Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jobber mye kveld ( hjemme kl 23) i ukedagene og noen ganger helg.
Hverdagen er travel og endelig er det helg uten noe særlig planer.

klokka 21.00 i kveld når jeg var klar til å finne en film vi kunne se sammen, vil han heller gå til en kompis og spille. Bare sånn plutselig uten å ha nevnt noe på forhånd.

jeg ble sittende alene nok en gang.

Jeg ble lei meg og sa jeg håpet at vi kunne tilbringe kvelden sammen for en gangs skyld.

Da svarte han at det er en fri verden og han kan gjøre som han  vil. 

Hva tenker dere, greit eller ikke greit?

Føler han kjeder seg med meg og at jeg blir nedprioritert…

Anonymkode: 8dcb0...5f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må snakke sammen og avtale date, ikke bare anta. 

Anonymkode: 480a1...67f

• Liker 3
Skrevet

Synes du det er greit? Snakk med ham.

Anonymkode: aee02...779

Skrevet

Da må dere snakke sammen. Dere kan jo ha ganske ulike interesser og behov, og det ene er ikke mer rett enn det andre. 

Og om du ønsker å planlegge noe sammen med han, kan du snakke med han tidligere på dagen/dagen før. Om han har lagt andre planer, kan jo du finne på noe annet samme med venner du også. Da slipper du å være alene i det minste😊

Anonymkode: 7a123...1f4

• Liker 3
Skrevet

Har dere noen hobby/interesse dere kan gjøre sammen? Å sitte å glo i tv-kassa kan fort bli kjedelig sammen…

Anonymkode: aab78...8a9

• Liker 3
Skrevet

Kommunikasjon? Ikke bare akkurat når det skjer, men dere må jo snakke sammen for å være klar over hva slags forventninger dere begge har til hverandre og forholdet...

Skrevet

Du skriver "når jeg var klar til å finne en film", hadde du invitert ham til å være sammen, hadde dere en avtale? 

Det er lett når man blir samboere å ta hverandre litt for gitt. Mange antar at den andre ikke har planer, og det tar litt kverken på spenningen. Å føle seg valgt. Tror du det samme hadde skjedd hvis du sa "Vil du komme på middag og filmkveld som jeg fikser på lørdag klokken 19?" så dusjer du, fikser deg, tar på deg litt leppestift og parfyme? 

Sannheten er at med eksen min, det opplegget du beskriver, ja, jeg hadde kjedet meg. Det som hadde kjedet meg mest var denne kommentaren "så ble jeg sittende alene enda en kveld". Folk som ikke dekker egne behov gjennom uka, og gjennom hverdagen gjør meg avtent. Hva med deg? 

• Liker 2
Skrevet

Han må vel få lov til å ha kompiser og tilbringe tid med dem? Eller mener du at når han ikke er på jobb, skal han være med deg?

Anonymkode: 06bdd...ea1

Skrevet

Men det er jo ikke bare deg han ikke får tid til, om han jobber til kl.23 mange kvelder.

Klart det fort blir litt kræsj, når han skal dytte inn både hele det sosiale livet sitt + forholdet sitt på korte helger - som han attpåtil også jobber flere av.

Problemet her er nok ikke at du er kjedelig, men at han har sørgelig lite tid - til alt.

Det er nok klokt om dere kommuniserer mer, og gjør avtaler om når dere skal ha kjærestetid. Snakk sammen? :) Kanskje også om at hans jobbtider går ut over forholdet deres?

Det er dumt av deg å bygge opp en plan og forhåpning, uten å snakke sammen med ham om hvordan det passer med hans planer for helga.

Og det er også lov å kommunisere at du føler at du og forholdet deres kommer sist på prioriteringslista (forutsett at det gjør det) - men husk at han skal jo også ha tid til å treffe kompiser, kanskje hobby/trening og slikt også.

Hovedproblemet er vel at det er så lite tid?

Anonymkode: c7ce4...293

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

klokka 21.00 i kveld når jeg var klar til å finne en film vi kunne se sammen, vil han heller gå til en kompis og spille. Bare sånn plutselig uten å ha nevnt noe på forhånd.

Jeg ble lei meg og sa jeg håpet at vi kunne tilbringe kvelden sammen for en gangs skyld.

Å se på TV er jo drepende kjedelig da.. 

Anonymkode: 568ae...532

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes svaret hans var veldig spesielt og ugreit! 

Jobber han stort sett alle kvelder? Gjør dere noe sammen ellers? Har dere barn?

Jeg spør om barn fordi det utgjør en stor forskjell på om du kan dra ut av huset og gjøre noe på egenhånd om kveldene eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Han høres ut som en surpomp.Game med gutta?Wtf

Anonymkode: faaca...4aa

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Typisk samboerfelle der dere begynner å ta hverandre for gitt og blir fanget i hverdagsfellen.

Røsk opp i det nå før det blir verre.

Om dere aldri har kvalitetstid sammen vil jo følelsene dø ut etterhvert.

Sett deg ned og ta en skikkelig prat med han. Om en føler seg ensom i et forhold bør varsellampen blinke. 

Skrevet

iMen har dere noen felles interesser, ts? Jeg er ikke en gamer, men det høres mye morsommere ut å game med en venn enn å sitte taus i sofaen og se film. Selv om jeg elsker film! Kanskje heller gjøre litt mer utav det og ta en tur på kino, i så fall! Med en kafétur først eller på en kino med vinservering, rusle hjem etterpå under stjernene og diskutere filmen….

Tror dere bør prøve å gjøre ting sammen! Ikke bare sitte og glo på tv.

Anonymkode: e0c8c...d27

• Liker 1
Skrevet
PM75 skrev (5 timer siden):

Jeg synes svaret hans var veldig spesielt og ugreit! 

Jobber han stort sett alle kvelder? Gjør dere noe sammen ellers? Har dere barn?

Jeg spør om barn fordi det utgjør en stor forskjell på om du kan dra ut av huset og gjøre noe på egenhånd om kveldene eller ikke. 

Ts her.

Vi har barn ja(vi har en hver fra tidligere forhold) men de er tenåringer.

Han jobber gjennomsnittlig 2 kvelder i uka og er på trening 3 dager i uka.

vi spilte spill med ungene tidligere på kvelden. Da ungene gikk ut med venner og vi ble alene, ville han dra på besøk til kompis….

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts her.

Vi har barn ja(vi har en hver fra tidligere forhold) men de er tenåringer.

Han jobber gjennomsnittlig 2 kvelder i uka og er på trening 3 dager i uka.

vi spilte spill med ungene tidligere på kvelden. Da ungene gikk ut med venner og vi ble alene, ville han dra på besøk til kompis….

Kunne dere funnet på noe annet? Gått en trimtur? Planlagt sommerferien? Gamet sammen? Snekret hyller? Klippet håret på hverandre? 

Anonymkode: e0c8c...d27

• Nyttig 1
Skrevet

For meg er det naturlig at man planlegger sammen, spesielt i forhold hvor man bor sammen. 

Når helgen nærmer seg prater vi gjerne om planer. Ofte har vi ikke planer og diskuterer hva vi kan finne på. Feks om vi ønsker en datenight, finne på noe med egne venner, dra på besøk, gå en tur, se film osv. Men det hender jo at vi kan få forespørsler som er mer på sparket. Men da pleier vi å nevne det for hverandre. Om det er lenge siden datenight og det har vært planlagt, så sier vi kanskje nei til ny invitasjon. Men hvis vi ikke har særlig planer som bare å chille, gå tur osv, så kan planene omrokkeres. Men jeg setter pris på at samboer nevner for meg når han får forespørsler han har tenkt å dra på. Da kan også jeg planlegge helgen, f.eks invitere venninner til meg. 

Anonymkode: 1d2b9...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...