AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 God kveld, Jeg ble meldt til BV av BF. Hadde møte hos BV og nå skal BV på hjemmebesøk. Ser at også BF har fått oppsatt tid til hjemmebesøk, er dette normalt, eller mistenker BV at BF har sendt falsk bekymringsmelding? Meldingen gikk på meg som mor. Vi bor ikke sammen og barna er 8 og 11 år gamle Anonymkode: ad822...28f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Spør på barn og familieforumet, ikke her. Anonymkode: 9add1...672 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Ja, det er helt normalt. De må jo undersøke barnets omsorg hos begge Anonymkode: 4a509...e0e 1
Gjest Kanino Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): God kveld, Jeg ble meldt til BV av BF. Hadde møte hos BV og nå skal BV på hjemmebesøk. Ser at også BF har fått oppsatt tid til hjemmebesøk, er dette normalt, eller mistenker BV at BF har sendt falsk bekymringsmelding? Meldingen gikk på meg som mor. Vi bor ikke sammen og barna er 8 og 11 år gamle Anonymkode: ad822...28f Begge blir undersøkt. Ikke bare du
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Kanskje de sammenligner væremåten til barnet hos deg vs far. Hvor har barnet senkede skuldre? Virker barnet engstelig hos én av foreldrene? Ser barnet spørrende på ene forelderen når det skal svare på spørsmål fra bv? Hvordan er stemningen hos far vs mor? Virker far manipulerende/kontrollerende? (bare gjetting fra min side, jeg har aldri opplevd hjemmebesøk) Anonymkode: 45bcc...b29
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Barnevernet er vel godt kjent med at de tidvis blir misbrukt med falske meldinger, ofte framsatt av den parten som reelt sett ikke er gode på ivaretakelse av barna. Går de først inn i en familie skal de først og fremst undersøke barnas oppvekstmiljø, og i delte hjem må de nødvendigvis inn i begge hjemmene for å vurdere. Anonymkode: 1cf92...ed2 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Ja begge skal ha hjemmebesøk, begge skal igjennom det samme. Anonymkode: 65fb3...6ac 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #8 Skrevet 5. januar 2024 BV og BF? Bedreviter og bitchface? Anonymkode: 5316d...7f0 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #9 Skrevet 5. januar 2024 Rutine å sjekke begge hjem. Anonymkode: 81029...4c2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #10 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): BV og BF? Bedreviter og bitchface? Anonymkode: 5316d...7f0 Barnevernet og barnefar/eksen. Anonymkode: 594da...d1f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #11 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): BV og BF? Bedreviter og bitchface? Anonymkode: 5316d...7f0 Mulig, kanskje omvendt, barnevernet får avgjøre 😝 Anonymkode: 3b6ab...ca6 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #12 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): God kveld, Jeg ble meldt til BV av BF. Hadde møte hos BV og nå skal BV på hjemmebesøk. Ser at også BF har fått oppsatt tid til hjemmebesøk, er dette normalt, eller mistenker BV at BF har sendt falsk bekymringsmelding? Meldingen gikk på meg som mor. Vi bor ikke sammen og barna er 8 og 11 år gamle Anonymkode: ad822...28f Jeg ble meldt av far en gang, falsk bekymring, helt klart. Det fantes ikke sannhet i tingene og flere av tingene kunne motbevises på meldinger. Far ble sjekket ut like mye som meg og det endte med at far mistet noe samvær. En periode hadde jeg barnet 100% mens far gikk i behandling. Ellers fikk jeg bare skryt av barnevernet og det ble ikke satt inn noen tiltak på meg. Anonymkode: baf1a...3cf 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 Det skjedde her. BF melde meg etter brudd. Han meldte meg pga han mente at jeg var deprimert. Vi begge fikk besøk av BV. Han mistet hovedomsorgen. Så tror at noe han angrer på, er det akkurat det å melde meg til BV. Anonymkode: 5ce08...75d 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): God kveld, Jeg ble meldt til BV av BF. Hadde møte hos BV og nå skal BV på hjemmebesøk. Ser at også BF har fått oppsatt tid til hjemmebesøk, er dette normalt, eller mistenker BV at BF har sendt falsk bekymringsmelding? Meldingen gikk på meg som mor. Vi bor ikke sammen og barna er 8 og 11 år gamle Anonymkode: ad822...28f Barnvernsloven § 2-2 annet ledd: "Barnevernstjenesten skal undersøke barnets helhetlige omsorgssituasjon og behov. " Fra Bufdirs saksbehandlingsrundskriv, pkt. 20.4.1: "En undersøkelse skal rette seg mot barnets helhetlige omsorgssituasjon, jf. barnevernsloven § 2-2 tredje ledd. Bor foreldre sammen, blir begge foreldrene del av undersøkelsen. Hvis barnet har to hjem (fast bosted to steder), må barnevernstjenesten undersøke forholdene i begge hjemmene for at barnets helhetlige omsorgssituasjon blir undersøkt. Bor barnet fast hos en av foreldrene og har samvær med den andre, vil en undersøkelse av barnets helhetlige omsorgssituasjon som regel omfatte både hjemmet der barnet bor fast og samværshjemmet. Hilsen en som har jobber med barnevern. Anonymkode: 27ee7...7de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå