AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #1 Skrevet 14. januar 2024 Etter at vi fikk barn er det som om vi kun samarbeider om familien AS. Jeg har prøvd flere ganger å si at jeg ønsker mer tid sammen. Samboer aviser det med at det ikke er tid. Han har rett i at vi har mye å gjøre med hus og barn. Vi prøver begge to å legge oss tidlig for å holde ut tidlige morgener og nattevåk, men jeg tenker jo at det er verdt det å av og til sitte oppe litt lenger å se en film eller noe. Han er uenig. Når jeg sier at han bare må gå ut å gjøre ting på kveldene om han vil det så gjør han det ikke, men klager likevel over lite egentid. Jeg syns det blir for dumt at han ikke tar mer ansvar for å selv gjøre ting han syns er gøy. Han går mye rundt og er sur og stressa. Mye stønning og sukk. Jeg føler alt blir så negativt og jeg prøver så hardt å være glad for barna sin skyld. Han våkner alltid i et dårlig humør og sier han har sovet dårlig osv. Jeg har også mange dårlige netter, men prøver å alltid være blid å gi barna et fang og en klem når de våkner. jeg er så lei og føler mer og mer at jeg også blir sur Anonymkode: c392e...690 1 2
AprilLudgate Skrevet 14. januar 2024 #2 Skrevet 14. januar 2024 Veldig vanlig i Familien AS stress og mas. Ting som kan hjelpe: - Avtal 2 gg i mnd hver hvor dere får egentid Og følg denne: 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #3 Skrevet 14. januar 2024 Sånn er det å ha barn. Kanskje ikke for alle, men for 90% +. Hvis kvalitetstid med partner er viktig, er det best å ikke få barn. Anonymkode: c9db8...058
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #4 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn er det å ha barn. Kanskje ikke for alle, men for 90% +. Hvis kvalitetstid med partner er viktig, er det best å ikke få barn. Anonymkode: c9db8...058 Bare vent til de blir tenåringer. Da vil de helst ikke se deg og sitter med nesa i en skjerm dagen lang. Anonymkode: 00394...d12
ennivk Skrevet 14. januar 2024 #5 Skrevet 14. januar 2024 Kan det være han trenger mer søvn, hvile og tid helt alene? Selv om du får energipåfyll av å være sosial, så er det ikke sikkert han trenger det samme.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #6 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er det å ha barn. Kanskje ikke for alle, men for 90% +. Hvis kvalitetstid med partner er viktig, er det best å ikke få barn. Anonymkode: c9db8...058 Men det må da gå an å være positiv fordi? Han er negativ og grumpy hver dag skriver hun jo, det går ikke i lengden. Kvalitetstid får er for de fleste med barn ikke umulig å få til men de blir bare færre. Kanskje man får seg et par helger i året uten ungene. Resten må man bare ta seg tid til etter at ungene har lagt seg. For at forholdet ikke skal død helt ut, er det svært viktig å ikke slutte å være kjærester uansett. Ikke glemme de små tingene, suss og nuss, holde litt hender, sende sms med litt smileys osv Anonymkode: c82b0...72c
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #7 Skrevet 14. januar 2024 Godt ikke bare jeg har sur mann..skrev nerttop et innlegg her om en sur mann jeg og 🤣 Anonymkode: 4491d...1c9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #8 Skrevet 14. januar 2024 Noen menn er litt grumpy av seg. Min er også sånn. Så har sagt fra at jeg gidder ikke ha han i hus med så dårlig humør. Han skal aldri ut på noe heller. Så ber han dra på fisketur eller annet jeg vet han liker. For da er han som regel i hunør igjen. Ofte sier han nei til det. Men da bare minner heg han på at bpde han og jeg trenger at han tar en time out. Anonymkode: 91a61...44a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #9 Skrevet 14. januar 2024 Jeg tenker det er viktig å respektere at han syns ikke det er verdt det å sitte lenger oppe for å se en film og få mindre søvn. Jeg forstår du hadde syns det var koselig, men en god periode av Familien AS handler om å overleve og det er en unntakstilstand. Hadde heller tenkt det er positivt at han styrer med hus og barn, og prioriterer det. Har du forsøkt å gi han egentid, så han får senket skuldrene? Egentid er ikke å være sammen med deg. Jeg ville startet med det, at dere begge får noen egentid-perioder, hentet dere inn også kan dere prøve fokusere på dere. Anonymkode: e1fdc...a8a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #10 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det er viktig å respektere at han syns ikke det er verdt det å sitte lenger oppe for å se en film og få mindre søvn. Jeg forstår du hadde syns det var koselig, men en god periode av Familien AS handler om å overleve og det er en unntakstilstand. Hadde heller tenkt det er positivt at han styrer med hus og barn, og prioriterer det. Har du forsøkt å gi han egentid, så han får senket skuldrene? Egentid er ikke å være sammen med deg. Jeg ville startet med det, at dere begge får noen egentid-perioder, hentet dere inn også kan dere prøve fokusere på dere. Anonymkode: e1fdc...a8a Her er jeg delvis uenig med fremgangsmåten din. Det bør da være vel så mye mannens ansvar å si i fra og klare gi utrykk for hva han trenger på en ok måte. Skal grumpy menn behandles som små barn så er det drepen for et hvert romantisk forhold. Ingen vil ligge eller være kjæreste med et manchild. Mannen trenger å få konstruktiv tilbakemelding på at han oppfattes som mye sur og drar ned stemningen og humøret til resten av husholdningen. Så må han selvsagt få mulighet til å selv komme med forslag til hvordan han mener situasjonen kan bli bedre for alle involvert. Trenger mor og far mer egentid? Ja, hvordan ser far for seg at man kan oppnå det? Osv Anonymkode: 21dd4...1b3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #11 Skrevet 14. januar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Her er jeg delvis uenig med fremgangsmåten din. Det bør da være vel så mye mannens ansvar å si i fra og klare gi utrykk for hva han trenger på en ok måte. Skal grumpy menn behandles som små barn så er det drepen for et hvert romantisk forhold. Ingen vil ligge eller være kjæreste med et manchild. Mannen trenger å få konstruktiv tilbakemelding på at han oppfattes som mye sur og drar ned stemningen og humøret til resten av husholdningen. Så må han selvsagt få mulighet til å selv komme med forslag til hvordan han mener situasjonen kan bli bedre for alle involvert. Trenger mor og far mer egentid? Ja, hvordan ser far for seg at man kan oppnå det? Osv Anonymkode: 21dd4...1b3 Han har jo sagt ifra og ts fortsetter å mase? Flere ganger har hun sagt hun vil det, og flere ganger sier han at det er ikke tid. Jeg skjønner man blir grumpy hvis man føler man setter til side alt og bruker all energi på familien, også skal den andre parten kreve mer der og da. Tipper også ts oppfatter han som sur fordi han sier nei. 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har prøvd flere ganger å si at jeg ønsker mer tid sammen. Samboer aviser det med at det ikke er tid. Han har rett i at vi har mye å gjøre med hus og barn. Vi prøver begge to å legge oss tidlig for å holde ut tidlige morgener og nattevåk, men jeg tenker jo at det er verdt det å av og til sitte oppe litt lenger å se en film eller noe. Han er uenig. Anonymkode: e1fdc...a8a
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #12 Skrevet 14. januar 2024 Sjekk ut om han har søvnapné. Anonymkode: f0097...72e
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2024 #13 Skrevet 14. januar 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Han har jo sagt ifra og ts fortsetter å mase? Flere ganger har hun sagt hun vil det, og flere ganger sier han at det er ikke tid. Jeg skjønner man blir grumpy hvis man føler man setter til side alt og bruker all energi på familien, også skal den andre parten kreve mer der og da. Tipper også ts oppfatter han som sur fordi han sier nei. Anonymkode: e1fdc...a8a Ts her. her må jeg oppklare litt😅det er ikke fordi han sier nei til å se film jeg oppdater han som sur. Som jeg skrev så var det bare et eksempel på noe man kan gjøre sammen. Og det er vel godt over et halvt år siden jeg forslo det sist, jeg har rett og slett gitt opp. Og det syns jeg også er trist. jeg oppfatter han som sur fordi det første han sier hver morgen er «å fy f» og stønner. Fordi han kan avbryte meg når jeg sier noe som er viktig for meg ved å si «jeg vet du liker å prate men jeg må rydde/sove/osv». Han stønner og og er sur mens han gjør ting. Når jeg forslår noe kan han himle med øynene før jeg er ferdig å snakke. Er det vanlig å ha det sånn? Anonymkode: c392e...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå