Ctrl Skrevet 1. april 2024 #281 Skrevet 1. april 2024 (endret) Både panelet og folk tråden henger på ordet smart på folk. Jeg vet ærlig talt ikke hvor spillsmart de egentlig har vært noen av de. 😬 Spillerne kjører ut andre spillere som står de nært eller ikke er en trussel for noen, og så freder de motspillere som burde vært ute. Særlig Danby og Line. Det gir ikke mening i det hele tatt. Og så tar de heller ikke mulighetene når de ligger der. De skal ha cred for å spille et høyt spill da, om ikke annet. Angående å ikke ta muligheter. At Martine ble stemt ut hadde vært smart spill av Danby, Line, Vidar eller Henrik, fordi Martine er en god spiller fra kjelleralliansen. Martha og Victoria kunne hatt en fordel med å ha henne inne, siden de har god kjemi med henne og har mulighet til å få informasjon, så de frikjenner jeg. Erik hadde også vært smart fra alle å spille ut når man vet den innflytelsen han har på alliansen sin. Men ingen av disse tok sjansen, og stemte blankt hele gjengen. Uforståelig usmart. At det var Ida som stemte ut Martine overrasker meg enda. Martine var en sterk medspiller, og Ida burde vel anstrengt seg med å ligge litt lavt ettersom hun klager på stressnivå, sliter med søvn og ønsket å dra hjem pga det ukomfortable settingen. Istedenfor er det altså Ida som kjører hardt ut. Både med dobbeltspill x 2 og en avgjørende spontan stemme. Rett og slett dårlig spilt. Tror Ida passer bedre på Farmen enn Spillet. Hun lager iallfall kaos, det skal hun ha. Mr. Fladseth synes jeg gjør en dårlig karakter. Han bidrar lite. Og det er noe med humøret hans jeg ikke får tak på. At han er komiker er vanskelig å se. Blir spennende å se hvordan de løser dette med allianser i neste episode siden det har oppstått en skjevhet i deltakere, og hva som skjer videre. Allianser må nesten fortsette videre siden de har dratt ut dette kjelleroppholdet så lenge i tid, men en dag må alliansene oppløses slik at alle spiller mot alle igjen. Det ser jeg fram til, for alle mot alle anser jeg som mer fruktbart for programmet enn to allianser mot hverandre. Endret 1. april 2024 av Ctrl 22 1
Djækklåsst Skrevet 1. april 2024 #283 Skrevet 1. april 2024 DelvisPresley skrev (11 minutter siden): Ida må ut. Nei, nei, det er jo slikt som det som skjedde nå som gjør dette gøy å se på! 1 1
Ludovica- Skrevet 1. april 2024 #284 Skrevet 1. april 2024 Ida er slitsom. Mennesker som alltid handler på følelser er gjerne slitsomme å forholde seg til. Henrik er off. Er noe med hans personlighet som trigger meg litt (har sett og hørt han i andre kanaler og). Jeg likte Martine godt. Synd hun ble stemt ut nå. 28
Krokenguri Skrevet 1. april 2024 #285 Skrevet 1. april 2024 melatonin skrev (1 time siden): Ida minner meg om ungdomsskolen. En som løper fra gjeng til gjeng og sladrer og deler hemmeligheter med alle. Illojal flyfille. Hele den "jentegjengen" er som en parodi på Mean Girls. Nei ikke her. Ida virker på meg som en om egentlig bare vil alle godt. Også prøver hun hardt på å spille spillet men så kommer samvittigheten hennes inn og ødelegger. Eks når hun valgte å ikke bruke penger på ekstra stemme. Da hadde hun jo planer om å ikke si noe om det. Så blir det uro i grupoa når de vet at en ikke har fulgt planen.og da klarer hun ikke mer. Hun hadde dårlig samvittighet før det. Og sprakk og sa det. Hun burde egentlig ha valgt vidar sin strategi. Lent seg litt tilbake og gjort det de andre sa, og sette inn støtet litt innimellom. Da hadde hun sluppet mye stress og kaos i hodet. Som får henne til gjøre litt dumme valg. Hun ser jo helt herja ut av settingen. Så jeg syntes nok mer synd på henne. Hun kom sist ned i kjelleren og vet ikke om hun kan stole på dem pga det. Men hun vet at de andre to ikke stemte henne ned. Hadde de gjort det, så hadde nok ida vært på kjeller laget 3 2
Djækklåsst Skrevet 1. april 2024 #286 Skrevet 1. april 2024 Ludovica- skrev (6 minutter siden): Henrik er off. Er noe med hans personlighet som trigger meg litt (har sett og hørt han i andre kanaler og). Det er litt vanskelig å vurdere ham. Han virker som akkurat samme person uansett setting. Også i sin egen serie, Føkkings Fladseth. Gjorde en god figur da han vant Ikke lov å le på hytta, men det som jeg da tolket som at han gikk inn i en "rolle" med ironisk distanse, får meg i ettertid til å tenke at han bare er sånn. 3
Ludovica- Skrevet 1. april 2024 #287 Skrevet 1. april 2024 Djækklåsst skrev (49 minutter siden): Det er litt vanskelig å vurdere ham. Han virker som akkurat samme person uansett setting. Også i sin egen serie, Føkkings Fladseth. Gjorde en god figur da han vant Ikke lov å le på hytta, men det som jeg da tolket som at han gikk inn i en "rolle" med ironisk distanse, får meg i ettertid til å tenke at han bare er sånn. Mulig. Ikke sett Ikke lov å le på hytta, men hørt han i noen podcaster og sett han i noen sånne studiosendinger (fotball). Tror kanskje jeg bare syns han virket litt sånn blærete eller noe på en type måte jeg ikke kan plassere. Han kan virke litt arrogant kanskje. Kan se for meg at han er en sånn type jeg ville vært litt ukomfortabel rundt i virkeligheten. Men samtidig, på tv og radio får man en veldig liten bit av en person så.. 5 1
THEKGROOKIE Skrevet 1. april 2024 #288 Skrevet 1. april 2024 Jeg så de 10 første episodene og synes at detta virkelig var et morsomt program, men etter å ha lest på nett at M ble stemt ut så prøvde jeg meg på episodene fra i går. Jeg greide 15 min ut også så jeg bittelitt på ep 12 og må dessverre si at det blir ikke noe mer "Spillet" for meg gitt.. Jeg er enig i hva en mengde personer skriver her om enkeltpersoner, men ønsker ikke å navngi de selv, men er som sagt helt enig. Det var så merkelig, det var liksom som at etter jeg så de kom opp den trappa, M stemt ut, at I vingler fram og tilbake så ble det plutselig bare til kaos og rot for meg og ikke noe gøy lenger. Kommer til å følge tråden videre, men at et program greide å tape seg så mye fra en episode til en annen tror jeg ikke jeg har sett før. Synd. 9
Majer Skrevet 2. april 2024 #289 Skrevet 2. april 2024 Henrik var irriterende i starten, men liker han litt bedre nå. Han har delvis rettferdighetssans. Danby er Danby. Han er som man forventet. Ida spiller forferdelig. Misliker hun radiodama og. Har litt sansen for Victoria. Herman og han keeperen er de snilleste. Vidar har hatt det altfor lett så unner han ikke noen seier. Line er kynisk, men ok 4 1
Gjest Lawyam Skrevet 2. april 2024 #290 Skrevet 2. april 2024 (endret) Ida var den smarteste i helga, å bestemme seg for å stemme blank er bare dumt, her tok hun kontrollen - fikk fjernet 'den sterkeste' spilleren, helt uten at mistanken bør rettes mot henne. Den rettes heller mot Danby og Line og Overlaget. Sett bort fra at hun er svært irriterende, og at jeg ikke ville Martine skulle ut (fy), så er akkurat det bra spilt. Jeg liker det faktisk. Endret 2. april 2024 av Lawyam
Mollebolle Skrevet 2. april 2024 #291 Skrevet 2. april 2024 26 minutter siden, Majer said: Henrik var irriterende i starten, men liker han litt bedre nå. Han har delvis rettferdighetssans. Danby er Danby. Han er som man forventet. Ida spiller forferdelig. Misliker hun radiodama og. Har litt sansen for Victoria. Herman og han keeperen er de snilleste. Vidar har hatt det altfor lett så unner han ikke noen seier. Line er kynisk, men ok Er ikke Victoria "radiodama"? Uansett, jeg har også sansen for henne. Håper bare hun ser hva Danby gjør, før hun selv blir stemt ut. 4
Potetjinta Skrevet 2. april 2024 #292 Skrevet 2. april 2024 ELSKER Henrik sine «North remembers» 😂😂 9 2
Pasha Skrevet 2. april 2024 #293 Skrevet 2. april 2024 Mollebolle skrev (På 1.4.2024 den 17.59): Skal du vinne et slikt spill, må du nok dolke noen av dine egne i ryggen, helt klart. Men, jeg sybes hun gjør det på en merkelig og rar måte. Hun kunne gjort det mye smidigere. Men, var det ikke pga stemmene fra kjelleren at hun faktisk ble stemt ut/ned? 😅 Usikker på om de kjellerstemmene spilte noen rolle. husker ikke antall stemmer hun fikk, og vi vet vel heller ikke hvor mange stemmer de andre fikk. 2
Nowayback Skrevet 2. april 2024 #294 Skrevet 2. april 2024 Lawyam skrev (6 timer siden): Ida var den smarteste i helga, å bestemme seg for å stemme blank er bare dumt, her tok hun kontrollen - fikk fjernet 'den sterkeste' spilleren, helt uten at mistanken bør rettes mot henne. Den rettes heller mot Danby og Line og Overlaget. Sett bort fra at hun er svært irriterende, og at jeg ikke ville Martine skulle ut (fy), så er akkurat det bra spilt. Jeg liker det faktisk. Problemet er vel bare at det er følelsesstyrt og ikke kynisk taktikk. Hun ombestemmer seg jo tilsynelatende i stemmerommet. 15
Ardwinna Skrevet 2. april 2024 #295 Skrevet 2. april 2024 madcroc skrev (På 31.3.2024 den 21.32): Jammen herrigud da.. Som dere klager. Det er jo bare gøy at noen går mot strømmen og spiller Spillet! Ida gikk ikke mot strømmen og spilte spillet, hun gikk mot seg selv og sin egen allianse (og egentlig også de fra overetasjen) og tok et spontant valg på valgrommet som virket lite gjennomtenkt. Det hadde faktisk vært bedre om hun hadde glist lurt til kameraet og sagt at hun stemte på Martine fordi hun er en stor konkurrent og at det passet perfekt å gjøre det nå når alle legger skylda på Danby og Line. Da hadde hun spilt spillet. Men hun sto jo bare som en hodeløs høne inne på valgrommet, bestemte seg fort, og sto med tårer i øynene og sa til kameraet at huffameg hvor spontan hun er og hvor trist det er at det gikk ut over Martine. 27 2
Petra75 Skrevet 2. april 2024 #296 Skrevet 2. april 2024 Folk må ta seg sammen. Det er en lek: https://www.nrk.no/trondelag/skuespiller-ida-elise-broch-blir-hetset-etter-tv-2-serien-_spillet_-1.16827928 7 7
Perine Skrevet 3. april 2024 #297 Skrevet 3. april 2024 Petra75 skrev (14 timer siden): Folk må ta seg sammen. Det er en lek: https://www.nrk.no/trondelag/skuespiller-ida-elise-broch-blir-hetset-etter-tv-2-serien-_spillet_-1.16827928 Det er så sant, og det er så fort å glemme seg bort. 2
Ardwinna Skrevet 3. april 2024 #298 Skrevet 3. april 2024 Petra75 skrev (17 timer siden): Folk må ta seg sammen. Det er en lek: https://www.nrk.no/trondelag/skuespiller-ida-elise-broch-blir-hetset-etter-tv-2-serien-_spillet_-1.16827928 Hatefulle kommentarer og innlegg som går på person er selvsagt ikke ok. Noen innlegg her inne er nok også litt på kanten, men stort sett er folk saklige i denne tråden. 4
Mildys Skrevet 3. april 2024 #299 Skrevet 3. april 2024 Jeg likte Henrik i starten men har skiftet mening. Han blir for voldsom etter min smak. Jeg ville hatt Martine med videre. Kjipt hun at hun ble stemt ut. Hun var en av mine favoritter. Anette er min andre favoritt deltaker men hun tar spillet litt for seriøst. Det er bare et spill. Erik er min tredje favoritt. Vidar var anonym de første episodene men tar mer plass. Han har sluppet billig unna. Steffen er tøff og i sin jobb som toller men blir anonym i spillets setting. Det er ikke rart. Omgås med kjendiser der flere av de er vant til å stå på scenen eller er skuespillere. Victoria har jeg ingen stor mening om. Jeg vet ikke hvorfor. Herman får jeg lyst til å gi en god klem. Introvert og med i denne typen program. Det står det respekt av. Danby spiller bra. Menneskelig kynisk men fungerer bra i spillet. Jeg likte Marta da hun ble kjent men hun er for mye etter min smak. Hun har ikke vist seg som sterk spiller? Ida vil bli likt av alle spillerne? 🤔 Hun spiller som bare det. Det blir det spenning og god underholdning av men kjipt for de som stoler på henne. Jeg liker henne men hun irriterer meg også 😆 I panelet er hun blonde min favoritt. Navnet hennes har jeg glemt 🙃 7
Susan Sto Helit Skrevet 4. april 2024 #300 Skrevet 4. april 2024 Petra75 skrev (På 2.4.2024 den 21.37): Folk må ta seg sammen. Det er en lek: https://www.nrk.no/trondelag/skuespiller-ida-elise-broch-blir-hetset-etter-tv-2-serien-_spillet_-1.16827928 Jeg er enig i at det er en lek og et spill. Og at det ikke er noen grunn til å hetse folk på grunn av dette. Likevel synes jeg det er av betydning at dette er et underholdningsprogram, med folk som deltar frivillig. Og alle som deltar er personer som defineres som "kjendiser". Det betyr at: De som er med, har selv valgt å være med på dette. Mest sannsynlig er de med for å skape oppmerksomhet rundt seg selv, fordi det å være synlig for offentligheten er noe av det de tjener penger på. (Her vil jeg tenke at det kanskje gjelder skuespillere/programledere/komikerere/influensere noe mer enn andre deltagere.) Et underholdningsprogram er ment for å skape interesse og engasjement. Jo mer engasjement, jo mer interesse, og jo mer oppmerksomhet. Både til programmet og deltagerne. Jeg tenker derfor at de som deltar i dette selv burde ha tenkt gjennom om deres deltagelse (dersom programmet fikk ønsket suksess) vill e gi dem den typen oppmerksomhet de ønsker seg, eller om det kunne medføre en type oppmerksomhet som er negativ for dem. For gjennom deltagelse i noe som kalles "reality" så har du begrenset mulighet til å "redigere" hvordan du selv ønsker å fremstå. Mest sannsynlig kan det fremkomme sider av deg selv du ikke er så bevisst på at du har. I mitt syn er det flere av deltagerne som kommer veldig godt ut av sin deltagelse, slik som Martine, som fremsto som tydelig spillsmart og taktisk. Og som kanskje fikk motbevist en del fordommer mot seg selv. Mange har jo ansett henne som en ganske blond og dum realitydeltager. Mens andre får vist sider av seg som kanskje ikke fremkommer så positivt. Som Ida, som i stor grad oppfattes som usikker og vinglete og ganske impuls og følelsesstyrt. Flertallet opplever jeg fremstår litt som "hele mennesker" med både gode og dårlige sider. Slik som Danby og Line. Som viser at de både kan være kyniske spillere, men også at de kan "miste det litt" og gjøre valg som fremstår som mer utaktiske. Jeg forstår at de har gått inn i et nytt konsept, og at det derfor ikke var mulig å vite så mye om hva de gikk inn i. Men de visste det var reality, og de visste at det skulle være et spill. Altså bør de ha tenkt over hvordan de selv kunne ende med å fremstå i et spill der de ble filmet hele tiden, og der reglene var relativt ukjente for dem. Det kan jo virke som om flere har tenkt over hva slags taktikk de ønsker å bruke i et slikt reality-spill, så helt uforberedte er de jo ikke. Så mitt inntrykk av de siste dagers avisartikler, er nok at Ida opplever å få en annen type oppmerksomhet ut av dette enn det hun egentlig ønsket seg. Og at hun nå i etterkant ønsker å "redigere" eller "korrigere" det inntrykket hun gir offentligheten. Fremfor å ta inn over seg at dette er en lek og et realityshow, som skaper engasjement. (Og at dette var det målet var da hun ble med på dette.) 11 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå