AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 I år har jeg sikkert fått tørre øyne og etter et par korte turer ute i kulda har jeg blitt tørr, rød og litt hoven spesielt i ytre øyekrok. Det svir konstant. Det hjelper heller ikke at øynene renner litt. Smører på natta med simplex fra apotek, er hovedsaklig bare vaselin. Har også prøvd et tynt lag med hydrokortison, cicaplast balm og et par andre spesialkremer. Ingenting funker men ser at hydrokortison hjelper mot rødheten men er jo ikke bra å bruke i lengden. Drypper fuktighetsgivende øyedråper 3-4 g om dagen men øynene renner fortsatt litt. Må dekke til litt om dagen med concealer fordi det ser jo ut som om jeg er syk eller har grått. Klarer heller ikke å la være å sminke meg som jeg pleier. Hva gjør dere om dere får slike kuldeutslett rundt øynene? Anonymkode: d0a72...46c
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Dette burde du gå til lege. Hydrokortison må ikke komme i øyet. Høres ut som en betennelse eller irritasjon i oljekjertlene Anonymkode: 1e6f9...fe8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå