AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Hei! Jeg fikk diagnosen kronisk utmattelsessyndrom når jeg gikk vgs. Har kjempet meg gjennom skolegang og har en bachelorgrad. Jeg har fått barn i 2023 og permisjonen min er over, men jeg vet ikke om jeg klarer å stå i jobb. I tillegg til å være konstant utmattet har jeg også fått påvist en tarmsykdom som påvirker meg i hverdagen. En gang innimellom har jeg en god dag, der jeg tenker at nå skal jeg få til alt. Har derfor søkt ulike jobber å blitt innkalt til ulike intervjuer, men så blir formen dritt igjen og nå angrer jeg meg. Hva skal jeg gjøre? Vet ikke om jeg klarer å presse meg på jobb og vet ikke om det er lurt å takke ja til en jobb også klarer jeg den ikke. Hva tenker dere jeg burde gjøre? Anonymkode: 16028...c45
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Har du en dialog med fastlegen din? Du bør jo få oppfølging, samt få avklart din arbeidsevne. Jeg har vært i en lignende situasjon, og jeg valgte å ta en 100% stilling, men søke om ulønnet permisjon (man har rett på dette når man har små barn). Jeg jobbet derfor 80% i noen år, men det viste seg å være for mye over tid, så nå er jeg langtidssykemeldt etter å ha gått på en smell. Sykemeldingen har hjulpen meg å roe helt ned, og jeg har jobbet hardt for å finne ut av hva som er rotårsaken til min utmattelse (kort: høysensitiv, bruker mer energi på «alt» enn en vanlig person, kombinert med traumer fra barndom har resultert i kronisk overbelastning, et skakkjørt nervesystem og en kronisk stressrespons i kroppen). Veien videre er litt uklar, men det blir vel arbeidsutprøving i et nytt yrke i første omgang. Jeg vet iallfall helt sikkert at jeg ikke har full arbeidsevne. Ikke akkurat det du spør om, men har du hørt om lavdose naltrexon (LDN)? Det er en medisin som i vanlige doser brukes for å støtte avholdenhet hos rusavhengige, men som i lave doser har vist seg å hjelpe mange med ME, MS, fibromyalgi, PTSD, betennelsestilstander m.m. Det er litt omstendig å få denne medisinen ettersom den ikke er godkjent for denne bruken, men den skal være uten bivirkninger og tryggere enn Paracet, og alle leger har mulighet til å gjøre det som kalles en magistrell forskrivning. Du kan jo Google hvis det høres interessant ut. Jeg har ikke prøvd det, men skal spørre fastlegen min om det i neste uke. Har du forresten reflektert over om utmattelsen og tarmsykdommen kan komme av samme rotårsak? ❤️ Anonymkode: 93d65...00a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #3 Skrevet 10. januar 2024 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har du en dialog med fastlegen din? Du bør jo få oppfølging, samt få avklart din arbeidsevne. Jeg har vært i en lignende situasjon, og jeg valgte å ta en 100% stilling, men søke om ulønnet permisjon (man har rett på dette når man har små barn). Jeg jobbet derfor 80% i noen år, men det viste seg å være for mye over tid, så nå er jeg langtidssykemeldt etter å ha gått på en smell. Sykemeldingen har hjulpen meg å roe helt ned, og jeg har jobbet hardt for å finne ut av hva som er rotårsaken til min utmattelse (kort: høysensitiv, bruker mer energi på «alt» enn en vanlig person, kombinert med traumer fra barndom har resultert i kronisk overbelastning, et skakkjørt nervesystem og en kronisk stressrespons i kroppen). Veien videre er litt uklar, men det blir vel arbeidsutprøving i et nytt yrke i første omgang. Jeg vet iallfall helt sikkert at jeg ikke har full arbeidsevne. Ikke akkurat det du spør om, men har du hørt om lavdose naltrexon (LDN)? Det er en medisin som i vanlige doser brukes for å støtte avholdenhet hos rusavhengige, men som i lave doser har vist seg å hjelpe mange med ME, MS, fibromyalgi, PTSD, betennelsestilstander m.m. Det er litt omstendig å få denne medisinen ettersom den ikke er godkjent for denne bruken, men den skal være uten bivirkninger og tryggere enn Paracet, og alle leger har mulighet til å gjøre det som kalles en magistrell forskrivning. Du kan jo Google hvis det høres interessant ut. Jeg har ikke prøvd det, men skal spørre fastlegen min om det i neste uke. Har du forresten reflektert over om utmattelsen og tarmsykdommen kan komme av samme rotårsak? ❤️ Anonymkode: 93d65...00a Jeg har prøvd LDN, og jeg fikk en type energi som i starten var greit, men som var totalt unaturlig, og kroppen klarte ikke slappe av - jeg ble kjempeaggresiv, til en kveld mannen min fant meg psykotisk på baderomsgulvet. Jeg nevner det fordi det er så mange fantastiske artikler om den medisinen som lover gull og grønne skoger, og det er ikke nødvendigvis slik. Så bare ha det i bakhodet, det er en veldig eksperimentell medisin Anonymkode: a4571...b36 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg fikk diagnosen kronisk utmattelsessyndrom når jeg gikk vgs. Har kjempet meg gjennom skolegang og har en bachelorgrad. Jeg har fått barn i 2023 og permisjonen min er over, men jeg vet ikke om jeg klarer å stå i jobb. I tillegg til å være konstant utmattet har jeg også fått påvist en tarmsykdom som påvirker meg i hverdagen. En gang innimellom har jeg en god dag, der jeg tenker at nå skal jeg få til alt. Har derfor søkt ulike jobber å blitt innkalt til ulike intervjuer, men så blir formen dritt igjen og nå angrer jeg meg. Hva skal jeg gjøre? Vet ikke om jeg klarer å presse meg på jobb og vet ikke om det er lurt å takke ja til en jobb også klarer jeg den ikke. Hva tenker dere jeg burde gjøre? Anonymkode: 16028...c45 Finnes det deltidsjobber du har sett på? Anonymkode: a4571...b36
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har prøvd LDN, og jeg fikk en type energi som i starten var greit, men som var totalt unaturlig, og kroppen klarte ikke slappe av - jeg ble kjempeaggresiv, til en kveld mannen min fant meg psykotisk på baderomsgulvet. Jeg nevner det fordi det er så mange fantastiske artikler om den medisinen som lover gull og grønne skoger, og det er ikke nødvendigvis slik. Så bare ha det i bakhodet, det er en veldig eksperimentell medisin Anonymkode: a4571...b36 Og for å legge til: ingen medisin er uten bivirkninger. Anonymkode: a4571...b36
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Start eget firma og jobb hjemme. Mulig du ikke tjener til salt i maten,men du bidrar til samfunnet om ikke annet. Anonymkode: b8bb6...8e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå