AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #1 Skrevet 12. januar 2024 Har en kjæreste som alltid forventer at jeg skal kjøre hen på jobb eller få låne bilen min, men som ikke betaler noe.. Jeg ønsker ikke å være gjerrig, men har dessverre ikke råd til "ekstra" kostander akkurat nå siden jeg er syk og ikke kan jobbe... Men om jeg tar det opp så sier kjæresten min bare at jeg er gjerrig... Anonymkode: 74c63...862
Sander33 Skrevet 12. januar 2024 #2 Skrevet 12. januar 2024 Du har det slik de fleste menn. Det er uvant, men det er helt normalt. Blir bedre først når begge har «sin» bil, men selv da forventes at en kjører, og betaler mer av bilkostnaden. Dette er litt av voksenlivet, og det er viktig man får snakket og styrt «basic» delen mhp felles transport og levekostnader. Kostnadene bør dere dele. Uansett økonomisk status. Lite og ingen inntekt tilsier ikke fritak, slik er voksenlivet og. Du er jo ikke gjerrig, du har dårlig råd. Felles konto til felles kostnader er kanskje en løsning. 1
Carrot Skrevet 12. januar 2024 #3 Skrevet 12. januar 2024 svar enkelt at det er like gjerrig å forvente gratis bil... 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #4 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men om jeg tar det opp så sier kjæresten min bare at jeg er gjerrig... Anonymkode: 74c63...862 Det er vel strengt tatt kjærsten som er gjerrig som ikke vil dekke kostnadene for sin egen bilbruk... Anonymkode: e905f...fb1 5
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #5 Skrevet 12. januar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Har en kjæreste som alltid forventer at jeg skal kjøre hen på jobb eller få låne bilen min, men som ikke betaler noe.. Jeg ønsker ikke å være gjerrig, men har dessverre ikke råd til "ekstra" kostander akkurat nå siden jeg er syk og ikke kan jobbe... Men om jeg tar det opp så sier kjæresten min bare at jeg er gjerrig... Anonymkode: 74c63...862 Du skal ikke ta det opp, du skal bare si nei. Det er forøvrig lov å være gjerrig. Anonymkode: bdfc6...29f 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #6 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du skal ikke ta det opp, du skal bare si nei. Det er forøvrig lov å være gjerrig. Anonymkode: bdfc6...29f Bare føler at det hadde vært naturlig at han hadde tilbudt seg å fylle en tank her og der når bilen sånn ca bare blir brukt for at vedkommende skal komme seg på jobb, og vedkommende har utbetalt 8x så mye som meg i mnd... Anonymkode: 74c63...862 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #7 Skrevet 12. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bare føler at det hadde vært naturlig at han hadde tilbudt seg å fylle en tank her og der når bilen sånn ca bare blir brukt for at vedkommende skal komme seg på jobb, og vedkommende har utbetalt 8x så mye som meg i mnd... Anonymkode: 74c63...862 Be ham fylle tanken. Ikke gjør det selv, hvis du ikke skal bruke bilen. Og ikke fyll på mere enn du selv trenger. Anonymkode: bdfc6...29f 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2024 #8 Skrevet 12. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare føler at det hadde vært naturlig at han hadde tilbudt seg å fylle en tank her og der når bilen sånn ca bare blir brukt for at vedkommende skal komme seg på jobb, og vedkommende har utbetalt 8x så mye som meg i mnd... Anonymkode: 74c63...862 Selvsagt skal den som låner bilen fylle opp tanken, i tillegg til å betale for eventuelle bompasseringer og lignende. Dette er minimum av hva man kan forvente! Som et eksempel kan jeg nevne at min bror og jeg byttelåner biler innimellom, pga ulik rekkevidde på våre elbiler, dersom en av oss skal på langtur. Det er alltid en selvfølge at begge leverer og returnerer fulladet bil. I tillegg ser vi an hvor vi har kjørt med tanke på bompenger, men dette går som regel opp i opp. Er han ikke vant til å ha bil og uklar over kostnadene? Anonymkode: 9fb7e...012 1
petterm Skrevet 13. januar 2024 #10 Skrevet 13. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Bare føler at det hadde vært naturlig at han hadde tilbudt seg å fylle en tank her og der når bilen sånn ca bare blir brukt for at vedkommende skal komme seg på jobb, og vedkommende har utbetalt 8x så mye som meg i mnd... Anonymkode: 74c63...862 Ingen tvil om hvem som er gjerrig. Og det er ikke deg!!! Kjærester hjelper hverandre! Når inntektene er så forskjellige hadde det naturlige vært at hen hjalp deg økonomisk, uavhengig av bilbruk. Hvordan deler dere andre utgifter? Bor dere sammen? Deler dere utgifter til mat osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå