AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Og er enige med hverandre om at ting ser bra ut og at man kan være optimistiske, da stoler man vel på det? Er selvsagt klar over at ingen kan garantere noe, men når noen av landets fremste eksperter sier det, så er det jo ikke bare for å være snille? Sliter visst med å overbevise meg selv, så tar gjerne imot noen rasjonelle ord her Anonymkode: 2ddc1...94e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Selvfølgelig så skal du høre på de, de sier det ikke for morro skyld. Anonymkode: e2de5...584 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Selvfølgelig så skal du høre på de, de sier det ikke for morro skyld. Anonymkode: e2de5...584 Nei, men hva om de tok feil eller noe Anonymkode: 2ddc1...94e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men hva om de tok feil eller noe Anonymkode: 2ddc1...94e Men herregud, det er 2 leger som har sagt det samme, hva er oddsen for at begge tar feil? Anonymkode: e2de5...584 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 Jobben deres er ikke å være "snill". Anonymkode: d3fb4...457 5
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Men herregud, det er 2 leger som har sagt det samme, hva er oddsen for at begge tar feil? Anonymkode: e2de5...584 Vet det er veldig liten sannsynlighet for at begge to tar feil. Er bare at det er en annen lege som er helt blottet for mellommenneskelige evner som sier sånn: "Blir spennende å se hvordan det utvikler seg." (og det sier hun til meg som er livredd, hva faen), men så legger hun til at "det kan gå bra". Mens de to andre som sjekket tilstanden sist sa begge at det ser lovende ut og at de ikke kan tenke seg at det skal skje en forverring av tilstanden. Synes det er stor forskjell på "det ser lovende ut" og "det kan gå bra". Får ikke fred med meg selv pga. hun legen som jeg helst skulle ønske ikke åpnet munnen sin i det hele tatt. Anonymkode: 2ddc1...94e 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vet det er veldig liten sannsynlighet for at begge to tar feil. Er bare at det er en annen lege som er helt blottet for mellommenneskelige evner som sier sånn: "Blir spennende å se hvordan det utvikler seg." (og det sier hun til meg som er livredd, hva faen), men så legger hun til at "det kan gå bra". Mens de to andre som sjekket tilstanden sist sa begge at det ser lovende ut og at de ikke kan tenke seg at det skal skje en forverring av tilstanden. Synes det er stor forskjell på "det ser lovende ut" og "det kan gå bra". Får ikke fred med meg selv pga. hun legen som jeg helst skulle ønske ikke åpnet munnen sin i det hele tatt. Anonymkode: 2ddc1...94e Så da skal du tro på 1 lege, kontra 2? Anonymkode: e2de5...584
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vet det er veldig liten sannsynlighet for at begge to tar feil. Er bare at det er en annen lege som er helt blottet for mellommenneskelige evner som sier sånn: "Blir spennende å se hvordan det utvikler seg." (og det sier hun til meg som er livredd, hva faen), men så legger hun til at "det kan gå bra". Mens de to andre som sjekket tilstanden sist sa begge at det ser lovende ut og at de ikke kan tenke seg at det skal skje en forverring av tilstanden. Synes det er stor forskjell på "det ser lovende ut" og "det kan gå bra". Får ikke fred med meg selv pga. hun legen som jeg helst skulle ønske ikke åpnet munnen sin i det hele tatt. Anonymkode: 2ddc1...94e Er det kreft? Anonymkode: b95a5...153
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så da skal du tro på 1 lege, kontra 2? Anonymkode: e2de5...584 Nei, jeg tror på de to legene jeg var til sist, som sjekket alt svært så grundig og var enige i at det er god grunn til å være optimistisk. Men så ringte hun jeg var til først tidligere i dag for å opplyse om et prøveresultat (som var normalt, så det var jo bra), men så sa hun også det jeg skrev i forrige innlegg. Synes bare hun kunne latt være å si noe i det hele tatt, har opplevd henne som svært klønete i kommunikasjonen de gangene jeg har vært i kontakt med henne. Hadde egentlig slått meg til ro med at det ser lovende ut, helt til telefonsamtalen med hun der... AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det kreft? Anonymkode: b95a5...153 Nei, heldigvis ikke noe sånt. Anonymkode: 2ddc1...94e
Ulven Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 Vedkommende kommuniserer klønete og muligens for å gardere seg tilfelle. Men nå har du to spesialister samt prøvesvar som tilsier at det går bra, så nå må du senke skuldrene og la redselen få mindre plass. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 Ulven skrev (26 minutter siden): Vedkommende kommuniserer klønete og muligens for å gardere seg tilfelle. Men nå har du to spesialister samt prøvesvar som tilsier at det går bra, så nå må du senke skuldrene og la redselen få mindre plass. Ja, hun er tysk og begynner å dra på årene, så det har kanskje en naturlig forklaring. Må bare prøve å puste og senke skuldrene, men skal følges opp hver 3.-4. uke i noen måneder fremover og kommer til å være så redd før hver kontroll, til tross for at spesialistene ikke så for seg at situasjonen skulle forverres. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å slappe av, og tror jeg hadde hatt godt av å prate med noen egentlig, men aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Anonymkode: 2ddc1...94e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, hun er tysk og begynner å dra på årene, så det har kanskje en naturlig forklaring. Må bare prøve å puste og senke skuldrene, men skal følges opp hver 3.-4. uke i noen måneder fremover og kommer til å være så redd før hver kontroll, til tross for at spesialistene ikke så for seg at situasjonen skulle forverres. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å slappe av, og tror jeg hadde hatt godt av å prate med noen egentlig, men aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Anonymkode: 2ddc1...94e Mange sykdommer har interesseorganisasjoner man kan ringe til for å prate, kan det finnes noe sånt for din tilstand? Anonymkode: 78c88...45e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mange sykdommer har interesseorganisasjoner man kan ringe til for å prate, kan det finnes noe sånt for din tilstand? Anonymkode: 78c88...45e Takk for tipset, har søkt litt rundt men finner ikke noe. Anonymkode: 2ddc1...94e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 Uff.. høres ikke noe godt ut. Jeg tror du har rett i at du trenger å snakke med noen! Lykke til og god bedring ❤️ Anonymkode: a2cee...23b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for tipset, har søkt litt rundt men finner ikke noe. Anonymkode: 2ddc1...94e Snakk med fastlegen din. Anonymkode: e2de5...584
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 hun har sett mye og snakker rett fra levra (som tyskerne er kjent for å gjøre). Hør på de to optimistiske. Det hjelper deg og helsa di INGENTING om du mister motet Anonymkode: 0a0c0...12b 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 Du må nesten bare bestemme deg for å stole på disse to spesialistene, og slutte å tenke mer på det. Du kan stole på de to, og de har rett. Du kan stole på de, og de har feil. Du kan velge å tro på den ene som er skeptisk, hun kan og både ha rett og feil. Du finner det ikke ut, det eneste du kontrollerer er hva du velger å bruke tid og energi på. Du kan også gå til 7 spesialister til, ta en sannsynlighetsvurdering for hva alle sier at utfallet skal bli- og det kan fortsatt være feil. Du får ikke kontrollert dette. Anonymkode: e1d7a...d38 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å slappe av, og tror jeg hadde hatt godt av å prate med noen egentlig, men aner ikke hvor jeg skal henvende meg. Anonymkode: 2ddc1...94e Hva med f.eks. psykisk helseteam i kommunen? Eller en prest. De er utdannet til å lytte og støtte når noen har det vanskelig. Anonymkode: b6642...44c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå