AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Jeg ble operert i mars og fjernet en eggstokk med endometriecyste på. Det hjalp mye, og området rundt der gjør ikke vondt lenger. Likevel har jeg slitt med smerter som ser ut til å sitte rundt livmor og gjenværende eggstokk. Har snakket med gynekolog som også opererte meg, hun sier det er bare 20% sjanse for at å fjerne livmor vil hjelpe, jeg er heller ikke særlig lysten på å gjøre det før det er absolutt nødvendig. Tåler hormoner svært dårlig på grunn av migrene, så jeg tar kun smertestillende for å holde smerter i sjakk nå. Jeg merker meg at det trigges av trening også. Dette liker jeg dårlig, da trening er viktig for meg. Men jeg skal prøve roligere ting som yoga (gjezzzzp) en stund). Og så har jeg bestilt time hos osteopat som spesialiserer seg på bekkenbunn og enodmetriose og sånt for å se om det kan hjelpe. det er jo håpløst å bare spise piller. Men jeg spør dere jeg: Hva har hjulpet for dere, utenom operasjon? Anonymkode: 119f2...d36
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Har du forsøkt Mirena spiral? Anonymkode: d1ad8...c38
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du forsøkt Mirena spiral? Anonymkode: d1ad8...c38 Ja, det hjalp ikke og jeg ble verre av migrenen. Som jeg skrev over så tåler jeg ikke hormoner. Så hva hjalp for dere? Anonymkode: 119f2...d36
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det hjalp ikke og jeg ble verre av migrenen. Som jeg skrev over så tåler jeg ikke hormoner. Så hva hjalp for dere? Anonymkode: 119f2...d36 Rettelse: Hjalp utenom hormoner, da selvsagt. Anonymkode: 119f2...d36
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Mine smerter skyldes antakelig/muligens endometriose, men har ikke operert, så kan ikke si det sikkert. Jeg har god effekt av et elektrostimuleringsapparat. Både tibialisstimulering (25 min daglig) har god effekt og TENS når jeg har smerter har litt effekt. Anonymkode: 7a17a...8fb 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 Jeg ble ikke kvitt smertene etter operasjon, men de ble litt mildere. Etter noen år så var de tilbake for fullt. Jeg synes ikke hormoner har hjulpet så mye heller. Har egentlig lært meg å leve med de. Jeg har smerter nesten hver dag i forskjellig styrke. Utrolig slitsomt, tar Nsaids når det blir for ille som roer det litt ned. Anonymkode: 9d01b...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mine smerter skyldes antakelig/muligens endometriose, men har ikke operert, så kan ikke si det sikkert. Jeg har god effekt av et elektrostimuleringsapparat. Både tibialisstimulering (25 min daglig) har god effekt og TENS når jeg har smerter har litt effekt. Anonymkode: 7a17a...8fb Hvor har du fått tak i det? Anonymkode: 9d01b...c9d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble ikke kvitt smertene etter operasjon, men de ble litt mildere. Etter noen år så var de tilbake for fullt. Jeg synes ikke hormoner har hjulpet så mye heller. Har egentlig lært meg å leve med de. Jeg har smerter nesten hver dag i forskjellig styrke. Utrolig slitsomt, tar Nsaids når det blir for ille som roer det litt ned. Anonymkode: 9d01b...c9d Samme her og etter operasjonen så har det nå spredd seg og blitt verre. Følger tråden og håper på gode råd!:) Anonymkode: 3e7a1...0e0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 TS her, takk for svar. Ser noen skriver det har spredd seg igjen hos noen. Er redd det kan det her også. Ikke godt å si hva som er hva. Gynekologen sa de tok det som var å ta, men hvem vet om det er mer der de ikke så. Eller om smertene skyldes noe annet. Uansett så vil jeg prøve osteopat nå for å se om det kan ha noe for seg. Det er en satans sykdom. Jeg synes også smertene har vært tiltagende den siste tiden. Man kan bli gal iblant. Anonymkode: 119f2...d36
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS her, takk for svar. Ser noen skriver det har spredd seg igjen hos noen. Er redd det kan det her også. Ikke godt å si hva som er hva. Gynekologen sa de tok det som var å ta, men hvem vet om det er mer der de ikke så. Eller om smertene skyldes noe annet. Uansett så vil jeg prøve osteopat nå for å se om det kan ha noe for seg. Det er en satans sykdom. Jeg synes også smertene har vært tiltagende den siste tiden. Man kan bli gal iblant. Anonymkode: 119f2...d36 Jeg opererte på Ullevål, og fikk aldri noe inntrykk av at kirurgi var noen permanent løsning. Gikk mer på at jeg måtte ha kirurgi pga stor cyste/holdt på med IVF osv. Om det blir verre og jeg ikke kan ha hormoner og ny operasjon ikke hjelper så blir det jo gjerne TENS tenker jeg. Og smertestillende. Anonymkode: 2f09c...f45
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg opererte på Ullevål, og fikk aldri noe inntrykk av at kirurgi var noen permanent løsning. Gikk mer på at jeg måtte ha kirurgi pga stor cyste/holdt på med IVF osv. Om det blir verre og jeg ikke kan ha hormoner og ny operasjon ikke hjelper så blir det jo gjerne TENS tenker jeg. Og smertestillende. Anonymkode: 2f09c...f45 Nei, det er sant det. Kirurgi er ikke 100% løsningen. Anonymkode: 119f2...d36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå