ventestasjon før vi skal dø. Kanskje du skal bruke disse følelsene til å guide deg litt videre, kjenne og tenke etter hva som er gøy og gir livet mening, egentlig?

Anonymkode: 2b394...b97

Skrevet

Høres absolutt ut som en moderat depresjon, jeg hadde samme symptomer selv og fikk den diagnosen. Anbefaler litt terapi, gjerne i den kommunale psykiske tjenesten, det hjalp meg til å holde det i sjakk. 

Anonymkode: 9abf1...411

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...