AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #1 Skrevet 4. januar 2024 Hei alle, håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg er egentlig lei meg. Jeg sliter litt psykisk, skal til psykolog, men trodde frem til nå at vi var lykkelig gift med barn. Sexlivet er kjempe bra! Vært sammen i 8 år. Så har det seg nå slik at jeg oppdaget at mannen min har hatt en " affære " på nett. Aldri møttes, hatt sex osv, han kjenner egt ikke denne kvinnen. Han har flere ganger sagt fra til henne at han er gift og har barn, og at hun må roe ned på flørtinga og at han vurderte å slette henne, men så har han samt skrevet til henne at han syns hun er vakker, sier de rette tingene, forstår han osv. Og hun flørter åpenbart med han, men han lar henne også holde på om du forstår. Tekster henne i smug, når jeg ikke er der, smiler av meldingene hennes osv. Hun har også invitert han på date, hjem til henne, på telttur, hyttetur osv og han har ALDRI sagt nei til det, men heller ikke ja...Han svarer som dette f.eks:"Vi får se m tiden hva jeg er komfortabel med". Når denne kvinnen spør om meg ( kona) sier han f.eks " du vet hvordan utenlandske kvinner er, mye sjalusi, så vi må holde det lowkey". Hvordan hadde dere reagert? Sagt? Tenkt? Følt? Han og hun vet ikke at jeg vet, men han vet at jeg har mistenkt noe. Han utelukkender og lyver om samtaler m henne, innrømmer at han har lagt til noen på snap, men sier selv han aldri har kontaktet personen osv. At han har randoms på snap han ikke har tatt kontakt med, det stemmer jo ikke Har lest hele samtale mellom dem desverre. Uansett kan noen komme med forslag, tanker, ord? Vet ikke selv hva jeg føler, men emosjonell utro er like mye fysisk utro i mine øyne...Føler meg lite elsket, verdsatt og respektert. Han ville jo ikke latt hun holde på slik hvis ikke, og så klart aldri lyvd til meg. Eller? Utrolig sårende💛 Anonymkode: 5d736...9ce 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #2 Skrevet 4. januar 2024 Hei alle, håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg er egentlig lei meg. Jeg sliter litt psykisk, skal til psykolog, men trodde frem til nå at vi var lykkelig gift med barn. Sexlivet er kjempe bra! Vært sammen i 8 år. Så har det seg nå slik at jeg oppdaget at mannen min har hatt en " affære " på nett. Aldri møttes, hatt sex osv, han kjenner egt ikke denne kvinnen. Han har flere ganger sagt fra til henne at han er gift og har barn, og at hun må roe ned på flørtinga og at han vurderte å slette henne, men så har han samt skrevet til henne at han syns hun er vakker, sier de rette tingene, forstår han osv. Og hun flørter åpenbart med han, men han lar henne også holde på om du forstår. Tekster henne i smug, når jeg ikke er der, smiler av meldingene hennes osv. Hun har også invitert han på date, hjem til henne, på telttur, hyttetur osv og han har ALDRI sagt nei til det, men heller ikke ja...Han svarer som dette f.eks:"Vi får se m tiden hva jeg er komfortabel med". Når denne kvinnen spør om meg ( kona) sier han f.eks " du vet hvordan utenlandske kvinner er, mye sjalusi, så vi må holde det lowkey". Hvordan hadde dere reagert? Sagt? Tenkt? Følt? Han og hun vet ikke at jeg vet, men han vet at jeg har mistenkt noe. Han utelukkender og lyver om samtaler m henne, innrømmer at han har lagt til noen på snap, men sier selv han aldri har kontaktet personen osv. At han har randoms på snap han ikke har tatt kontakt med, det stemmer jo ikke Har lest hele samtale mellom dem desverre. Uansett kan noen komme med forslag, tanker, ord? Vet ikke selv hva jeg føler, men emosjonell utro er like mye fysisk utro i mine øyne...Føler meg lite elsket, verdsatt og respektert. Han ville