AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #1 Skrevet 6. januar 2024 Vi er godt voksne, begge vært gift 15+ år tidligere og har voksne barn. Vi vil gifte oss, men han overlater absolutt alt til meg. I utgangspunktet skulle vi ha en familiefest (ikke kirkebryllup) . Dessverre har noen av hans familiemedlemmer behandlet meg veldig dårlig, de er ikke over at han er skilt fra sin eks. De har sagt sårende og stygge ting til meg flere ganger. Noe som har ført til at jeg absolutt ikke føler meg velkommen o familien. Så derfor ønsker jeg egentlig et lite, intimt bryllup med bare oss og forlovere. Dette syntes han er greit, men han bare overlater absolutt alt til meg. Dette pga at det er jeg familien har problemer med. Blir veldig lei meg og har lyst å droppe hele greia….hadde min familie vært frekk/slem og sagt stygge ting til min fremtidige ektefelle så ville jeg absolutt sett på det som mitt problem også. Jeg ville tatt affære, men han sitter bare total passiv på sidelinjen og foretar seg absolutt ingenting. Det hadde gått inn på meg om min familie hadde behandlet den jeg skal dele livet med dårlig, men mulig jeg er sær? Anonymkode: 6a613...485 6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #2 Skrevet 6. januar 2024 Hadde bare droppa det Anonymkode: 8c9a8...a98 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #3 Skrevet 6. januar 2024 Hvorfor vil du gifte deg med han? Er han like passiv på flere områder? Anonymkode: 408a8...2b9 6
LadeJarl Skrevet 6. januar 2024 #4 Skrevet 6. januar 2024 Den mannen kommer ikke til å ta imot deg den dagen du faller..Pakk og dra! 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #5 Skrevet 6. januar 2024 Mannen min overlot alt til meg også, han er mer eller mindre ute av stand til å planlegge noe som helst som ikke er jobbrelatert. 🤪 Her tenker jeg du først og fremst bør vurdere nøye om dere bør gifte dere i det hele tatt. Mtp problematikken rundt familie. Utover det høres det ut som om det ikke er så mye å planlegge, siden bryllupet er så lite. Veldig vanlig at menn er uengasjerte i bryllupsplanlegging, det er i alle fall min erfaring… Her er det i tillegg bryllup nummer to, og det er veldig lite. Pris deg lykkelig for at du får bestemme alt selv, og ikke lag et problem ut av det. Anonymkode: 4bf73...97f 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #6 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor vil du gifte deg med han? Er han like passiv på flere områder? Anonymkode: 408a8...2b9 Nei, han er stort sett engasjert i det meste, men har null ryggrad når det kommer til dette dessverre. Han virker redd sin egen familie. Anonymkode: 6a613...485
Gjest Kanino Skrevet 6. januar 2024 #7 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi er godt voksne, begge vært gift 15+ år tidligere og har voksne barn. Vi vil gifte oss, men han overlater absolutt alt til meg. I utgangspunktet skulle vi ha en familiefest (ikke kirkebryllup) . Dessverre har noen av hans familiemedlemmer behandlet meg veldig dårlig, de er ikke over at han er skilt fra sin eks. De har sagt sårende og stygge ting til meg flere ganger. Noe som har ført til at jeg absolutt ikke føler meg velkommen o familien. Så derfor ønsker jeg egentlig et lite, intimt bryllup med bare oss og forlovere. Dette syntes han er greit, men han bare overlater absolutt alt til meg. Dette pga at det er jeg familien har problemer med. Blir veldig lei meg og har lyst å droppe hele greia….hadde min familie vært frekk/slem og sagt stygge ting til min fremtidige ektefelle så ville jeg absolutt sett på det som mitt problem også. Jeg ville tatt affære, men han sitter bare total passiv på sidelinjen og foretar seg absolutt ingenting. Det hadde gått inn på meg om min familie hadde behandlet den jeg skal dele livet med dårlig, men mulig jeg er sær? Anonymkode: 6a613...485 Så det du egentlig sier er at du vil gifte deg men han vil ikke
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #8 Skrevet 6. januar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er godt voksne, begge vært gift 15+ år tidligere og har voksne barn. Vi vil gifte oss, men han overlater absolutt alt til meg. I utgangspunktet skulle vi ha en familiefest (ikke kirkebryllup) . Dessverre har noen av hans familiemedlemmer behandlet meg veldig dårlig, de er ikke over at han er skilt fra sin eks. De har sagt sårende og stygge ting til meg flere ganger. Noe som har ført til at jeg absolutt ikke føler meg velkommen o familien. Så derfor ønsker jeg egentlig et lite, intimt bryllup med bare oss og forlovere. Dette syntes han er greit, men han bare overlater absolutt alt til meg. Dette pga at det er jeg familien har problemer med. Blir veldig lei meg og har lyst å droppe hele greia….hadde min familie vært frekk/slem og sagt stygge ting til min fremtidige ektefelle så ville jeg absolutt sett på det som mitt problem også. Jeg ville tatt affære, men han sitter bare total passiv på sidelinjen og foretar seg absolutt ingenting. Det hadde gått inn på meg om min familie hadde behandlet den jeg skal dele livet med dårlig, men mulig jeg er sær? Anonymkode: 6a613...485 Jeg tror det heter at DU vil gifte deg og mannen har i ett svakt øyeblikk sagt ja for å få deg til å ti stille et lite øyeblikk. Anonymkode: 1880a...b5d 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #9 Skrevet 6. januar 2024 Hvorfor vil du gifte deg egentlig? Anonymkode: e2be8...e77
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #10 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Nei, han er stort sett engasjert i det meste, men har null ryggrad når det kommer til dette dessverre. Han virker redd sin egen familie. Anonymkode: 6a613...485 Da tenker jeg det er greit å sette bryllupet på vent og heller få hjelp av parterapi slik at dere kan lære dere å kommunisere bedre sammen, og ikke minst hvordan dere skal holde sammen også når det butter mot - for dette siste greier dere ikke nå. Og om dere ikke lærer det før dere gifter dere, så er det liten sjanse for at dere skal lære det etter at det er kommer mer sårhet inn i forholdet fordi du føler han svikter deg og han trekker seg unna. Sett bryllupet på vent og be om at han blir med i parterapi slik at dere begge to kan få det godt i forholdet. Anonymkode: 53f30...8cf 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #11 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mannen min overlot alt til meg også, han er mer eller mindre ute av stand til å planlegge noe som helst som ikke er jobbrelatert. 🤪 Her tenker jeg du først og fremst bør vurdere nøye om dere bør gifte dere i det hele tatt. Mtp problematikken rundt familie. Utover det høres det ut som om det ikke er så mye å planlegge, siden bryllupet er så lite. Veldig vanlig at menn er uengasjerte i bryllupsplanlegging, det er i alle fall min erfaring… Her er det i tillegg bryllup nummer to, og det er veldig lite. Pris deg lykkelig for at du får bestemme alt selv, og ikke lag et problem ut av det. Anonymkode: 4bf73...97f Vanlig at menn ikke er engasjert i planlegginga? Hvilke kjipe fyrer er det du omgir deg med? Er jo mennene som vil gifte seg som regel, er jo stort sett de som frir. Anonymkode: 0fd85...76d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #12 Skrevet 6. januar 2024 Kanino skrev (38 minutter siden): Så det du egentlig sier er at du vil gifte deg men han vil ikke Det er han som har vært pådriveren, han fridde helt overraskende. Han som har sagt hele tide at han vil gifte seg. Anonymkode: 6a613...485 2
Gjest Kanino Skrevet 6. januar 2024 #13 Skrevet 6. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er han som har vært pådriveren, han fridde helt overraskende. Han som har sagt hele tide at han vil gifte seg. Anonymkode: 6a613...485 Kan hende at han har følt på et press om du har sittet og hintet
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #14 Skrevet 6. januar 2024 Kanino skrev (10 minutter siden): Kan hende at han har følt på et press om du har sittet og hintet Har ikke hintet Anonymkode: 6a613...485
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2024 #15 Skrevet 6. januar 2024 Hva er problemet egentlig? Du skal bare lage et lite selskap virker det som ? Det kan da vel umulig behøves å være to for å ordne ? Hva skal han gjøre tenker du? Selv, ville jeg ha satt veldig stor pris på å gå gjort meste parten selv takk 😅 Anonymkode: 25394...365 1
Romilo Skrevet 6. januar 2024 #16 Skrevet 6. januar 2024 Du vil ha en mann som ikke engang sier imot familien sin? Hvorfor? 1
Nooni Skrevet 6. januar 2024 #17 Skrevet 6. januar 2024 Jeg ville ikke giftet meg med en så veik mann, fordi jeg ville ikke hatt respekt for han. 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. januar 2024 #18 Skrevet 7. januar 2024 Hadde droppet å gifte meg med han gitt🤷🏻♀️
Tone83 Skrevet 7. januar 2024 #19 Skrevet 7. januar 2024 Hadde ikke brydd meg om at han ikke deltok i planlegging, men hvorfor synes han det er greit at familien sier stygge ting til deg? Den praten hadde jeg tatt. Når han ikke sier noe til dem så godtar han det. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2024 #20 Skrevet 7. januar 2024 Skjønner ikke helt det er å planlegge? Bestille vielse og bord på restaurant? Kjøpe antrekk? Hva mer? Anonymkode: c6113...fbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå