Gå til innhold

Hvorfor gjemmer alkoholikere flaskene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en i nær familie som drikker, bor alene og jeg vet at det er mye mer drikking enn det innrømmes. Når jeg skal ordne noe i leiligheten så finner jeg stadig flasker i kjøkkenskuffer, klesskap ja overalt. Jeg gidder ikke å konfrontere denne personen, men jeg stusser litt på dette med å gjemme når det er ingen andre som bor der? Noen som vet hvorfor? 

Anonymkode: 9c62e...f6d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skam.

Anonymkode: 3dbc8...762

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende gjemmer de nok unna for da «skjønner» ingen at vedkommende har et alkoholproblem. Vedkommende er nok en typisk skapdranker.

Anonymkode: dcb28...cc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo som over her sier; Skam! De vil ikke at andre skal se det, og prøver å gjemme så lenge som mulig. Vedkommende tror kanskje ikke at du kikker overalt, tillit vet du ;) Forstår ikke hva som er vanskelig med å forstå det?! 

Anonymkode: 0732d...bb8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er jo som over her sier; Skam! De vil ikke at andre skal se det, og prøver å gjemme så lenge som mulig. Vedkommende tror kanskje ikke at du kikker overalt, tillit vet du ;) Forstår ikke hva som er vanskelig med å forstå det?! 

Anonymkode: 0732d...bb8

Skjønner dette veldig godt når man bor samme noen; men denne personen bor alene. Jeg kikker ikke overalt jeg hjelper personen og gjør det jeg får beskjed om. 

Gjest Bella78
Skrevet

Det er nok fordi de skammer seg ja, både ovenfor andre og for seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja , en blanding av skam og at man vil skåne sine nærmeste for det. Vi vet jo at det er farlig.

Anonymkode: 219db...64d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner dette veldig godt når man bor samme noen; men denne personen bor alene. Jeg kikker ikke overalt jeg hjelper personen og gjør det jeg får beskjed om. 

Personen bor kanskje alene, men de får besøk av deg og kanskje andre? 

Det er skam. De vet at de drikker for mye, men ønsker ikke å konfrontere seg selv eller andre med den sannheten enda. Derfor gjemme de vekk flaskene

Anonymkode: bf093...0a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bella78 skrev (1 minutt siden):

Det er nok fordi de skammer seg ja, både ovenfor andre og for seg selv. 

De gjemmer det litt for seg selv også? Ja da henger det jo mer sammen. Denne personen har alltid vært en som har drukket mye og ølbokser og spritflasker var ikke skjult. Etter personen ble alene begynte denne personen å gjemme flasker. Synes det var litt rart

AnonymBruker
Skrevet

Skam, for å ikke gi innsyn i hvor mye osv. 

Jeg fjerner alle flasker, rydder osv. før jeg slipper noen inn til meg. 

Men jeg fjerner aldri alkohol som ikke er drukket og gjemmer den aller best.

Hilsen alkoholiker

Anonymkode: c4b0f...45a

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Personen bor kanskje alene, men de får besøk av deg og kanskje andre? 

Det er skam. De vet at de drikker for mye, men ønsker ikke å konfrontere seg selv eller andre med den sannheten enda. Derfor gjemme de vekk flaskene

Anonymkode: bf093...0a7

Begynt å besøke igjen nå ja, vært en lang periode uten besøk av noen. Så mulig derfor, dette er litt nytt for personen gjemte ikke før. 

AnonymBruker
Skrevet

De gjemmer det litt for seg selv også? Ja da henger det jo mer sammen. Denne personen har alltid vært en som har drukket mye og ølbokser og spritflasker var ikke skjult. Etter personen ble alene begynte denne personen å gjemme flasker. Synes det var litt rart

Før var det mest sannsynligvis drikking i sosiale sammenkomster og for å ha det gøy. Nå er han antagelig alkoholiker som drikker for å døyve smerter og avhengighet? Skammer seg over å drikke, men klarer ikke å slutte. Vedkommende trenger hjelp, men fungerer kun om han ønsker det selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hilsen alkoholiker

Takk for et ærlig svar❤️Vi rundt har visst dette alltid så derfor jeg synes det var en litt annerledes endring. Vi kan ikke snakke om det så da later vi som ingenting når flaskene dukker opp. 

AnonymBruker
Skrevet

Er nok skam ja. Viktig å skjule. Selv hadde jeg en kollega som var alkoholiker. Fortsatt 7 år etter han sluttet så finner folk tomflasker alkohol på jobben😀

Anonymkode: 8ce2d...340

AnonymBruker
Skrevet

Før var det mest sannsynligvis drikking i sosiale sammenkomster og for å ha det gøy. Nå er han antagelig alkoholiker som drikker for å døyve smerter og avhengighet? Skammer seg over å drikke, men klarer ikke å slutte. Vedkommende trenger hjelp, men fungerer kun om han ønsker det selv.

Avhengigheten har vært der i alle år dessverre, men det har nok økt nå som personen er alene 💔

Vi har snakket med fastlege, men personen ønsker ikke hjelp

AnonymBruker
Skrevet

Er nok skam ja. Viktig å skjule. Selv hadde jeg en kollega som var alkoholiker. Fortsatt 7 år etter han sluttet så finner folk tomflasker alkohol på jobben😀

Såpass ja. Det er en vanlig adferd kunne jeg tenke meg, men det er ny adferd for denne personen.

AnonymBruker
Skrevet

Avhengigheten har vært der i alle år dessverre, men det har nok økt nå som personen er alene 💔

Vi har snakket med fastlege, men personen ønsker ikke hjelp

Dessverre er det lite man kan gjøre om vedkommende ikke ønsker hjelp selv. Om du ikke vil se personen gå til grunne, kan det være lurt for din egen del å trekke seg litt unna.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hilsen alkoholiker

Samme her.

Anonymkode: 219db...64d

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre er det lite man kan gjøre om vedkommende ikke ønsker hjelp selv. Om du ikke vil se personen gå til grunne, kan det være lurt for din egen del å trekke seg litt unna.

Jeg har prøvd, men samvittigheten min spiste meg fullstendig opp så jeg har ikke annet valg. Men jeg drar eller legger på om personen er veldig full. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Såpass ja. Det er en vanlig adferd kunne jeg tenke meg, men det er ny adferd for denne personen.

Ja. Den rareste plassen jeg fant. Det var vel et par år siden. Var på dassen. Skulle skifte noe taklys og løftet på en av takplatene. Der lå det en halvflaske koskenkorva 😀

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...