jo ikke latt hun holde på slik hvis ikke, og så klart aldri lyvd til meg. Eller? Utrolig sårende💛 Anonymkode: 4ca3e...33b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #3 Skrevet 4. januar 2024 Hadde dumpet ham på flekken. Han bedrar deg og har tydeligvis hverken respekt eller de rette følelsene for deg. Anonymkode: e61bd...f09 6 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #4 Skrevet 4. januar 2024 Han er en mann som hverken respekterer henne eller deg. Han er emosjonelt utro og han utnytter den andre kvinnen, som er oppriktig interessert i ham, for at han selv få oppmerksomhet, spenning og etterhvert sex/et forhold. Han planlegger utroskap. Han respekterer ikke deg, lyver til deg, planlegger utroskap mot deg. Han er minst like delaktig i den emosjonelle utroskapen som det den andre kvinnen er. Mest trolig har de også kontakt på annen måte (tlf), slik at han holder henne på gress, får henne til å håpe og tro at det er noe mer mellom dem, bare hun er tålmodig. Hun blir lurt av ham. Du blir lurt av ham. Jeg hadde gått, å være sammen med slike menn vil bare bryte deg ned. Anonymkode: 71508...ecf 4 2 6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #5 Skrevet 4. januar 2024 Han er utro og lyver. Anonymkode: b9b70...4c4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #6 Skrevet 4. januar 2024 I beste fall er han ute etter spenning og forteller seg selv at det han gjør ikke er "farlig" så lenge det "bare" er over nett. Jeg ville ikke godtatt det nei. Jeg tror ikke du "sliter psykisk" heller, jeg tror du er i et forhold som bryter deg ned. At han driver på slik er bare toppen av isfjellet. Hva annet gjør han egentlig? Gaslighter deg? Kaller deg stygge ting? Anonymkode: 94b39...de5 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #7 Skrevet 4. januar 2024 Jeg er helt enig med de andre her. Og jeg tenker også at du sliter psykisk fordi du er med en person som ikke er bra for deg, så de psykiske problemene skal du se forsvinner noen måneder etter at du har gått fra han. Erfaringsmessig nytter det ekstremt dårlig å konfrontere uten å gå/be ham flytte ut, for da opplever de ikke hard nok konsekvens. Da bedrer de seg for en liten stund, og så skjer det igjen... Og for hver gang blir det verre. Så jeg håper du klarer å se hvor forferdelig respektløst dette er, og at du fortjener ikke en brøkdel av slikt bak din rygg. Han lyver om det i tillegg, da er det virkelig lite håp akkurat nå. Og han er sikkert typen til å minimere det og gaslighte deg til å tro at det ikke er så ille? Hvis jeg var deg og kunne håndtert dette på nytt (jeg skulle så sårt ønske jeg kunne gått tilbake i tid), så ville jeg helt rolig forklart han at du ikke tolererer løgner, flørting og utroskap. Og bedt han flytte ut. Sagt så lite som mulig, og holde deg så rolig og nesten creepy selvsikker, og stå knallhardt på det. Si at han selv vet nøyaktig hvorfor hvis han begynner å kreve svar fra deg osv. Denne metoden vil gjøre flere ting for deg. Du vil føle en enorm kraft i deg selv, som om du tar tilbake kontrollen. Jeg har sett flere venninner gjøre dette, og fy søren så mye bedre de klarer seg i tiden etter. Det er et fantastisk selvtillitsboost i å se hvor sterk man kan være. Men det vil også være denne metoden som er best for å få han til å reflektere over egne handlinger og forhåpentligvis forbedre verdiene sine. Han må få et så stort sjokk for systemet at han tenker "åh faen hva har jeg gjort??!". Det vil han aldri få om du blir, for da ser han dine tårer og din sjalusi og han ser kaos. Det trigger nemlig ikke sympati og empati hos menn slik det gjør hos kvinner; de ønsker et fredelig hjem. Så da vil det at du er