AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #1 Skrevet 9. januar 2024 Jeg skal prøve å være kort, men dette er vanskelig. For syv år siden var mannen min ute for en alvorlig ulykke og lå på sykehuset en stund. Overlege ga klar beskjed om diverse alvorlige følger og ikke minst at det var mye ubalanse i kroppen hans etterpå samt at verdiene hans burde sjekkes med jevne mellomrom. Legen hans fnyser bare av dette og blir ufin noe som har resultert i at jeg nektes å være med på timene til mannen min for å si det enkelt... Vi oppdaget nylig etter å ha sjekket tidligere resultater at det for 4 år siden ble tatt blodprøver som blant annet viste veldig høye alat og asat- verdier og legen har ikke gitt beskjed om dette eller utredet det nærmere samt det ikke er tatt med på de årlige blodprøvene hans etterpå. Disse verdiene og de andre resultatene som viste avvik indikerer nyre/hjerte/skjelett avvik eller sykdom. Han er diagnostisert med utmattelsessyndrom/fatigue, er kraftig og har en mild form ibs som medfører magesmerter, leddsmerter og kløe. Vet dette kan være tilfeldig, men jeg syns det er urovekkende og spesielt siden legen bagatelliserer alt som har med ulykken hans, følger av den og generelt helsen hans å gjøre. Han ser o.k ut altså, men man ser også godt at noe ikke er som det skal. Når mannen min nevner at han er sliten, ikke tør å kjøre bil alene hvis han ikke absolutt må og kan sovne over alt får han bare tørt "ja, men er ikke du familiefar og arbeidsledig? Blir sliten av sånt vet du.." ... altså??😳🤬 Jeg er egentlig ikke sikker på hva jeg vil med dette annet enn å lufte hodet, lufte bekymringen og kanskje at noen har lignende erfaring som kan komme med råd? Anonymkode: 1aa72...4b3 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #2 Skrevet 9. januar 2024 1. Bytte fastlege ASAP. 2. Søk råd hos gode venner og familie, evt. din egen fastlege. Anonymkode: ac354...861 6 3
LynxLynx Skrevet 9. januar 2024 #3 Skrevet 9. januar 2024 Bytt lege, de flinke har vel ofte lange ventelister, men hadde hvertfall satt meg i kø.. 5
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #5 Skrevet 9. januar 2024 Ta din mann med til Volvat, og få en ordentlig vurdering der, men det koster noen kroner mer enn vanlig lege. Har selv vært utredet gjennom Volvat da min fastlege ikke fulgte opp. Resultatet ble henvisning til smerteklinikk og oppfølgning derfra. Er i dag tilnærmet smertefri og tilbake i full jobb. Hadde aldri kommet dit med denne latterlige fastlegen jeg hadde som pr definisjon aldri burde fått lov til å jobbe som lege. Ønsker dere lykke til og håper dere finner en løsning. Anonymkode: 01d67...560 3 3
Fighter83 Skrevet 9. januar 2024 #6 Skrevet 9. januar 2024 Be om tilsynssak via statsforvaltningen, sende inn klage til fastlegekontoret, sende inn klage til legesenteret, sende inn avvik til kommuneoverlegen. 4 3
Maskinfører Skrevet 9. januar 2024 #7 Skrevet 9. januar 2024 Mye rart med disse fastlegene har selv en episode
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #8 Skrevet 9. januar 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg skal prøve å være kort, men dette er vanskelig. For syv år siden var mannen min ute for en alvorlig ulykke og lå på sykehuset en stund. Overlege ga klar beskjed om diverse alvorlige følger og ikke minst at det var mye ubalanse i kroppen hans etterpå samt at verdiene hans burde sjekkes med jevne mellomrom. Legen hans fnyser bare av dette og blir ufin noe som har resultert i at jeg nektes å være med på timene til mannen min for å si det enkelt... Vi oppdaget nylig etter å ha sjekket tidligere resultater at det for 4 år siden ble tatt blodprøver som blant annet viste veldig høye alat og asat- verdier og legen har ikke gitt beskjed om dette eller utredet det nærmere samt det ikke er tatt med på de årlige blodprøvene hans etterpå. Disse verdiene og de andre resultatene som viste avvik indikerer nyre/hjerte/skjelett avvik eller sykdom. Han er diagnostisert med utmattelsessyndrom/fatigue, er kraftig og har en mild form ibs som medfører magesmerter, leddsmerter og kløe. Vet dette kan være tilfeldig, men jeg syns det er urovekkende og spesielt siden legen bagatelliserer alt som har med ulykken hans, følger av den og generelt helsen hans å gjøre. Han ser o.k ut altså, men man ser også godt at noe ikke er som det skal. Når mannen min nevner at han er sliten, ikke tør å kjøre bil alene hvis han ikke absolutt må og kan sovne over alt får han bare tørt "ja, men er ikke du familiefar og arbeidsledig? Blir sliten av sånt vet du.." ... altså??😳🤬 Jeg er egentlig ikke sikker på hva jeg vil med dette annet enn å lufte hodet, lufte bekymringen og kanskje at noen har lignende erfaring som kan komme med råd? Anonymkode: 1aa72...4b3 Bytt fastlege, og gå privat. Koster litt mer, men får hjelp mye raskere. Den legen der hadde jeg sendt klage på. Anonymkode: 0af17...991
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2024 #9 Skrevet 9. januar 2024 Sørg også for å skrive en saklig og objektiv vurdering av legen på legelisten.no, slik at andre slipper samme smørja. Anonymkode: ac354...861 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå