Gå til innhold

Mensen etter MA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Trenger å høre fra noen som har opplevd noe lignende som meg... 

Jeg brukte ca 9 uker på å få negativ graviditetstest etter MA. 11-12 uker siden nå, men fortsatt ingen mensen. 

Har vært hos gynekolog, men ingen rester. De sier bare at jeg må være tålmodig. Dette synes jeg jo er i overkant tålmodig. Gleder meg sånn til å "være med i gamet" igjen! 

Har noen opplevd å vente LENGE på mensen etter MA? Virker som en fødsel jo 😅

Anonymkode: b60eb...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før man får mensen igjen. Etter 1 exu, 2 sa og 2 ma har alle hatt ulik lengde på når mensen kom tilbake. 

Du vet iallefall at det ikke er rester og at hcg er negativ så da er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente..  

Kan jo eventuelt teste etter EL og se om du finner noe der.. Da vet man iallefall noe om mens nærmer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene90 skrev (1 minutt siden):

Det er veldig individuelt hvor lang tid det tar før man får mensen igjen. Etter 1 exu, 2 sa og 2 ma har alle hatt ulik lengde på når mensen kom tilbake. 

Du vet iallefall at det ikke er rester og at hcg er negativ så da er det ikke så mye annet å gjøre enn å vente..  

Kan jo eventuelt teste etter EL og se om du finner noe der.. Da vet man iallefall noe om mens nærmer seg. 

Hvordan kan jeg vite om mens nerme seg med El-tester? Svært negative tester til nå 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan jeg vite om mens nerme seg med El-tester? Svært negative tester til nå 🤷‍♀️

Fordi EL skjer før mensen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene90 skrev (Akkurat nå):

Fordi EL skjer før mensen... 

Ah, trodde jeg kunne tolke resultatene eller noe😅

Jeg har testet, men har ikke unnet meg testing hver dag.. Så kan fort være at jeg har gått glipp av EL. Håper egentlig det. Vil bare ha mensen tilbake. Aldri hørt om noen som har ventet så lenge 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ah, trodde jeg kunne tolke resultatene eller noe😅

Jeg har testet, men har ikke unnet meg testing hver dag.. Så kan fort være at jeg har gått glipp av EL. Håper egentlig det. Vil bare ha mensen tilbake. Aldri hørt om noen som har ventet så lenge 😔

Dersom du har hatt EL, vil mensen komme snart iallefall 🤞🤞🤞 

Lh hormon har man i kroppen i ulik mengde hele syklusen. Så en tynn strek på el test betyr ikke nødvendigvis at el nærmer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Noen andre som har erfaring her? 

Snart 13 uker siden utskraping og ingen mensen. Hatt negative tester siden jul jul ca, da hcg var på 6,5.

Ingen EL. 

Jeg klikker av utålmodighet snart... Trodde jeg skulle få mensen/EL for lengesiden. Jeg kan ha gått glipp av EL. 

Jeg synes dette er så vanskelig 🙁 

Finnes det noen kjerringråd? Vitaminer? Østrogen? 

Var til gynekolog i forbindelse med noe annet, men hun visste selvsagt om utskrapingen. Hun så ingenting, men vet ikke om hun så etter heller. Hun sa at hun så at EL var på vei, men dette er 1,5 mnd siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (1 minutt siden):

Noen andre som har erfaring her? 

Snart 13 uker siden utskraping og ingen mensen. Hatt negative tester siden jul jul ca, da hcg var på 6,5.

Ingen EL. 

Jeg klikker av utålmodighet snart... Trodde jeg skulle få mensen/EL for lengesiden. Jeg kan ha gått glipp av EL. 

Jeg synes dette er så vanskelig 🙁 

Finnes det noen kjerringråd? Vitaminer? Østrogen? 

Var til gynekolog i forbindelse med noe annet, men hun visste selvsagt om utskrapingen. Hun så ingenting, men vet ikke om hun så etter heller. Hun sa at hun så at EL var på vei, men dette er 1,5 mnd siden...

Så kjipt at du venter enda.. 

Er nok ikke noe kjerringråd eller enkle måter å fremskynde det på - utenom Provera vil jeg tro... 

Men om gyn eller lege er villig til å skrive det ut til deg er en annen sak 🤷‍♀️🤞

Helt normalt at syklus er ustabil etter SA/MA/utskrapining. De sier jo at mensen skal komme 4-8 uker etter ca, men syns stadig jeg ser at ganske mange venter lenge på første mensen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (26 minutter siden):

Så kjipt at du venter enda.. 

Er nok ikke noe kjerringråd eller enkle måter å fremskynde det på - utenom Provera vil jeg tro... 

Men om gyn eller lege er villig til å skrive det ut til deg er en annen sak 🤷‍♀️🤞

Helt normalt at syklus er ustabil etter SA/MA/utskrapining. De sier jo at mensen skal komme 4-8 uker etter ca, men syns stadig jeg ser at ganske mange venter lenge på første mensen.. 

Åh, takk for svar. Skjønner at tålmodighet er viktig her, men sa liksom det til meg selv for to mnd siden. Redd om jeg må si det i to mnd til. 

Som sagt ble jo min graviditetstest negativ i jula, så det er kanskje ikke SÅ rart at mensen ikke har kommet enda... Men hadde håpt på EL om ikke annet. 

Skal Google provera nå🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (2 timer siden):

Åh, takk for svar. Skjønner at tålmodighet er viktig her, men sa liksom det til meg selv for to mnd siden. Redd om jeg må si det i to mnd til. 

Som sagt ble jo min graviditetstest negativ i jula, så det er kanskje ikke SÅ rart at mensen ikke har kommet enda... Men hadde håpt på EL om ikke annet. 

Skal Google provera nå🤞

Jeg har fått mensen igjen før hcg var 0 alle ganger (5) . Men det er jo også varierende.. Tenk hadde det bare vært en fastsatt fasit på alt dette... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (28 minutter siden):

Jeg har fått mensen igjen før hcg var 0 alle ganger (5) . Men det er jo også varierende.. Tenk hadde det bare vært en fastsatt fasit på alt dette... 

Sant! Jeg skal til lege på torsdag. Får høre litt da, selv om jeg skjønner at fasiten er å vente... 

Hvordan er situasjonen din? Prøver, Ivf, eller hvordan var det? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotte123 skrev (3 timer siden):

Sant! Jeg skal til lege på torsdag. Får høre litt da, selv om jeg skjønner at fasiten er å vente... 

Hvordan er situasjonen din? Prøver, Ivf, eller hvordan var det? 😊

Prøver/ IVF.. Man vet jo aldri.. Plutselig slår det til av seg selv - selv med liten odds. Venter på nytt innsett, forhåpentligvis innen 2 uker.. 

1 exu, 2 SA, 2 MA, 2 negative innsett. Så kansje det er NÅ vi treffer 100% og ikke bare delvis... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (17 timer siden):

Prøver/ IVF.. Man vet jo aldri.. Plutselig slår det til av seg selv - selv med liten odds. Venter på nytt innsett, forhåpentligvis innen 2 uker.. 

1 exu, 2 SA, 2 MA, 2 negative innsett. Så kansje det er NÅ vi treffer 100% og ikke bare delvis... 

Ringte privat gynekolog og fikk resept på provera 🙌

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lotte123 skrev (46 minutter siden):

Ringte privat gynekolog og fikk resept på provera 🙌

Så bra! 

🤞🤞 lov å håpe at kroppen bare trenger et spark bak for å komme i gang og at det blir stabile sykluser etterpå 🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke når mens kom, men fikk lange og ustabile sykluser.

Men ble heldigvis gravid igjen forholdsvis kjapt likevel 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene90 skrev (36 minutter siden):

Så bra! 

🤞🤞 lov å håpe at kroppen bare trenger et spark bak for å komme i gang og at det blir stabile sykluser etterpå 🤞🤞

Må Google dette med provera mer. Vet du litt om hvordan det funker? Da får jeg forhåpentligvis mensen om ei stund, men hvordan blir det med eggløsning da? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lotte123 skrev (2 timer siden):

Må Google dette med provera mer. Vet du litt om hvordan det funker? Da får jeg forhåpentligvis mensen om ei stund, men hvordan blir det med eggløsning da? 🤔

Svarte deg litt i den andre tråden 😉  Såg ikke denne før nå 👍 Men bare å spørre om du lurer på noe, eller bruke Felleskatalogen for mye god info 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...