AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #1 Skrevet 11. januar 2024 Dersom en person har vært utro, og konsekvensen er samlivsbrudd etter mange år sammen. Hvem bør flytte ut mens man forhandler om det praktiske? Felles barn, økonomi og et delt liv. Bør den som blir bedratt miste både partneren sin og hjemmet sitt samtidig? Hva er mest skånsomt med tanke på gjenvinning av tillit og selvrespekt? Anonymkode: bbc28...c11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #2 Skrevet 11. januar 2024 Den som ikke har økonomi til/ønske om å beholde boligen, alternativt den som skal ha ungene minst. Anonymkode: 25c74...873 4 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #3 Skrevet 11. januar 2024 Da det skjedde meg, bodde vi sammen i 4 mnd etterpå. Det tok tid før mannen fant seg bolig. Jeg kunne jeg sitte med huset alene da, eksen kunne ikke. Anonymkode: 0ccab...f7c
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #4 Skrevet 11. januar 2024 Moralen er dessverre ikke avgjørende for hvem som bli boende og ikke. Dette er noe dere må bli enige om sammen… i verste fall bli dere boende sammen til boligen er delt. Nå antar jeg at dere eier bolig, det er jo heller ikke gitt utfra hi. Jeg dro fra felles bolig, orka ikke å være i samme hus som han. Ikke noe å kjempe for. Anonymkode: 5573c...a64 5
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #5 Skrevet 11. januar 2024 Den som bedro bør skygge hjemmebanen, faderlig fort, av respekt for den andre. Anonymkode: bf6ab...64f 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #6 Skrevet 11. januar 2024 Jeg synes at den som bedro skal dra til peppern gror Er jo den personen som er skyld i at ting raknet så da fortjener de ikke stort. Anonymkode: 0115d...024 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #7 Skrevet 11. januar 2024 Økonomien er som oftest avgjørende. Den som har råd til å kjøpe ut den andre, blir sittende igjen med boligen. Men full forståelse at det oppleves urettferdig å bli bedratt og deretter tvungen til å flytte. Anonymkode: b669b...203 2
BobbySocks Skrevet 11. januar 2024 #8 Skrevet 11. januar 2024 Den som bedro den andre kan ha seg ut. 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #9 Skrevet 11. januar 2024 Mannen. Alltid mannen. K46 Anonymkode: ba39b...d13
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #10 Skrevet 11. januar 2024 Dette skjedde meg, ble bedratt etter mange år sammen og han ville i tillegg ha meg ut så kjapt som mulig (skulle nok ha den nye dama si inn der..) STORT sjokk å både miste mannen min og måtte flytte fra huset mitt i samme slengen. Men jeg hadde ikke økonomi til å bli boende i huset, og det hadde han. Så da ble det sånn... Vi har IKKE et godt samarbeid i dag. Syns såklart den som bedrar og bryter opp forholdet burde flytte, men tror nok det til slutt uansett blir økonomi som avgjør, evt velviljen og vennligheten til den økonomisk sterkeste av dere. Anonymkode: 2aa6f...866 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #11 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen. Alltid mannen. K46 Anonymkode: ba39b...d13 Hvorfor det? Hvis dama ikke har økonomi til det så skal hun bo i huset? Merkelig tankegang. Den som eier den. Eier begge to så må man se på hvem som har råa til å ta det økonomiske ansvaret. Er det dama eller mannen? Anonymkode: 355fa...d4f 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #12 Skrevet 11. januar 2024 TS Saksopplysning. Ingen har råd til å beholde huset, men begge klarer utgiftene i en tidsbegrenset periode. Barnefordeling er ikke avklart, men kommunikasjonen er så fastlåst at samlivet ikke kan fortsette. Anonymkode: bbc28...c11
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #13 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS Saksopplysning. Ingen har råd til å beholde huset, men begge klarer utgiftene i en tidsbegrenset periode. Barnefordeling er ikke avklart, men kommunikasjonen er så fastlåst at samlivet ikke kan fortsette. Anonymkode: bbc28...c11 Tenker i så fall at den som var utro kan flytte ut. Anonymkode: 80d9e...d30 2
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #14 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): TS Saksopplysning. Ingen har råd til å beholde huset, men begge klarer utgiftene i en tidsbegrenset periode. Barnefordeling er ikke avklart, men kommunikasjonen er så fastlåst at samlivet ikke kan fortsette. Anonymkode: bbc28...c11 Da må jo begge flytte ut. Anonymkode: 3cd5e...20d 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #15 Skrevet 11. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): TS Saksopplysning. Ingen har råd til å beholde huset, men begge klarer utgiftene i en tidsbegrenset periode. Barnefordeling er ikke avklart, men kommunikasjonen er så fastlåst at samlivet ikke kan fortsette. Anonymkode: bbc28...c11 Da ville jeg prøvd å fordele ansvaret slik at: Den som tar hovedansvar for barna får beholde huset frem til dere selger, så barna får bli i hjemmet sitt enn så lenge og beholde en tilnærmet «normal» hverdag. Og den som flytter ut tar hovedansvar for å ordne alt praktisk som må ordnes for salg av huset, og evt hjelpe til med utgiftene på huset midlertidig hvis det trengs. Og så syns jeg den som ble bedratt skal få velge hvilken av disse bosituasjonene den helst vil ha. Anonymkode: 2aa6f...866
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2024 #16 Skrevet 11. januar 2024 Sett barna først! Få lagt ut huset asap, med litt flaks er det ikke mange månedene det er snakk om før dere er ute begge to. I mellomtiden så har ikke moral noe å si, ingen av dere kan vel kaste ut den andre. Men nå må du legge hevnlyst til side og tenke på barna. Den på mange måter letteste løsningen er om dere begge klarer å oppføre dere sivilisert den siste tiden sammen og bare bo sammen. En annen er å veksle på å bo i huset, bytte uker eller mnd, om dere kan leie en hybel eller bo hos familie eller noe. Men ja.. det hjelper ikke om du sier han må ut fordi han var teit og KG er enig i det, du kommer jo ingen vei med det, det gir deg ikke juridisk rett til å sitte på huset, og i all fall IKKE juridisk rett til å ha full omsorg for barna imens pappa bare kan komme på besøk eller noe. For det er jo litt sånn det blir i praksis, det virker ikke som dere er rike og som at noen av dere kan leie et hus med rom til alle barna. Så barna blir i huset til det er solgt og dere får kjøpt nytt. Da må dere begge være der, enten samtidig eller dele på det. Anonymkode: 56e7d...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå