Gå til innhold

Har banning en viktig plass i språket?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg snakker ikke om banning hele tiden. Det er jo ganske latterlig å si det i hver setning. Men noen ganger passer det.

Det kan jo være en fin måte å markere noe på en tydelig måte?

Jeg banner veldig sjelden. Bannet da pappa døde. Har bannet flere ganger hvis bussen har kjørt fra meg. 

Hva med deg?

Anonymkode: 4197f...64f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja jeg banner. At det er en viktig del av språket er jeg enig i. Selv i veldig mange bøker er det banning så dette noen liker å påstå at en har lite ordforråd om en banner når selv gode forfattere benytter banning i bøker stemmer jo ikke.

Banner selvfølgelig ikke hele tiden men jeg trakker ikke på lego uten at det kommer en glose og to nei. 

Anonymkode: 4e295...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på sin plass når man er forbanna eller opprørt på andre måter fordi det hjelper å få ut frustrasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er viktig å kunne få språkliog utløp for stor og plutselig frustrasjon etc.

Banner altfor lite selv, er vokst opp med at det ikke er lov, og derfor faller det seg ikke naturlig for meg. Er misunnelig på dem som har dette som et naturlig utløp.

Anonymkode: a03cd...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg banner ja, men skjønner jo at det er upassende i visse situasjoner - og gjør det ikke da. 

Anonymkode: dbb9a...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er med banning som med alt annet: hva som er riktig og galt er situasjonsavhengig. 

Jeg banner, men ganske sjelden. Da blir virkningen desto sterkere når jeg faktisk bruker banneord. På den måten har banning en viktig plass i språket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...