Al34n0nym1 Skrevet 9. januar #1 Del Skrevet 9. januar For det er jo dem som prakker på oss i å skaffe oss El-bil? Busser kan man ikke stole på, ta f. Eks hva som skjer i Oslo. Om skattebetalerene må betale mine utgifter pga elbil stopp så sitter jeg med god samvittighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar #2 Del Skrevet 9. januar det var vel samme opplegget med diesel-biler for noen år siden også. man får gode ordninger, for å spare penger. Men så snart flere og flere begynte å kjøre diesel-kjøretøy. Så var det SMAKK på med flere og flere kostnader. Anonymkode: 983fe...68d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 9. januar #3 Del Skrevet 9. januar Kjørt el bil 2016 modell i 7 år...aldri noe problem her:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 10. januar #4 Del Skrevet 10. januar 14 hours ago, Al34n0nym1 said: For det er jo dem som prakker på oss i å skaffe oss El-bil? Busser kan man ikke stole på, ta f. Eks hva som skjer i Oslo. Om skattebetalerene må betale mine utgifter pga elbil stopp så sitter jeg med god samvittighet. Dieselbiler stopper de også, siden Adblue fryser når temperatur kryper under 11 minus over litt tid. Så uten adblue i systemet går den nye dieselbilen i full panikkmodus og slår seg av også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Del Skrevet 10. januar Min elbil har ikke hatt noe plunder i kulda. Lun lavere rekkevidde. Å her har det vært oppi 32 minus. Anonymkode: 68043...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Del Skrevet 10. januar Så vidt meg bekjent har ingen blitt tvunget til å kjøpe elbil... Anonymkode: 6116e...97e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Del Skrevet 10. januar Å kjøre bil er valgfritt. Du kan bruke beina og gå. Anonymkode: d6f41...391 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 10. januar #8 Del Skrevet 10. januar Hva med ruter garantien ? Kan du ikke bruke den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. januar #9 Del Skrevet 10. januar Al34n0nym1 skrev (15 timer siden): For det er jo dem som prakker på oss i å skaffe oss El-bil? Busser kan man ikke stole på, ta f. Eks hva som skjer i Oslo. Om skattebetalerene må betale mine utgifter pga elbil stopp så sitter jeg med god samvittighet. Har noen tvunget deg til å kjøpe bil? Første gangen jeg har hørt om i norge faktisk...🤔..du er helt sikker på at det her skjer irl. ? 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #10 Del Skrevet 11. januar Haha, det verste sosialistiske snakket jeg har hørt i åresvis..."jeg klarer ikke dette, derfor må regjeringen ta ansvar". Vi har 2 elbiler og en ladbar hybrid her og opplever ingen problemer. Men vet du hvem som har kjøpt disse bilene? Vi! Ikke en regjeringen, ikke den Demokratiske Republikken Norge, og ikke embetsverket. Forbanna tulling. Anonymkode: 2f719...7f3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #11 Del Skrevet 11. januar 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha, det verste sosialistiske snakket jeg har hørt i åresvis..."jeg klarer ikke dette, derfor må regjeringen ta ansvar". Vi har 2 elbiler og en ladbar hybrid her og opplever ingen problemer. Men vet du hvem som har kjøpt disse bilene? Vi! Ikke en regjeringen, ikke den Demokratiske Republikken Norge, og ikke embetsverket. Forbanna tulling. Anonymkode: 2f719...7f3 Nei vi har ikke noe valg. Regjeringen og alle andre vil forby alt annet enn bensinbiler. Anonymkode: 8e235...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. januar #12 Del Skrevet 11. januar 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei vi har ikke noe valg. Regjeringen og alle andre vil forby alt annet enn bensinbiler. Anonymkode: 8e235...825 Hvor leste du den pressemeldingen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar #13 Del Skrevet 11. januar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei vi har ikke noe valg. Regjeringen og alle andre vil forby alt annet enn bensinbiler. Anonymkode: 8e235...825 Tullprat. Hva er forøvrig problemet med elbil? Vi har både elbil og diesel. Jeg velger konsekvent el foran diesel fordi den er bedre å kjøre. De eneste gangene jeg velger dieselbilen er hvis jeg trenger mye bagsjeplass, hvis jeg trenger piggdekk, eller hvis det er veldig kaldt. Dette fordi elbilen vår er liten, med piggfrie dekk og ikke har verdens beste rekkevidde når det er kaldt (noe vi visste da vi kjøpte den, den er pendlebil). Null problemer! Anonymkode: 82e26...9fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #14 Del Skrevet 12. januar Ja mente selvsagt at de vil forby alt annet enn elbiler. Så vi blir tvunget og har ingen mulighet til å stemme noe anneledes heller da Norge ikke har stemmerett i EU. Anonymkode: 8e235...825 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 12. januar #15 Del Skrevet 12. januar Men er det seriøst noen som sliter med elbilen sin nå? Startbatteriet har alltid vært en sårbar komponent i biler vinterstid, uansett om det er fossilt eller elektrisk. I kalde perioder har man alltid benyttet webasto, motorvarmer, kupevarmer, lar bilen stå på tomgang osv for å få bilen varm. Elbil forvarmes og er klar til kjøreturen den også. Noe høyere forbruk, men det har fossile biler også. Det løses med å lade bilen. Selvfølgelig finnes de som kjører fra Arendal til Kirkenes to ganger hver dag med tung henger og ikke rekker å lade i Alvdal fordi det er ladekø, men de tilhører et solid mindretall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar #16 Del Skrevet 12. januar De bilene som sto i kuldeperioden i gata her var bare dieselbiler vi kjørte en nabo til jobb med elbilen vår…. Anonymkode: 8c96e...a27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå