Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min og jeg har lenge snakket om frieri. I november kranglet vi, og han fikk kalde føtter ettersom det var vår første store krangel. Så han utsatte et frieri han hadde tenkt å gjøre i desember. Dum som han var, så fortalte han det til meg og jeg måtte sørge over det en stund. Mange ville nok kalt det manipulering, men jeg tror han bare er lite gjennomtenkt. Som leder meg til nyttårsaften…

Nyttårsaften kom og jeg følger han inn på soverommet for å hjelpe han med slips, så sier han «har jeg for høye forhåpninger med det her?» og viser meg baklomma. Der lå det en kondom.. jeg ble så skuffa, igjen. Han tenkte ikke at menn pleide å ha ring i baklomma. Nå føler jeg egentlig bare sorg igjen, virker som vi vil helt forskjellige ting i livet. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 86569...cac

• Liker 1
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som psykisk vold. Skal legge godviljen til, siden ikke alle menn tenker over hvordan slikt vil føles.. Men det er uansett snodig at han drar fra et kondom, og at han allerede har utsatt et frieri. Jeg tenker det gir mening å ta en prat med han. Har han fått kalde føtter? Og om han er klar over hvordan det føltes for deg når han dro fram et kondom på nyttårsaften, når du håpet på en ring?

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Virker som han er litt korttenkt på ulike ting. Dersom dere skal dele livet sammen kommer det jo til å være uenigheter og krangler i fremtiden, og man kan ikke få kalde føtter av den grunn. Det er en del av å dele livet med noen. Kommer selvsagt an på hva krangelen omhandlet, men uansett trist å utsette noe som betyr mye for deg. Jeg selv hadde blitt veldig lei meg og følt at han hadde hatt styringen på om forlovelsen i det hele tatt skal skje. Fortell han åpent om hvordan du føler det rundt hele greia. 

Anonymkode: b9e2c...1e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da fri, hvorfor skal han det? I tillegg er det skuddår i år, så om du er gammeldags så har du muligheten den 29.februar okkesom.

Anonymkode: ce0e1...662

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Romilo
-
AnonymBruker
Skrevet
rosabanan skrev (4 minutter siden):

Høres ut som psykisk vold. Skal legge godviljen til, siden ikke alle menn tenker over hvordan slikt vil føles.. Men det er uansett snodig at han drar fra et kondom, og at han allerede har utsatt et frieri. Jeg tenker det gir mening å ta en prat med han. Har han fått kalde føtter? Og om han er klar over hvordan det føltes for deg når han dro fram et kondom på nyttårsaften, når du håpet på en ring?

Han sa unnskyld hundre ganger på nyttårsaften. Han tenkte bare det ville være gøy å ha sex et annet sted en hjemme. Men synes det ble så tett på da han egentlig tenkte å gjøre det, så føler han nesten håner meg litt. Har vært i forhold der jeg ble psykisk mishandlet til de grader før, han er ikke sånn.. bare korttenkt som sagt. Men det er ikke rettferdig ovenfor meg heller 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan da fri, hvorfor skal han det? I tillegg er det skuddår i år, så om du er gammeldags så har du muligheten den 29.februar okkesom.

Anonymkode: ce0e1...662

Hehe! Tenkte ikke over det :) Ante ikke at det var en greie å fri på skuddår.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 6c7da...f09

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar du deg ydmyke slik? Hvorfor drømmer du om at denne idioten skal fri til deg - bare du er «snill» nok?

Anonymkode: 755a6...bfb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Lurt å vente litt med frieri/forlovelse og sånt, høres det ut som.. 

Anonymkode: 01d21...179

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor lar du deg ydmyke slik? Hvorfor drømmer du om at denne idioten skal fri til deg - bare du er «snill» nok?

Anonymkode: 755a6...bfb

Er litt den følelsen jeg sitter igjen med, at han straffer meg og jeg er bikkja som prøver å få godbiten

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
rosabanan skrev (32 minutter siden):

Nei, det høres ikke ut som psykisk vold. 

Det er helt ok at han vil vente med frieri, det tror jeg faktisk er ganske lurt siden han reagerer så kraftig på en krangel. Ts, du må tenke over om du virkelig vil være sammen med en som får kalde føtter bare pga en krangel. For det kommer garantert til å komme flere krangler i forholdet, og hva skjer da?

Anonymkode: 1667c...8d7

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det høres ikke ut som psykisk vold. 

Det er helt ok at han vil vente med frieri, det tror jeg faktisk er ganske lurt siden han reagerer så kraftig på en krangel. Ts, du må tenke over om du virkelig vil være sammen med en som får kalde føtter bare pga en krangel. For det kommer garantert til å komme flere krangler i forholdet, og hva skjer da?

Anonymkode: 1667c...8d7

Enig med deg, jeg har sagt det til han- det er sånn forhold som regel er. Ikke bare bra. Han sier at han skjønner det, da

AnonymBruker
Skrevet

Men vil du gifte deg med ham? 

Anonymkode: 7c1da...119

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig forskjellig hvor viktig det er for folk å være gift. Har han mange ugifte samboere i sin omgangskrets, blant kompiser, søsken, foreldre, kollegaer? er han religiøs? Noen har også ingenting i mot å være gift, men gruer seg til selve bryllupet enten det er pga økonomi eller pga orken med all viraken og "tvangssosialiseringen" rundt sermonien/festen. Hvis han mistenker at du er "bridezilla" så bedrer ikke det saken.

funny-bridezilla-vector-15469510.jpg

Anonymkode: d47c5...ed7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men vil du gifte deg med ham? 

Anonymkode: 7c1da...119

Jeg ville, usikker nå

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig forskjellig hvor viktig det er for folk å være gift. Har han mange ugifte samboere i sin omgangskrets, blant kompiser, søsken, foreldre, kollegaer? er han religiøs? Noen har også ingenting i mot å være gift, men gruer seg til selve bryllupet enten det er pga økonomi eller pga orken med all viraken og "tvangssosialiseringen" rundt sermonien/festen. Hvis han mistenker at du er "bridezilla" så bedrer ikke det saken.

funny-bridezilla-vector-15469510.jpg

Anonymkode: d47c5...ed7

Pleide å være veldig viktig for han, han som dro det opp først i utgangspunktet 

AnonymBruker
Skrevet

Den fortjente du. Mange kvinner setter ekteskap høyere enn mannen.

Anonymkode: 8e7f7...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Den fortjente du. Mange kvinner setter ekteskap høyere enn mannen.

Anonymkode: 8e7f7...72f

Eh?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Samboeren min og jeg har lenge snakket om frieri. I november kranglet vi, og han fikk kalde føtter ettersom det var vår første store krangel. Så han utsatte et frieri han hadde tenkt å gjøre i desember. Dum som han var, så fortalte han det til meg og jeg måtte sørge over det en stund. Mange ville nok kalt det manipulering, men jeg tror han bare er lite gjennomtenkt. Som leder meg til nyttårsaften…

Nyttårsaften kom og jeg følger han inn på soverommet for å hjelpe han med slips, så sier han «har jeg for høye forhåpninger med det her?» og viser meg baklomma. Der lå det en kondom.. jeg ble så skuffa, igjen. Han tenkte ikke at menn pleide å ha ring i baklomma. Nå føler jeg egentlig bare sorg igjen, virker som vi vil helt forskjellige ting i livet. Hva ville dere gjort? 

Men hvorfor kan ikke du fri? Ikke vent på han. Hvis du fakisk vil gifte deg med fyren kan du selv fri. 

Jeg gjorde det og er så glad for det! Slippe å gå å tenke på at noen andre må gjøre noe jeg vil få gjort.

Nei, gjør det selv 👊

Anonymkode: 73eff...762

• Liker 3
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...