AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Er det flere som oppleve at å være i et lykkelig forhold med sterk forelskelse gir problemer med å konsentrere seg på jobb og ellers? Forholdet har vart i over fire år, men kjenner fremdeles på sterk forelskelse og dagdrømmer om han stadig vekk. Han er en fantastisk mann og jeg er helt gal etter han. Vi er ikke samboere, som jeg tror er en av årsakene til at jeg enda kjenner på intens forelskelse i perioder. Føler at det forstyrrer livet mitt. Ting på jobb tar lengre tid enn normalt, fordi jeg tenker så veldig mye på han. Jobber som lektor på vgs., så når jeg fysisk er i klasserommet er jo ikke tankene hos han der og da. Men etterpå, og før. Når vi ikke er sammen, pga. jobb, familieting etc., savner jeg han konstant og det blir nesten noe religiøs over det. Tenker på boken "Det hellige og det profane" av Eliade. Som om tiden uten han er en slags profan tid hvor lite gir mening, mens når vi fysisk er sammen blir alt bedre. Han er så viktig for meg at jeg føler meg lykkelig, redd og bekymret samtidig. Alt blir bedre sammen med han. Ting som jeg tenkte var kjedelig før, blir interessant eller til og med spennende om han kommenterer det, viser interesse for det. Helt hverdagslige ting fylles med mening og glede fordi vi gjør det sammen. En vanlig frokost blir plutselig en intens tid med lykke og mening hvor 30 minutter føles som 3 minutter. Gruer meg til hver gang jeg drar fra han, eller han fra meg. Anstrenger meg for ikke å vise hvor ulykkelig jeg kjenner meg i den situasjonen, og da gråter jeg ofte etter at vi har tatt midlertidig avskjed. Han vet at jeg har intense følelser, han har et mer normalt følelsesliv selv så han sier til meg at jeg må bare finne ting å holde på med så går det fint. Klarer ikke å få fram at jo, jeg prøver, og jeg har ofte mer enn nok å holde på med. Men jeg klarer ikke å gjøre så mye som jeg gjorde før jeg møtte han. Tenker på han så mye. Skriver iblant små noveller og fortellinger, dikt. Skriver ned fantasier jeg har om han. Har ikke turt å vise han noen sånne tekster enda, vil ikke skremme han for mye. Vet at jeg kunne hatt det så mye bedre om vi bodde sammen, men pga. familiesituasjon (avstand til skoler etc.) så har vi ikke flyttet sammen enda. For alt føles bare bare han er i nærheten. Det er ikke sånn at jeg trenger å holde hender hele tiden. Om vi bodde sammen og han holdt på med sitt, og jeg med mitt, så ville jeg følt meg lykkelig av å vite at vi skulle spise middag sammen snart, legge oss sammen og kjenne han inntil meg i sengen hele natten, og kysse han god morgen noen timer senere. Føler meg så sykt unormal. Jeg har aldri elsket noen før jeg møtte han, aldri tenkt at jeg engang var noe kjærestemateriale. Og så plutselig møte verdens flotteste mann og så var han singel. Og ville ha meg som kjæreste. Jeg kan ligge våken etter at han har sovnet, og bare kjenne på lykkefølelsen når jeg kjenner huden hans mot min, og høre og se han sove i min seng, i mitt hus. Verdens fineste mann, og så er det jeg som får lov til å ligge inntil han, kysse han, elske med han, holde hånden hans, snakke med han og spise måltider sammen. Han er eldre enn meg, så jeg kjenner og på en viktighet av å benytte tiden vi har sammen så godt som mulig. Når jeg blir rundt 60 eller 70, heldigvis mange år til enda, så vil han mest sannsynlig være død. Jeg vil ikke kaste bort noe tid, fordi tiden med han er så uendelig verdifull for meg. Er det andre som har sånne følelser i forholdet sitt, og hva gjorde at du kunne slappe mer av og ikke bli så distrahert i hverdagen av å drømme og tenke på partneren din hele tiden? Anonymkode: 39bb5...2c5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Du får mye nytelse ut av den intenst forelskelsen din. Men jeg leser mellom linjene at livet utenom ham nok kunne trengt å bli litt mer givende. Spesielt vi lektorer har veldig nytte av minst 1 intens hobby som ikke handler om jobb eller kjæresten. Anonymkode: 9266c...294
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Dere har vært kjærester i 4år og er ikke samboere enda ? Tror du sitter med disse følelsene for du føler, han ikke har like mye følelser for deg som du har for han. Du er redd for å miste han (og jeg tror du har rett.) Her ville jeg sagt at du ønsker å bo sammen, eller så blir det slutt. Jeg tipper han velger å gjøre det slutt. Skjønner dette høres veldig hardt ut. Men, vit at, det at han ikke er forelsket i deg ikke har noe med at du ikke er bra nok. Dere bare har ikke like følelser. Tror du gjør lurt i å få en klarhet her❤️ Anonymkode: d9683...f3d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dere har vært kjærester i 4år og er ikke samboere enda ? Tror du sitter med disse følelsene for du føler, han ikke har like mye følelser for deg som du har for han. Du er redd for å miste han (og jeg tror du har rett.) Her ville jeg sagt at du ønsker å bo sammen, eller så blir det slutt. Jeg tipper han velger å gjøre det slutt. Skjønner dette høres veldig hardt ut. Men, vit at, det at han ikke er forelsket i deg ikke har noe med at du ikke er bra nok. Dere bare har ikke like følelser. Tror du gjør lurt i å få en klarhet her❤️ Anonymkode: d9683...f3d Forstår ikke hvorfor du skriver dette? Vi har et gjensidig kjærlighetsforhold, hvorfor skal du problematisere at det er et forhold? Du klarer ikke å ta inn over deg at pga. barn og skolenærhet, så kan ikke alle flytte inn sammen i hytt og pine? Skrev det jo attpåtil i HI, skjønner ikke denne ufine trollingen.Stygt å skrive "jeg tipper at han velger å gjøre det slutt." Nei, selv om du håper på det så skjer ikke det. Du kommenterer overhodet ikke det som er temaet i tråden. Anonymkode: 39bb5...2c5 7 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du får mye nytelse ut av den intenst forelskelsen din. Men jeg leser mellom linjene at livet utenom ham nok kunne trengt å bli litt mer givende. Spesielt vi lektorer har veldig nytte av minst 1 intens hobby som ikke handler om jobb eller kjæresten. Anonymkode: 9266c...294 Det rare er at jeg trodde jeg hadde nok interesser før vi møttes, men er så oppslukt av ham at andre ting ikke blir så interessante. Men ja, burde kanskje prøve å finne, eller gjenfinne, en hobby. Anonymkode: 39bb5...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Jeg er også litt som deg TS. Ikke vært sammen med min like lenge som deg, men i motsetning til dere så ble vi samboere etter bare et par måneder. Jeg er fortsatt stupforelsket selv om det er et år siden vi møttes, og har lyst på han hele tiden, og blir beruset bare av å se og ta på han. Blir aldri lei av han selv om vi er oppå hverandre hver eneste dag, snapper og holder kontakten gjennom hele arbeidsdagen, og omfavner hverandre når vi ser hverandre etter jobb. Jeg er også sånn som nesten aldri har fått følelser for noen, men når det først skjer, er det veldig intenst. Mitt råd til deg er å prøve å finne en hobby du kan engasjere deg for. Slik at du ikke ender opp med å kvele han. Og du gjør lurt i å dempe litt engasjementet ditt ovenfor han, jeg tror de fleste blir skremt av at noen virker besatt av dem, uansett hvor mye følelser de har tilbake. For meg hjelper det også å se på kjærlighetsfilmer alene, der jeg kan engasjere meg fullstendig i handlingen og "ruse meg selv" på kjærlighet 😅 Jeg ville absolutt diskutert mulighetene for samboerskap da. Jeg hadde ikke orket å være i et forhold uten å være samboere. Et forhold er ikke sammenlignbart som kjærester vs samboere. Jeg tror også at du vil roe ned følelsene dine litt ved å vite at han kommer hjem hver dag, dere kan sove sammen hver natt, og du får han inn i hverdagen din. Anonymkode: 5cf47...eca 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Forstår ikke hvorfor du skriver dette? Vi har et gjensidig kjærlighetsforhold, hvorfor skal du problematisere at det er et forhold? Du klarer ikke å ta inn over deg at pga. barn og skolenærhet, så kan ikke alle flytte inn sammen i hytt og pine? Skrev det jo attpåtil i HI, skjønner ikke denne ufine trollingen.Stygt å skrive "jeg tipper at han velger å gjøre det slutt." Nei, selv om du håper på det så skjer ikke det. Du kommenterer overhodet ikke det som er temaet i tråden. Anonymkode: 39bb5...2c5 Jeg antok at dette var måten du ville reagere på. Det er ikke trolling, jeg håper såklart ikke at det blir slutt og jeg er ikke ute etter å" ta deg". Jeg er også en som får intense følelser når jeg først får de! Men, da er det gjensidig og derfor går jeg aldri å er redd. Jeg kan bli noe handlingslammet. Tenke mye, fantasere mye etc. Men, heldigvis har det vært likt, så jeg har fått bekreftelsene jeg har behov for. Partner har også følt på like stor trang som meg og være nære. Jeg stusser jo, såklart når det er gått 4år og dere fremdeles ikke bor sammen, om disse følelsene er gjensidige. Du skriver jo, at du er redd for å skremme han. Jeg er ikke typen til å skrive dikt eller noveller. Men, jeg har mottatt det, jeg vet at om de følelsene hadde vært gjensidig så hadde du lest de diktene til han, for du hadde vist at det hadde varmet hjertet hans, kanskje så mye at det hadde rørt han til tårer. Men, du er redd for å vise han de. Det forteller meg litt,om dynamikken deres. Var ikke meningen og være slem med deg. Og det gjør veldig vondt å elske noen veldig høyt og ikke bli elsket like høyt tilbake ❤️ Anonymkode: d9683...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg antok at dette var måten du ville reagere på. Det er ikke trolling, jeg håper såklart ikke at det blir slutt og jeg er ikke ute etter å" ta deg". Jeg er også en som får intense følelser når jeg først får de! Men, da er det gjensidig og derfor går jeg aldri å er redd. Jeg kan bli noe handlingslammet. Tenke mye, fantasere mye etc. Men, heldigvis har det vært likt, så jeg har fått bekreftelsene jeg har behov for. Partner har også følt på like stor trang som meg og være nære. Jeg stusser jo, såklart når det er gått 4år og dere fremdeles ikke bor sammen, om disse følelsene er gjensidige. Du skriver jo, at du er redd for å skremme han. Jeg er ikke typen til å skrive dikt eller noveller. Men, jeg har mottatt det, jeg vet at om de følelsene hadde vært gjensidig så hadde du lest de diktene til han, for du hadde vist at det hadde varmet hjertet hans, kanskje så mye at det hadde rørt han til tårer. Men, du er redd for å vise han de. Det forteller meg litt,om dynamikken deres. Var ikke meningen og være slem med deg. Og det gjør veldig vondt å elske noen veldig høyt og ikke bli elsket like høyt tilbake ❤️ Anonymkode: d9683...f3d Dette er gaslighting og helt kvalmende å lese. Du har ikke peiling på dette. Synd at du tydeligvis har opplevd å bli såret og forlatt, ikke bli elsket like høyt tilbake, men du må slutte å projisere. Kjæresten min er ikke slik som de mennene som forlot deg. Anonymkode: 39bb5...2c5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Jeg er enda stormforelsket i min. Vært sammen i 4 år, flyttet sammen etter 11 mnd. Ble planlagt gravid etter 6 mnd etter vi møttes første gang. Giftet oss etter tre år. Fikk et barn til. Mye har skjedd på 4 år. Vi gjør hverandre gode, har det veldig bra. Med eksen min var det dårlig etter 3 uker. Røde flagg overalt, men jeg var forelsket, så overså de. I mitt nåvæærende forhold er det INGEN røde flagg. Nesten for godt til å være sant, jeg har det så bra. Anonymkode: ec541...ceb 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er gaslighting og helt kvalmende å lese. Du har ikke peiling på dette. Synd at du tydeligvis har opplevd å bli såret og forlatt, ikke bli elsket like høyt tilbake, men du må slutte å projisere. Kjæresten min er ikke slik som de mennene som forlot deg. Anonymkode: 39bb5...2c5 Det virker som om dette er ditt første forhold TS? Du virker uerfaren med menn? Og reagerer derfor litt som en ungdom ville gjort? Tenker dere automatisk skal være sammen for alltid, og at dere ikke bor sammen fordi det ikke er praktisk? Menn flytter langt for damer de har kjent kort hver eneste dag. Så det kan være du får følelsene litt mer under kontroll om du ser litt mer realistisk på det. Han har allerede sagt du burde finne på noe når han ikke er sammen med deg. Det er altså ingen krise for han om dere ikke ses hver dag, eller bor sammen. Anonymkode: ee5eb...05e 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er gaslighting og helt kvalmende å lese. Du har ikke peiling på dette. Synd at du tydeligvis har opplevd å bli såret og forlatt, ikke bli elsket like høyt tilbake, men du må slutte å projisere. Kjæresten min er ikke slik som de mennene som forlot deg. Anonymkode: 39bb5...2c5 Du får spørre om du kan gå gjennom telefonen hans. Da ser du om det er så stor forskjell på han og andre menn 😛 Anonymkode: ee5eb...05e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 Forelskelsen du føler på er en biologisk parringsmekanisme. Det er der for at du skal parre deg og få barn. Når det er gjort er denne forelskelsen over på et blunk. Anonymkode: 40c4b...577
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #13 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det virker som om dette er ditt første forhold TS? Du virker uerfaren med menn? Og reagerer derfor litt som en ungdom ville gjort? Tenker dere automatisk skal være sammen for alltid, og at dere ikke bor sammen fordi det ikke er praktisk? Menn flytter langt for damer de har kjent kort hver eneste dag. Så det kan være du får følelsene litt mer under kontroll om du ser litt mer realistisk på det. Han har allerede sagt du burde finne på noe når han ikke er sammen med deg. Det er altså ingen krise for han om dere ikke ses hver dag, eller bor sammen. Anonymkode: ee5eb...05e Du tar feil her, du har virkelig ikke peiling. Rart å svare slik du gjør. Du virker ganske bitter på menn. Anonymkode: 39bb5...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #14 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er også litt som deg TS. Ikke vært sammen med min like lenge som deg, men i motsetning til dere så ble vi samboere etter bare et par måneder. Jeg er fortsatt stupforelsket selv om det er et år siden vi møttes, og har lyst på han hele tiden, og blir beruset bare av å se og ta på han. Blir aldri lei av han selv om vi er oppå hverandre hver eneste dag, snapper og holder kontakten gjennom hele arbeidsdagen, og omfavner hverandre når vi ser hverandre etter jobb. Jeg er også sånn som nesten aldri har fått følelser for noen, men når det først skjer, er det veldig intenst. Mitt råd til deg er å prøve å finne en hobby du kan engasjere deg for. Slik at du ikke ender opp med å kvele han. Og du gjør lurt i å dempe litt engasjementet ditt ovenfor han, jeg tror de fleste blir skremt av at noen virker besatt av dem, uansett hvor mye følelser de har tilbake. For meg hjelper det også å se på kjærlighetsfilmer alene, der jeg kan engasjere meg fullstendig i handlingen og "ruse meg selv" på kjærlighet 😅 Jeg ville absolutt diskutert mulighetene for samboerskap da. Jeg hadde ikke orket å være i et forhold uten å være samboere. Et forhold er ikke sammenlignbart som kjærester vs samboere. Jeg tror også at du vil roe ned følelsene dine litt ved å vite at han kommer hjem hver dag, dere kan sove sammen hver natt, og du får han inn i hverdagen din. Anonymkode: 5cf47...eca Takk for tips. Skal prøve det med kjærlighetsfilmer. Enig i det med samboerskap, skulle ønske vi bodde sammen men er vanskelig pga. barn og nærhet til skoler etc. Virker som enkelte her i tråden (ikke deg altså) mangler helt forståelse for den virkelige verden. Men ja, ville helt klart kunne roet følelsene mine om jeg kunne sett han og sovnet sammen hver natt. Føler at hver dag uten han er en bortkastet dag. Anonymkode: 39bb5...2c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #15 Skrevet 5. januar 2024 Hvorfor bytter ikke en av dere jobb, slik at dere kan bo sammen? Er ikke det naturlig etter 4 år? Eller er det slik at dere bor på hver deres kant pga egne barn og logistikk i så måte? Da er det i så fall mer naturlig. Ellers ville jeg nok ha tilstrebet et samboerskap for begges beste, skaper langt mer ro og forutsigbarhet for forholdet. Anonymkode: e3673...e45
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #16 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du tar feil her, du har virkelig ikke peiling. Rart å svare slik du gjør. Du virker ganske bitter på menn. Anonymkode: 39bb5...2c5 Hvorfor blir du så sint hvis ikke noe vedkommende skriver stemmer? Jeg leser det også som at du er stormforelska, mens han har helt vanlig nivå på følelser for deg. Er jo akkurat det du skriver selv. Jeg tror også følelser blir sterkere når man ikke helt blir møtt av den andre. Er du egentlig enig i at dere ikke bør flytte sammen? Eller hadde dere gjort det hvis deg var kun opp til deg? Anonymkode: 89982...88d 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #17 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Dette er gaslighting og helt kvalmende å lese. Du har ikke peiling på dette. Synd at du tydeligvis har opplevd å bli såret og forlatt, ikke bli elsket like høyt tilbake, men du må slutte å projisere. Kjæresten min er ikke slik som de mennene som forlot deg. Anonymkode: 39bb5...2c5 Øhm. Okei 😅 Hva mener du er grunnen til at du ikke kan lese kjærlighets diktene dine til han da ? Hvorfor blir du bedt om å skaffe deg en hobby etc når dere ikke er sammen ? Hvorfor bor dere ikke sammen etter 4år? Her fikk min mann barna sine inn, på både samme skole som mine, samt samme bhg. Hvordan han klarte og overbevise sin eks. Aner jeg ikke. Men, han fikk flyttet både eks, og moren hennes inn i samme skolekrets som mine barn. Trust me. Menn, som virkelig ønsker noe, de får det gjort! Vi begge blir litt svett Anonymkode: d9683...f3d 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #18 Skrevet 5. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Øhm. Okei 😅 Hva mener du er grunnen til at du ikke kan lese kjærlighets diktene dine til han da ? Hvorfor blir du bedt om å skaffe deg en hobby etc når dere ikke er sammen ? Hvorfor bor dere ikke sammen etter 4år? Her fikk min mann barna sine inn, på både samme skole som mine, samt samme bhg. Hvordan han klarte og overbevise sin eks. Aner jeg ikke. Men, han fikk flyttet både eks, og moren hennes inn i samme skolekrets som mine barn. Trust me. Menn, som virkelig ønsker noe, de får det gjort! Vi begge blir litt svette av, hvor mye tid vi ønsker å være sammen. For, vi må jo klare å fokusere på andre ting også. Men, det er gjensidig... Vi begge føler på det. Anonymkode: d9683...f3d Anonymkode: d9683...f3d
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #19 Skrevet 5. januar 2024 For meg høres dette ikke ut som et lykkelig forhold dessverre. Det gjør vondt å hele tiden kjenne på savn, og å føle at du trenger han mer enn han trenger deg . For som du skriver har han en mer avbalansert følelse enn deg. Det er aldri sunt å bli for avhengig av kjæresten psykisk. Anonymkode: 49e31...c3c 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2024 #20 Skrevet 5. januar 2024 Trygge menn som elsker dama går gjennom ild og vann for å få henne. Min erfaring. Kvinne, 43 Anonymkode: a3d93...419 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå