Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ei venninne sitter og snakker litt om en situasjon her, og ønsker litt innspill fra dere.

Venninne har nylig fått seg en kjæreste (4 måneder siden). Kjæresten har en vennegjeng, bestående av menn og damer, der de har møtt hverandre gjennom felles hobby. Ingen i denne gjengen er et par, men noen har partnere utenom. Venninnen min er også med i samme klubb/samme hobby, var der de møttes, men kjenner ikke disse folkene noe særlig. Møttes via denne hobbyen. Gjengen skal ha en fest/sammenkomst i dag, noe de pleier fra tid til annen. Denne gangen skal kjæresten hennes arrangere, men det skal være hos en av de andre. Venninnen min er ikke bedt dit, hennes kjæreste spurte de andre om hun kunne bli med, men de andre ville være bare gjengen. Kjæresten hennes organiserer og bl.a handler inn til kvelden.

Hva synes dere er riktig her? Burde hun få bli med? Burde kjæresten sette foten ned og kreve at hun kan få være med, de er trossalt i samme hobby/klubb alle sammen og han er medarrangør denne gangen? Eller bør hun holde seg helt unna og la de være en isolert gjeng?

Anonymkode: 4722f...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min vennegjeng har vi noen ting med partnere, og andre ting uten. Dersom dette er en « uten partner» sammenkomst, så hadde jeg opplevd det som ganske needy dersom en stk absolutt skulle «mase» seg med 😅 Hvor gamle er dere? 

Anonymkode: f7239...352

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

I min vennegjeng har vi noen ting med partnere, og andre ting uten. Dersom dette er en « uten partner» sammenkomst, så hadde jeg opplevd det som ganske needy dersom en stk absolutt skulle «mase» seg med 😅 Hvor gamle er dere? 

Meg igjen - men misforstod jeg? Er hun i samme gjeng, men likevel ikke? Jeg skjønner ikke helt… Er ALLE andre fra aktiviteten invitert bortsett fra henne så er det litt rart ja… Dersom dette er en gjeng som er i samme aktivitet - men mange andre også utenom som heller ikke er invitert - da står det jeg svarte i første innlegg 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg og ei venninne sitter og snakker litt om en situasjon her, og ønsker litt innspill fra dere.

Venninne har nylig fått seg en kjæreste (4 måneder siden). Kjæresten har en vennegjeng, bestående av menn og damer, der de har møtt hverandre gjennom felles hobby. Ingen i denne gjengen er et par, men noen har partnere utenom. Venninnen min er også med i samme klubb/samme hobby, var der de møttes, men kjenner ikke disse folkene noe særlig. Møttes via denne hobbyen. Gjengen skal ha en fest/sammenkomst i dag, noe de pleier fra tid til annen. Denne gangen skal kjæresten hennes arrangere, men det skal være hos en av de andre. Venninnen min er ikke bedt dit, hennes kjæreste spurte de andre om hun kunne bli med, men de andre ville være bare gjengen. Kjæresten hennes organiserer og bl.a handler inn til kvelden.

Hva synes dere er riktig her? Burde hun få bli med? Burde kjæresten sette foten ned og kreve at hun kan få være med, de er trossalt i samme hobby/klubb alle sammen og han er medarrangør denne gangen? Eller bør hun holde seg helt unna og la de være en isolert gjeng?

Anonymkode: 4722f...2fc

Som jeg skjønner det så er det ikke en organisatorisk fellesskap mellom medlemene i gjengen, samtidig som du skriver at dem er i samme klubb. Men det er en gruppe som har blitt kjent og så utviklet private relasjoner via at dem har møtt hverandre i samband med et felles fritidsinteresse.

Min personlige mening er at dette er en ugrei gjeng, hvis noen av dem er så opplagt ekskluderende ovenfor å få nytt blod inn som jeg leser av dette.

Din venninne skal nok ikke prøve å presse seg inn, men syns hun kan stille spørsmål til kjæresten om han faktisk vil være med i et slikt umodent tullegjeng. 

• Liker 2
Skrevet

Han skal arrangere fest hjemme hos en annen?? Kjæresten hans får ikke være med??

Trolletråd

Anonymkode: 9c838...18e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han skal arrangere fest hjemme hos en annen?? Kjæresten hans får ikke være med??

Trolletråd

Anonymkode: 9c838...18e

Uheldigvis er det nok ikke det. Folk driver med mye rart sosialt. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hva aktivitet er dette?

Dungeon and Dragons? 👀😅

Skrevet

Kan kjæresten min bli med?

Nei. 

Haha, hvem spør. Og hvem i alle dager svarer nei (selv om de ikke ønsker henne der). Merkelig hele greia. 

"spør for en venn" 

Anonymkode: 23011...72c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Haha, hvem spør. Og hvem i alle dager svarer nei (selv om de ikke ønsker henne der). Merkelig hele greia. 

"spør for en venn" 

Men jeg leser dette som at de andre heller ikke skal ha med sin partner?  Dersom jeg eller mannen skal på noe der ingen av de andre skal ha med partner, så går jo ingen av oss med heller? Gjør dere virkelig det? 😅 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. 

"spør for en venn" 

Helt sjukt, må være rare mennesker dette 

Anonymkode: f68d3...a0c

Skrevet

For meg blir det litt som å presse meg på jentekveld til kjæresten. Noen ganger er det godt å bare være den samme gjengen. Har selv en gjeng med gamle venner som jeg møter på fest i blant, og skulle jeg tatt med dama dit, så ville hele dynamikken endret seg, noe ikke alle nødvendige ønsker, derfor er vi en fast gjeng 

Hun kan vel bare avtale noe med venner selv? 

Anonymkode: 1b3c1...e20

• Liker 1
Skrevet

Dumt å ikke inkludere. 

Anonymkode: eec42...cdc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt sjukt, må være rare mennesker dette 

Anonymkode: f68d3...a0c

Hæ? Ok, jeg må ha misforstått noe i HI 😅 Deltar dere virkelig aldri på noe sosialt uten partnere? 

• Liker 1
Skrevet

For meg blir det litt som å presse meg på jentekveld til kjæresten. Noen ganger er det godt å bare være den samme gjengen. Har selv en gjeng med gamle venner som jeg møter på fest i blant, og skulle jeg tatt med dama dit, så ville hele dynamikken endret seg, noe ikke alle nødvendige ønsker, derfor er vi en fast gjeng 

Hun kan vel bare avtale noe med venner selv? 

Men de er menn og damer og hun er med på samme hobby som dem, da er det jo noe annet? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Men de er menn og damer og hun er med på samme hobby som dem, da er det jo noe annet? 

Nei, ikke hvis det er en fast gjeng som møtes. Man kan ikke forvente å alltid være med på sosiale sammenkomster med kjæresten

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ikke hvis det er en fast gjeng som møtes. Man kan ikke forvente å alltid være med på sosiale sammenkomster med kjæresten

Når ble gjengen enn fast gjeng. Hvem besluttet det. Hvordan ser på heletatt beslutsstrukturen i gjengen ut. Er det en sånn russebuss opplegg der man kan nominere nye med krav av godkjenning. 

Trodde folk likte å bli kjent med nye mennesker og at sosial dynamikk og inkludering var noe positivt.

Er to meget ulike ting å kunne gjøre ting sosialt uten partner, og det å bruke mye tid sammen med en ekskluderende sosial gjeng der partner og andre nye ikke er velkomne. 

• Liker 1
Skrevet

Den gruppa som samles har alle rettigheter til å definere hvem gjengen er, og om de har sammenkomster med eller uten andre "vedheng".
Selv har jeg to forskjellige små venneflokker som har funnet hverandre ad noen felles interesser,
og det er ikke naturlig å ta med andre venner eller partnere når vi har "gruppetreff". 
Møtes vi som venner i andre sammenhenger så får vi hilst på hverandres respektive, men siden de ikke har interesse av det vi samles om som gruppe, så hører de ikke til i de sammenhengene vi møtes for å drøfte eller drive med våre greier.
Ingenting er vel mer ensomt enn å sitte med i en gruppe som bare snakker om noe som går over hodet på den nye.

Å respektere en kjærestes behov for venner og nettverk er helt vesentlig for å få et forhold til å fungere.
Vanligvis har man både felles venner og interesser, og noen hver for seg. Dersom man vil presse seg med i alle av den andres nettverk så tyder det ikke akkurat på høy tillit til partneren. Ei heller at man unner den andre å kunne ha glede og trygghet ved å beholde sine egne venner og nettverk.

Selv om man møter kjæresten på et korpstreff så er det ikke naturligvis slik at man skal delta på den andres korpsøvinger, treff eller sosiale lag for den gjengen.

• Liker 2
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Når ble gjengen enn fast gjeng. Hvem besluttet det. Hvordan ser på heletatt beslutsstrukturen i gjengen ut. Er det en sånn russebuss opplegg der man kan nominere nye med krav av godkjenning. 

Trodde folk likte å bli kjent med nye mennesker og at sosial dynamikk og inkludering var noe positivt.

Er to meget ulike ting å kunne gjøre ting sosialt uten partner, og det å bruke mye tid sammen med en ekskluderende sosial gjeng der partner og andre nye ikke er velkomne. 

Mange ganger jeg ikke er invitert når dama skal på fest, men det er helt naturlig at hun har behov for å være med vennegjengen uten at jeg skal blande seg inn. Skjønner meg virkelig ikke på de som absolutt må være med på alt med sin partner

• Nyttig 1
Skrevet

At festen er uten partnere synes jeg er greit, selv om den som arrangerer har partner hjemme. 

Men når festen er for de med denne hobbyen og hun jo er en del av denne hobbyen synes jeg det er rart hun ikke for være med. Men kanskje de ikke er alle på den denne hobbyen som samles, men en gren av den. Og hun er med på en annen gren som ikke omgås disse.....

Kan jo også være at de er et slikt par som sitter oppå hverandre hele tiden og resten av dem er dritt lei....

Anonymkode: 87e43...317

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mange ganger jeg ikke er invitert når dama skal på fest, men det er helt naturlig at hun har behov for å være med vennegjengen uten at jeg skal blande seg inn. Skjønner meg virkelig ikke på de som absolutt må være med på alt med sin partner

Leste du ikke hva jeg skrev. Det er to ulike ting:

- Være med på alt en partner gjør sosialt

- Være med i en umoden sosialt ekskluderende gjeng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...