AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Del Skrevet 16. januar Bilen med billån vil ha gode forsikringsvilkår om det skjer noe. Leiebil hvis den er ganske ny og kjørt lite. Bruktbilen uten billån kan ryke når som helst Hva er lurest å gjøre? Anonymkode: cd609...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Volvon Skrevet 16. januar #2 Del Skrevet 16. januar Bruktbil uten billån. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Del Skrevet 16. januar Jeg valgte å kjøpe ny fordi jeg kjører over 30k i året - for meg så er driftkostnadene vesentlig lavere enn tidligere da jeg kjørte bil som var 8 år gammel. Det er så utrolig deilig å slippe og kjøre en bil det alltid er noe som er ødelagt og må fikses på. Hadde jeg kjørt mindre ville jeg valgt en billigere bil. Anonymkode: 45e69...1a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg valgte å kjøpe ny fordi jeg kjører over 30k i året - for meg så er driftkostnadene vesentlig lavere enn tidligere da jeg kjørte bil som var 8 år gammel. Det er så utrolig deilig å slippe og kjøre en bil det alltid er noe som er ødelagt og må fikses på. Hadde jeg kjørt mindre ville jeg valgt en billigere bil. Anonymkode: 45e69...1a4 Bare 8 år gammel? Da var du heller uheldig, det finnes mange biler som er en god del eldre enn det uten at de driver og trøbler. Anonymkode: 8df6d...746 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #5 Del Skrevet 16. januar Jeg kjøpte ny bil. Jeg hadde en gammel bil før. Og det ble så mye og dyre represjoner på den og jeg gidda ikke. Så jeg kjøpte ny bil. Alt går på garantien. 3 ny bilen jeg har no. Jeg baka lånet inn i huset fordi jeg har ikke mye huslån. Anonymkode: 71381...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Del Skrevet 16. januar Har du råd å "tape" de pengene du betaler for et lån kjør på med ny bil.. Anonymkode: de1cf...bc3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. januar #7 Del Skrevet 16. januar 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kjøpte ny bil. Jeg hadde en gammel bil før. Og det ble så mye og dyre represjoner på den og jeg gidda ikke. Så jeg kjøpte ny bil. Alt går på garantien. 3 ny bilen jeg har no. Jeg baka lånet inn i huset fordi jeg har ikke mye huslån. Anonymkode: 71381...897 Har du husket å betale ned de to forrige bilene som ble bakt inn i huslånet? Eller betaler du nå på tre biler, hvorav kun den siste står i garasjen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 16. januar #8 Del Skrevet 16. januar En ny bil koster deg kanskje 5k i mnd i lån? Om du kjøper deg en brukt bil til 50k OG heller sparer 5k i mnd, så kan du etter ett år kjøpe deg en bedre bruktbil til 60k + innbytte/salg av eksisterende bil. Kanskje en bil til rundt 100k. Og slik kan du fortsette. Etter 3-4 år har du en helt ny bil, uten lån - uten å ha lånt en krone i løpet av disse årene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Del Skrevet 16. januar Jeg ville gott for ein ny mersedes. De er bra biller. Anonymkode: f6e2a...926 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Del Skrevet 16. januar 2 minutter siden, takinova said: En ny bil koster deg kanskje 5k i mnd i lån? Om du kjøper deg en brukt bil til 50k OG heller sparer 5k i mnd, så kan du etter ett år kjøpe deg en bedre bruktbil til 60k + innbytte/salg av eksisterende bil. Kanskje en bil til rundt 100k. Og slik kan du fortsette. Etter 3-4 år har du en helt ny bil, uten lån - uten å ha lånt en krone i løpet av disse årene. Istedenfor å spare 5k i mnd i 10 år og kjøre gammel bil som har større utgifter på reparasjoner kan du også bare kjøpe en ny bil med en gang og betale 5k i mnd på lån og slippe reparasjoner. Anonymkode: 45e69...1a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 16. januar #11 Del Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Istedenfor å spare 5k i mnd i 10 år og kjøre gammel bil som har større utgifter på reparasjoner kan du også bare kjøpe en ny bil med en gang og betale 5k i mnd på lån og slippe reparasjoner. Anonymkode: 45e69...1a4 Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 16. januar #12 Del Skrevet 16. januar 2 minutter siden, AnonymBruker said: Istedenfor å spare 5k i mnd i 10 år og kjøre gammel bil som har større utgifter på reparasjoner kan du også bare kjøpe en ny bil med en gang og betale 5k i mnd på lån og slippe reparasjoner. Anonymkode: 45e69...1a4 Tror poenget var at det er lov å vurdere å spare opp litt penger før man bruker penger, fremfor å lånefinansiere absolutt alt. Og har man ikke pengene kan man fire litt på kravene, for å spare litt til neste bil. Det beste med å kjøpe seg bil er at man veit at man må begynne å spare fra samme dag til neste bil. Da har man et sparemål, som aldri slutter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 16. januar #13 Del Skrevet 16. januar Det er deilig med ny bil, men det er dyrt. Selv om lånet ikke er all verdens, og servicekostnader og reparasjoner blir beskjedne, så har nye biler ofte et voldsomt verditap i starten. Hvor mye avhenger av bilmodell og pris, men jeg tror ikke det er uvanlig at en bil halveres i verdi de første tre årene. Det kan bety et verditap tilsvarende 5-7000,- i måneden. Dette er penger du mister i tillegg til kostnadene ved lån. Forsikring er ofte også betydelig dyrere på nyere biler, enn en bruktbil. Det kan ofte være mye billigere å kjøpe en nyere bruktbil som er 3-5 år gammel enn en helt ny bil. Kanskje du må låne til denne også, men lånet blir mindre(og billigere), verditapet blir betydelig mindre, forsikringen blir billigere, og risikoen for kostbare reparasjoner er fortsatt liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #14 Del Skrevet 16. januar Tenkte ikke å kjøpe helt ny bil, men nesten ny bil. Maks 4-5 år gammel. Anonymkode: cd609...0ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Del Skrevet 16. januar Bil er sjansespill uansett, er min erfaring. Jeg har hatt flere bruktbiler av såkalte "gode" merker, og de ga meg høye verkstedutgifter. Så kjøpte jeg nyere bil hvor jeg måtte ta opp mer lån, og det har vært en sann drøm. Jeg kommer alltid til å prioritere nyere biler heretter, men ikke helt ny. Anonymkode: 6e666...ce3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Del Skrevet 16. januar Min er ti år, vurderer å selge den, legge til litt og kjøpe meg en ny elbil til 250.000 eller en 2-3 år gammel til 200.000. Men for de 60-100.000 jeg tar fra sparekonto kan jeg fylle masse bensin, passere bommer og fikse feilene etterhvert som de dukker opp. Nå lyser motorlyset, tre uker bytte av ABS-sensor til 10.000…. Anonymkode: f362e...fd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå