AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #1 Skrevet 10. januar 2024 Forventer han at du tar hovedansvar for hjem og barn? Lytter han mer til menn enn til kvinner på jobb? Forventer han at du er klar for sex når han vil? Ser han på det som mer naturlig at han sitter bak rattet enn at du gjør det? Tar han det som en selvfølge at det er han som skal fikse elektriske ting? Forventer han at du skal gjøre deg fin for han? Åpner han dører for deg for å føle seg som en gentleman? Kjøper han lekebiler til sønnen og dukkehus til datteren? Tjener han mer enn deg? Stemmer han på partier på høyresiden? Det er garantert mange ting mannen din gjør som er med på å opprettholde stereotypiske kjønnsnormer, og dermed også de patriarkalske strukturene i samfunnet. Er du dette bevisst? Bevisstgjør du han? Blir dette korrigert slik at ikke barna sosialiseres inn i de samme mønstrene? Er han åpen for å faktisk jobbe for reell likestilling? Undertrykking skjer ikke nødvendigvis av vond vilje. Mange menn er rett og slett blinde for strukturene som priviligerer dem. Selv om de ikke har en intensjon om å gjøre skade bidrar de likevel til å opprettholde og videreføre undertrykkende holdninger. Da er det opp til deg å få han til å forstå dette. Og så må du ta valget: tør du å kreve at han endrer seg? Vil du kreve selvransakelse fra han? Eller kommer du til å leve med en mann som ikke er ærlig om sine egne privilegier? Ekte likestilling handler ikke bare om å endre på lovparagrafer. Det er også et holdningsarbeid som må følges opp i hverdagen. Da må flere menn bevisstgjøres. Tør du å ta oppgjøret med din mann? Anonymkode: e6adc...2c6 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #2 Skrevet 10. januar 2024 Nei til alt unntatt det siste 🥰 Anonymkode: e76ff...a62 1 1
Gjest Raphael Skrevet 10. januar 2024 #4 Skrevet 10. januar 2024 (endret) Gutter, aldri gå inn i et seriøst forhold med en panzer-feminist. Husk at den som søker offerrollen alltid har behov for å caste noen som overgriperen i sitt liv. Og overgriperen, det vil bli deg, som kjæreste og mann. Og saken hun bygger mot deg vil være basert på en sånn blueprint for offerrolle-produksjon som beskrevet i OP. Endret 10. januar 2024 av Raphael
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #5 Skrevet 10. januar 2024 Nei til alt, utenom å sitte bak rattet, men jeg hater å kjøre bil. Så mer at jeg forventer det av han 😅 Anonymkode: 0ebbf...639 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #6 Skrevet 10. januar 2024 Nei til alt bortsett fra punktene om å fikse elektriske ting og kjøring. Men jeg har ikke førerkort, så det er ganske naturlig at han kjører oss. Han har veldig lyst til at jeg skal ta lappen. Han ønsker også å bli husfar og å bli forsørget av meg. Anonymkode: fee22...fa4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #7 Skrevet 10. januar 2024 Jeg har ikke tenkt å be mannen min om å tjene mindre nei. At han tjener mest trenger jeg ikke å fortelle ham. Men han betaler mest også. Og han er utdannet elektriker, så at han reparerer det elektriske er en selvfølge. Men ja, han kunne godt vært mer oppmerksom mtp å åpne dører, skjenke vin til meg før han skjenker til seg selv, ikke forsyne seg med så mye mat at det blir for lite til andre osv. Litt vanlig folkeskikk og blikk for andre enn seg selv. Anonymkode: 2b93c...de1 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #8 Skrevet 10. januar 2024 Nei på alle punkter unntatt siste. Hva han stemmer på aner ikke. Det har jeg jo ikke noe med. Anonymkode: ace18...85b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #9 Skrevet 10. januar 2024 Forventer han at du tar hovedansvar for hjem og barn? Nei Lytter han mer til menn enn til kvinner på jobb? Nei Forventer han at du er klar for sex når han vil? Nei Ser han på det som mer naturlig at han sitter bak rattet enn at du gjør det? Nei Tar han det som en selvfølge at det er han som skal fikse elektriske ting? Nei Forventer han at du skal gjøre deg fin for han? Nei Åpner han dører for deg for å føle seg som en gentleman? Ja, hvis han er først til døra. Kjøper han lekebiler til sønnen og dukkehus til datteren? Nei Tjener han mer enn deg? JA Stemmer han på partier på høyresiden? Nei. Her er vi begge veldig rød. Anonymkode: 50665...035 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #10 Skrevet 10. januar 2024 Forventer han at du tar hovedansvar for hjem og barn? ingen barn, men husarbeid er det jeg som tar på grunn av et snev av OCD fra min side 😅 Lytter han mer til menn enn til kvinner på jobb? Kun menn som jobber på hans arbeidsplass så må vel si ja da?🤷♀️ Forventer han at du er klar for sex når han vil? Nei Ser han på det som mer naturlig at han sitter bak rattet enn at du gjør det? Ja, men fordi JEG ønsker det 😂 Tar han det som en selvfølge at det er han som skal fikse elektriske ting? Ja, her også fordi JEG ønsker det😂 Forventer han at du skal gjøre deg fin for han? Nei, han syns jeg er fin uansett 💕 Åpner han dører for deg for å føle seg som en gentleman? Når vi er på datenights, ja - hjemme/til daglig, nei, hadde ikke falt helt naturlig for oss da jeg som oftest har det jævlig travelt med å komme meg inn hvor enn vi skal mens han er treg og henger etter 😂 Kjøper han lekebiler til sønnen og dukkehus til datteren? Ingen barn, men han kjøper leker til dyrene 🥰 Tjener han mer enn deg? Nei, jeg tjener mest Stemmer han på partier på høyresiden? Nei, han stemmer blankt 🤦♀️ Anonymkode: 212c6...729 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #11 Skrevet 10. januar 2024 Forventer han at du tar hovedansvar for hjem og barn? Nei, vi deler det ansvaret. Han leverer i bhg, kjører på aktiviteter, står opp med dem i helgene, tar de med på aktiviteter alene, lager mat, vasker kær, går til lege med dem etc.. Lytter han mer til menn enn til kvinner på jobb? De er bare menn på jobb. Forventer han at du er klar for sex når han vil? Nei. Han har skjønt at jeg ikke er en av og på knapp som er klar på 5 sec forvarsel Ser han på det som mer naturlig at han sitter bak rattet enn at du gjør det? Nei, jeg kjører ofte mens han sitter på, men han vet jeg ikke liker å kjøre i mørket eller mye regn, så da kjører han alltid. Tar han det som en selvfølge at det er han som skal fikse elektriske ting? Ja han er flinkere med elektriske ting enn meg. Men igjen så tar jeg meg av maling, saging, ommøblering, bygging av møbler.. Forventer han at du skal gjøre deg fin for han? Forventer det - Nei. Setter han pris på at jeg gjør det av og til? Absolutt. Åpner han dører for deg for å føle seg som en gentleman? Av og til, men han gir meg alltid nøkkelen når vi kommer hjem, så jeg kan låse opp og han bære inn varene dersom det er mye. Kjøper han lekebiler til sønnen og dukkehus til datteren? han kjøper det barna ønsker seg. Her er det dattera som er med i garasjen og skrur bil, mens guttungen spiller eller er med venner.. Tjener han mer enn deg? Ja det gjør han. Men ikke så mye at det har noe å si. Jeg sparer derimot mer enn han. Stemmer han på partier på høyresiden? Nei Anonymkode: 00106...943 2
Yodas Skrevet 10. januar 2024 #12 Skrevet 10. januar 2024 Stemme på partier på høyresiden er kvinneundertrykkende? 🤔 15 1
Yodas Skrevet 10. januar 2024 #13 Skrevet 10. januar 2024 He he, det blir nok nei til alt unntatt det med høyresiden og fikse elektriske ting. KG-logikk: Hvis mannen støvsuger er han en superhelt, og dama blir sprengkåt. Hvis han derimot fikser støvsugeren, så er han satan selv. 🤣 7 1
Callisto83 Skrevet 10. januar 2024 #14 Skrevet 10. januar 2024 TS, har du tatt dette oppgjøret med din mann? 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #15 Skrevet 10. januar 2024 Jeg tjener mer enn ham og stemmer til høyre. Undertrykker jeg ham da? Det ante jeg ikke. Anonymkode: ffc97...421 1 1 2
Andro Skrevet 10. januar 2024 #16 Skrevet 10. januar 2024 Min eksmann var veldig bevisst på å ikke gå i de grøftene der. Derfor holdt vi også sammen noen tiår. Siden har jeg møtt beilere og kjæreste som later som de er for likestilling, men som stryker i praksis. Derfor gjør de seg også uinteressante å gå videre med. 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #17 Skrevet 10. januar 2024 Merkelig liste, flere ting der som har null å gjøre med å undertrykke kjæresten Anonymkode: 2d9ec...b18 7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #18 Skrevet 10. januar 2024 Nei, kjenner ikke igjen min mann i dette. Anonymkode: 8c508...c33
Gjest T-AA Skrevet 10. januar 2024 #19 Skrevet 10. januar 2024 Just now, AnonymBruker said: Merkelig liste, flere ting der som har null å gjøre med å undertrykke kjæresten Anonymkode: 2d9ec...b18 Ikke dersom du er godt plantet i skrotvenstre 😂
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2024 #20 Skrevet 10. januar 2024 T-AA skrev (Akkurat nå): Ikke dersom du er godt plantet i skrotvenstre 😂 Kan lene til venstre på mye jeg, men dette her blir for dumt 😅 Anonymkode: 2d9ec...b18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå