Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På meldinger og telefon. Sendte bilder og flørtet ganske grovt. De nekter begge for noe fysisk, men jeg er i tvil. De har også møttes for å hente utstyr til dyr hos hverandre, men de hevder det var barn hjemme hos begge parter da. Hun er også samboer. Det pågikk i 7-8 mnd før jeg fant utav det. Før dette gikk forholdet vårt ganske dårlig, og jeg skjønner på en måte at han søkte oppmerksomhet et annet sted. Men det er likevel ingen unskyldning. Skjønner ikke at han hadde samvittighet til å lyve og gå bak ryggen min så lenge. Jeg hadde også mistanker underveis, spurte han rett ut, men han nektet. Han flørtet også med to andre, som på en syk måte gjør det litt lettere, at hun ene ikke var spesiell…

Utenom dette er han psykisk syk. Prøvd å ta sitt eget liv. Jeg har prøvd å tilgi og leve videre sammen. Men han har ikke fortalt meg detaljer. Og når jeg spør spørsmål så er det «husker ikke» «vet ikke». Det er veldig vanskelig. Han sa også at han kun hadde vært hos henne en gang, mens hun har sagt flere ganger. Forstår at han skammer seg, men det hjelper ikke meg. 

Jeg trenger en pause. Kjenne på hvordan ting er uten han. Men da vil han ikke leve lenger. Føler meg fanget. 

Anonymkode: 21761...f1c

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han bruker "vil ikke leve lengre" som et pressmiddel er HANS ansvar og ikke ditt, la det være sagt først som sist - det er ikke under noen omstendigheter riktig eller greit at hans trussel skal hindre deg i å ta valg som er riktige for deg, hvis han skulle velge å forsøke ta sitt liv hvis du velger tid til å samle deg etter hans svik er det helt og holdent hans ansvar. Vi må komme dit at selv psykisk sykdom faktisk eies av den syke og ikke av de pårørende. Man kan ikke hindre noen i å ta sitt liv om de virkelig vil det, og å true med det for å få det som man selv vil erslik jeg ser det en form for vondskap satt i system fra den syke fordi denne VET at det gir t overtak på deg. Jeg har ikke noe problem med å se at det er vanskelig, men jeg har et problem med at det skal bestemme hva du velger, føler osv. Sett deg selv først for din egen del. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trenger en pause. Kjenne på hvordan ting er uten han. Men da vil han ikke leve lenger. Føler meg fanget. 

Det er aldri greit å true noen med å ta sitt eget liv. Dette er helt uakseptabelt. Hvis du ender opp med å gå synes jeg du skal gi beskjed til fastlegen. Eventuelt politiet hvis det blir for ille. Sånn kan du ikke leve.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

INGEN, absolutt INGEN, skal la seg true å bli i forhold i frykt for at den andre parten tar livet sitt. INGEN.

Det ansvaret kan han ikke putte på deg. Han må få hjelp NÅ. Og det er IKKE DU som skal ta det ansvaret.

Om så, meld bekymring til fastlege. 

Anonymkode: 8f769...9f4

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kontakt behandleren hans og fortell at han varsler selvmordsforsøk.

Han er ikke bare selvdestruktiv men prøver å dra med deg ned. Jeg ville vært veldig bekymret. Du har rett til å ta avstand. Han har ikke rett til å omgis deg under pågående utroskap.

Anonymkode: 01af3...893

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

På meldinger og telefon. Sendte bilder og flørtet ganske grovt. De nekter begge for noe fysisk, men jeg er i tvil. De har også møttes for å hente utstyr til dyr hos hverandre, men de hevder det var barn hjemme hos begge parter da. Hun er også samboer. Det pågikk i 7-8 mnd før jeg fant utav det. Før dette gikk forholdet vårt ganske dårlig, og jeg skjønner på en måte at han søkte oppmerksomhet et annet sted. Men det er likevel ingen unskyldning. Skjønner ikke at han hadde samvittighet til å lyve og gå bak ryggen min så lenge. Jeg hadde også mistanker underveis, spurte han rett ut, men han nektet. Han flørtet også med to andre, som på en syk måte gjør det litt lettere, at hun ene ikke var spesiell…

Utenom dette er han psykisk syk. Prøvd å ta sitt eget liv. Jeg har prøvd å tilgi og leve videre sammen. Men han har ikke fortalt meg detaljer. Og når jeg spør spørsmål så er det «husker ikke» «vet ikke». Det er veldig vanskelig. Han sa også at han kun hadde vært hos henne en gang, mens hun har sagt flere ganger. Forstår at han skammer seg, men det hjelper ikke meg. 

Kom deg vekk, at han er utro(sex eller ikke...) så er han ikke verdt det! Og true med å ta livet sitt er ikke ditt problem. Da må han søke hjelp.. Tvangsinnlegge han eller noe! Det er så råttent gjort mot ett annet menneske og si noe sånt!

Og så er det han som har vært på flørteren i lang tid! 

Om du vil satse på han så søk hjelp på fvk, og han psykolog utenom, KREV DET!

Anonymkode: 6c28a...689

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke sette fyr på deg selv for å holde han varm.

Gå, finn friheten. Send en bekymringsmelding til fastlegen om at du avslutter forholdet og er bekymret for hans mentale helse på grunn av tidligere snakk/forsøk. Truer han med selvmord direkte til deg, ringer du politiet og lar de og helsevesenet ta ansvar for ham.

Du skal ikke leve resten av livet i et fengsel. Han har vært utro og har null respekt for deg. Han er ikke lenger ditt ansvar. 

Anonymkode: 8aaab...45a

• Liker 2
Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du sier han er psykisk syk. Er dette bare noe du antar eller har han psykiatriske diagnoser ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skjønner godt at du vil vite detaljer, er normalt når man har blitt utsatt for utroskap. Men slutt med å etterspørre det, vil ikke hjelpe deg noe. 

Når det gjelder det at du lever sammen med en psykisk syk mann som har prøvd å ta sitt liv. Søk profesjonell hjelp, det er vanskelige ting som du ikke skal stå alene eller kun med hjelp fra tilfeldige gode hjelpere. 

Lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Baserer du dette på antagelser eller har du konkrete bevis på utroskap ?

Ble litt usikker på måten du formulerer dette

Anonymkode: e9183...a09

AnonymBruker
Skrevet

Han har gått til psykolog siden sensommeren. Jeg har vært med på noen av samtalene. Han har depresjon som diagnose, men utad later han som han er bedre. Han har også en del smerteproblematikk som går utover humøret. Etter jeg fant utav utroskapet har han gitt meg full tilgang til telefon osv, prøvd å være en bedre person. Men jeg må vite alle detaljer for å klare å komme videre, om vi skal fortsette. 

Takk for råd om å kontakte behandler og si at jeg vurderer å gå ifra han. Han har ikke fastlege pga er på venteliste. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Baserer du dette på antagelser eller har du konkrete bevis på utroskap ?

Ble litt usikker på måten du formulerer dette

Jeg fant bilde av henne i bh på telefonen hans. Da innrømmet han kontakt og seksuell flørting i 7-8 mnd tilbake. Han nektet for å ha møtt henne osv. Det var det hun som fortalte. Men hun nekter for flørting, at de kun har snakket om private ting. Så noe skurrer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fant bilde av henne i bh på telefonen hans. Da innrømmet han kontakt og seksuell flørting i 7-8 mnd tilbake. Han nektet for å ha møtt henne osv. Det var det hun som fortalte. Men hun nekter for flørting, at de kun har snakket om private ting. Så noe skurrer. 

Som hun har sendt eller han har lastet ned fra feks fb ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Som hun har sendt eller han har lastet ned fra feks fb ?

Du tror hun har bilde i bhen liggende åpent på fb?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du tror hun har bilde i bhen liggende åpent på fb?

Bikini bilde på en strand feks

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Han har gått til psykolog siden sensommeren. Jeg har vært med på noen av samtalene. Han har depresjon som diagnose, men utad later han som han er bedre. Han har også en del smerteproblematikk som går utover humøret. Etter jeg fant utav utroskapet har han gitt meg full tilgang til telefon osv, prøvd å være en bedre person. Men jeg må vite alle detaljer for å klare å komme videre, om vi skal fortsette. 

Takk for råd om å kontakte behandler og si at jeg vurderer å gå ifra han. Han har ikke fastlege pga er på venteliste. 

Da varsler du psykologen hans om at han truer med selvmord om du forlater han. 

Anonymkode: 8f769...9f4

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bikini bilde på en strand feks

Dette var sendt til han midt på natten. Jeg visste ikke hvem det var så konfronterte han med det. Skulle bare ventet så hadde jeg kunne lest alle meldingene før han slettet og blokkerte henne. Da hadde jeg visst hva det gikk i. Nå løper bare fantasien og tankene løpsk. Tenker det verste. Jeg vet at han er veldig seksuell når han flørter og han er klar over det selv. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså du har ingen konkrete bevis på at hun sendte de ? Jeg vet ikke, men det kan høres utenfra som om du er sjalu på partneren din, sjalu folk kan se ting som ikke er der

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså du har ingen konkrete bevis på at hun sendte de ? Jeg vet ikke, men det kan høres utenfra som om du er sjalu på partneren din, sjalu folk kan se ting som ikke er der

Jeg har aldri vært sjalu tidligere. Ikke før telefonen alltid ble med i lommen, han satt seg for seg selv med den, kjøpte skjerm som gjør skjermen sort for alle andre. Telefonen med på do osv. Begge to har innrømmet dette. Orker ikke å forsvare meg på det. Han har sagt han vil ha henne i boblebadet osv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Før dette gikk forholdet vårt ganske dårlig, og jeg skjønner på en måte at han søkte oppmerksomhet et annet sted.

Denne setningen kommer jeg aldri til å forstå meg på. Føler jeg har lest denne setningen så mange ganger! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...