Gå til innhold

Er dette normalt mellom venner eller liker kjæresten henne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten har en kompis og han har en kjæreste. De har alle kjent hverandre i over 10 år (venninnen i 10 år, kompisen en del lenger). Jeg og kjæresten har vært sammen 4 år. 

da kompisen møtte henne bodde han hos kjæresten min av ulike grunner. Faktisk møtte hun begge mennene for første gang samme kvelden, men møtte kjæresten sin først (i tilfelle det spiller en rolle). Men de har altså tilbrakt mye tid sammen, men de siste årene har kjæresten bodd i en annen by. 

Ok, så nå tilbringer vi tid med dem i et feriehus i nesten to uker. Jeg har møtt dem flere ganger før. Jeg merker meg liksom litt ulike ting, slik som at kjæresten min mest ser på henne når vi alle sitter og snakker sammen, uansett hvor hun sitter i forhold til han. Deretter ser han litt på kompisen, men mest henne. Han ser aldri på meg med mindre jeg snakker direkte til han. Hun snakker riktignok mer enn meg, men allikevel. 

Hun ler av alt han sier omtrent, ser at hun er litt sånn med alle og det er jo greit nok, men synes det er mer med han. Føler jeg blir litt sånn sittende der mens hun bare ler og ler av ting som ikke er morsomme. Kjæresten min ler jo med henne fordi hun ler. Og tilslutt ender jeg med å avbryte det litt for å liksom få samtalen videre. og i går gjorde vi en aktivitet sammen og han omtrent bare snakker med henne. Det siste vet jeg ikke om er fordi han ikke har sett henne på en stund og hun ikke kjente området like godt, eller om det ligger noe mer i det. 
Har også merket meg at noen ganger ser hun litt sånn intenst på han, smiler litt rart, vanskelig å forklare, men igjen er jeg usikker på om det skyldes at de kjenner hverandre godt og hennes personlighet, eller om det er noe mer i det. 

Det har jo ikke skjedd noe konkret så det er vanskelig å forholde seg til det. Men slik som det at han omtrent bare ser på henne og ikke meg, kjæresten sin, i samtaler, er det normalt? Skjer det ofte i ditt eget forhold? 

Kompisen virker ikke å bry seg/legge merke til det

Anonymkode: ada4b...3e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si for en som ikke er der og føler stemninga. Men jeg ville nok sagt til han i et privat øyeblikk at jeg følte meg som femte hjul på vogna. 

Antar at magefølelsen din forteller deg noe hodet ikke vil vite av, tipper han blir sur om du sier noe og da vet du jo.. 

Anonymkode: 78746...b37

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du høres veldig usikker og sjalu ut. Derfor tror jeg du legger mer bak enn det virkelig er. 

hadde kjøresten din og denne jenta likt hverandre hadde de gjort noe med det iløpet av disse 10 årene. Det høres ut som du kanskje har blitt litt 5.hjulet på vogna i et etablert 3kløver

Anonymkode: 9a379...39f

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er sånn med kompiser også. Han har ikke så mange jentevenner, men de få han har snakker han også mer med når jeg er med. Jeg også blir litt mer optatt av venner jenter og gutter selv om kjæresten er med. Vi ser hverandre hele tiden. Så vi gidder ikke bruke da tiden på hverandre.  Syntes også det er slitsomt  med kjærester som lukker seg sammen når det er sosialt.  Da kunne de jo bli hjemme 

Anonymkode: d678e...aac

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener og hvis du mener at han forholder seg markant mer til henne enn alle andre i rommet så må vi jo tro på deg. Jeg vil uansett påpeke at hvis dette er et problem så er det han du må fokusere på, hun har jo ingen forpliktelser til deg.

Jeg ville ha sagt så enkelt som mulig "Jeg har lagt merke til at du stort sett bare snakker med Janne når vi er sammen hele gjengen. Hvorfor tror du at det er sånn?" Og så hadde jeg tatt det derfra. Kanskje er hun en svært dominerende person. Kanskje har han ikke tenkt over det. Graden av forsvarsposisjon hadde fortalt meg mye.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste ser mest på meg når vi er i samtale med andre. Men jeg gjør ikke nødvendigvis det samme, kommer helt an på samtaletemaet og hvem rundt bordet som snakker mest. Oftest ser jeg på andre enn kjæresten. Likevel er jeg veldig bevisst på at han er der, ved min side liksom. Tror ikke han føler seg ignorert.

Når vi er kun oss to ser jeg MYE på ham. Det synes han innimellom at kan bli litt intenst.

Anonymkode: 53356...398

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå skepsisen til at han ser mest på henne, av alle som er i rommet. Det er kanskje naturlig dersom kompisen er litt mer tilbaketrukket? Jeg ser nok veldig lite på mannen min bår vi er ute blant venner og bekjente, bortsett fra hvis jeg stille forsøker å signalisere at noe er ubehagelig eller jeg vil hjem. Vi er liksom alltid sammen ellers, så det er ikke så interessant å snakke med han når det er flere til stedet. Dette gjelder både menn og kvinner, og jeg ser nok mest på de som tar størst plass. Jeg har veldig god venn (venninne riktignok) som jeg kan le av alt, intenst og lenge med. På en sånn måte at andre nok kan synes det er irriterende. Det ligger bare så mye internt bak, at et blikk kan være nok til veldig god stemning. Jeg ville forsøkt å la være å avbryte. Bare len deg litt tilbake og la dem finne ut av det selv. De kan jo ikke le i all evighet. Kanskje du kan benytte anledningen til å snakke litt med mannen hennes, hvis han ikke deltar like mye, akkurat som deg. 

Anonymkode: f35d8...31c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste ser mye/mest på meg når vi snakker rundt et bord, eller møter på folk ute og slår av en prat. Han er introvert, kanskje det er en slags trygghet for han. Det tok litt tid før jeg oppdaget det på en måte, men nå når jeg vet det så passer jeg på å møte blikket hans, samt legge en hånd på han eller lene meg inntil han. 

Jeg forstår hva du prøver å beskrive ts, det er ubehagelig å kjenne på. Det er nok underbevisstheten din som prøver å gjøre deg oppmerksom på noe som skurrer. 

Snakker han mye om henne til deg ellers? 

Hvordan er han mot deg ellers?

Har dere mer/mindre sex nå når dere er der?

Anonymkode: 0fb63...e0e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjæresten har en kompis og han har en kjæreste. De har alle kjent hverandre i over 10 år (venninnen i 10 år, kompisen en del lenger). Jeg og kjæresten har vært sammen 4 år. 

da kompisen møtte henne bodde han hos kjæresten min av ulike grunner. Faktisk møtte hun begge mennene for første gang samme kvelden, men møtte kjæresten sin først (i tilfelle det spiller en rolle). Men de har altså tilbrakt mye tid sammen, men de siste årene har kjæresten bodd i en annen by. 

Ok, så nå tilbringer vi tid med dem i et feriehus i nesten to uker. Jeg har møtt dem flere ganger før. Jeg merker meg liksom litt ulike ting, slik som at kjæresten min mest ser på henne når vi alle sitter og snakker sammen, uansett hvor hun sitter i forhold til han. Deretter ser han litt på kompisen, men mest henne. Han ser aldri på meg med mindre jeg snakker direkte til han. Hun snakker riktignok mer enn meg, men allikevel. 

Hun ler av alt han sier omtrent, ser at hun er litt sånn med alle og det er jo greit nok, men synes det er mer med han. Føler jeg blir litt sånn sittende der mens hun bare ler og ler av ting som ikke er morsomme. Kjæresten min ler jo med henne fordi hun ler. Og tilslutt ender jeg med å avbryte det litt for å liksom få samtalen videre. og i går gjorde vi en aktivitet sammen og han omtrent bare snakker med henne. Det siste vet jeg ikke om er fordi han ikke har sett henne på en stund og hun ikke kjente området like godt, eller om det ligger noe mer i det. 
Har også merket meg at noen ganger ser hun litt sånn intenst på han, smiler litt rart, vanskelig å forklare, men igjen er jeg usikker på om det skyldes at de kjenner hverandre godt og hennes personlighet, eller om det er noe mer i det. 

Det har jo ikke skjedd noe konkret så det er vanskelig å forholde seg til det. Men slik som det at han omtrent bare ser på henne og ikke meg, kjæresten sin, i samtaler, er det normalt? Skjer det ofte i ditt eget forhold? 

Kompisen virker ikke å bry seg/legge merke til det

Anonymkode: ada4b...3e7

Jeg kjenner meg igjen. Min mann snakker kun til dama til kompisen, kaster av og til et blikk på meg og kompisen sin, mens dama ler seg halvt ihjel når mannen min prater og fokuserer på henne. Jeg har tatt det opp med mannen min flere ganger, og det har til og med blitt en krangel ut av det.

Han har nå blitt mer bevisst på det og skjerper seg tydelig. Men jeg ser blikkingen deres, og det er kanskje en flørt der. Men jeg orker ikke å fokusere mer på det. Blir han for intens med henne, setter jeg meg bort til noen andre, evt sier jeg drar hjem. Da pleier han å ta hintet, og skjerper seg igjen. 

Skjønner du synes det er kjipt. Snakk med kjæresten din om dette- kanskje han vil ta litt mer hensyn fremover ❤️

Anonymkode: 9f4a7...33e

AnonymBruker
Skrevet

Om han vier sin oppmerksomhet mere hos en kvinne enn deg, ville jeg også ha tatt det som et dårlig tegn. Du er ikke usikker av den grunn. De som sier det har ikke hatt en partner som er dedikerte til deg. 

Selvom han skulle ha syntes at hun var aldeles så sjarmerende, burde han ha vett nok til å skjønne at det ikke ville vært rettferdig mot deg og ikke ha deg i sin oppmerksomhet.

Menn, er jævlig enkle sånn sett. De, viser tydelig hva de bryr seg om, eller ikke. De, er ikke sløve... 

Hun, får jo tydeligvis den oppmerksomheten.. 

Men, når det er sagt. Kan du godt gi han en sjanse til å endre seg. 

Si du føler deg utenfor. Hva han gjør videre vil være ganske avgjørende, tenker jeg. 

Anonymkode: 6d5b9...cbe

• Liker 2
Skrevet

Du er på en to ukers ferie med tre gamle kompiser, der enn av dem er kjæresten din.

Det du beskriver er sosial ekskludering og nedprioritering. Det er ubehagelig for mennesker å oppleve, da vi er flokkdyr.

Velger bevist ikke å skrive at du er romantisk sjalu (hvilket er helt normalt hvis du også er), da det er så mye kulturelt skam koblet til å være romantisk sjalu. Som gjør at hvis når du snakker med kjæresten din, så bør du ikke løfte frem sjalusi men at du føler deg alene og oversett sammen de andre tre. 

Du skal kunne forvente at han gjør tiltak når du forteller det. 

PS. "Vi ser hverandre hele tiden", kan aldri brukes ensidig, og må avstemmes. I dette tilfellet med dere, der tre har en mye lengre historie, og dere er sammen så lenge... Så er det kunnskapsløst og lite reflektert å bruke det fra din kjæreste. Er generelt det samme for andre å bruke det hvis man ikke sjekker ut med sin partner. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du høres veldig usikker og sjalu ut. Derfor tror jeg du legger mer bak enn det virkelig er. 

hadde kjøresten din og denne jenta likt hverandre hadde de gjort noe med det iløpet av disse 10 årene. Det høres ut som du kanskje har blitt litt 5.hjulet på vogna i et etablert 3kløver

Anonymkode: 9a379...39f

Og du tenker at det er hyggelig å bli det femte hjulet på vogna, og at en god kjærester tillater at det skjer? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...