Gå til innhold

Jeg har gått ned 5 kg ufrivillig og samboer syntes jeg er fin (allerede tynn fra før)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dette er litt teit å lage tråd om.. men jeg syntes dette er merkelig og nesten litt trist? Jeg er 177cm høy og veier nå 58 kg, har gått ned 5 kg ufrivillig på grunn av ekstremt mye stress med jobb før jul. Jeg har mistet nesten alt fett og muskler, spesielt i pupper og rumpe.. Familie som har sett meg i jula har vært bekymret (var syk før med magesykdom før)..så er nok der bekymring fra kommer mest fra, men dette er rett og slett vært kun pga stress.

Jeg syntes jeg rett og slett ser ut som en strek og slettes ikke kvinnelig overhodet. Jeg liker formene jeg hadde. Jeg har bevisst spist mer enn jeg pleier for å legge på meg. Samboer mener jeg ser kjempe fin ut så tynn som jeg er. Dette gjør meg seriøst uvel at han syntes det er «fint» med et beinrangel..🥴 BMI’en min er undervektig (18.3).  

De aller fleste gutter jeg har møtt opp (exer etc) igjennom syntes formfulle jenter er det fineste.. så vi hadde en liten diskusjon om det nå og da får jeg høre at hans ideelle kropps type er, for eksempel: Cameron Diaz  og Heidi klum (når de var veldig tynne). Det kom også frem at han syntes Kate Upton er for stor?! Jeg har hatt ganske lik kroppstype som henne før jeg gikk ned i vekt.

så nå surrer det i hodet mitt.. hva med når jeg blir gravid da? Er jeg for stor da? Fordi han syntes fuckings kate upton er for stor?🤢 

Hvordan skal jeg forholde meg til detta? 

Anonymkode: 5ae5e...94e

• Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han sagt eksplisitt at du er finere nå enn før, eller at du bare er fin nå også. Pass på så du ikke legger for mye i en enkelt kommentar 

Anonymkode: a21b2...482

• Liker 17
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tipper stresset gjør at du overtenker. Kan det være at han hadde sagt det samme om du gikk opp 5 kg? Det er jo en mulighet for at han liker DEG, som du er. 

Anonymkode: 72258...b6d

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal overtenke dette.

En støttende kjæreste ville si dette om man går opp eller ned i vekt. Hvordan han sa det spiller selvsagt inn, men det kommer ikke frem?

fokuser heller på å få dempet stresset så du kommer tilbake til normalvekten din 🙏🏻

Anonymkode: 0b398...a95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han har valgt deg, hele deg. Da har du den vekten som passer deg. Du forholder deg ikke til at han foretrekker radmager, det er ikke deg.

Anonymkode: bad43...9fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Én ting er om han syns du er fin uansett om du har 10 kg for mye eller 10 kg for lite. Men dersom han ikke syns at du er fin med mindre du er undervektig, så er jo det en STOR varselbjelle.

Anonymkode: 1d712...b97

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå synes jeg det er litt rart at du selv ikke synes det er noe kjekt når han sier noe du selv ser på som negativt men du selv ikke har noe problemer med å kalle andre kroppstyper og kvinner for beinrangel og lite kvinnelige. Kanskje ikke kaste stein viss du sitter i glasshus 

Anonymkode: 39a2d...d64

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Dette er litt teit å lage tråd om.. men jeg syntes dette er merkelig og nesten litt trist? Jeg er 177cm høy og veier nå 58 kg, har gått ned 5 kg ufrivillig på grunn av ekstremt mye stress med jobb før jul. Jeg har mistet nesten alt fett og muskler, spesielt i pupper og rumpe.. Familie som har sett meg i jula har vært bekymret (var syk før med magesykdom før)..så er nok der bekymring fra kommer mest fra, men dette er rett og slett vært kun pga stress.

Jeg syntes jeg rett og slett ser ut som en strek og slettes ikke kvinnelig overhodet. Jeg liker formene jeg hadde. Jeg har bevisst spist mer enn jeg pleier for å legge på meg. Samboer mener jeg ser kjempe fin ut så tynn som jeg er. Dette gjør meg seriøst uvel at han syntes det er «fint» med et beinrangel..🥴 BMI’en min er undervektig (18.3).  

De aller fleste gutter jeg har møtt opp (exer etc) igjennom syntes formfulle jenter er det fineste.. så vi hadde en liten diskusjon om det nå og da får jeg høre at hans ideelle kropps type er, for eksempel: Cameron Diaz  og Heidi klum (når de var veldig tynne). Det kom også frem at han syntes Kate Upton er for stor?! Jeg har hatt ganske lik kroppstype som henne før jeg gikk ned i vekt.

så nå surrer det i hodet mitt.. hva med når jeg blir gravid da? Er jeg for stor da? Fordi han syntes fuckings kate upton er for stor?🤢 

Hvordan skal jeg forholde meg til detta? 

De fleste menn fortrekker damer med bmi rundt 18.5.

Å være gravid er en midlertidig greie. Og om man ikke går ned til utseendemessig idealvekt etterpå, så kan man jo fortsatt være noenlunde attraktiv og høyt elsket. 

Anonymkode: 31bc8...b85

• Liker 6
Skrevet

Ikke tenk så mye på det. Han synes sikkert at du var like flott før.  Mannen min ga meg alltid oppmuntrende kommentarer samme hvor mye jeg selv klaget på kroppen min. Kilo opp eller ned var bare ikke så viktig.  Men du burde ta en tur til legen når du går ned i vekt uten å gjøre det med vilje.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Har han sagt eksplisitt at du er finere nå enn før, eller at du bare er fin nå også. Pass på så du ikke legger for mye i en enkelt kommentar 

Anonymkode: a21b2...482

Ja.. du har nok rett.. men han sier jo indirekte at jeg er finere nå som jeg er veldig tynn. Tenkte ikke så mye  over det først, men når han sa at kate upton var for stor så kjente jeg at jeg nesten ble sur.. 

ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De fleste menn fortrekker damer med bmi rundt 18.5.

Å være gravid er en midlertidig greie. Og om man ikke går ned til utseendemessig idealvekt etterpå, så kan man jo fortsatt være noenlunde attraktiv og høyt elsket. 

Nei, de fleste menn foretrekker IKKE undervektige kvinner.

Anonymkode: 755fc...c24

• Liker 21
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja.. du har nok rett.. men han sier jo indirekte at jeg er finere nå som jeg er veldig tynn. Tenkte ikke så mye  over det først, men når han sa at kate upton var for stor så kjente jeg at jeg nesten ble sur.. 

ts

Når du skriver at han sier noe indirekte høres det ut som du leser mer inn i det han sier enn det han mener. Hva med å snakke med ham og være direkte begge to?

Anonymkode: 90114...a90

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

18.5 er ikke undervektig. 

Si fra om du trenger på det jeg sa og eventuelt hvor mange kilder. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, de fleste menn foretrekker IKKE undervektige kvinner.

Anonymkode: 755fc...c24

18.5 er ikke undervektig. 

Si fra om du trenger kilder på det jeg sa og eventuelt hvor mange kilder. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Tipper stresset gjør at du overtenker. Kan det være at han hadde sagt det samme om du gikk opp 5 kg? Det er jo en mulighet for at han liker DEG, som du er. 

Anonymkode: 72258...b6d

Jeg føler at han aldri reagerte på at jeg spiste lite før jul. Han tok det i alle fall ikke seriøst. Mitt ansvar så klart.. men aldri hørt en kommentar om at jeg bør spise mer. Men ja, han liker nok meg som jeg er! Syntes bare dette var litt rart!

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg føler at han aldri reagerte på at jeg spiste lite før jul. Han tok det i alle fall ikke seriøst. Mitt ansvar så klart.. men aldri hørt en kommentar om at jeg bør spise mer. Men ja, han liker nok meg som jeg er! Syntes bare dette var litt rart!

ts

La han merke til det da?

Anonymkode: 90114...a90

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her overdriver du.

58 : 177 er 18.5 i BMI altså normalvekt. 

Anonymkode: 7074a...47f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde han heller sagt at du var stygg? Så ut som et lik? Beinrangel?

Det skal jammen ikke være lett å si de riktige tingene.

Anonymkode: 45526...7ef

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg gikk ned ufrivillig. Fra 65 til 50 kg, 167 høy. Gikk ned 2 str i klær og måtte bytte ut hele garderoben min. Samboer gjennom 4 år så nesten ikke forskjell, for han så var jeg den samme. Det tok 6 mnd før han innså hvor liten rompe og hvor små pupper jeg hadde. 

Jeg gikk opp i vekt igjen 1.5 år senere og da elsker han alle formene jeg fikk. Forstår at noen menn tenker annerledes om kropp enn oss. 

Anonymkode: 11dd4...358

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nå synes jeg det er litt rart at du selv ikke synes det er noe kjekt når han sier noe du selv ser på som negativt men du selv ikke har noe problemer med å kalle andre kroppstyper og kvinner for beinrangel og lite kvinnelige. Kanskje ikke kaste stein viss du sitter i glasshus 

Anonymkode: 39a2d...d64

Jeg forbinder nok denne vekta med å være syk da jeg har hatt tarm/mage problemer som har gjort at jeg tidligere har rast ned i vekt ufrivillig.  Jeg føler det er noe annet når man vil oppnå en vekt fordi man har lyst til det/ og at føler seg fin i den vekta, kontra når man ufrivillig er i en vekt man ikke trives i. Jeg ser ut som en beinrangel i denne vekta fordi jeg er høy til å være jente. 

ts

• Hjerte 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...