Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg er en skilt kvinne med barn og for et år siden møtte jeg en mann som er en skikkelig fin fyr. Siden jeg har barn, sa jeg i fra veldig tidlig i forholdet , at jeg ønsket å vente en god stund før vi flyttet sammen. Problem nr 1 , er at han syntes det var litt rart at han måtte vente med å flytte inn (vi hadde det jo så bra..) , problem nr 2 er at han ikke har vært samboer før og ikke har noen barn fra før. Han mener det ikke gjør noe å ikke få egne barn, da jeg har fortalt han at jeg føler meg for gammel for flere barn (40 år). Jeg er usikker på om han snakker helt ærlig. 

Problem nr 3 , er at i det siste har han på et vis begynt å flytte inn hos oss uten at jeg har tillatt det. På en side er han drømmemann, som tar ansvar og virkelig står på for meg og barna mine. På en annen side blir det litt rart når han sier «hjem til oss», «hjemmet mitt», eller har planer om endringer / forbedringer på huset mitt. Jeg er veldig takknemmelig for hjelp og en mann som er en forsørger og «tar seg av», men på en annen side blir jeg litt skremt av tempoet hans. 

Hvordan går jeg frem uten å bli fremstilt som «en kvinne som aldri blir fornøyd»? For jeg er fullt klar over at flere av dere tenker at jeg er heldig som har en kjæreste som et pålitelig og som tar ansvar og så videre. 

Anonymkode: b7e37...88a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å se hvordan det fungerer når du sier i fra at du vil ha en uke alene med barnet ditt da du ser at du og barnet ditt trenger tid alene sammen. Kanskje du får deg opp en mening etter dette? Hvordan det kjennes ut å ikke ha han der? Savnet etter han? Maser han sinnsykt mye denne perioden? Fungerer det bra så kan du jo si at han kan få noen skuffer på rommet ditt for å ha tingene sine når han er hos deg men at du ikke er helt klar for at han skal flytte inn enda.

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (3 minutter siden):

Prøv å se hvordan det fungerer når du sier i fra at du vil ha en uke alene med barnet ditt da du ser at du og barnet ditt trenger tid alene sammen. Kanskje du får deg opp en mening etter dette? Hvordan det kjennes ut å ikke ha han der? Savnet etter han? Maser han sinnsykt mye denne perioden? Fungerer det bra så kan du jo si at han kan få noen skuffer på rommet ditt for å ha tingene sine når han er hos deg men at du ikke er helt klar for at han skal flytte inn enda.

Hei 😀🙏🏻

Å si i fra om en uke uten han, er som å se inn i øynene til en forslått kvalp 🥹 . Jeg har forsøkt dette før, men med to døgn. Han respekterte det, var ikke seg selv helt etterpå. Følte seg veldig avvist sa han. 

Han har venner som han trener med, men han har ikke noe behov for å være borte fra meg/oss mer enn tiden han bruker på jobb eller trener. Ønsker å gjøre alt med meg/oss. 

Jeg er fullt klar over at dette er en mann og pakkeløsning mange kvinner kunne dødd for. Og han kunne heller aldri vært utro, og jeg er ikke usikker på hva han føler. 

Er bare litt forvirret og redd for om han føler mer for oss enn jeg gjør? 😵 Tror ikke det, men jeg ønsker litt saktere tempo.

Foreks så ligger jeg nå på sofaen , fordi det ikke er plass i sengen min. En kjæreste og 1 barn sovet der….. Kjenner litt på at jeg ønsker å sove inntil barnet mitt og ha god plass… 

Huff hva betyr det liksom. 

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei 😀🙏🏻

Å si i fra om en uke uten han, er som å se inn i øynene til en forslått kvalp 🥹 . Jeg har forsøkt dette før, men med to døgn. Han respekterte det, var ikke seg selv helt etterpå. Følte seg veldig avvist sa han. 

Han har venner som han trener med, men han har ikke noe behov for å være borte fra meg/oss mer enn tiden han bruker på jobb eller trener. Ønsker å gjøre alt med meg/oss. 

Jeg er fullt klar over at dette er en mann og pakkeløsning mange kvinner kunne dødd for. Og han kunne heller aldri vært utro, og jeg er ikke usikker på hva han føler. 

Er bare litt forvirret og redd for om han føler mer for oss enn jeg gjør? 😵 Tror ikke det, men jeg ønsker litt saktere tempo.

Foreks så ligger jeg nå på sofaen , fordi det ikke er plass i sengen min. En kjæreste og 1 barn sovet der….. Kjenner litt på at jeg ønsker å sove inntil barnet mitt og ha god plass… 

Det betyr jo at du ikke får space når du har behov for det. Det har akkurat vært jul, super slitsom periode for en del folk!

Sånn jeg ser det så respekterer han ikke dine ønsker om han kommer med sine negative reaksjoner på dine behov fordi det blir tøft for han. Han gir deg skylden for hvordan han har det, dette er dårlig av han. Han er en voksen mann og burde absolutt klare seg godt uten deg 1 uke. Synes det er litt for tidlig i et forhold å være så needy. Du har levd alene en stund og det tar tid å vende seg til å være sammen med en person 24/7, selv etter flere år sammen kan man ikke forvente at man skal klare dette. Å få mulighet til space når man har behov for det skal alltid respekteres om det da ikke ødelegger for aktiviteter man har planlagt å gjøre sammen. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som du har plass til han i livet ditt. Du er ikke interessert nok, så la fyren gå og finne noen som ønsker den kjærligheten han har å tilby. Etterpå kan du komme på kg og klage igjen over at du ikke finner en fyr som ønsker deg og ungen…..

Anonymkode: fd1ee...c59

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja du har nok rett. Han kommer hit hver dag etter jobb, og når kvelden kommer så spør han: «Skal jeg sove her eller gå hjem?» Det er aldri : «Jeg går hjem jeg så snakkes vi».

Jeg kommer fra et dårlig ekteskap med utroskap og løgner, så jeg er litt brent.. Dette vet han, og jeg har vært ærlig på dette. Derfor kompenserer han nok med å være det motsatte av det eksen var, men så blir det litt mye innimellom🥴

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres ikke ut som du har plass til han i livet ditt. Du er ikke interessert nok, så la fyren gå og finne noen som ønsker den kjærligheten han har å tilby. Etterpå kan du komme på kg og klage igjen over at du ikke finner en fyr som ønsker deg og ungen…..

Men skal man liksom rydde plass til kjæresten 100% selv om man er forelsket og ønsker på sikt å flytte sammen? Skal man ikke forvente space og tid fra hverandre, selv om man er et kjærestepar? 

Slik det er nå, er vi sammen 100% , utenom jobb og 1 time treningstid . Hber eneste dag. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

endret tekst

Endret av Aureka
AnonymBruker
Skrevet
Aureka skrev (4 minutter siden):

Det betyr kanskje at du har behov for litt egentid med deg og barna. At du trenger litt mer rom og luft og at det han tilbyr, blir for tett akkurat nå.  Er det mulighet for at dere kan få roet ned, at du i alle fall får et par dager i uka hvor han er hjemme hos seg selv? Han er nok super forelsket i deg og han har "kommet hjem". Ditt tempo er annerledes og det må du jo si til han på en fin måte, men som han skjønner og respekterer. 

Håper dere finner ut av det. Og blir det dere, så kjøp større seng:)

Ja han har kommet hjem sier han. Han er veldig klar for å selge huset sitt og bo med meg. Jeg ønsker det jeg også , men på sikt❤️

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke nok om dere til å svare rett her. Var i litt samme situasjon. Mannen ble rett og slett litt lei av å "bo i en bag", og ville absolutt flytte sammen 🙃. Men han var ikke sånn som kjæresten din høres ut. Vi flyttet sammen etter litt under ett år. Bygde hus etter to år. Har nå levd lykkelig sammen i 25 år 🙂. Hadde ett barn hver, og vi ble alle fire fort glade i hverandre, så null problem med familieforholdet. 

Men du skal uansett ikke la deg presse til noe. Kanskje dere bør sette dere ned i ro og mak og snakke om hvordan dere ser for dere fremtiden? Vær helt ærlig, og ikke kom med noen vage svar. Om du f.eks ønsker å være særboer til barna flytter ut, så si det.

Anonymkode: 33fc8...b94

• Liker 2
Skrevet

Synes det høres ut som det går fort jeg når det er barn involvert, og synes det langt i fra høres ut som en drømmemann hvis han setter opp et trist fjes fordi du trenger litt tid for deg selv. Red flag!

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kall meg paranoid, men det hadde vært helt uaktuelt at en kjæreste jeg har kjent i ett år skulle sovet alene i samme seng som ungene mine, han måttet lagt seg på sofaen om det ble trangt. 

Jeg kjenner jeg blir svett bare av å lese om ham, men så er jeg også over snittet glad i tid for meg selv. Det faktum at han ikke «takler» et par dager fra hverandre hadde vært et gigantisk rødt flagg, det samme med den generelle grenseløsheten (vil flytte inn med en gang, skjønner ikke ar med barn er det mer komplisert, «snikflytter» inn).

Det er selvfølgelig en fin ting å ville forplikte seg, men i et tempo begge er komfortable med. Bare pass på at et tidligere dårlig forhold ikke gjør deg blind for et nytt usunt forhold. Rekker du i det hele tatt å kjenne på egne følelser oppi det hele? Det er lett å bli så takknemlig for at noen tilsynelatende går «all in» at man ikke får kjent på om man er forelsket selv. 

Anonymkode: 70a22...b17

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Særbo hvor du drar til han når barnet er hos far eller andre, høres ut som løsningen.

Anonymkode: c043f...0cd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dette samme fyr som var syk på nyttårsaften? 

Han driver med emosjonell utpressing. Det er ikke snilt. 

Og du kan seriøst ikke la han sove med barnet ditt. 

Anonymkode: 1fbad...32c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

What? Ikke interessert nok fordi hun ikke vil bli samboer umiddelbart? 

Anonymkode: 57524...568

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei.

Jeg er en skilt kvinne med barn og for et år siden møtte jeg en mann som er en skikkelig fin fyr. Siden jeg har barn, sa jeg i fra veldig tidlig i forholdet , at jeg ønsket å vente en god stund før vi flyttet sammen. Problem nr 1 , er at han syntes det var litt rart at han måtte vente med å flytte inn (vi hadde det jo så bra..) , problem nr 2 er at han ikke har vært samboer før og ikke har noen barn fra før. Han mener det ikke gjør noe å ikke få egne barn, da jeg har fortalt han at jeg føler meg for gammel for flere barn (40 år). Jeg er usikker på om han snakker helt ærlig. 

Problem nr 3 , er at i det siste har han på et vis begynt å flytte inn hos oss uten at jeg har tillatt det. På en side er han drømmemann, som tar ansvar og virkelig står på for meg og barna mine. På en annen side blir det litt rart når han sier «hjem til oss», «hjemmet mitt», eller har planer om endringer / forbedringer på huset mitt. Jeg er veldig takknemmelig for hjelp og en mann som er en forsørger og «tar seg av», men på en annen side blir jeg litt skremt av tempoet hans. 

Hvordan går jeg frem uten å bli fremstilt som «en kvinne som aldri blir fornøyd»? For jeg er fullt klar over at flere av dere tenker at jeg er heldig som har en kjæreste som et pålitelig og som tar ansvar og så videre. 

Eh, jeg fikk en drømmemann, som bare flyttet inn. Jeg hadde sagt nei, mange ganger.  Han kom fra andre siden av landet og var ofte i området, hos en kompis pga jobb. Jeg sa a tskulle han flytte hit, ble det i egen bolig, jeg var ikke klar for noe samboerskap. 

Han dro hjem til foreldrene sine en helg. Og kom tilbake med intet mindre enn et flyttelass. Jeg sa fortsatt nei. Men ble ikke kvitt han. Så han ble boende i nesten to år. Og det gikk virkelig ikke bra.

Anonymkode: 2c1d4...087

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Han ser ikke dine behov her og dere er kanskje ikke kompatible? Hvordan blir et eventuelt samliv med denne fyren hvis han flytter inn? Får du gå på do alene? Eller har han sånn hast med å flytte sammen fordi han ønsker å droppe fasaden hans så fort som mulig fordi han spiller skuespill nå? Er han egentlig en lat mann som vil ligge på sofaen og få middagen servert eller er han narsissist? Kall meg paranoid, men hva er det han har sånn hast for? 

Hvorfor lar du han sove alene med barnet ditt? 🤨 Kansnje det er derfor han vil flytte inn... 🤮

Anonymkode: 4c694...bd3

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hiv ham ut og bytt lås. 

Anonymkode: e2559...07e

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei vanskelig å være utro når han er sugd fast i deg 24/7.. neida, skjønner at fyren er flott og alt, men hadde noen vært så mye på meg som han er på deg så tror jeg hadde brutt sammen til slutt. 2 dager fra hverandre og han var ikke seg selv etterpå? Uff... 

Anonymkode: 52b21...730

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei, nei! Absolutt ikke en drømmemann. Får helt klaustrofobi av å lese om dette her. Han er jo som en snylteplante som slynger seg inn og kveler deg… 

IKKE flytt sammen med denne mannen, ts. Når han ikke har antenner nok til å skjønne at dette blir altfor voldsomt, og ikke nok av et eget liv til at han ønsker å gjøre ting selv/med egen familie/vennekrets, så kommer han jo bare til å legge beslag på altfor mye av livet ditt, og ikke minst bestemme altfor mye! Han bestemmer jo allerede at dere skal være sammen mer enn det du er komfortabel med. 

Denne hasten med å flytte sammen er også et dårlig tegn. En ting er om det er gjensidig, men her må det jo være enighet og samspill! 

Anonymkode: 90d6a...3dc

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...