trist og lei deg gjøre at han bare trekker enda mer bort mot andre. Når du sørger for å ikke gi han noen tilgang til deg, vil han fundere som gal på hva du tenker, hva du føler, om du er helt ferdig med han eller om han har en sjans. Alle de fire jeg vet om som har prøvd den metoden (uansett hvor ødelagt de følte seg bak lukkede dører og rundt venninner), har fått mennene løpende etter dem villig til å gjøre hva som helst. Etter 3-6 mnd tok 3 av dem mennene sine tilbake og de har fått tilbake helt nye partnere, med vanvittig respekt og mer kjærlighet enn noensinne. Den fjerde opplevde at livet var så utrolig mye bedre og lettere som alenemor, så hun lot han aldri flytte inn igjen. Alle fire har fått verdens største glow up også forresteb. Jeg derimot.... Jeg ble. Jeg kjempa. Jeg prøvde å fikse. Og jeg ble mer og mer nedbrutt, nesten suicidal til slutt. Han fortsatte å lyve og flørte bak ryggeb på meg, null takknemlighet for at jeg ble og forsøkte å kjempe. Unner det ikke til min verste fiende. Håper jeg kan hjelpe andre til å velge det jeg burde ha valgt. Anonymkode: cc6d2...dd0 1 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #8 Skrevet 4. januar 2024 Jeg hadde ikke likt det, han er emosjonelt utro, kan virke som at han muligens blir fysisk etterhvert. Jeg ville snakket med han funnet ut om han vil forsette med deg og evt ta kontakt med en nøytral part som parterapaut. Anonymkode: cc108...934 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #9 Skrevet 4. januar 2024 Det nesten verste er jo måten han prater om deg på, ts. Han er utro men også snakker om deg på en dårlig måte. Anonymkode: b9b70...4c4 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #10 Skrevet 4. januar 2024 Hva med en ordentlig samtale med han om temaet? Anonymkode: 7b617...f87 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #11 Skrevet 4. januar 2024 Selvfølgelig er ikke dette ok oppførsel for en mann i et forhold. Anonymkode: ef804...071 1 1
Fru Uperfekt Skrevet 4. januar 2024 #12 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei alle, håper noen kan hjelpe meg litt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg er egentlig lei meg. Jeg sliter litt psykisk, skal til psykolog, men trodde frem til nå at vi var lykkelig gift med barn. Sexlivet er kjempe bra! Vært sammen i 8 år. Så har det seg nå slik at jeg oppdaget at mannen min har hatt en " affære " på nett. Aldri møttes, hatt sex osv, han kjenner egt ikke denne kvinnen. Han har flere ganger sagt fra til henne at han er gift og har barn, og at hun må roe ned på flørtinga og at han vurderte å slette henne, men så har han samt skrevet til henne at han syns hun er vakker, sier de rette tingene, forstår han osv. Og hun flørter åpenbart med han, men han lar henne også holde på om du forstår. Tekster henne i smug, når jeg ikke er der, smiler av meldingene hennes osv. Hun har også invitert han på date, hjem til henne, på telttur, hyttetur osv og han har ALDRI sagt nei til det, men heller ikke ja...Han svarer som dette f.eks:"Vi får se m tiden hva jeg er komfortabel med". Når denne kvinnen spør om meg ( kona) sier han f.eks " du vet hvordan utenlandske kvinner er, mye sjalusi, så vi må holde det lowkey". Hvordan hadde dere reagert? Sagt? Tenkt? Følt? Han og hun vet ikke at jeg vet, men han vet at jeg har mistenkt noe. Han utelukkender og lyver om samtaler m henne, innrømmer at han har lagt til noen på snap, men sier selv han aldri har kontaktet personen osv. At han har randoms på snap han ikke har tatt kontakt med, det stemmer jo ikke Har lest hele samtale mellom dem desverre. Uansett kan noen komme med forslag, tanker, ord? Vet ikke selv hva jeg føler, men emosjonell utro er like mye fysisk utro i mine øyne...Føler meg lite elsket, verdsatt og respektert. Han ville jo ikke latt hun holde på slik hvis ikke, og så klart aldri lyvd til meg. Eller? Utrolig sårende💛 Anonymkode: 5d736...9ce Han har jo oppfordret henne så... 1
Melus Skrevet 4. januar 2024 #13 Skrevet 4. januar 2024 Han er jo åpen for å treffe henne. Dette er utroskap i mine øyne! Føler med deg, ts. ❤️ 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #14 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): I beste fall er han ute etter spenning og forteller seg selv at det han gjør ikke er "farlig" så lenge det "bare" er over nett. Jeg ville ikke godtatt det nei. Jeg tror ikke du "sliter psykisk" heller, jeg tror du er i et forhold som bryter deg ned. At han driver på slik er bare toppen av isfjellet. Hva annet gjør han egentlig? Gaslighter deg? Kaller deg stygge ting? Anonymkode: 94b39...de5 Dette!! Har selv opplevd å være det jeg trodde var deprimert, men viste seg at det var mannen og forholdet som tok knekken på psyken! Anonymkode: 9bdf4...258 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #15 Skrevet 4. januar 2024 Melus skrev (3 timer siden): Han er jo åpen for å treffe henne. Dette er utroskap i mine øyne! Føler med deg, ts. ❤️ Tusen hjertelig takk for svar, akkurat det jeg også følte💜💙 Anonymkode: 4ca3e...33b 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #16 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette!! Har selv opplevd å være det jeg trodde var deprimert, men viste seg at det var mannen og forholdet som tok knekken på psyken! Anonymkode: 9bdf4...258 Jeg er veldig deprimert og skal til psykolog, men trodde til nå jeg levde i et godt og lykkelig forhold. Dette såret meg dypt Anonymkode: 4ca3e...33b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #17 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det nesten verste er jo måten han prater om deg på, ts. Han er utro men også snakker om deg på en dårlig måte. Anonymkode: b9b70...4c4 Ja, jeg vet. Jeg er kjempe skuffet og såret. Takk for svar. Trenger noen å prate med å få litt råd av💜💙 Anonymkode: 4ca3e...33b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #18 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva med en ordentlig samtale med han om temaet? Anonymkode: 7b617...f87 Jeg har tatt det opp med han, ikke akkurat henne, men at jeg mistenker noe. Han tar tlf m seg overalt, han tekster alltid noen i smug, han smiler når han tekster, går mye i forsvar når jeg spør han om ting m tlf, hvis noen tekster eller ringe meg så må han se...Han sa at han ikke prate med noen, og at jeg bare overdriver og er " paranoide ". Det verste er at jeg er deprimert, skal til psykolog, men virker nesten som at han skylder på meg? At siden jeg er psykisk syk så er dette ting jet innbiler meg?. Jeg har jo lest alt, men han nekter for å ha pratet med noen Anonymkode: 4ca3e...33b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #19 Skrevet 4. januar 2024 Fru Uperfekt skrev (3 timer siden): Han har jo oppfordret henne så... Ja ikke sant, akkurat det jeg også føler Anonymkode: 4ca3e...33b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2024 #20 Skrevet 4. januar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når denne kvinnen spør om meg ( kona) sier han f.eks " du vet hvordan utenlandske kvinner er, mye sjalusi, så vi må holde det lowkey Dette hadde gjort utslaget for meg. Han er ute etter en på si. Hadde bedt ham velge mellom meg og henne og så dratt. Om du er eller han er utenlandske eller ikke er irrelevant, du fortjener bedre. Anonymkode: ead3d...674 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå