Gå til innhold

Hun sa jeg har blitt tjukk så hun liker ikke det hun ser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært samboere i 12 år, har to barn sammen så A4 familie.., vi har lite sex og nærhet og jeg har prøvd å snakke med henne rundt dette..

Det kom fram at hun synes jeg er tjukk og at hun derfor ikke «liker det hun ser» eller tenner på meg. Jeg veier egentlig nesten det samme som før, men trener ikke så kroppen har fått «40 års form» 

Min samboer har selv alltid vært overvektig, men har klart å gå ned noen få kilo, altså under 5 kilo og litt variende over tid. Hun er selvsagt stolt av dette…

Hva tenker dere om at hun kritiserer meg når hun selv er overvektig. Altså, hun er faktisk selv tjukk, bmi kategori fedme, som meg. 

Hvordan skal jeg reagere? Er det mitt ansvar å fikse? Min skyld? Eller er hun smålig, stygg og nedsettende ovenfor meg? Er det hun som er problemet eller meg?

Anonymkode: 40696...b5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om hun alltid har vært overvektig og du pleide å trene, men sluttet, synes jeg du er urimelig. Men om hun var slank før er dere begge det

Anonymkode: a3237...544

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Kanino
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har vært samboere i 12 år, har to barn sammen så A4 familie.., vi har lite sex og nærhet og jeg har prøvd å snakke med henne rundt dette..

Det kom fram at hun synes jeg er tjukk og at hun derfor ikke «liker det hun ser» eller tenner på meg. Jeg veier egentlig nesten det samme som før, men trener ikke så kroppen har fått «40 års form» 

Min samboer har selv alltid vært overvektig, men har klart å gå ned noen få kilo, altså under 5 kilo og litt variende over tid. Hun er selvsagt stolt av dette…

Hva tenker dere om at hun kritiserer meg når hun selv er overvektig. Altså, hun er faktisk selv tjukk, bmi kategori fedme, som meg. 

Hvordan skal jeg reagere? Er det mitt ansvar å fikse? Min skyld? Eller er hun smålig, stygg og nedsettende ovenfor meg? Er det hun som er problemet eller meg?

Synes det å kommentere hverandres utseende er en uting enten man legger på seg eller tar av noen kilo. Personen er den samme uansett med mer eller mindre flesk

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri trent, om det var uklart skrevet

Skrevet

Kritikken synes jeg er upassende. Så jeg synes ikke noe om måten hun har formidlet dette. 

Men nå skal jeg gjøre meg upopulær. I et monogamt forhold er man jo hverandres tilgang til sex. Jeg mener man har et visst ansvar for å opprettholde en fysikk som den andre part finner attraktiv. Alternativet er jo at partneren sin kun har tilgang til noen de ikke synes er særlig attraktive. 

Nå sier jeg ikke at man skal være en helt annen person for partneren sin. Men å opprettholde en fysikk og utseende tilsvarende det man hadde gjort som singel mener jeg er noe man bør unne partneren sin.

Jeg tenner f.eks svært lite på overvekt. Jeg hadde nok fort mistet sexlysten om min samboer ble overvektig. Jeg er glad i henne og hadde ikke endt forholdet pga det. Men sex hadde nok ikke stått høyt på lista.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette med vekt er så vanskelig, fordi det er så sårt for mange.. 

Hvis jeg skal være helt ærlig skulle jeg ønske mannen min gjorde noe med magen sin. Litt Ølmage med ellers tynn tok kropp er virkelig ikke sexy. Jeg ville ikke sagt det til han slik da.. 

Han har forøvri6en bmi på 27, så vi har begge gjort livsstilsendringer. Særlig redusert på alkohol, og salt for hans del. Etter 40 tåler man mindre tydeligvis. 

Så jeg håper i grunnen han endrer kroppsfasong. Trenger ikke veltrent, men ikke stor mage.. 

Anonymkode: 00b7e...8b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste nordmenn er litt overvektige. Januar er en fin måned til å endre kostholdsvaner og kanskje røre litt mer på seg enn før. 

Jeg vet selv at jeg - og katten! - har lagt på meg pga stress og dårlig kosthold i ny jobb. Nå er jeg klar til å endre vaner. Og ja, jeg prater med kjæresten om det. Vi ønsker begge å både ivereta helse og et greit utseende. Å gå opp er greit men da må man på sikt ta tak. Ingen av oss blir yngre. Og jeg har slanket både meg og pus før 😄

Anonymkode: 3dc7a...4b6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, c_buk said:

Kritikken synes jeg er upassende. Så jeg synes ikke noe om måten hun har formidlet dette. 

Men nå skal jeg gjøre meg upopulær. I et monogamt forhold er man jo hverandres tilgang til sex. Jeg mener man har et visst ansvar for å opprettholde en fysikk som den andre part finner attraktiv. Alternativet er jo at partneren sin kun har tilgang til noen de ikke synes er særlig attraktive. 

Nå sier jeg ikke at man skal være en helt annen person for partneren sin. Men å opprettholde en fysikk og utseende tilsvarende det man hadde gjort som singel mener jeg er noe man bør unne partneren sin.

Jeg tenner f.eks svært lite på overvekt. Jeg hadde nok fort mistet sexlysten om min samboer ble overvektig. Jeg er glad i henne og hadde ikke endt forholdet pga det. Men sex hadde nok ikke stått høyt på lista.

Tja, kommer jo mye an på hva man tenner på. Jeg syns store damer er litt uimotståelige, så har ikke noe problem med at kona har lagt på seg en hel del, annet enn at hun gjør meg litt for vill og gal. Vi tenner også begge mest på hverandre fordi vi alltid har hatt og har så mye god sex og vet at det alltid er noe godt i vente.

Selv må jeg omtrent være dødssyk eller i koma for å miste lysten på sex, så har heller det motsatte problemet, egentlig. 

Da skjønner jeg det er litt verre for de som bare kan tenne på partner med slank kropp, eller hvor utseende er veldig avgjørende. 

Kanskje bittelitt mer spesielt om ei stor dame mister tenninga på mannen om han legger på seg, men mulig det er litt "opposites attract" i noen tilfeller?

Jeg er høy og rimelig slank, og det har oftest vært større damer som har vært interessert i meg, noe som da har vært vinn-vinn. Slett ikke alltid at man tiltrekkes mest av samme kroppstype som sin egen, tydeligvis. 

Anonymkode: eeeca...223

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du spurt henne og fikk svar. So What at hun er overvektig. Hun liker ikke det hun ser. hun akseptert tydeligvis at du ser ut som du gjør, hvis ikke hadde hun gått fra deg. Hennes preferanser er hennes preferanser uansett hvordan hun selv ser ut. 

Dere er sammen, fått to barn. Klart det preger kroppen hennes. Du skriver dere er begge i kategorien fedme. 
Her tenker jeg at dere begge kan ta tak. Det være seg kosthold, og aktivitet. Får deres del, for barnas del. 
Ta det derfra. Du har vel selv også interesse av å gå ned noen kg, hos deg og henne ;) 

Ta initiativ til bedre kvalitet på maten, mindre godteri/brus (det som måtte være deres laster). Finn aktivitet som dere kan gjøre sammen som familie, noe som også skaper minner som igjen skaper samhold. 

Anonymkode: f30d1...d45

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt spiller ikke hennes egen vekt inn på hennes preferanser for hva hun syns er sexy. Er ikke det en underlig slutning å trekke ts?

Det er ditt ansvar å «fikse», eller dere sammen. Enten ved å gå ned i vekt eller finne andre måter å tenne hverandre på. Og det er sikkert ikke lurt å vente med risiko for at det blir avstand i forholdet deres. 

Anonymkode: dedba...c63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun var virkelig ufølsom i måten hun sa det på! Men kanskje ærlig? Hvis hun virkelig mener det, så må du få mer tid for deg selv til å trene og prioritere egen kropp. Mens hun må ta mer av ansvaret hjemme, slik at du får tid til det. 

Anonymkode: a1160...55e

• Liker 1
Skrevet

Ser inget feil med det, hun var bare ærlig. Og bare for at hun er feit selv så betyr det ikke at hun trenger å tenne på andre som er overvektige. Kanskje dere kan begynne å trene sammen? Win - win!! 

Skrevet

Jeg synes hun er ekkel med deg. Sorry jeg går mot det de aller fleste sier her, men jeg er enig med deg jeg ts om at dette harmonerer ikke. Du sier du har jo ikke forandret deg noe særlig, så jeg tenker hun kanskje bare er blitt litt mer lei av deg eller at alt er blitt rutine. Okei så har hun mistet tenningen på deg, men jeg synes det er dårlig gjort å si det på denne måten, særlig når hun er feit selv. Helt enig med deg 😳 

Jeg og kjæresten min er også overvektige begge to. Da vi møttes falt vi pladask for hverandre, og 5 år etterpå tenner vi fortsatt på hverandre. Nå er vi for gamle til å lage felles barn vi da, så vi har ingenting som "ødelegger" 😬😅 

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes hun er ufin rett og slett. Kropper endrer seg og vi blir eldre, og godt er jo det. Jeg er litt overvektig, og klager selvsagt ikke på mannen kropp selv om han jo ikke ser it som en 20-åring lenger.

Anonymkode: bea36...9b5

Skrevet

Kan dere ikke begynne å trene sammen? Eller gå turer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du har tre valg.

Ikke gjøre noe - og forholdet blir trolig verre.

Ta opp hvor ufin, eller brutalt ærlig, hun var, og si noe om hennes vekt tilbake - og trolig gjøre forholdet akutt verre som vil gå over i kronisk.

Begge ovenstående vil mye trolig kunne ende med brudd.

Eller, ta henne på alvor, forsøke å få dere to til å jobbe som et lag fremover. Ikke så mye pga. vekten, men for helsen. Snakk sammen om hvilke verdier dere vil lære ungene deres, hvilken livsstil dere vil gi ungene deres. Velg å ta ansvar for familiens helse, legg om til sunnere kosthold for familien, bli en mer fysisk aktiv familie, prioriter trening, tilbring tid sammen. Gjør dere dette er jeg overbevist om at begge to vil vå mer energi og overskudd, bli sterkere og få bedre kondisjon, føle dere bedre - og det igjen, sammen med at dere gjør dette til et felles prosjekt, det vil også gjøre at sexlysten generelt vil økes, samt at dere begge trolig blir mer tiltrekkende for hverandre igjen. Prioriter forholdet, prioriter helsen.

Anonymkode: 90683...64d

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns hun er ufin og frekk, spesielt siden hun har fedme selv. Altså, kaste stein i glasshus? Syns hun det er ok om du svarer med samme mynt tilbake? Håper hun, og du, heller kan være støttende og motivere hverandre dersom dere, eller en av dere, ønsker å endre på formen. Går an å være ærlig uten å være ekkel. 

AnonymBruker
Skrevet

Folk som går ned i vekt blir ofte knipne og negative overfor andre. 

Du kan ikke endre på henne. Så hvis du vil passe inn i kriteriene hun har for å ville være nær deg, så må du vel bare begynne å trene. Løpe etter henne. 

Anonymkode: fa5d7...1e7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...