Gå til innhold

Å sovne på kvelden etter litt vin, jeg får ikke "lov" mens mannen gjør det hele tiden selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag hadde vi en medium heftig diskusjon etter helgens to kvelder. På fredag spiste vi god mat, og drakk vin. Satt og pratet og drakk lenge utover, før jeg kjente at jeg hadde fått nok vin for kvelden. Etter en del alkohol, så ønsket jeg nærhet, og jeg initierte til sex på kjøkken bordet/stolen. Jeg tok hele "jobben" i sikkert en halvtime, og etterpå var jeg skikkelig trøtt og ville legge meg. Jeg vet ikke helt hva klokken var, men må ha vært rundt 02 på natten. Han ble sittende oppe en god stund til. På lørdagen koste vi oss i sofaen med mat og restene fra vinen kvelden før. Han sovnet i sofaen på fanget mitt  jeg synes det er veldig koselig og ble sittende slik å stryke han til kl. 01:30, før jeg ba om at han kom å la seg med meg. 

I dag startet han med å si at det var så utrolig kjedelig når jeg alltid skal sove på kvelden når han har "holdt seg hjemme" fra fest, for å drikke/spise med meg, og så går jeg å legger meg. Jeg prøvde å si at han gjorde/gjør jo akuratt det samme, og at man raver ikke oppe til kl. 04. Og at jeg i det minste ønsker å avslutte kvelden med god og "gøyal" hygge utenfor soverommet. Og at det er en fin avslutning. Han mente det var anderledes på lørdagen, fordi vi da "bare" satt i sofaen og ikke hadde satt av kvelden, og at det derfor ikke kan sammenlignes. 

Er det jeg som er urimelig som mener at han er urettferdig her? 

Anonymkode: 8d2b9...10d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke at dette er en diskusjon å ha engang. Om en av oss døser og sovner kl 22, med eller uten vin, så bryr ikke den andre seg et kvekk. 

Anonymkode: 7ecb7...064

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Voldsomt teit krangel å ha, da. Han var ikke bare litt bakfull og morgengretten?

Det er vanskelig å stille seg til doms her, alt blir så subjektivt. Du sier han gjør dette "hele tiden selv". Mens han sier at du "alltid skal sove". Hvem har rett liksom. 

Når det er sagt - dette er noe man prater om og blir enige om og forstår hverandre i. Ikke en diskusjon hvor en part har rett og den andre ikke. Det er forståelig at du er trøtt kl. 02 og vil legge deg. Det er også forståelig at det er kjedelig å sitte oppe alene og ha lyst å være mer med deg. Det er ikke sånn at ene har rett eller andre feil. 

Når det er sagt så synes jeg nok han er den teiteste her, om du vil ha det svaret. Er det liksom et stort offer for han å holde seg hjemme fra fest. Hvor lenge forventer han isåfall at du skal være våken for å kompensere for festen.

Anonymkode: 30aa1...e19

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I dag hadde vi en medium heftig diskusjon etter helgens to kvelder. På fredag spiste vi god mat, og drakk vin. Satt og pratet og drakk lenge utover, før jeg kjente at jeg hadde fått nok vin for kvelden. Etter en del alkohol, så ønsket jeg nærhet, og jeg initierte til sex på kjøkken bordet/stolen. Jeg tok hele "jobben" i sikkert en halvtime, og etterpå var jeg skikkelig trøtt og ville legge meg. Jeg vet ikke helt hva klokken var, men må ha vært rundt 02 på natten. Han ble sittende oppe en god stund til. På lørdagen koste vi oss i sofaen med mat og restene fra vinen kvelden før. Han sovnet i sofaen på fanget mitt  jeg synes det er veldig koselig og ble sittende slik å stryke han til kl. 01:30, før jeg ba om at han kom å la seg med meg. 

I dag startet han med å si at det var så utrolig kjedelig når jeg alltid skal sove på kvelden når han har "holdt seg hjemme" fra fest, for å drikke/spise med meg, og så går jeg å legger meg. Jeg prøvde å si at han gjorde/gjør jo akuratt det samme, og at man raver ikke oppe til kl. 04. Og at jeg i det minste ønsker å avslutte kvelden med god og "gøyal" hygge utenfor soverommet. Og at det er en fin avslutning. Han mente det var anderledes på lørdagen, fordi vi da "bare" satt i sofaen og ikke hadde satt av kvelden, og at det derfor ikke kan sammenlignes. 

Er det jeg som er urimelig som mener at han er urettferdig her? 

Anonymkode: 8d2b9...10d

Han er vanskelig og ikkr minst barnslig. Du har ikke gjort noe som helst han kan klage på. Som du sa, han gjorde det samme selv. Høres mer ut som dette handlet om en fest han furtet for å ha gått glipp av/angret på at han ikke gikk opp. Uansett sårende for deg. Skjønner godt om du føler deg såret/fornærmet..

Anonymkode: 8f24b...e40

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg klarer ikke skjønne hva som skulle være problemet. Hvordan forskjell er det på hvem av dere som er urimelig?

Sånn fra beskrivelsen og en avstand til det hele lurer jeg på om sammenbraket deres er stedet å starte; gå hvert til deres og ro dere ned før dere prater rolig og forstandig gjennom situasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Omg, dere leter virkelig hardt etter ting å krangle om..for ett flisespikkeri..

Anonymkode: 2e470...581

• Liker 1
Skrevet

Så han lar det gå ut over deg og skylder på deg over at han selv valgte å bli hjemme med deg da han kunne dratt på en bytur istedenfor? Han får lære seg å stå for sine egne valg selv og ikke la det gå ut over andre. Tulling! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han gikk glipp av en fest pga deg, og følte seg snytt da dere ikke skulle feste til klokka 4.

Da HAN sovnet, så var der ingen fest, så da var det bare en vanlig hjemmekveld, og helt normalt å sovne før 2.

Merkelig logikk. Skjønner godt at du synes dette var tåpelig av han!

Anonymkode: 6d480...3d7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres jo helt fjern ut.

Anonymkode: f4f78...eb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ufattelig umoden ut, dessverre. Hvor gamle er dere? Her sovner vi når vi vil, og jeg tenker at det absolutt bør være normalen.

Anonymkode: 2a3f9...e80

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Er dere i et forholdsvis nytt forhold?

Anonymkode: 74c9a...936

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omg, dere leter virkelig hardt etter ting å krangle om..for ett flisespikkeri..

Anonymkode: 2e470...581

‘Dere’?! 

Anonymkode: 8f24b...e40

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes du var oppe lenge jeg. Flere timer over midnatt. Er ikke alltids jeg varer så lenge en fredag etter jobb. Dessuten er dette deilig å sovne sammen etter sex. Og ingen av oss har noen idé om at fredagskvelden "egentlig" skal tilbringes på fest til kl.04.

Anonymkode: 62b0f...e82

AnonymBruker
Skrevet

Dere høres veldig umodne ut begge to.

Anonymkode: 284c1...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Dere må være unge, og åpenbart barnløse. 

Å være oppe etter klokken 12 to dager på rad med vin 😄 Det skjer bare ikke. 

Er problemet at han føler seg nektet å gå ut? 

Anonymkode: c18f8...ce3

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet.

Hadde min samboer begynt en slik diskusjon hadde jeg vært tydelig på at hun er voksen og tar egne valg, og forventninger skal avklares i forkant i stede for å surmules over i ettertid.

Hadde hun droppet en fest for å tilbringe tid med meg så hadde jeg satt pris på det men det hadde ikke gjort at jeg skylder henne noe tilbake.

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...