Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og samboeren min har to barn sammen som er krevende ved leggetid, vi samarbeider og det er utfordrende for oss begge to. 
I kveld er han i en annen by og skulle bare spise middag og komme hjem til leggetid. Etter avtalt tid for at han skulle dra fra denne byen lyver han om forsinkelser og sier han skal ta et senere tog. Etter dette har jeg ikke hørt noe, det har gått mange tog i mellomtiden. Han ignorerer når jeg ringer og sender melding. 
Jeg syns dette er helt uakseptabelt, om han MÅ bryte avtalen vår mener jeg han uansett har en plikt i å si ifra, kommunisere med meg og ikke lyve. 
Er dette egentlig greit? Hva bør jeg gjøre, jeg kan ikke akseptere sånn oppførsel når vi har barn sammen og en felles forpliktelse selv om jeg var dum og aksepterte sånt før vi fikk barn.

Anonymkode: f4013...3c8

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde vært helt uakseptabelt for meg. Da hadde jeg satt baggen utenfor. Man ignorerer ikke partneren sin på den måte .

Anonymkode: 6976a...6c1

• Liker 16
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)

Høres ut som han er utro

Endret av Tobias001
  • Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde klikka. 

Anonymkode: 0e5b5...1ce

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Om dette er første gang han gjør dette, da hadde jeg sendt ham en melding om å svare umiddelbart, da du ellers vil anta at han har vært utsatt for en ulykke og må ta det videre...

Om dette er normalen for ham, da antar jeg at han er utro eller gjør annet uakseptabelt, så jeg hadde gått. Man må kunne stole på partneren, det kan du ikke. I et forhold skal man respektere hverandre og vise hverandre omsorg, din viser hverken respekt eller omsorg for deg. Man må også ha ansvarsfølelse om man skal fungere som familie - din mann gir blaffen og tar null ansvar når han gjør slikt.

Å gjøre slikt, hvis dette ikke er et engangstilfelle eller om noe alvorlig har skjedd, det er dumpegrunn.

Anonymkode: b43fe...44e

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Han er voksen, eller?

Det er selvsagt helt uakseptabelt å lyve og bare droppe å komme hjem som avtalt, og enda verre er det at han stenger all kontakt i tillegg! 

Høres svært rart ut, og jeg hadde ikke funnet meg i det.

Anonymkode: de597...362

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei. Jeg og samboeren min har to barn sammen som er krevende ved leggetid, vi samarbeider og det er utfordrende for oss begge to. 
I kveld er han i en annen by og skulle bare spise middag og komme hjem til leggetid. Etter avtalt tid for at han skulle dra fra denne byen lyver han om forsinkelser og sier han skal ta et senere tog. Etter dette har jeg ikke hørt noe, det har gått mange tog i mellomtiden. Han ignorerer når jeg ringer og sender melding. 
Jeg syns dette er helt uakseptabelt, om han MÅ bryte avtalen vår mener jeg han uansett har en plikt i å si ifra, kommunisere med meg og ikke lyve. 
Er dette egentlig greit? Hva bør jeg gjøre, jeg kan ikke akseptere sånn oppførsel når vi har barn sammen og en felles forpliktelse selv om jeg var dum og aksepterte sånt før vi fikk barn.

Anonymkode: f4013...3c8

Om han er ute så la han kose seg ? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om dette er første gang han gjør dette, da hadde jeg sendt ham en melding om å svare umiddelbart, da du ellers vil anta at han har vært utsatt for en ulykke og må ta det videre...

Om dette er normalen for ham, da antar jeg at han er utro eller gjør annet uakseptabelt, så jeg hadde gått. Man må kunne stole på partneren, det kan du ikke. I et forhold skal man respektere hverandre og vise hverandre omsorg, din viser hverken respekt eller omsorg for deg. Man må også ha ansvarsfølelse om man skal fungere som familie - din mann gir blaffen og tar null ansvar når han gjør slikt.

Å gjøre slikt, hvis dette ikke er et engangstilfelle eller om noe alvorlig har skjedd, det er dumpegrunn.

Haha er du seriøs ? Utroskap blir dratt tidlig inn i alle tråder på KG. Utroskap, psykopat, psykisk mishandling og ja gudene vet hva.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ser nå at han holdt på slik også før dere fikk barn. Da hadde jeg bare avsluttet forholdet. Ikke verdt å kaste bort livets beste år på en mann som har så lite respekt for deg!

Vil han være en god far kan han også være det som samværsforelder. Kanskje ville det også vært langt bedre for barna, fordi han ikke bare uteblir, men må ta ansvar.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Kanino skrev (Akkurat nå):

Haha er du seriøs ? Utroskap blir dratt tidlig inn i alle tråder på KG. Utroskap, psykopat, psykisk mishandling og ja gudene vet hva.

En mann som gir så fullstendig blaffen i egne barn og egen partner, som respekterer partner så lite som denne mannen gjør, og som i tillegg oppfører seg så uansvarlig som denne gjør - det er en mann som ikke egner seg i et forhold.

Hva tror du mannen gjør når han uteblir stadig vekk, har holdt på slik i noen år, når han lyver til Ts og gjør seg selv ukontaktbar? Om du synes dette er ok oppførsel av en partner, da tror jeg ikke du kan ha mye erfaring med gode forhold. Ingen oppegående mann oppfører seg slik mannen til Ts gjør når han har valgt å få barn og familie.

Ikke oppegående menn kvitter man seg med, for de er ødeleggende for både partneren og barna og familien.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Ikke greit.

Med det sagt hadde jeg bare lat som han ikke eksisterte idag, og tatt oppvasken i morgen.

Hadde det forsatt å gjenta seg, hadde jeg endt med å gå på ett eller annet tidspunkt. 

Anonymkode: 8feb1...615

• Nyttig 2
Skrevet

Høres veldig spesielt ut ja... 

Hadde nok ikke syns det var greit selv heller nei. Men ser dette ikke er første gang dette skjer og at det skjedde før dere fikk barn også.. Så med andre ord så handler det rett og slett om at han ikke har stor nok respekt for deg og familielivet deres til å gidde og holde avtalene han lager - ergo han kan ikke stoles på. 

Jeg hadde nok selv mistenkt utroskap dersom dette skjedde mer enn 1 gang. Men finnes selvsagt mange andre forklaringer. 

Har opplevd lignende én gang og da var det utroskap..

Ville sendt han en meld med veldig klar tale på hva du forventer videre av han nå i situasjonen og fremover. Jeg personlig hadde sagt han ikke trengte å tenke på å komme hjem den gjeldene kvelden i det hele. 

Det er lov å sette ned beina når det skjer ting man ikke syns er greit. Dessverre så er det ikke alle menn som endrer seg "bare" fordi de får barn og familie.. Noen lever som de gjør alltid. Vaner er vonde å snu, og hans tydelige mangel på respekt er ikke enkelt å gjøre noe med. 

Anonymkode: 294cd...a99

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En mann som gir så fullstendig blaffen i egne barn og egen partner, som respekterer partner så lite som denne mannen gjør, og som i tillegg oppfører seg så uansvarlig som denne gjør - det er en mann som ikke egner seg i et forhold.

Hva tror du mannen gjør når han uteblir stadig vekk, har holdt på slik i noen år, når han lyver til Ts og gjør seg selv ukontaktbar? Om du synes dette er ok oppførsel av en partner, da tror jeg ikke du kan ha mye erfaring med gode forhold. Ingen oppegående mann oppfører seg slik mannen til Ts gjør når han har valgt å få barn og familie.

Ikke oppegående menn kvitter man seg med, for de er ødeleggende for både partneren og barna og familien.

Kan vær at han endelig fikk en kveld med gutta og ønsket bare å kose seg. At TS sitter der hjemme å maser hull i hode på han og bedriver telefonterror forteller om et kontrollbehov. 

Endret av Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva tror du mannen gjør når han uteblir stadig vekk

mulig jeg har drukket ett glass for mye nå.. men hvor leser dere at dette skjer stadig vekk? 

Min første impuls var at han hadde tatt seg noen øl og bare sendte alle forpliktelser på båten. 

Om det er klandreverdig oppførsel skal jeg ikke si noe om. 

Anonymkode: d24e5...fee

Skrevet
Kanino skrev (3 minutter siden):

Kan vær at han endelig fikk en kveld med gutta og ønsket bare å kose seg. At TS sitter der hjemme å maser hull i hode på han og bedriver telefonterror forteller om et kontrollbehov. 

Denne mannen gjør jo dette stadig vekk. De aller fleste unner sin partner en "kveld med gutta". Men, da må det også kommuniseres om.

Det er på ingen måte greit når han har avtalt at han skal komme hjem for å hjelpe til med legging av barn (som tydeligvis krever en del mer enn normalt) - og så bare uteblir i timesvis, nekter å svare.

Ts reagerer sunt og rasjonelt, det er mannen som er totalt respektløs, og ved å nekte å kommunisere, slik han stadig gjør, så er det han  som manipulerer og kontrollerer Ts i dette forholdet.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Denne mannen gjør jo dette stadig vekk. De aller fleste unner sin partner en "kveld med gutta". Men, da må det også kommuniseres om.

Det er på ingen måte greit når han har avtalt at han skal komme hjem for å hjelpe til med legging av barn (som tydeligvis krever en del mer enn normalt) - og så bare uteblir i timesvis, nekter å svare.

Ts reagerer sunt og rasjonelt, det er mannen som er totalt respektløs, og ved å nekte å kommunisere, slik han stadig gjør, så er det han  som manipulerer og kontrollerer Ts i dette forholdet.

Hvor står det at han gjør dette stadig vekk ? Fint om du siterer det da jeg ikke har funnet noe om akkurat det

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om dette er et engangstilfelle så støtter jeg han i og gjør seg utilgjengelig om det er slik at TS driver telefonterror og statusoppdatering hvert 10 minutt. Mange kvinner driver telefonterror når partneren er ute og koser seg. 

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor folk vil lage familie med rasshøl. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

mulig jeg har drukket ett glass for mye nå.. men hvor leser dere at dette skjer stadig vekk? 

Min første impuls var at han hadde tatt seg noen øl og bare sendte alle forpliktelser på båten. 

Om det er klandreverdig oppførsel skal jeg ikke si noe om. 

Anonymkode: d24e5...fee

Jeg finner det ikke selv

Skrevet
Kanino skrev (19 minutter siden):

Om han er ute så la han kose seg ? 

Det er ok å la partneren kose seg ute av og til. Men det må jo gå an å avklare det, og vere ærlig om kva som skjer. Å berre utebli, og ikkje svare på melding etc, det er uakseptabelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...