AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #1 Skrevet 7. januar 2024 Jeg ble kjæreste med en mann i fjor sommer, vi møttes på fest og datet etter det. Vi likte hverandre godt og fikk fort følelser for hverandre. Men så har han sagt noe flere ganger som gjør at jeg har lukket meg for han følesesmessig, og gjort meg usikker på han. Har og merket at vi har lite å prate om å gjøre sammen når vi er sammen. Han er veldig opptatt av å ha sex og ta på meg når vi er sammen, men virker lite intressert i så mye annet. Vi lager mat sammen og spiser og ser filmer og det er fint. Går gjerne en tur ut sammen og kino og på restaurant. Når jeg er med han føler jeg meg lukket og vil egentlig ikke ha sex og sånn med han så mye, men jeg klarer ikke si nei til han. Når vi ikke er sammen så tenker jeg nesten ikke på han og savner han ikke heller. Blir faktisk slik at jeg ikke ser frem til å møte han igjen. Vi jobber og er i slutten av 40 årene begge to, så møtes litt i ukedager og helger. Han virker seriøs på oss. Jeg syns det var rart at følelsene var så sterke i 2 måneder men så etterpå har følelsene nesten forsvunnet. Kan jeg få dem tilbake? Noe jeg kan gjøre eller ikke gjøre? Har aldri vært i en slik situasjon før. Var gift og han døde men følelsene for han var alltid der. Har bare vært sammen med han jeg var gift med fra vi var 18 år, så har ingen å sammenligne med. Anonymkode: 5314c...601 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #2 Skrevet 7. januar 2024 Høres ut som dere ikke er særlige samkjørte og ikke gjør så mye for å bli det heller. Så hva er da vitsen? Anonymkode: 1c6ae...358 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #3 Skrevet 7. januar 2024 Finn på flere ting sammen. Så får dere noe å glede dere til og noe å snakke om. Høres imidlertid ut som dere har det fint da. Anonymkode: 8dc99...940
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #4 Skrevet 7. januar 2024 Hva var det han sa som gjorde at du lukket deg? Hvorfor vil du ikke ha sex med han? Er det dårlig sex? Og hvorfor klarer du ikke å si nei til han? Her er det mye du må ta tak i høres det ut som. Anonymkode: 87072...5b4
PM75 Skrevet 7. januar 2024 #5 Skrevet 7. januar 2024 Det er forskjell på å være betatt og begjære & få varige følelser. Ut ifra det du sier, så virker det ikke å ligge grunnlag i relasjonen for at du skal utvikle varige følelser. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #6 Skrevet 7. januar 2024 Dette er en kjent situasjon for meg. Jeg er i slutten av 40-årene, og har datet noen menn etter det ble slutt med han jeg var vært sammen med i mange år. Med han hadde jeg sterke følelser hele tiden, på godt og vondt. I møtene med disse datene/kjærestene, så har det vært lignende som du beskriver. Jeg kan bli betatt og tror på et vis at jeg er forelsket, og så viser det seg etter 2-3 mnd at jeg går lei på en måte. Jeg gleder meg ikke til å møte han, jeg får mindre og mindre lyst på sex, ser på et vis på alt som er knyttet til han som et ork. Han kan være veldig ivrig, både i kontakt og med sexlyst, og det har for meg til slutt endt opp som provoserende og slitsomt. Dermed har jeg dyttet disse mennene lenger og lenger unna. Jeg føler derfor at jeg etter kort tid mister interessen og dermed så betyr vel det at de mennene jeg har møtt ikke har vært de riktige for meg. Ingen når opp til han jeg hadde og som jeg hadde følelser hele tiden. Jeg aner ikke om det er oppnåelig å få slike følelser for noen igjen, jeg tror faktisk ikke det dessverre. Jeg er redd for at jeg har opplevd for mye og blitt for gammel til å få til noe bra igjen i kjærlighetslivet mitt. Anonymkode: 9a978...03d 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #7 Skrevet 7. januar 2024 Sånn er det her også. Fantastiske menn, men jeg mister interessen etter noen måneder. Aner ikke hvorfor. Savner ikke eksmannen (vi var gift i 25 år). K47 Anonymkode: a467f...bd4 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #8 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres ut som dere ikke er særlige samkjørte og ikke gjør så mye for å bli det heller. Så hva er da vitsen? Anonymkode: 1c6ae...358 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hva var det han sa som gjorde at du lukket deg? Hvorfor vil du ikke ha sex med han? Er det dårlig sex? Og hvorfor klarer du ikke å si nei til han? Her er det mye du må ta tak i høres det ut som. Anonymkode: 87072...5b4 litt komplisert å fortelle det Anonymkode: 5314c...601
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #9 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er en kjent situasjon for meg. Jeg er i slutten av 40-årene, og har datet noen menn etter det ble slutt med han jeg var vært sammen med i mange år. Med han hadde jeg sterke følelser hele tiden, på godt og vondt. I møtene med disse datene/kjærestene, så har det vært lignende som du beskriver. Jeg kan bli betatt og tror på et vis at jeg er forelsket, og så viser det seg etter 2-3 mnd at jeg går lei på en måte. Jeg gleder meg ikke til å møte han, jeg får mindre og mindre lyst på sex, ser på et vis på alt som er knyttet til han som et ork. Han kan være veldig ivrig, både i kontakt og med sexlyst, og det har for meg til slutt endt opp som provoserende og slitsomt. Dermed har jeg dyttet disse mennene lenger og lenger unna. Jeg føler derfor at jeg etter kort tid mister interessen og dermed så betyr vel det at de mennene jeg har møtt ikke har vært de riktige for meg. Ingen når opp til han jeg hadde og som jeg hadde følelser hele tiden. Jeg aner ikke om det er oppnåelig å få slike følelser for noen igjen, jeg tror faktisk ikke det dessverre. Jeg er redd for at jeg har opplevd for mye og blitt for gammel til å få til noe bra igjen i kjærlighetslivet mitt. Anonymkode: 9a978...03d Ts her. Ja kjenner igjen det du skriver her. Men jeg har inntil nå valgt å fortsette med han fordi jeg er glad i han og bryr meg om han. Men vet ikke hvor lenge jeg klarer å ha det slik. Anonymkode: 5314c...601 1 1
Odine Skrevet 7. januar 2024 #10 Skrevet 7. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ble kjæreste med en mann i fjor sommer, vi møttes på fest og datet etter det. Vi likte hverandre godt og fikk fort følelser for hverandre. Men så har han sagt noe flere ganger som gjør at jeg har lukket meg for han følesesmessig, og gjort meg usikker på han. Har og merket at vi har lite å prate om å gjøre sammen når vi er sammen. Han er veldig opptatt av å ha sex og ta på meg når vi er sammen, men virker lite intressert i så mye annet. Vi lager mat sammen og spiser og ser filmer og det er fint. Går gjerne en tur ut sammen og kino og på restaurant. Når jeg er med han føler jeg meg lukket og vil egentlig ikke ha sex og sånn med han så mye, men jeg klarer ikke si nei til han. Når vi ikke er sammen så tenker jeg nesten ikke på han og savner han ikke heller. Blir faktisk slik at jeg ikke ser frem til å møte han igjen. Vi jobber og er i slutten av 40 årene begge to, så møtes litt i ukedager og helger. Han virker seriøs på oss. Jeg syns det var rart at følelsene var så sterke i 2 måneder men så etterpå har følelsene nesten forsvunnet. Kan jeg få dem tilbake? Noe jeg kan gjøre eller ikke gjøre? Har aldri vært i en slik situasjon før. Var gift og han døde men følelsene for han var alltid der. Har bare vært sammen med han jeg var gift med fra vi var 18 år, så har ingen å sammenligne med. Anonymkode: 5314c...601 Helt vanlig. Du var interessert i han, men ikke nå lenger. Det er faktisk bedre å være alene enn med noen det blir et ork med! 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #11 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her. Ja kjenner igjen det du skriver her. Men jeg har inntil nå valgt å fortsette med han fordi jeg er glad i han og bryr meg om han. Men vet ikke hvor lenge jeg klarer å ha det slik. Anonymkode: 5314c...601 Kan det være at følelsene dine for han har gått over til å bli dypere? Ikke lenger den glødende, hodestupse forelskelsen, men mer en varm, trygg relasjon? Dere har jo holdt sammen en stund nå. Anonymkode: 8dc99...940
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #12 Skrevet 8. januar 2024 Du har så lite igjen av livet at jeg hadde ikke giddet å leve i et samliv jeg ikke ønsker. Her er det bare å rive av plasteret, og beklage ovenfor han. Men sånn må det bli om det er det du ønsker. Anonymkode: 43f34...9de
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #13 Skrevet 8. januar 2024 Jeg tror det er pga du har lukket deg etter noe som har skjedd/noe han har sagt(?). Det er helt naturlig at følelsene kjølner om du kjenner på at han ikke er riktig for deg. Men det er absolutt mulig å bli forelsket i voksen og at kjærligheten varer. Jeg er svært lykkelig på tredje året med kjæresten min, og vi er begge rundt 40 år. Begge hadde lange ekteskap bak oss (ca 15 år), før vi møtte hverandre. Anonymkode: b0881...e28 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #14 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du har så lite igjen av livet at jeg hadde ikke giddet å leve i et samliv jeg ikke ønsker. Her er det bare å rive av plasteret, og beklage ovenfor han. Men sånn må det bli om det er det du ønsker. Anonymkode: 43f34...9de Haha! Det dummeste jeg har lest her inne på en stund. Tror du at livet for det meste er over når man er i 40-årene? Det høres ut som du tror at TS er 80 år! TS: du har ikke følelser for denne mannen, og kroppen din ber deg om seksuell grensesetting og å ikke gå videre. Avslutt det, tenker jeg.. Anonymkode: ab55f...e24 1
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #15 Skrevet 8. januar 2024 18 hours ago, AnonymBruker said: Sånn er det her også. Fantastiske menn, men jeg mister interessen etter noen måneder. Aner ikke hvorfor. Savner ikke eksmannen (vi var gift i 25 år). K47 Anonymkode: a467f...bd4 Du sier det selv, fantastiske menn. Når du ligger rundt så mye som du gjør ender du opp slik. Forelskelsesjunkie, hele tiden på jakt etter et nytt skudd. Anonymkode: a75f4...7b2
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. januar 2024 #16 Skrevet 8. januar 2024 Du ble betatt og småforelsket. Så gikk det over. Og da innser du at dere ikke har så mye til felles. Bedre å avslutte. Jeg og kjæresten har insane sexliv, men vi kan også sitte og prate i flere timer, se på film og ikke si noe. Vi ler og har det gøy sammen og når vi er fra hverandre tenker vi på hverandre og savner hverandre. Har du ikke det så er han ikke rett for deg.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #17 Skrevet 8. januar 2024 Det er helt normalt. Følelser varer ikke. Det er en biologisk mekanisme for at vi skal parre oss. Anonymkode: cdfe5...971
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2024 #18 Skrevet 8. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du sier det selv, fantastiske menn. Når du ligger rundt så mye som du gjør ender du opp slik. Forelskelsesjunkie, hele tiden på jakt etter et nytt skudd. Anonymkode: a75f4...7b2 😳 Anonymkode: 6e987...8fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå