Gå til innhold

Tar det lang tid å komme over at samboer ikke elsker en lenger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det siste året har vært pyton med samboer. Hun er fullstendig likegyldig ovenfor nærhet og samliv. Legger seg heller på sofaen om natten og tar aldrig initiativ til så lite som et kyss, snakker bare om praktiske ting.

Jeg har klaget over dette flere ganger og sagt klart i fra at jeg ikke ønsker å ligge alene. At jeg føler meg ensom i forholdet. Forsøker å gi henne masse nærhet og bistår med alt jeg kan. Jeg har spurt flere ganger at jeg bare ønsker at hun er ærlig og sier hvorfor det er slik. At jeg ikke takler å være sammen hvis hun ikke elsker meg. Da får jeg enten til svar at hun elsker meg eller så blir hun halvsur og gråter, går da å legger seg. Hun sier bare at hun er sliten for tiden. Da gir hun oppmerksomhet en dag kanskje så er vi tilbake igjen. Så har hun noen dager hvor hun slår til litt, men oftest distansert. 

Jeg er såret annen hver dag og dette takler jeg ikke mye lengre. Kan man kommer over dette mens man enda er i forholdet? At man blir likegyldig selv? Det er nok dødt dette her, men jeg må av økonomiske årsaker vente en stund før jeg kan dra og forberede meg. Det som bekymrer mest er at hun er fra annen del av landet og tar med seg barna dit.

Anonymkode: 8fba3...b58

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har alt å tjene på å finne ut hva som er greia her. Det gjelder i høyeste grad hvis det blir slutt også, du sparer deg selv og barna for en krig. For du beskriver ikke et lykkelig menneske. Det kan være mange grunner til at hun oppfører seg som hun gjør, det er ikke sikkert det har noe med deg å gjøre. Og for å komme til bunns i det hele tror jeg det er mye mer nyttig å ha tilnærmingen at du ser at hun ikke har det bra og at du vil vite hvorfor. Jeg leser litt av HI at du fokuserer mest på at hun ikke elsker deg og dine (naturlig nok) såre følelser. Dette er helt naturlig, men det løser ingenting. Når måten din å ta det opp på blir en anklage så går hun sannsynligvis rett i forsvarsposisjon.

Anonymkode: 91859...4e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror du har alt å tjene på å finne ut hva som er greia her. Det gjelder i høyeste grad hvis det blir slutt også, du sparer deg selv og barna for en krig. For du beskriver ikke et lykkelig menneske. Det kan være mange grunner til at hun oppfører seg som hun gjør, det er ikke sikkert det har noe med deg å gjøre. Og for å komme til bunns i det hele tror jeg det er mye mer nyttig å ha tilnærmingen at du ser at hun ikke har det bra og at du vil vite hvorfor. Jeg leser litt av HI at du fokuserer mest på at hun ikke elsker deg og dine (naturlig nok) såre følelser. Dette er helt naturlig, men det løser ingenting. Når måten din å ta det opp på blir en anklage så går hun sannsynligvis rett i forsvarsposisjon.

Anonymkode: 91859...4e6

Takk for bra svar. Har forsøkt å finne ut av hva problemet er. Hun har en utrolig krevende jobb og sier at hun er sliten pg av det. Men før i tiden når hun var sliten/ stressa trengte hun mer nærhet og slikt av meg, så jeg synes det er rart. Dessuten kan hun velge lettere stilling i jobben sin men velger ikke det. 

Hun sier bare at hun får mer overskudd etterhvert. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun har funnet en annen. Bryt opp og gå videre. Det er hardt og jævlig, men det eneste som nytter. Det tar ca. to år å komme over dette og finne balansen på ny. Det er det verdt ❤️

Mann 45+

Anonymkode: 962a1...080

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hun kan ikke bare ta ungen. Dere må gå til mekling og avtale samvær. Om dere har 50/50 har du like mye rettigheter. Og flytter hun må hun faktisk melde fra til deg 3 mnd forkant og du kan si nei. Da kan du ende opp med hovedomsorgen om hun velger å flytte.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om hun er deprimert, da blir hun gjerne akkurat som du beskriver. Trekker seg unna, tung i humøret, irritabel og gråter lett. Stress og utbrenthet kan gi slike reaksjoner, hvis hun står i en veldig krevende jobb. Forsøk å snakk med henne uten å ha fokus på dine egne sårede følelser. 

Anonymkode: 9717e...101

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du foreslått at dere går i terapi sammen? Samtalen kan bli lettere om dere har noen som kan hjelpe dere. Eventuelt kan du gå til parterapaut allene først, da kan du få bedre råd en KG gir. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun har funnet en annen. Bryt opp og gå videre. Det er hardt og jævlig, men det eneste som nytter. Det tar ca. to år å komme over dette og finne balansen på ny. Det er det verdt ❤️

Mann 45+

Har spurt henne rett ut, da lo hun og sa nei, hun ante ikke hvem det skulle være. Men ja ikke umulig fordi.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om hun er deprimert, da blir hun gjerne akkurat som du beskriver. Trekker seg unna, tung i humøret, irritabel og gråter lett. Stress og utbrenthet kan gi slike reaksjoner, hvis hun står i en veldig krevende jobb. Forsøk å snakk med henne uten å ha fokus på dine egne sårede følelser. 

Anonymkode: 9717e...101

Har også vært inne på tanken om delvis utbrent. Men i de 16 årene vi har vært i lag har hun hatt tegn til det før, da trengte hun meg

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Har også vært inne på tanken om delvis utbrent. Men i de 16 årene vi har vært i lag har hun hatt tegn til det før, da trengte hun meg

Dette er det røde flagget i akkurat deres forhold. Hun trenger deg ikke lengre. Sorry mann, dersom hun ikke vil snakke om det og ler bort utroskap - hva skal du da gjøre ? 

Forbered deg på å gå ❤️

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

...Det som bekymrer mest er at hun er fra annen del av landet og tar med seg barna dit.

Det kan hun ikke. Utgangspunktet til retten er at barna skal fortsette å bo der de er oppvokst, med mindre begge foreldre samtykker til endret bosted.

Anonymkode: 54900...d90

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er det røde flagget i akkurat deres forhold. Hun trenger deg ikke lengre. Sorry mann, dersom hun ikke vil snakke om det og ler bort utroskap - hva skal du da gjøre ? 

Forbered deg på å gå ❤️

Det er nok noe jeg bør forberede meg på ja, forholdet har skrantet noe før. Men jeg er enda litt splittet, vanskelig å se sannhet 

AnonymBruker
Skrevet

Hun høres rett å slett deprimert ut. En tut til legen hadde vært noe å begynne med. 

Anonymkode: 61cfc...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...