Gå til innhold

Er litt sjalu av og til, er det mulig å gjøre noe med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette svinger noe. Hvis jeg merker at fruen er i en periode hvor hun viser mindre oppmerksomhet eller er mer opptatt med jobb. Så blir jeg mer mistenksom og sjalu. Det går ut over forholdet på en måte. 

Hvis hun da for eksempel skal på jentekveld eller skal ut med venninner så sitter jeg å tenke worst case scenario og slikt. Hjelper ikke at hun er av den sorten som ikke gir lyd i fra seg når hun er borte heller. Kan fint være borte en hel helg uten å gi en lyd. Vi har vært i lag i over 15 år, så det er ikke noe nytt. 

Men at jeg blir sjalu er mer nytt og jeg liker det ikke. Hvis sier i fra om planer og skal noen sted så klarer jeg ikke si "god tur, kos deg" lengre men heller sånn ok eller "hade" med laber stemmer. Klarte også å bli irritert og spørre henne hvorfor jeg aldri blir invitert. Da ble det dårlig stemning og jeg vil selvsagt ikke bli med på jente fest. Sånn egentlig så synes jeg det bare er bra at hun kan dra å kose seg andre steder. 

Noen tips om hvordan en skal fjerne egen holdning eller hva man skal kalle det?

Anonymkode: 9d220...02f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du være ærlig på at du savner å høre mer fra henne? 

Anonymkode: 8d29c...14e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kan du være ærlig på at du savner å høre mer fra henne? 

Anonymkode: 8d29c...14e

Ja kan det, men samtidig så bør man kanskje la partneren får være i fred når de er borte. Noen ganger er det en grei måte å få rom på, tror jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Vær helt ærlig med henne. Hun er sannsynligvis en god partner, som vil gi deg mer av det du trenger for å føle mindre sjalusi. Og så tror jeg du må akseptere å kjenne på litt sjalusi en gang i mellom. Menneskelig det

Anonymkode: 82886...e4e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dersom dette er nye følelser som har oppstått i det siste, har du kanskje all grunn til å være bekymret TS. Underbevisstheten din prøver kanskje å fortelle deg noe. 

Samtidig, er dama en god partner vil hun gjøre det som trengs for å trygge deg og gi deg bekreftelse - drar hun «skjerp deg, du har ingen grunn til å være sjalu» kortet så er hun nok i gang med noe muffens. 

Sorry Mac, man går ikke fra å ikke være sjalu i det hele tatt i årevis, til temmelig sjalu uten grunn. 

Anonymkode: cf0ea...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja kan det, men samtidig så bør man kanskje la partneren får være i fred når de er borte. Noen ganger er det en grei måte å få rom på, tror jeg. 

Uansett synes jeg du bør ta en rolig og saklig prat om dette og dine følelser. 

Hadde min mann etter 15 år sagt noe sånt til meg, tror jeg at jeg rett og slett hadde blitt smigret, misforstå meg rett. Hadde faktisk satt pris på at han savnet at jeg var litt mer til stede. 

Anonymkode: 2a7b7...d2d

• Liker 2
Skrevet

Hvordan er forholdet for øvrig? Er det felles utvikling og en dynamikk der dere vokser og utvikles sammen. 

Sjalusi er ikke en følelse i seg selv, men mer en forklaring på negative følelser.

Noe av det du skriver i ditt HI syns jeg kanskje mer bunner i en hvis grad av sosial ekskludering og nedprioritering. Som vi mennesker reagerer negativt følelsemeasig på. Kanskje jeg leser det feil, men kan virke at du har et større behov av sosial bekreftelse fra henne enn hun har fra deg nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dersom dette er nye følelser som har oppstått i det siste, har du kanskje all grunn til å være bekymret TS. Underbevisstheten din prøver kanskje å fortelle deg noe. 

Samtidig, er dama en god partner vil hun gjøre det som trengs for å trygge deg og gi deg bekreftelse - drar hun «skjerp deg, du har ingen grunn til å være sjalu» kortet så er hun nok i gang med noe muffens. 

Sorry Mac, man går ikke fra å ikke være sjalu i det hele tatt i årevis, til temmelig sjalu uten grunn. 

Anonymkode: cf0ea...331

Skjerp deg, du har ingen grunn til å være sjalu kortet... Trenger ikke å være noe muffens. Kan være så enkelt at hun nå ikke har noen annen. 

Men enig med deg at TS bør ta disse ubehagelige følelsene på alvor. Så at han kan gjøre ting som utvikler forholdet i en bedre retning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Veldig lurt å gi space. Altfor mange har tabbet seg ut med å være for "på" , og gi partner en klaustrofobisk følelse. = den rette vei til å jage partner rett I armene på en annen. (Så føler de at de fikk rett I de bange anelsene selv om det er de selv som har hjulpet det til å skje.) 

Du må ressonere for å skille følelsene og konstruktiv tenking. Hva er irrasjonelle følelser og hva er den egentlige grunnen til at du føler sjalusi? Føler du at hun gir deg lite oppmerksomhet og er sjalu på at hun andre ting som opptar henne? Alle trenger nye impulser i blant. Du kan ha behov for guttetur eller å gjøre noe med dine venner. Oppmerksomheten går dit og ikke til partner en periode. Så vender den tilbake. Helt naturlig. 

Anonymkode: e2259...2fe

AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi fruen din har det seksuelle overtaket på deg. Og har seksuelle muligheter du ikke har. Derfor blir du underlegen henne og er den som blir sjalu. Hadde du hatt damer springende ned døra di som så mye bedre ut enn dama di hadde du neppe blitt sjalu for at hun ikke viste deg interesse. 

Anonymkode: 87cdd...df0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er fordi fruen din har det seksuelle overtaket på deg. Og har seksuelle muligheter du ikke har. Derfor blir du underlegen henne og er den som blir sjalu. Hadde du hatt damer springende ned døra di som så mye bedre ut enn dama di hadde du neppe blitt sjalu for at hun ikke viste deg interesse. 

Anonymkode: 87cdd...df0

Høres ut som på deg som om mennesker er primitive bananer som må humpe rundt straks det dukker opp noen av motsatt kjønn..  

AnonymBruker
Skrevet

Bavianer ***

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig lurt å gi space. Altfor mange har tabbet seg ut med å være for "på" , og gi partner en klaustrofobisk følelse. = den rette vei til å jage partner rett I armene på en annen. (Så føler de at de fikk rett I de bange anelsene selv om det er de selv som har hjulpet det til å skje.) 

Du må ressonere for å skille følelsene og konstruktiv tenking. Hva er irrasjonelle følelser og hva er den egentlige grunnen til at du føler sjalusi? Føler du at hun gir deg lite oppmerksomhet og er sjalu på at hun andre ting som opptar henne? Alle trenger nye impulser i blant. Du kan ha behov for guttetur eller å gjøre noe med dine venner. Oppmerksomheten går dit og ikke til partner en periode. Så vender den tilbake. Helt naturlig. 

Er det ikke forskjell på å gi space og bli ghostet? 

Og hjelper enn guttetur for mannen hvis det han ønsker er kvalitetstid med sin partner (som ikke er den "grå" hverdagen)?

Er vel ikke ukjent fenomen "vi vokste ifra hverandre". 

Endret av Fremmed fugl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...