AnonymBruker Skrevet 15. januar 2024 #1 Skrevet 15. januar 2024 Hei! Jeg sliter med at hodet mitt jobber på høygir hele tiden. Det er en slags indre dialog med kommentarer, spørsmål, påstander og « Styggen på ryggen» Dette påvirker selvsagt mine følelser, og jeg er mye nedstemt, deprimert og lei. Jeg lurer på hvordan andre opplever hverdagen. Har dere en ikdre dialog hele tiden? Og; om dere ikke har det, hva skjer inni hjernen da? Jeg har denne gnagende indre dialogen så og si hele tiden, selv om jeg jobber, ser på tv, kjører bil hva som helst. Hjernen jobber konstant med å skape usikkerhet inni meg. Er det noen som har set motsattte? Er det sånn godt selvbilde eller god selvtillit oppleves? En positiv indre dialog? Jeg hadde blitt så glad om dere delte 😀 Anonymkode: 4e315...676
Rogadame Skrevet 15. januar 2024 #2 Skrevet 15. januar 2024 Første bud er å ikke la den indre stemmen overbevise deg at det er sant. Negative tanker er ofte automatiske ( autopilot) legg merke til at tanken idag var den samme som igår , uka før og mnden før Ja det er mulig å manuelt overstyre autopiloten - men krever mye jobb/ aktiv analysering. Tips 1.ikke prøv å kvele tanken/ ignorere - men observer den . Den vil ikke gå bort men du kan bestemme hvor mye plass den skal ha. 2. Skriv dagbok-5 ting hver kveld . Kun positive sannheter . Høres banalt ut men det er en måte å sette hjernen på et nytt spor. 3. Gjør det motsatte/ noe nytt enn av hva du pleier å gjøre i daglig livet. Bryt mønsteret . 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå