AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #1 Skrevet 5. januar 2024 Har vært sammen med kjæresten min i rundt ett år, og vi har nylig flyttet sammen. Har i det siste fått en selvtillitsknekk etter å ha blitt fokusert på eksene til samboeren min. Han er en flott mann, og virkelig alt jeg kunne ønske meg. Siden han er flott, har han også flotte ekser. Objektivt sett er han penere enn meg, i en litt annen liga. Jeg er ikke stygg, men litt mer ordinær, mens han er utrolig sjarmerende. I den korte tiden vi har vært sammen har han blitt sjekket opp/flørtet med av flere kvinner, og minst én bestemor har prøvd å spleise han med barnebarnet. Han er også på alle andre måter snill og hjelpsom, og ser for meg at vi vil kunne ha et godt liv sammen. Vi snakker ikke mye om ekser, men har klart å finne frem til hvem de er - med påfølgende Facebook, Instagram og Tise (!) profiler. Av den ene ligger det til og med videoer på YouTube som jeg har vært så idiot å sett på. Begge to er blonde, solbrune og pene jenter. Eksen jeg er mest usikker på, er den han var samboer med for et par år tilbake. Har også ved et uhell kommet opp bilder av de to sammen på telefonen hans, som vi begge så, og det hjalp ikke for tankene mine. Hun slo også opp med han. Han har sagt at han var knust etter bruddet, og at han samtidig ser at det ikke hadde gått i lengden. Han har beskrevet det som om at begge to er rimelig sta, og at "sta mot sta" bare førte til at begge to ble enda mer sta. Han har sagt at jeg er mer tilpasningsdyktig, noe som gjør at han også blir det samme. Usikkerheten min stammer også fra at jeg er et par år eldre enn han - tre år - og at jeg kjenner smilerynkene komme smygende. Jeg er litt over 30 og han er like under. Eksene hans var alle på samme alder/litt yngre som han og hadde dermed langt flere "gode år" i vente. Han kunne uten problem fått seg en dame på 25. Han har likevel selv sagt at han ønsket å ha en som var litt eldre igjen. Tankegangen hans var at en gjerne er litt tryggere og "ferdiggrodd" (ikke hans ord) når man er nærmere 30 enn 25, og det er lavere sjanse for at det forholdet ryker, slik det gjorde med eksen. Har hatt noen dager nå der dette har påvirket humøret mitt, og han har merket det. Har selvsagt ikke vært dum nok til å si at jeg er usikker på meg selv/kjenner på utrygghet fordi eksene hans emm. er penere enn meg selv. Jeg har to øyne og er ikke blind, og vil ikke sette han i en slik situasjon. Eksene hans bor i samme by, og jeg tar meg selv i å ta en ekstratitt på alle blonde jenter i passende aldersgruppe. Det er slitsomt å kjenne på det jeg nå kjenner, men jeg sliter med å komme meg ut av tankegangen, og trenger tips/råd fra andre kloke hoder. Er det noen som har opplevd dette, og som har råd? Anonymkode: 4e5b5...e29 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #2 Skrevet 5. januar 2024 Her er det ikke annet å gjøre enn å jobbe med seg selv! Han har jo valgt nettopp deg, og ser nok noe ved deg som du selv ikke ser. Sosiale medier lyver dessuten. Har møtt folk som absolutt ikke ser ut som de gjør på profilbildene sine. Kos deg med kjærligheten i stedet, for slik sjalusi er skadelig både for deg og forholdet. Legg bort søkingen på ekser, det er deg han er sammen med nå, så nyt det! Anonymkode: 10890...775 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #3 Skrevet 5. januar 2024 Kanskje du må begynne å anerkjenne hva som gjør deg fin/deilig? Er de naturlig blonde og brune eller er det bleking og solarium(skadelig for huden!) Eller selvbruning? Sier ikke at du skal måtte gjøre sånne ting, men styling kan få menesker til å poppe(?), om vi ikke gjorde alt vi gjør, har flere vært, "ordinær?". Finn din skjønnhet! 😊 Mistenker at han liker deg og utsendet ditt. Anonymkode: be7cf...d26
Jippijei Skrevet 5. januar 2024 #4 Skrevet 5. januar 2024 Dette er noe du ikke kan kjempe mot. Du er den du er, og han har valgt å være sammen med deg. Og de to andre er jo nettopp ekser. Istedenfor å fokusere på noe du ikke kan gjøre noe med, bruk tid og energi på å ha det hyggelig sammen med den fine kjæresten din. Det er det som sikrer deg en fremtid med han! Sender deg en klem. Dette er ikke kjekke følelser å ha!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #5 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er det ikke annet å gjøre enn å jobbe med seg selv! Han har jo valgt nettopp deg, og ser nok noe ved deg som du selv ikke ser. Sosiale medier lyver dessuten. Har møtt folk som absolutt ikke ser ut som de gjør på profilbildene sine. Kos deg med kjærligheten i stedet, for slik sjalusi er skadelig både for deg og forholdet. Legg bort søkingen på ekser, det er deg han er sammen med nå, så nyt det! Anonymkode: 10890...775 Jeg visste at slike kommentarer skulle komme, men du vet, det stemmer ofte ikke. "Valgt" betyr noen ganger "eksene dumpet han og han måtte ta til takke med noen". Jeg prøver ikke å såre noen, men man må være realistisk og ikke tro at hvis noen er sammen med noen, betyr det at vedkommende ble "valgt". Anonymkode: 6e6f3...a34 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #6 Skrevet 5. januar 2024 Verden er full av vakre blomster, men han valgte deg🌹 Jeg slet også mye med det i starten. Men jeg føler meg trygg nå, for vi har vært sammen i 18 år😅 Du er sikkert skjønnere enn du tror ❤️ Anonymkode: 50737...e11
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #7 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg visste at slike kommentarer skulle komme, men du vet, det stemmer ofte ikke. "Valgt" betyr noen ganger "eksene dumpet han og han måtte ta til takke med noen". Jeg prøver ikke å såre noen, men man må være realistisk og ikke tro at hvis noen er sammen med noen, betyr det at vedkommende ble "valgt". Anonymkode: 6e6f3...a34 Om det er slike begrunnelser som ligger bak er det ikke en som en ønsker å være sammen med. Jeg for min del vil ikke bruke tiden min på noen som er på utkikk etter andre. Dersom utseende er det viktigste, viser det synes jeg at mannen har en hjerne på størrelse med en ert. En sånn mann vil i allefall ikke jeg ha. Anonymkode: 17f62...701
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg visste at slike kommentarer skulle komme, men du vet, det stemmer ofte ikke. "Valgt" betyr noen ganger "eksene dumpet han og han måtte ta til takke med noen". Jeg prøver ikke å såre noen, men man må være realistisk og ikke tro at hvis noen er sammen med noen, betyr det at vedkommende ble "valgt". Anonymkode: 6e6f3...a34 Føler du at det hjelper velte seg i offermentaliteten? Anonymkode: 1c0eb...eca 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg visste at slike kommentarer skulle komme, men du vet, det stemmer ofte ikke. "Valgt" betyr noen ganger "eksene dumpet han og han måtte ta til takke med noen". Jeg prøver ikke å såre noen, men man må være realistisk og ikke tro at hvis noen er sammen med noen, betyr det at vedkommende ble "valgt". Anonymkode: 6e6f3...a34 Meg som skrev den kommentaren. Ja, for en del menn kan det absolutt være slik at man må ta til «takke» med nestbeste. Men dette er en mann som tydeligvis ikke virker å ha mangel på tilbud, så da virker det absolutt som han har valgt TS. Anonymkode: 10890...775 1
Mr.Anon Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg visste at slike kommentarer skulle komme, men du vet, det stemmer ofte ikke. "Valgt" betyr noen ganger "eksene dumpet han og han måtte ta til takke med noen". Jeg prøver ikke å såre noen, men man må være realistisk og ikke tro at hvis noen er sammen med noen, betyr det at vedkommende ble "valgt". Anonymkode: 6e6f3...a34 Men TS nevner at han kunne omtrent få hvem som helst som var yngre visst han ville, men valgte TS. Så her var det ikke noe han bare tok til takke med noen. Han så noe i TS som overgikk de andre og det skal TS være stolt over.
PM75 Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 Du må jobbe med sjalusien din, ts. Du oppsøker aktivt eksene hans på sosiale medier og oppfører deg litt som en stalker. Du forstår vel selv at dette ikke er sunt? Det er også en sikker måte å ødelegge egen selvtillit på ved å snakke deg selv ned. Og også en sikker måte å ødelegge forholdet på, hvis du blir sur og usikker.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 Jeg å tenker at det er mye lettere å slå seg til ro med noen som er kjekke, å oppegående. De har jo mange valg. Han trenger overhodet ikke å "ta til takke med" slik du beskriver han. Da må du for å hjelpe deg selv, tenke på det så ofte du kan. 😊 Anonymkode: 7ccd9...92a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg visste at slike kommentarer skulle komme, men du vet, det stemmer ofte ikke. "Valgt" betyr noen ganger "eksene dumpet han og han måtte ta til takke med noen". Jeg prøver ikke å såre noen, men man må være realistisk og ikke tro at hvis noen er sammen med noen, betyr det at vedkommende ble "valgt". Anonymkode: 6e6f3...a34 Dette er helt på siden, men jeg opprettet en tråd for et par år siden hvor jeg ga meg ut for å være en dame som var usikker fordi eksen til kjæresten (som hadde dumpet kjæresten) var mye mer sprudlende, velkledd, hadde finere kropp osv enn "meg". Jeg fikk vel utelukkende svar som at han hadde valgt meg og at eksen sikkert hadde dårlig personlighet osv. Jeg opprettet tråden kun for å se om folk virkelig var så naive, og det var de jo. Når det er sagt, tror jeg ikke det stemmer for Ts. Mannen har i dette tilfellet masse tilbud, og han er tydelig på hva han ser etter og hvorfor det ikke fungerte med eksene, uten at han snakker stygt om dem og kaller dem gale ekser. Det virker som om smaken hans har endret seg og han har innsett at han har gått for feil damer tidligere. Noen ganger har man også bare en voldsom god kjemi, av helt uforklarlige grunner, og da blir jo automatisk den andre tiltrekkende. Anonymkode: 62620...aa6
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har vært sammen med kjæresten min i rundt ett år, og vi har nylig flyttet sammen. Har i det siste fått en selvtillitsknekk etter å ha blitt fokusert på eksene til samboeren min. Han er en flott mann, og virkelig alt jeg kunne ønske meg. Siden han er flott, har han også flotte ekser. Objektivt sett er han penere enn meg, i en litt annen liga. Jeg er ikke stygg, men litt mer ordinær, mens han er utrolig sjarmerende. I den korte tiden vi har vært sammen har han blitt sjekket opp/flørtet med av flere kvinner, og minst én bestemor har prøvd å spleise han med barnebarnet. Han er også på alle andre måter snill og hjelpsom, og ser for meg at vi vil kunne ha et godt liv sammen. Vi snakker ikke mye om ekser, men har klart å finne frem til hvem de er - med påfølgende Facebook, Instagram og Tise (!) profiler. Av den ene ligger det til og med videoer på YouTube som jeg har vært så idiot å sett på. Begge to er blonde, solbrune og pene jenter. Eksen jeg er mest usikker på, er den han var samboer med for et par år tilbake. Har også ved et uhell kommet opp bilder av de to sammen på telefonen hans, som vi begge så, og det hjalp ikke for tankene mine. Hun slo også opp med han. Han har sagt at han var knust etter bruddet, og at han samtidig ser at det ikke hadde gått i lengden. Han har beskrevet det som om at begge to er rimelig sta, og at "sta mot sta" bare førte til at begge to ble enda mer sta. Han har sagt at jeg er mer tilpasningsdyktig, noe som gjør at han også blir det samme. Usikkerheten min stammer også fra at jeg er et par år eldre enn han - tre år - og at jeg kjenner smilerynkene komme smygende. Jeg er litt over 30 og han er like under. Eksene hans var alle på samme alder/litt yngre som han og hadde dermed langt flere "gode år" i vente. Han kunne uten problem fått seg en dame på 25. Han har likevel selv sagt at han ønsket å ha en som var litt eldre igjen. Tankegangen hans var at en gjerne er litt tryggere og "ferdiggrodd" (ikke hans ord) når man er nærmere 30 enn 25, og det er lavere sjanse for at det forholdet ryker, slik det gjorde med eksen. Har hatt noen dager nå der dette har påvirket humøret mitt, og han har merket det. Har selvsagt ikke vært dum nok til å si at jeg er usikker på meg selv/kjenner på utrygghet fordi eksene hans emm. er penere enn meg selv. Jeg har to øyne og er ikke blind, og vil ikke sette han i en slik situasjon. Eksene hans bor i samme by, og jeg tar meg selv i å ta en ekstratitt på alle blonde jenter i passende aldersgruppe. Det er slitsomt å kjenne på det jeg nå kjenner, men jeg sliter med å komme meg ut av tankegangen, og trenger tips/råd fra andre kloke hoder. Er det noen som har opplevd dette, og som har råd? Anonymkode: 4e5b5...e29 Min samboer har likt veldig pyntete jenter med langt bleika hår. Så fant han seg meg... om jeg bruker sminke en sjelden gang så er det mascara, kun det. En sjelden gang husker jeg på at jeg har ørepynt, bruker ikke noe mer enn det. Er alltid pent kledd, men med naturlig mørk hårfarge. Jeg er fra bygda og alt som hører med, jeg ler som en kråke og tar ikke meg selv så høytidelig. I tillegg er jeg 3 år eldre enn han og hadde et barn fra før. Forskjellen på meg og hans ekser er at vi fungerer sammen år etter år. Vi har vennskapet, god sex selv etter 5 år som samboere og flere barn sammen. Vi ser hverandre, vi utfyller hverandre. Det var utseende som traff først, men personligheten min gjorde at han valgte å bli værende. Anonymkode: 7ffad...926 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 En dag så er du bare helt trygg på han. For du vet at dere har opplevd nok sammen til at det forblir dere to. Det tar bare litt tid å komme seg dit. Anonymkode: 7ffad...926
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 Fantastisk kjemi er det eneste som teller. Fantastisk sex kan man ha med hvem som helst. Men å elske personligheten, ha samme humor og le og ha det gøy sammen er avgjørende. Anonymkode: bb2b7...11e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå