Gå til innhold

Vil dere beholde lokalbutikken, så bruk den.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg handler gjerne lokalt. Men...

Og det er et stort men.

Forst det første må det være mulig å parkere der. Uten å ødelegge bilen på hull i asfalten. Mange butikker som klager på få kunder og lite omsetning har verdens minste parkeringsplass, er langt unna alt annet eller har ikke brukt ei krone på å oppgradere parkeringsplassen siden bilene ble allemannseie. Jeg forstår det koster å asfaltere og god lokasjon er ikke gratis. Men dette er heft og bortkastet tid for meg. Og nei jeg risikerer ikke skade på bilen en regnværsdag jeg ikke ser de største hullene eller steinsprutskade fordi noen kjører forbi meg.

Nisjebutikkene må modernisere seg. Å ta i mot en bestilling som skrives ned på en lapp og KANSKJE fører til en bestilling til leverandøren pr telefon DERSOM de har det på lager når fellesbestillinger blir gjort den ene dagen i uken (eller hver fjortende dag) holder ikke i 2024. Jeg skjønner at det er ok for Per på 82 år eller Kari på 74 som kanskje er vant med dette - men den generasjonen er på vei ut. Skal butikken overleve må man ha yngre kunder inn og de forventer nesten å kunne bestille fra sortimentet i butikken fra mobilen og plukke den opp på vei forbi (pickup point).

De ansatte må følge med i tiden. Kanskje det ikke skjer all verdens utvikling i en garnbutikk (foruten mønster og trender), men skal jeg innom en butikk som selger nisjeprodukter så gir det svært liten tillit om produktene har ligget i hyllene og samlet støv i flere år og de ansatte ikke er kjent/oppdatert med nyere løsninger/produkter.

Ene bensinstasjonen (med verksted) jeg kjører forbi daglig var jeg innom flere ganger i uken før. Men når jeg en gang skulle høre om de kunne ta EU-kontroll på bilen min så fikk jeg beskjed om at de ikke jobbet med nyere biler med automat. Trivelig men gammel og utdatert mekaniker som jobbet på verkstedet der. De glemte å følge med i tiden og gikk fra åpent hver dag til åpent mellom 12-15 tirsdager og torsdager i noen måneder, og så lagt ned. Trist.

Et annet eksempel var når jeg skulle hente en del til en robotklipper på en lokal jernvare (kjeden fører modellen og merket jeg har). Da forstod ikke han i kassen hvilken del jeg snakket om men jeg klarte å finne delenummer og full beskrivelse til han mens jeg stod i butikken. Han noterte da dette ned på en lapp og så skulle han sjekke med leverandøren senere i uken om dette var råd å få tak i og legge inn en bestilling. Så fikk jeg en telefon dersom de fikk den inn. Jeg forklarte at det ikke gikk og jeg måtte vite om de kunne få tak i delen eller ikke ellers måtte jeg et annet sted. Nei det var sånn hun på varebestilling jobbet. Men det ordnet seg som regel. Hun var veldig god på å få tak i ting fikk jeg beskjed om. Dette var to år siden. De er fortsatt åpent men det er ikke lenge før de er stengt. Ja jeg bestilte på nett. Tok meg kortere tid enn å forklare han hva jeg trengte. Så kom kjøringen og parkeringen i tillegg.

Det er heller ikke lenge siden en lokal næringslivsleder gikk ut i lokalavisa og oppfordret til å handle lokalt for å støtte lokalt næringsliv. Samme person sitter i kommunestyret. I en diskusjon noe etter artikkelen spurte jeg vedkommende om ikke kommunen skulle prioritere lokalt næringsliv litt og, og ikke bare be innbyggere om å gjøre det? Hun lurte fælt på hva jeg mente og jeg henviste da til at det finnes mange fine butikker i sentrum hvor kommunen vil ha kunder og aktivitet, men asfalten var det sannsynligvis Kåre Willock regjeringen som hadde finansiert og Gro som hadde klippet båndet på. Det ble litt stille naturligvis men forsvaret kom og det var selvfølgelig ikke penger i budsjettet i år (heller) til det...

Men JEG skal huske på å handle lokat. Det er viktig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe alt garn i den lokale butikken. Jeg strikker mye store ting som kofter, å da blir det j****lig dyrt om dette garnet skal kjøpes i fysisk butikk. Jeg kan fint kjøpe garn til småting der (votter/sokker), men det er det. Mitt budsjett skal da ikke veltes for å holde en butikk i live. 

Anonymkode: 49bf1...cb5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man strikker mye er det rett og slett for dyrt å handle garn på lokale butikker. Jeg har ikke råd til å bruke et par tusen på garn hver måned, sånn er det bare. Når jeg heller ikke har behov for å kjenne på garnet eller spørre noen om hjelp er det enkleste og beste for meg å bestille garn på nett. Jeg skjønner at mange eldre vil synes det er trist å miste sin lokale garnbutikk, men det er jo helt bak mål om alle vi andre som ikke trenger garnbutikken skal kjøpe garn til dobbel pris bare for de eldres skyld. Med din logikk skulle jeg kanskje begynt å sykle for å sørge for at den lokale sykkelbutikken ikke går konk? Eller begynne å spise tyrkisk mat tre ganger i uken for å støtte den tyrkiske matbutikken? Det er de som trenger butikkene som må holde dem i gang, ikke alle vi andre. Det er veldig rart å skulle holde en butikk kunstig i live hvis det ikke faktisk er behov for den. 

Anonymkode: 002ed...c20

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler garn lokalt, og elsker "min" lokale garnbutikk. Hun er eldre og skal snart slutte, så da må jeg nok finne en ny garnbutikk. Hun er veldig dyktig og har "alt", så liker å komme inn der. Men jeg har forståelse for de butikkene med dårlig utvalg/laber service osv at de går dårlig. Jeg tror nisjebutikker vil bestå, men de må treffe markedet. Tilby det kunden har lyst å kjøpe. Garnbutikker bør gjerne slås sammen med andre typer butikker

Anonymkode: a34cf...357

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (20 timer siden):

Jeg handler gjerne lokalt. Men...

Og det er et stort men.

Forst det første må det være mulig å parkere der. Uten å ødelegge bilen på hull i asfalten. Mange butikker som klager på få kunder og lite omsetning har verdens minste parkeringsplass, er langt unna alt annet eller har ikke brukt ei krone på å oppgradere parkeringsplassen siden bilene ble allemannseie. Jeg forstår det koster å asfaltere og god lokasjon er ikke gratis. Men dette er heft og bortkastet tid for meg. Og nei jeg risikerer ikke skade på bilen en regnværsdag jeg ikke ser de største hullene eller steinsprutskade fordi noen kjører forbi meg.

Nisjebutikkene må modernisere seg. Å ta i mot en bestilling som skrives ned på en lapp og KANSKJE fører til en bestilling til leverandøren pr telefon DERSOM de har det på lager når fellesbestillinger blir gjort den ene dagen i uken (eller hver fjortende dag) holder ikke i 2024. Jeg skjønner at det er ok for Per på 82 år eller Kari på 74 som kanskje er vant med dette - men den generasjonen er på vei ut. Skal butikken overleve må man ha yngre kunder inn og de forventer nesten å kunne bestille fra sortimentet i butikken fra mobilen og plukke den opp på vei forbi (pickup point).

De ansatte må følge med i tiden. Kanskje det ikke skjer all verdens utvikling i en garnbutikk (foruten mønster og trender), men skal jeg innom en butikk som selger nisjeprodukter så gir det svært liten tillit om produktene har ligget i hyllene og samlet støv i flere år og de ansatte ikke er kjent/oppdatert med nyere løsninger/produkter.

Ene bensinstasjonen (med verksted) jeg kjører forbi daglig var jeg innom flere ganger i uken før. Men når jeg en gang skulle høre om de kunne ta EU-kontroll på bilen min så fikk jeg beskjed om at de ikke jobbet med nyere biler med automat. Trivelig men gammel og utdatert mekaniker som jobbet på verkstedet der. De glemte å følge med i tiden og gikk fra åpent hver dag til åpent mellom 12-15 tirsdager og torsdager i noen måneder, og så lagt ned. Trist.

Et annet eksempel var når jeg skulle hente en del til en robotklipper på en lokal jernvare (kjeden fører modellen og merket jeg har). Da forstod ikke han i kassen hvilken del jeg snakket om men jeg klarte å finne delenummer og full beskrivelse til han mens jeg stod i butikken. Han noterte da dette ned på en lapp og så skulle han sjekke med leverandøren senere i uken om dette var råd å få tak i og legge inn en bestilling. Så fikk jeg en telefon dersom de fikk den inn. Jeg forklarte at det ikke gikk og jeg måtte vite om de kunne få tak i delen eller ikke ellers måtte jeg et annet sted. Nei det var sånn hun på varebestilling jobbet. Men det ordnet seg som regel. Hun var veldig god på å få tak i ting fikk jeg beskjed om. Dette var to år siden. De er fortsatt åpent men det er ikke lenge før de er stengt. Ja jeg bestilte på nett. Tok meg kortere tid enn å forklare han hva jeg trengte. Så kom kjøringen og parkeringen i tillegg.

Det er heller ikke lenge siden en lokal næringslivsleder gikk ut i lokalavisa og oppfordret til å handle lokalt for å støtte lokalt næringsliv. Samme person sitter i kommunestyret. I en diskusjon noe etter artikkelen spurte jeg vedkommende om ikke kommunen skulle prioritere lokalt næringsliv litt og, og ikke bare be innbyggere om å gjøre det? Hun lurte fælt på hva jeg mente og jeg henviste da til at det finnes mange fine butikker i sentrum hvor kommunen vil ha kunder og aktivitet, men asfalten var det sannsynligvis Kåre Willock regjeringen som hadde finansiert og Gro som hadde klippet båndet på. Det ble litt stille naturligvis men forsvaret kom og det var selvfølgelig ikke penger i budsjettet i år (heller) til det...

Men JEG skal huske på å handle lokat. Det er viktig.

Her tror jeg du lister opp mye viktig. Skal nisjebutikkene overleve, må de være skikkelig gode på service, være oppdatert på trender og være aktive, "være på" og tilby nettbutikk. Mange vil ha garn/utstyr med en gang og unngå bomtur, men plukke det opp på vei forbi.

I strikkeverdenen er det mye utvikling, både garnmerker, garnkvaliteter og oppskrifter, og også utstyr. Mitt inntrykk er at det er en slags deling med "tradisjonsstrikk" på den ene siden, ofte med flerfarget mønster, kofter, mye lekker islandsk ull og designere som Birger Berge. På den andre siden er moderne "motestrikk" med mye dansk design som Petiteknit og Anne Ventzel, men også norsk som Witre og Strikkekaffe, mye bruk av mohair og stadig mer kasjmir, mye danske garnprodusenter, men i det siste stadig mer norsk ull. Nå elsker "alle" Peer Gynt og alt fra Rauma, samt håndfarget garn i ulike kvaliteter og stadig flere mindre kvalitetsprodusenter som Hillesvåg og Oslo mikrospinneri.

Garnbutikker må være oppdatert på dette, være bevisst på hva deres kundegruppe/målgruppe liker og er interessert. Når det gjelder nisjebutikker, er selve handleopplevelsen også viktig. Det holder ikke lenger med et tilfeldig lokale fylt med garn. Det må se lekkert ut, gi den riktige stemninge  og opplevelsen for kundene som kommer innom. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønt blad skrev (12 timer siden):

Her tror jeg du lister opp mye viktig. Skal nisjebutikkene overleve, må de være skikkelig gode på service, være oppdatert på trender og være aktive, "være på" og tilby nettbutikk. Mange vil ha garn/utstyr med en gang og unngå bomtur, men plukke det opp på vei forbi.

I strikkeverdenen er det mye utvikling, både garnmerker, garnkvaliteter og oppskrifter, og også utstyr. Mitt inntrykk er at det er en slags deling med "tradisjonsstrikk" på den ene siden, ofte med flerfarget mønster, kofter, mye lekker islandsk ull og designere som Birger Berge. På den andre siden er moderne "motestrikk" med mye dansk design som Petiteknit og Anne Ventzel, men også norsk som Witre og Strikkekaffe, mye bruk av mohair og stadig mer kasjmir, mye danske garnprodusenter, men i det siste stadig mer norsk ull. Nå elsker "alle" Peer Gynt og alt fra Rauma, samt håndfarget garn i ulike kvaliteter og stadig flere mindre kvalitetsprodusenter som Hillesvåg og Oslo mikrospinneri.

Garnbutikker må være oppdatert på dette, være bevisst på hva deres kundegruppe/målgruppe liker og er interessert. Når det gjelder nisjebutikker, er selve handleopplevelsen også viktig. Det holder ikke lenger med et tilfeldig lokale fylt med garn. Det må se lekkert ut, gi den riktige stemninge  og opplevelsen for kundene som kommer innom. 

Helt enig med deg. 
Her i tråden virker det som det er to grupper som ikke handler hos de lokale butikkene

1) de som ikke vil/kan kjøpe til fullpris og derfor bestiller fra nettbutikker med billig garn 

2) de som ønsker seg nettopp det du sier. God service, fine lokaler, garn litt utenom det vanlige, oppdaterte medarbeidere +++

Den første gruppa vil det uansett være tilnærmet umulig å få til å handle i butikk, så det er gruppe 2 butikkene må satse på. Merkelig at ikke butikkene ser og gjør noe med dette, all den tid folka i gruppe 2 jo ofte har stor kjøpekraft og kunne gitt gode inntekter for butikken om den bare hadde lagt til rette for det.. For eksempel var jeg innom en lokal garnbutikk og spurte etter en farge i Petiteknit sin sunday. Viste seg at de ikke hadde noe av petiteknit sitt garn, og som jobbet der sa at hun «hatet» Petiteknit og at hun aldri skulle ta inn noe fra henne. Med den holdningen synes jeg nesten man fortjener å måtte sette kroken på døra…

Anonymkode: eb7fd...900

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dessverre slik det er, men samtidig er det nisje nok så er det liv laga, men man må selvfølgelig også ha en online tilstedeværelse og være flink på so-me, samt service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.1.2024 den 2.31):

Helt enig med deg. 
Her i tråden virker det som det er to grupper som ikke handler hos de lokale butikkene

1) de som ikke vil/kan kjøpe til fullpris og derfor bestiller fra nettbutikker med billig garn 

2) de som ønsker seg nettopp det du sier. God service, fine lokaler, garn litt utenom det vanlige, oppdaterte medarbeidere +++

Anonymkode: eb7fd...900

Nå antar du litt vel mye! Jeg nevnte lenger opp at det er for dyrt i lokale nettbutikker til at jeg velger å handle der. Det er ikke det samme som at jeg bestiller billig garn fra nettbutikker. Jeg bestiller tvert i mot kvalitetsgarn som er litt utenom det vanlige og jeg har stor kjøpekraft og bruker mye penger på garn. Jeg har bare ikke lyst til å betale mer enn jeg må og fordi jeg bestiller på nett får jeg det billigere enn om jeg skulle kjøpt samme garn fra de lokale butikkene. At man synes det er for dyrt i fysisk butikk er ikke det samme som at man har lav kjøpekraft eller bare er interessert i billig garn. Er man en erfaren og oppdatert strikker slik jeg er har man heller ikke behov for råd eller service. Det blir dermed veldig feil å anta at de som bruker fysisk butikk er de som vil ha garn utenom det vanlige og god service, veldig ofte er det helt motsatt og det er nybegynnerne som går i butikk fordi de trenger hjelp de ikke får på nett. Vi som er erfarne og vet hva vi gjør og hva vi vil ha trenger ikke fysisk butikk. 

Anonymkode: 002ed...c20

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en utvikling som ikke lar seg snu. Garnbutikkene er verdsatt, men jeg finner lettere de oppskriftene jeg vil ha, og det garnet jeg ønsker, på nett. Nisjebutikker på nett har nok kommet for å bli, jeg elsker netthandel og synes veldig mange av de små norske gjør en helt fremragende jobb og vil heller støtte dem. Utviklingen skjer så fort, og jeg tror nettbutikkene får snudd seg om raskere når det gjelder hva kundene vil ha. Jeg elsker også tradisjonsstrikk og kunnskap om faget, men vi deler mer av det på nett nå, enn at det er i garnbutikken vi får inspirasjon og læring.. Den harde realiteten…

Anonymkode: 4b198...3fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting… (jeg som skrev over her).. er at som erfaren strikker, så får jeg tips og råd i garnbutikken som jeg ikke spør etter, og som av og til viser at det er åpenbart at den butikkansatte ikke vet så altfor mye om strikking. Eller antar at et mønster er for vanskelig for meg, uten å vite noe som helst om meg. Da får jeg en dårlig opplevelse i garnbutikken. Dette har hendt flere ganger i velrenommerte garnbutikker her i Oslo. Men det skal sies at det selvfølgelig også er veldig hyggelige kjøp i fysiske garnbutikker. Men jeg foretrekker netthandel for det meste, og skammer meg ikke over det det minste.

Anonymkode: 4b198...3fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rene garnbutikker har nok ikke livets rett, de MÅ ha mer enn bare garn skal de dra flere folk inn i butikken. Vi har to butikker med stort utvalg av garn her, husfliden og en ren garnbutikk. Husfliden er det ikke noe problem med, mens garnbutikken har holdt på å knele flere ganger og byttet eier flere ganger fordi det er mye stress i å prøve å holde en sånn butikk i live. 

Anonymkode: 49bf1...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper nesten bare garn i mine lokale garnbutikker. Den ene kjører jeg forbi på vei hjem fra jobb, så det er mest av praktiske hensyn. Den andre i nærheten har en del garn ikke alle andre har, og flere av mine favorittgarn. Så jeg har spesielt lyst til å støtte sistnevnte. Men generelt vil jeg gjerne støtte fysiske butikker. Men den kanskje viktigste grunnen for meg til å handle fysisk i butikk, er at jeg liker å se på fargene før jeg kjøper. Jeg strikker nesten aldri samme farge(r) som i oppskriften, og vil helst se ordentlig hvordan det ser ut før jeg kjøper.

Jeg kjøper kun garn på nett når det er noe jeg ikke får tak i i butikken, som feks håndfarget garn eller annet spesialgarn.

Når det gjelder service i garnbutikker, trenger jeg sjelden hjelp. Men jeg forventer at de ansatte er hyggelige. Når ansatte i garnbutikker er sure, blir jeg dobbelt så oppgitt over det som ellers. Jeg forventer liksom at de som jobber med garn skal være ekstra hyggelige😄 En butikk i nærheten her unngikk jeg i flere år fordi jeg opplevde de ansatte som sure og fjerne.

Og så er jeg enig i det en skriver om ubedte råd. Jeg var i en garnbutikk hvor de ikke hadde Finull. Jeg spurte om de hadde lignende garn, hvor jeg ble vist noen rester av Tove. Og så sa hun at hun ikke skjønte poenget med å strikke i den type garn fordi det ikke gikk an å vaske, og anbefalte meg heller å kjøpe Sisu. Da ble jeg helt oppgitt over kunnskapsløsheten. Jeg strikker nesten bare i ikke-superwash, og vasker alt det i maskinen uten problem. Irriterende med påståelige folk med lite kunnskap.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne handla mer lokalt men dessverre har jeg ikke energi til å gå så mye i butikker så da blir det netthandel. 

Anonymkode: 7940a...e9e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera Vinge skrev (7 minutter siden):

Og så er jeg enig i det en skriver om ubedte råd. Jeg var i en garnbutikk hvor de ikke hadde Finull. Jeg spurte om de hadde lignende garn, hvor jeg ble vist noen rester av Tove. Og så sa hun at hun ikke skjønte poenget med å strikke i den type garn fordi det ikke gikk an å vaske, og anbefalte meg heller å kjøpe Sisu. Da ble jeg helt oppgitt over kunnskapsløsheten. Jeg strikker nesten bare i ikke-superwash, og vasker alt det i maskinen uten problem. Irriterende med påståelige folk med lite kunnskap.

Enig i dette. Jeg er veldig flink til å strikke, og overhører ofte råd som jeg mener er helt feil i den ene garnbutikken jeg handler i. 

Anonymkode: 0452a...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 0.08):

Strikking kan gjerne roe seg heftig ned da. Herregud for en meningsløs hobby.

Men enig i at det er viktig å holde liv i butikker.

Anonymkode: 4a3c0...0a0

Mulig det er meningsløst for deg. Du har sikkert en hobby som andre sikkert synes er håpløs... 😄

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hverken ønsker eller trenger assistanse når det gjelder strikking, jeg er kun ute etter produktene. Det verste jeg vet er når ansatte begynner å spørre hva jeg skal strikke, og kommer med "hjelpsomme" kommentarer til hva enn jeg står og titter på uten at jeg ber om det. (Jeg har adhd, og butikkansatte har ofte forstyrret tankerekken min så totalt når jeg står og vurderer produkter at jeg ender opp med å forlate tomhendt.)

Vurderer jeg å bruke et garn som er nytt for meg til et større prosjekt, kan jeg kjøpe et nøste eller to lokalt (hvis de har det) for å strikke prøvelapp og slikt. Større kvanta kan jeg kjøpe dersom jeg har det travelt med å starte, men det er sjeldent. Butikkene her har heller ikke inne så mange fargealternativer av de garnene jeg foretrekker å bruke.

Anonymkode: 08c04...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, men når garnbutikken flytter fra en liten by (med grei adkomst) til langt uti huttiheita... Da gidder ikke jeg å kjøre dit. 30 minutter ekstra med bil. 

Anonymkode: 11bbd...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnbutikken her tar x2 - x3 prisen som er på nett, over 80kr for et nøste. Jeg strikker nesten bare i 100% merino 27-30m/10cm evt bomull eller en blanding av disse. Mest gensere, strikkebunader og kofter til barn det går i. 

Jeg kan få akkurat samme garn (Sandnes, Dale, Gjestal o.l.), hos Obs eller hos andre (mat)kjeder mye billigere. Da kan jeg også få sett og kjent på garnet, kjøpt oppskrifter og tilbehør. På nett er det også veldig enkelt å returnere om noe skulle bli feil, og nøstene kommer i posten innen 3 dager. 

Jeg strikker mye mønster så for meg ville det vært flott om den lokale garnbutikken var konkurransedyktig, er en klar fordel å se 3-5 farger side om side. Har god råd, men å betale over 80kr per nøste blir sløsing for min del. En helmønstret kofte i 100% merino til en 5 åring jeg strikket nå kostet ca. 175 kr i garn (6 nøster). Dersom jeg skulle handlet i garnbutikken ville prisen ha blitt ca. 480 kr. Mer enn dobbelt så mye altså. 

Har tidligere fått gavekort til garnbutikk, for å kjøpe garn til genser til meg selv. Da måtte jeg ha 8 nøster av en farge, men det hadde de ikke inne i nok nøster i fargen jeg likte best, og natur som den skulle kombineres med var fra ulike parti. De som er i butikken er veldig hyggelige, men for meg er ikke den opplevelsen verdt pengene.

Anonymkode: f8092...2c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner poenget, samtidig har jeg virkelig ikke økonomien til å handle i små lokalbutikker for å holde liv i dem. Jeg handler sjeldent, velger billig og vaser ikke rundt å kjøper krimskrams ved mindre det er skikkelig unntakstilstand. Trives heller ikke med shopping som aktivitet. Uten slik fremgangsmåte hadde nok økonomi vært en konstant bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.1.2024 den 0.08):

Strikking kan gjerne roe seg heftig ned da. Herregud for en meningsløs hobby.

Men enig i at det er viktig å holde liv i butikker.

Anonymkode: 4a3c0...0a0

Lage klær er meningsløst?Ok

Anonymkode: 5a1bc...78c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...