Gå til innhold

Den store kjærligheten det ikke ble noe med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på: er det noen andre her som har hatt en «stor kjærlighet» i livet som de ikke endte opp med? Hva hadde du gjort hvis han plutselig var fri og ville ha deg?

Jeg har en..kjent hverandre i flere år. Han er ikke singel. Og vil ikke bryte opp pga barn og syk kone. Jeg har akseptert det og vi har ikke kontakt lenger. Men kjemien vi hadde, har jeg ikke hatt med noen andre. 

Jeg treffer en annen nå. Fin fyr og vi har det koselig sammen. Er allikevel i tvil om hva jeg gjør hvis han førstnevnte blir alene og vil ha meg. For jeg vil jo helst ha han og..

Anonymkode: f219e...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok mange som har hatt det slik. Men han førstenevnte tar nok ikke kontakt.  Hvis han virkelig ville hatt deg hadde han satset på deg selv om han har barn og syk kone. 

Anonymkode: 2ac3e...432

• Liker 1
Skrevet

Var besatt av noen i mange mange år. Innbilte og inbilder meg fortsatt at vi hadde en helt spesiell forbindelse. 

❤️

Har ham fortsatt i hjertet, men dessverre blir det nok ikke oss. Jeg er ikke noe vakker babe, ikke har jeg suksess eller rikdom heller. Har egentlig svært lite gående for meg.. bare en lubben kjedelig grå mus. 

Anonymkode: 55267...4f0

• Hjerte 1
Skrevet

Det kan ikke være den store kjærligheten hvis det ikke blir noe reelt forhold. Da bør man heller kalle det for "den store fantasien som ikke ble noe av". 

Du bør gjøre det slutt med ham du er med nå. Han fortjener bedre enn en som drømmer om en annen. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
ennivk skrev (21 minutter siden):

Det kan ikke være den store kjærligheten hvis det ikke blir noe reelt forhold. Da bør man heller kalle det for "den store fantasien som ikke ble noe av". 

Du bør gjøre det slutt med ham du er med nå. Han fortjener bedre enn en som drømmer om en annen. 

Det er et poeng. For det ble jo ikke et «ordentlig» forhold. 

Siste avsnitt, jeg var forberedt på den. Men jeg går ikke og drømmer om han første i det daglige. Er ikke sånn at jeg ikke går all in for han jeg er med nå. Og jeg vet jo heller ikke om han nye går og ruger på følelser for andre som ikke er helt slukket. Det vil jeg ikke vite! Vi er over 40 begge to og da har man en fortid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Er nok mange som har hatt det slik. Men han førstenevnte tar nok ikke kontakt.  Hvis han virkelig ville hatt deg hadde han satset på deg selv om han har barn og syk kone. 

Anonymkode: 2ac3e...432

Nei jeg tror ikke det jeg heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Siste avsnitt, jeg var forberedt på den. Men jeg går ikke og drømmer om han første i det daglige. Er ikke sånn at jeg ikke går all in for han jeg er med nå. Og jeg vet jo heller ikke om han nye går og ruger på følelser for andre som ikke er helt slukket. Det vil jeg ikke vite! Vi er over 40 begge to og da har man en fortid.

Du går ikke all in hvis det er en liten mulighet for at du i fremtiden dumper nåværende hvis "den store kjærligheten" vil ha deg? 

Alder har ingen betydning. Man bør vente til alle tidligere forhold er avsluttet og ferdig bearbeidet før man går inn i noe nytt. Pg hvis du er redd for å vite hva som foregår inni hodet til han du er sammen med, så er det stor sannsynlighet for at du er redd for emosjonell intimitet. Uten det, vil du ikke oppleve ordentlig kjærlighet. 

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurte på: er det noen andre her som har hatt en «stor kjærlighet» i livet som de ikke endte opp med? Hva hadde du gjort hvis han plutselig var fri og ville ha deg?

Jeg har en..kjent hverandre i flere år. Han er ikke singel. Og vil ikke bryte opp pga barn og syk kone. Jeg har akseptert det og vi har ikke kontakt lenger. Men kjemien vi hadde, har jeg ikke hatt med noen andre. 

Jeg treffer en annen nå. Fin fyr og vi har det koselig sammen. Er allikevel i tvil om hva jeg gjør hvis han førstnevnte blir alene og vil ha meg. For jeg vil jo helst ha han og..

Ja eg har ein slik, veldig mange år sidan vi hadde noko på gang, og det rant ut i sanden trur eg, for unge og like dårlige til å ta initiativ begge to trur eg. Det var eg som la an på han først, så eg veit jo ikkje om han var spesielt interessert. Men veit han har vore mest aleine, og eg har vore i forhold lenge no, så han kjem nok ikkje til å ta noko intiativ til noko, har berre fått nokre få korte oppdateringar om korleis det går.. Einig i at det mest sannsynligvis berre er ein fantasi, eller i beste fall eit godt minne. Men hadde vore vanskelig å avvise han, om han hadde sagt han følte det samme. Men det tvilar hjernen min sterkt på😅

Anonymkode: 623d3...c98

Skrevet

Det er ikke den store kjærligheten. 

Det føles sterkere fordi det er forbudt/tabu og/eller dere kan ikke få hverandre. Hverdagen hadde kommet og kjemien du kjente ville forduftet

Anonymkode: b309e...4e5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
14 minutter siden, ennivk said:

Du går ikke all in hvis det er en liten mulighet for at du i fremtiden dumper nåværende hvis "den store kjærligheten" vil ha deg? 

Alder har ingen betydning. Man bør vente til alle tidligere forhold er avsluttet og ferdig bearbeidet før man går inn i noe nytt. Pg hvis du er redd for å vite hva som foregår inni hodet til han du er sammen med, så er det stor sannsynlighet for at du er redd for emosjonell intimitet. Uten det, vil du ikke oppleve ordentlig kjærlighet. 

Eg trur dei fleste har nokre slike når man har levd ei stund, vanskelig å styre følelsar, man kan være glad i fleire. men man kan velge og være trofast likevel. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Man har en fortid ja, men man forventer at partneren er ferdig med den. Ikke har en «hva om» eller «the one who got away» 

Hadde mannen min hatt et hekt på noen andre, ville jeg ikke hatt han

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Eg trur dei fleste har nokre slike når man har levd ei stund, vanskelig å styre følelsar, man kan være glad i fleire. men man kan velge og være trofast likevel. 

De fleste har ikke sånne. De fleste går ikke videre, før de er over eventuelt «slike»

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har en ‘the one that got away’ og vi var det for hverandre. En voldsom sterk kjærlighet som ikke ble et ordentlig forhold, selv om det var ‘oss’ i tre år. 

Har nok brukt for mye energi på han og på dette og vi har begge vært i langvarige forhold. Samtidig tror jeg at hvis man virkelig ubetinget har elsket noen, så vil det alltid være deler av det igjen. For meg nå er ikke dette ‘farlig’ og vi kan ha kontakt og gi hverandre både oppmerksomhet og varme uten at jeg tenker at det er galt overfor våre partnere. 

Anonymkode: 00b4b...e4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Han valgte meg vekk så jeg har skjønt at vi ikke var så stor kjærlighet likevel. Menn som elsker, får ting til. Han kan ikke komme hit etterpå, toget har gått. Kanskje virket tom kjemien så sterk pga all usikkerheten? 

Anonymkode: 01941...d92

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker den store kjærligheten som ikke ble, ble ikke for en grunn. Den skal bevares som et fint minne man tar frem og suger på når livet er litt kjipt. 

Den store kjærligheten har også mest verdager, med mas og jag, dårlige dager og gode dager og den er ikke alltid stor nok for det til slutt. 

Anonymkode: 9e723...158

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker den store kjærligheten som ikke ble, ble ikke for en grunn. Den skal bevares som et fint minne man tar frem og suger på når livet er litt kjipt. 

Den store kjærligheten har også mest verdager, med mas og jag, dårlige dager og gode dager og den er ikke alltid stor nok for det til slutt. 

Hverdager*

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er mer et minne jeg tar fram og minner meg selv på hva jeg unnslapp. At jeg ikke må slites med en som ikke kunne stå for oss 🤷‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste har ikke sånne. De fleste går ikke videre, før de er over eventuelt «slike»

Jeg vet ikke. Det var ei spesiell ei for mange år siden som jeg bare måtte innse ikke var for meg. Hva skal man gjøre, mener du?

Anonymkode: 5f1a9...d9c

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja. Han valgte meg vekk så jeg har skjønt at vi ikke var så stor kjærlighet likevel. Menn som elsker, får ting til. Han kan ikke komme hit etterpå, toget har gått. Kanskje virket tom kjemien så sterk pga all usikkerheten? 

Kjemien har alt å si.

Anonymkode: 38ac4...29c

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde en sånn.

Av ulike grunner kunne det ikke bli oss den gangen vi møttes, men vi hadde kontakt med ujevne mellomrom og på den måten holdt liv i denne " kjærligheten".

Vi fikk endelig sjansen, 15 år senere. Og det er jeg glad for, for jeg har knapt hatt han i tankene etter det. Jeg har innsett at jeg var forelsket i fantasien, og alt ble holdt i live av "hva hvis". Når vi endelig fikk sjansen så merket vi begge veldig raskt at vi hadde vokst fullstendig fra hverandre. Det var avslutningen jeg trengte.

Anonymkode: fef1e...72e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...