AnonymBruker Skrevet 7. januar #1 Del Skrevet 7. januar Jeg trenger egentlig ikke å bruke bilen før til uken, da det er meldt litt varmere. Er det best for bilen at den bare skal stå eller er det bra for den at jeg bruker den i denne kulda? Anonymkode: 71ab1...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #2 Del Skrevet 7. januar Har bensin bil forresten Anonymkode: 71ab1...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 7. januar #3 Del Skrevet 7. januar Det er best for både deg , bilen og kloden at du lar den stå til du trenger å bruke den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #4 Del Skrevet 7. januar LadeJarl skrev (11 minutter siden): Det er best for både deg , bilen og kloden at du lar den stå til du trenger å bruke den. Jeg mener sånn at ikke bilen/motoren blir ødelagt ved å la den stå i kulda. Om det er lurt å varme den litt eller å la den stå. Jeg bruker sjeldent bilen til vanlig, er både veganer og liker å leve så minimalistisk som mulig. Så akkurat det trenger vi ikke snakke om på denne tråden. Jeg spør spesefikt om bilen og skader den kan få av kulden Anonymkode: 71ab1...d51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 7. januar #5 Del Skrevet 7. januar (endret) Så lenge den har frostvæske, og batteriet ikke blir utladet så bør den vel fint kunne stå i kulda uten å ta skade. Endret 7. januar av ltfutt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar #6 Del Skrevet 7. januar La den stå. Det sliter mye på motor å starte den når det er kaldt, og for batteriets del bør den stå på tomgang eller kjøres med en stund etterpå. Noe som kan vente til du skal bruke bilen. Men sørg for at bilen får en god service hver høst slik at den er klar til vinter. Anonymkode: 22446...df4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 7. januar #7 Del Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg mener sånn at ikke bilen/motoren blir ødelagt ved å la den stå i kulda. Om det er lurt å varme den litt eller å la den stå. Jeg bruker sjeldent bilen til vanlig, er både veganer og liker å leve så minimalistisk som mulig. Så akkurat det trenger vi ikke snakke om på denne tråden. Jeg spør spesefikt om bilen og skader den kan få av kulden Anonymkode: 71ab1...d51 Nei den blir ikke skadet så lenge det er nok frostvæske på radiatoren..mye mer skadelig med kaldstarter.. En kandstart sliter stempelringer og cylindre mer enn tusenvis av km kjørt med varm motor.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå