Gå til innhold

Er kjæresten og familien hans halvveis alkoholikere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så på hver eneste dag jeg var med kjæresten og hans familie i 2-3 uker er det alkohol hver dag på dem, stort sett 2-4 (noen ganger mer) glass. Og han drikker iallfall et glass daglig uansett, ofte mer. Jeg drikker mye mindre enn det. Kanskje et par glass i uka. 

men når jeg sier nei til alkohol føler jeg de reagerer litt. De sier ikke noe direkte, (bortsett fra en inngiftet dame som er sammen med fetteren hans. Hun lurte på hvorfor jeg ikke drakk). Jeg drikker et glass nå og da, så de ser at jeg også drikker. Men kjæresten eller faren hans kan finne på å fylle opp glasset mitt uten å spørre når det blir tomt og jeg er på do eller noe sånt og ikke kan si nei. Eller selv når jeg ikke har drukket noe, så står det plutselig et glass til meg. Noe de gjør for å være galant, men kjenner det frustrerer meg litt.

Kjæresten sier selv han synes foreldrene drikker litt for mye, de er friske ellers. Men han selv drikker jo også for mye! Blir aldri full, da. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg sier jo så klart nei til kjæresten om vi er alene og han heller aldri opp mer uten å spørre da. Men med familien føler jeg at jeg blir sett på som litt rar. Hvis glasset mitt har blitt fylt uten at jeg vil ha, sniker jeg det over på kjæresten. og de er supre mennesker på alle måter, de blir aldri fulle heller. 

Anonymkode: 77d61...147

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: e4449...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Så på hver eneste dag jeg var med kjæresten og hans familie i 2-3 uker er det alkohol hver dag på dem, stort sett 2-4 (noen ganger mer) glass. Og han drikker iallfall et glass daglig uansett, ofte mer. Jeg drikker mye mindre enn det. Kanskje et par glass i uka. 

men når jeg sier nei til alkohol føler jeg de reagerer litt. De sier ikke noe direkte, (bortsett fra en inngiftet dame som er sammen med fetteren hans. Hun lurte på hvorfor jeg ikke drakk). Jeg drikker et glass nå og da, så de ser at jeg også drikker. Men kjæresten eller faren hans kan finne på å fylle opp glasset mitt uten å spørre når det blir tomt og jeg er på do eller noe sånt og ikke kan si nei. Eller selv når jeg ikke har drukket noe, så står det plutselig et glass til meg. Noe de gjør for å være galant, men kjenner det frustrerer meg litt.

Kjæresten sier selv han synes foreldrene drikker litt for mye, de er friske ellers. Men han selv drikker jo også for mye! Blir aldri full, da. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg sier jo så klart nei til kjæresten om vi er alene og han heller aldri opp mer uten å spørre da. Men med familien føler jeg at jeg blir sett på som litt rar. Hvis glasset mitt har blitt fylt uten at jeg vil ha, sniker jeg det over på kjæresten. og de er supre mennesker på alle måter, de blir aldri fulle heller. 

For meg så er slikt for mye, jeg drikker aldri. Jeg har søsken som drikker 3-4 glass hver dag, aldri sett den full. Men man bør kunne dra på restaurant, kino, bursdag, førjulsmiddag, julemiddag, nyttår, påske, etc uten å måtte ha minst to øl. Personen kan ikke lengre komme i barnebursdag fordi den må ha to øl førog har gjemt seg bort for å drikke litt underveis. 

Anonymkode: 6533e...466

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette var i juleferien og de kun tok 2 - 4 glass per dag så vil jeg ikke kalle dem alkoholikere.

Hvis de alltid drikker så mye så har de veldig usunne vaner.

Anonymkode: 1e70c...7e0

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at et høyt forbruk av alkohol ikke behøver å bety at man er alkoholiker.. 

Anonymkode: f801a...9da

AnonymBruker
Skrevet

For meg er dette alt for mye og jeg synes folk kan bli litt slitsomme når de har drukket. Mange forandrer seg lenge før de blir fulle. Men det er nok ikke så mye du får gjort med dette.

Ang at de heller opp mer vin til deg når du ikke er der, så anbefaler jeg at du slutter å snike glasset over til kjæresten. Bare la være å drikke det. Da slutter de å la alkoholen gå til spille! 

Jeg drikker ekstremt sjelden fordi jeg sjelden har lyst på. Står veldig stødig i dette og har ingen forståelse for at andre synes det er rart. Men opplever absoultt at andre synes det er rart. Det er ikke mitt problem og noe jeg gir oppmerksomhet.

Anonymkode: 03eda...c88

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis dette var i juleferien og de kun tok 2 - 4 glass per dag så vil jeg ikke kalle dem alkoholikere.

Hvis de alltid drikker så mye så har de veldig usunne vaner.

Anonymkode: 1e70c...7e0

Nei, dette er hele tiden. Har vært sammen med de i andre perioder utenom ferier. Mulig det er litt mindre da, men stadig omtrent det samme. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Husk at et høyt forbruk av alkohol ikke behøver å bety at man er alkoholiker.. 

Anonymkode: f801a...9da

Det er mulig. Men det er godt dokumentert at det er usunt med et slikt konsum. Dyrt er det også. Det kan ts si til kjæresten sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...