Gå til innhold

Hva er sammenhengen mellom manhlende sex og utroskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er manglende sex i et forhold årsaken til utroskap? 

Anonymkode: b6651...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt...hva er et forhold uten sex?

• Liker 1
Skrevet

Ikke nødvendigvis. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det virker snarere å være motsatt.

Var nylig en tråd her inne der ts spurte om de som hadde opplevd utroskap hadde lite sex med mannen, og nesten alle svarte at de hadde sex hver dag eller mer. 

Anonymkode: 510ab...214

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei

Anonymkode: 5c824...bad

Skrevet

Jeg har aldri vært utro, men var farlig nær i slutten av mitt langvarige forhold på grunn av manglende sex og nærhet. Men var voksen nok til å avslutte forholdet.

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Som oftest fordi noe stort mangler i forholdet. Ikke nødvendigvis sex.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, LadeJarl said:

Selvsagt...hva er et forhold uten sex?

Logistikk, felles økonomi, oppfostring av barn osv. Sex er ikke en nødvendig ingrediens i et forhold utover det å formere seg. Sex for nytelse har ingenting med forhold å gjøre. Ganske trist dersom man tenker det. Utrolig begrensende.

Anonymkode: 9499a...673

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er til tider åpen for å være utro hvis en god sjanse byr seg. Den eneste årsaken er dame som er lei av sex. Hvis det hadde vært opp til meg hadde vi hatt herlig sex for begge to 3-4 ggr i uken, og da hadde ikke andre damer vært fristende på den måten.

Anonymkode: b080b...f97

AnonymBruker
Skrevet

Sex for nytelse har ingenting med forhold å gjøre.

Det høres ut som noe fra en lærebok for overklassekvinner fra viktoriatidens England.

Anonymkode: b080b...f97

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man er utro fordi man får muligheten til å ligge med noen man synes er fysisk og seksuelt attraktiv. Og bedre enn det man har hjemme. Ikke værre enn det.

Skrevet

Logistikk, felles økonomi, oppfostring av barn osv. Sex er ikke en nødvendig ingrediens i et forhold utover det å formere seg. Sex for nytelse har ingenting med forhold å gjøre. Ganske trist dersom man tenker det. Utrolig begrensende.

Så du mener forhold og jobb er synonymer?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Iblant. 

Anonymkode: 108dd...6d8

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være en årsak, ja. For noen er sex en viktig del, for andre er det ikke det. Jeg føler selv at sex og intimitet er en veldig viktig del av ett forhold, uten det er jo man bare... venner som bor sammen.

Anonymkode: dd653...795

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mengder med årsaker til utroskap.

Det spesielle med manglende sex er at det som oftest er lett å diagnostering, det pleier aldri være noe tvil om problemet, men vi har utrolig lite handlingsrom samfunnsstrukturelt for å løse det.

Det fleste andre grunner til skilsmisse kan være vanskeligere å diagnostering, men mye enklere å løse, der det ofte handler om samtaler og omorganisering av livene sine.

Og i tillegg finnes det grunner som i sitt fundament ikke kan løses.

Endret av Druid
AnonymBruker
Skrevet

Manglende respekt for partneren er årsaken. Så kan det selvsagt være mange årsaker til den manglende respekten igjen. 

Anonymkode: f0789...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det heller handler om eventyr og erobring. Forbuden frukt og alt det der.

Hva har en trofast og stabil person å stille opp med mot noe nytt og spennende? Hvis den stabile og trofaste i tillegg tar hovedbyrden med hus og hjem så blir det jo fort litt kjedelig.

Anonymkode: 078ba...d83

AnonymBruker
Skrevet

Vi har et godt forhold men ingen sex, fikk vite dersom jeg ville gjøre slike ting, måtte jeg finne noen andre å gjøre, jeg spurte ingen spørsmål og sier heller ingenting, men har sex med andre i all stillhet….

Anonymkode: 8ae4d...c0d

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt ! 

Anonymkode: e7715...d5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kan være en årsak, ja. For noen er sex en viktig del, for andre er det ikke det. Jeg føler selv at sex og intimitet er en veldig viktig del av ett forhold, uten det er jo man bare... venner som bor sammen.

Anonymkode: dd653...795

Denne skjønte jeg ikke.

Sex er viktig i et forhold. Derfor har man sex utenfor forhold?

skjønner ikke greia med at man vil ha sex med en eller annen random, bare fordi man ikke får pult så ofte man bil med partner.

Om mannlige gjerne kan ha sex med en random, hvorfor er man da i et forhold?

Anonymkode: 5c824...bad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...