Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en kjæreste i 7 år som i det siste utagerer på de merkeligste måter for å såre. Det toppet seg på julaften, han var skuffet siden jeg hadde vert en kort tur i kirken med min bror og mor før jeg tok taxi hjem for å lage kalkun til oss (vi bor ikke sammen. Kl 18 ventet jeg på at han skulle komme. Tekstmeldinger kom det mange av, på vei, kommer snart, må pakke, på vei, bussen snart osv.  plutselig snur humøret hans og han sier han skal jekke pils og steke en pizza. Kommer kl 21. når han kommer så sent er han rasende og skriker om at jeg er dårlig på å lage avtaler. Hele julen har vi planlagt. Så plutselig River han kalkunen ut av ovnen, tråkker på den og heller formen med gratinerte poteter utover kjøkkengulvet mitt! Jeg tror frustrasjonen/sinnet kommer av at han ikke har kontakt med egne foreldre eller søsken, og det skulle ikke jeg gjøre heller en så sensitiv dag som julaften. (Første gang på 5 år jeg var innom kun i kirken) Han skrek mye stygt og skyldte på meg for mye, sa at nå er det slutt og om han ser meg på studieplassen skal han være ekkel eller overse meg. Nå har jeg ikke hatt kontakt med han hele jul eller nyttår og jeg sitter igjen med tom og vond følelse. Ikke får jeg beklaget meg heller, jeg sover lite og nå gruer jeg meg til å møte til studier. Tenker å slutte pga. han.  Noen som har noen råd der ute?

Endret av Oslokatta83
Ekstra detalj
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slå opp i dag!

Anonymkode: 3bd34...991

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Utdannelse er viktig. Ikke la en kjip fyr ødelegge fremtiden din. Så bra at du oppdaget denne siden av han før dere flyttet sammen og fikk barn. Og folk som vil ekskludere familien fra partnerens liv har ingenting i et forhold å gjøre!

Anonymkode: 8458a...6d2

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Slå opp. Han er slem og ikke bra for deg. Du skal ikke si unnskyld, men burde han. 

• Liker 7
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

7 år....hva i himmelens navn fikke deg til ikke gå etter 7 uker? 

Anonymkode: 0ba4c...869

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Utdannelse er viktig. Ikke la en kjip fyr ødelegge fremtiden din. Så bra at du oppdaget denne siden av han før dere flyttet sammen og fikk barn. Og folk som vil ekskludere familien fra partnerens liv har ingenting i et forhold å gjøre!

Han har tidligere fått bo hos meg gratis i lengre perioder da han ikke har funnet noe billig på leiemarkedet, moren hans gikk lei når han klengte seg på hennes lille leilighet når hun var syk. Jeg vet han er uvenn med sin far også. Han har fortalt mye om det. Men er det riktig å bli sint for at jeg drar i kirka en tur på julaften? Han sa først det var greit, men når han kom sent på kvelden med vilje var det ikke greit, og alt var min skyld. Påsto moren hans ikke ville ha med han å gjøre siden han kunne bo hos meg (uten å betale, selv når han bråker). Jeg har fått advarsel naboklager på han som besøkende, har bråket med naboene mine før. Han er 38

Skrevet
Oslokatta83 skrev (2 minutter siden):

Han har tidligere fått bo hos meg gratis i lengre perioder da han ikke har funnet noe billig på leiemarkedet, moren hans gikk lei når han klengte seg på hennes lille leilighet når hun var syk. Jeg vet han er uvenn med sin far også. Han har fortalt mye om det. Men er det riktig å bli sint for at jeg drar i kirka en tur på julaften? Han sa først det var greit, men når han kom sent på kvelden med vilje var det ikke greit, og alt var min skyld. Påsto moren hans ikke ville ha med han å gjøre siden han kunne bo hos meg (uten å betale, selv når han bråker). Jeg har fått advarsel naboklager på han som besøkende, har bråket med naboene mine før. Han er 38

Selvfølgelig er det ikke greit!

Gå, ser du ikke selv hvor slem og ufordragelig han er? Han blir uvenner med de fleste ser det ut som.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Les innleggene dine to-tre ganger. Hvilke råd ville du gitt dersom din beste venninne kom til deg og sa dette om sin kjæreste? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

7 år....hva i himmelens navn fikke deg til ikke gå etter 7 uker? 

Anonymkode: 0ba4c...869

Han var snill og sjarmerende i starten, vi møttes som naboer. Og etterhvert så fungerte vi også på lag økonomisk siden begge hadde dårlig råd.. men han har kun hatt kortvarige leieforhold så mye har handlet om å ha råd til å bo og ha det greit økonomisk etterpå. (Spanderte mat og diverse de perioder han bodde hos meg) men kollektiv er ikke holdbart for han heller så..

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres veldig usunt ut og jeg vil virkelig fraråde deg på det sterkeste å gå tilbake.

Anonymkode: e6c37...b31

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Les innleggene dine to-tre ganger. Hvilke råd ville du gitt dersom din beste venninne kom til deg og sa dette om sin kjæreste? 

Min beste veninne er heldig som har arvet leilighet så hun hadde økonomi til å kaste ut den voldelige eksmannen. Det handlet mye om å ha litt mer penger å klare seg på.  Kan hende jeg også må lete etter kollektiv, har ikke prøvd det før og vet ikke hvordan sånt er når man er 40. Hadde hjulpet litt økonomisk

AnonymBruker
Skrevet

Hva folk finner seg i… 

Anonymkode: 658df...f79

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er absolutt ikke normalt. Han kan ikke straffe deg for at han selv sliter med relasjoner og ikke har kontakt med familien. Ut fra det du skriver her kan jeg godt se for meg hvorfor.

Dette er ett usunt forhold som du skal være glad for å komme deg ut av. 

Anonymkode: 73ccc...30e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en farlig mann. Neste gang er det deg han utøver vold mot. Du trenger hjelp for å komme vekk fra han.

Anonymkode: b06c5...26d

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg er litt redd han kan bli stygg mot meg på skolen/ veien dit. Skrike til meg, true etter penger eller lure seg inn igjen. Jeg ringte et krisesenter i romjulen, men egentlig så tror jeg at jeg burde holdt meg mer opptatt med venner og ikke vert så mye alene hjemme for tiden. Grublet meg syk..

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Oslokatta83 skrev (23 minutter siden):

Det er ikke riktig å blu sint,  for at du drar i kirka med egen familie. Har det slått degcat det er en grunn for at hans familie tar avstand fra han.

Jeg tenker forøvrig at dette er en tulletråd

Anonymkode: aa686...186

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Sint og utagerende x-partner

Sånn, ordnet overskriften din.

Anonymkode: 561c9...7e9

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor skal du si at du beklager deg?

Skrevet

Jeg har sett hvor slem han kan være mot andre, mulig jeg har blitt skremt til å bli i forholdet og? Jeg har hatt mange lange pauser fra han, ble kanskje avhengige av hverandre økonomisk men det har vert veldig slitsomt til tider vondt og til tider godt. Men de utbruddene setter store sår på sjela/sinnet mitt. Jeg har mistet mye av det motet og selvtilliten jeg hadde tidligere. Og jeg har blitt isolert fra flere venner. Har vel hatt et slags dobbeltliv for jeg måtte dra ut alene for å hygge meg med egne venner. Jul og nyttår var ikke så lett. For mye par minnet meg på han, men glad jeg møtte noen gamle kjente jeg tørte å fortelle om den ekle opplevelsen til. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Oslokatta83 skrev (24 minutter siden):

Min beste veninne er heldig som har arvet leilighet så hun hadde økonomi til å kaste ut den voldelige eksmannen. Det handlet mye om å ha litt mer penger å klare seg på.  Kan hende jeg også må lete etter kollektiv, har ikke prøvd det før og vet ikke hvordan sånt er når man er 40. Hadde hjulpet litt økonomisk

Men du ville uansett gitt henne råd om å dra fra kjæresten?!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...