AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Jeg er så utrolig lei. Mannen min var et mareritt under graviditeten og ble enda verre etter baby kom. Han holder seg selv våken i helgene, sover hele dagen,overlater alt ansvar til meg. Når jeg blur sint for oppførselen har jeg fått beskjed om at det er mange enslige mødre i verden som klarer det helt fint. Jeg blir mast på angående sex konstant. Og han tåler ikke nei, da maser han til jeg gir opp. Han sier han skal treffe en kamerat etter jobb og blir borte lengre enn avtalt uten å svare. Jeg har sagt at jeg vil at han skal flytte ut, men han drar ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få han ut. Vi er gift, men huset er mitt. Anonymkode: ea31f...6c2 7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Du må ta ham med til familievernkontoret og formidle at det er over, og de vil hjelpe deg videre med gjennomføringen. Dette går jo bare ikke, du har min fulle sympati! Ta vare på deg selv og barnet, og bygg ditt videre liv alene. Anonymkode: 1f571...7d2 5 1 3
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 Du må nesten bytte lås og alliere deg med noen som kan bo der med deg en periode, bare for å føle deg trygg. Anonymkode: 2384c...b33 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 Vil tro det å være alenemor er betydelig bedre enn å måtte være sammen med den forferdelige mannen der. Allier deg med venner/familie og start prosessen nå! Anonymkode: b6365...ad4 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du må nesten bytte lås og alliere deg med noen som kan bo der med deg en periode, bare for å føle deg trygg. Anonymkode: 2384c...b33 Nei!! Det kan hun ikke gjøre. Det er ikke lov å kaste folk på gata bare fordi man selv eier boligen. Prøver man på dette risikerer man selv å havne bak lås og slå. Ts: hvis det virkelig er sånn at han nekter å flytte så må du gå via namsmannen. Han må få et skriftlig oppsigelses varsel av deg hvor du poengterer at han har 3 mnd på å flytte ut. Gjør han ikke det så kan politiet tvangsfjerne han. I og med at dere er gift så ville jeg for sikkerhets skyld kontaktet en advokat slik at du har alt på det rene. Plutselig så dukker det opp et smutthull eller noe som du ikke har tenkt på, som gjør at han i værste fall kan kreve noe av huset. Anonymkode: df8cb...4fa 2
Pippi Lotta Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 Ta kontakt med krisesenter!!! Du skal ikke måtte stå i dette allene ❤️ Det finnes hjelp å få, og du og babyen kommer til å få det bedre når han endelig er ute. Bare hold ut til da, og ta kontakt med noen som kan hjelpe deg!!! 2
Trolltunge Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei!! Det kan hun ikke gjøre. Det er ikke lov å kaste folk på gata bare fordi man selv eier boligen. Prøver man på dette risikerer man selv å havne bak lås og slå. Ts: hvis det virkelig er sånn at han nekter å flytte så må du gå via namsmannen. Han må få et skriftlig oppsigelses varsel av deg hvor du poengterer at han har 3 mnd på å flytte ut. Gjør han ikke det så kan politiet tvangsfjerne han. I og med at dere er gift så ville jeg for sikkerhets skyld kontaktet en advokat slik at du har alt på det rene. Plutselig så dukker det opp et smutthull eller noe som du ikke har tenkt på, som gjør at han i værste fall kan kreve noe av huset. Anonymkode: df8cb...4fa Så alvorlig er det ikke. Fengslene er for fulle til at man burer inne folk som har kastet noen ut fra sitt eget hjem. Det han bedriver av sexpress er dessuten overgrep. Tror mannen skal slite veldig med å få sympati for å bli kastet ut av kvinne han bedriver psykisk vold mot samt overgrep. Allier deg med venner og familie ts, og få ham ut. Få hjelp til det. Vær ærlig om hvordan han er mot deg. 3 2
Gjest Kanino Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 Trolltunge skrev (1 minutt siden): Så alvorlig er det ikke. Fengslene er for fulle til at man burer inne folk som har kastet noen ut fra sitt eget hjem. Det han bedriver av sexpress er dessuten overgrep. Tror mannen skal slite veldig med å få sympati for å bli kastet ut av kvinne han bedriver psykisk vold mot samt overgrep. Allier deg med venner og familie ts, og få ham ut. Få hjelp til det. Vær ærlig om hvordan han er mot deg. TS har et valg selv om å gi etter eller ei. Ergo ikke straffbart
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #9 Skrevet 12. januar 2024 22 minutter siden, AnonymBruker said: Nei!! Det kan hun ikke gjøre. Det er ikke lov å kaste folk på gata bare fordi man selv eier boligen. Prøver man på dette risikerer man selv å havne bak lås og slå. Ts: hvis det virkelig er sånn at han nekter å flytte så må du gå via namsmannen. Han må få et skriftlig oppsigelses varsel av deg hvor du poengterer at han har 3 mnd på å flytte ut. Gjør han ikke det så kan politiet tvangsfjerne han. I og med at dere er gift så ville jeg for sikkerhets skyld kontaktet en advokat slik at du har alt på det rene. Plutselig så dukker det opp et smutthull eller noe som du ikke har tenkt på, som gjør at han i værste fall kan kreve noe av huset. Anonymkode: df8cb...4fa Jeg tviler helt ærlig de burer inne en mor som nettopp har født og blir psykisk mishandlet av mannen sin, som gjentatte ganger har bedt han dra, og deretter blir desperat etter å få han ut. Anonymkode: 2384c...b33 2 3
Trolltunge Skrevet 12. januar 2024 #10 Skrevet 12. januar 2024 Kanino skrev (Akkurat nå): TS har et valg selv om å gi etter eller ei. Ergo ikke straffbart Les definisjon på voldtekt og overgrep du. Det er ikke nødvendig med fysisk maktovergrep for å være overgriper. 5 6
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #11 Skrevet 12. januar 2024 Må har du flere ganger bedt han om å forlate huset DITT. Da tenker jeg det er på å gå videre. Bytt lås når han er ute. Sett tingene hans utenfor. Så søker du om seperasjon. Anonymkode: 33269...d30 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #12 Skrevet 12. januar 2024 Bare bestill time for mekling på familievernkontoret. Du kan møte selv om han ikke møter. Da får du meklingsattest og kan gå videre.... Anonymkode: 33269...d30 4
Vetikkebedre Skrevet 12. januar 2024 #13 Skrevet 12. januar 2024 Kanino skrev (4 minutter siden): TS har et valg selv om å gi etter eller ei. Ergo ikke straffbart I alle dager. Du aner virkelig ikke hva du snakker om. Ts: Kast ham ut. Du kommer ikke i fengsel av den grunn. Kjære vene, som jeg skulle ønske at folk uten det minste begrep om jus sluttet å svare på juridiske problemstillinger. 2 4
Cornix Skrevet 12. januar 2024 #14 Skrevet 12. januar 2024 Ønsket han seg barnet? Isåfall bør han skamme seg... om ikke, vel, da kan du ikke forvente annet - og du bør egentlig bare bryte og bli alenemamma.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #15 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nei!! Det kan hun ikke gjøre. Det er ikke lov å kaste folk på gata bare fordi man selv eier boligen. Prøver man på dette risikerer man selv å havne bak lås og slå. Ts: hvis det virkelig er sånn at han nekter å flytte så må du gå via namsmannen. Han må få et skriftlig oppsigelses varsel av deg hvor du poengterer at han har 3 mnd på å flytte ut. Gjør han ikke det så kan politiet tvangsfjerne han. I og med at dere er gift så ville jeg for sikkerhets skyld kontaktet en advokat slik at du har alt på det rene. Plutselig så dukker det opp et smutthull eller noe som du ikke har tenkt på, som gjør at han i værste fall kan kreve noe av huset. Anonymkode: df8cb...4fa Jo, det kan mamn når han bor i en bolig hun eier Anonymkode: 19eff...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #16 Skrevet 12. januar 2024 Ta kontakt med krisesenter, de hjelper deg videre i prosessen selv om du ikke flytter inn dit. Litt veiledning er ikke feil i denne situasjonen. Anonymkode: 94168...f6c
Rhodiola Skrevet 12. januar 2024 #17 Skrevet 12. januar 2024 Tråden er ryddet for brukerdebatt, nedsettende ytringer, avsporinger, forherligelse av/oppfordring til brudd på norsk lov og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm.
Hmmmmmm Skrevet 12. januar 2024 #18 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så utrolig lei. Mannen min var et mareritt under graviditeten og ble enda verre etter baby kom. Han holder seg selv våken i helgene, sover hele dagen,overlater alt ansvar til meg. Når jeg blur sint for oppførselen har jeg fått beskjed om at det er mange enslige mødre i verden som klarer det helt fint. Jeg blir mast på angående sex konstant. Og han tåler ikke nei, da maser han til jeg gir opp. Han sier han skal treffe en kamerat etter jobb og blir borte lengre enn avtalt uten å svare. Jeg har sagt at jeg vil at han skal flytte ut, men han drar ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få han ut. Vi er gift, men huset er mitt. Anonymkode: ea31f...6c2 Uansett hva folk sier, så hadde jeg skiftet lås. Og hvis han ringer politiet så hadde jeg bare sagt at han ikke bor der lengre, så du skjønner ikke hvorfor han oppfører seg slik. Pakk så alle tingene hans, og kjør de til foreldrene hans 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #19 Skrevet 12. januar 2024 Få en venninne eller noen i familien til å komme å bo hos dere ei lita stund. Så sier du til mannen at du tar ut seperasjon og at han skal ut av huset. Si NEI til sex! Hvis alenemødre klarer seg fint som han sier, så svar med at du er veldig klar for å være alenemor og at han skal ut. du kan også legge til at mange fedre klarer seg fint alene og betale bidrag. Men aller først, ring krisesenteret og be om råd og hjelp, og ikke utsett deg og barnet for en farlig situasjon med han. Får han beskjed om å flytte ut, sex nekt så kan det klikke for han. Anonymkode: 32752...da6 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #20 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er så utrolig lei. Mannen min var et mareritt under graviditeten og ble enda verre etter baby kom. Han holder seg selv våken i helgene, sover hele dagen,overlater alt ansvar til meg. Når jeg blur sint for oppførselen har jeg fått beskjed om at det er mange enslige mødre i verden som klarer det helt fint. Jeg blir mast på angående sex konstant. Og han tåler ikke nei, da maser han til jeg gir opp. Han sier han skal treffe en kamerat etter jobb og blir borte lengre enn avtalt uten å svare. Jeg har sagt at jeg vil at han skal flytte ut, men han drar ikke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få han ut. Vi er gift, men huset er mitt. Anonymkode: ea31f...6c2 Hvis du vil gjøre det sjappt så ring purken! Anonymkode: 76856...fb2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå