Gå til innhold

Har du endret mening om Israel/Palestina siden oktober?

Chiyo

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Topsi said:

Jødehatet kom før Israel,  varer enda og har bare fått enda et mål, folk som hater jøder har nå fått et land å hate i tillegg. Og da ser man absurde ting som at en norsk jødisk lærer får beskjed om at Allahs hær kommer og tar henne (var på dagsrevyen). Virkelig israelkritikk det

Slikt er selvfølgelig helt forferdelig, det skjønner vi alle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Julebrunost said:

Hva nøyaktig er så galt med MIFF? Det står for «Med Israel for fred».  Dere snakker så voldsomt om hvor forferdelige de er, men jeg må si, som jeg har nevnt før, at jeg ikke har fått en eneste  kilde som viser dette. 

Det ble framsatt påstander om at enkelte medlemmer i styret i miff var kristensionist, eller hva det var igjen.

Alt dem ville, var å ha endtiden til å komme osv.

Men bevis på den påstanden uteble gitt.

Endret av Duraton
Skriveleif
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ichiko Hva var det du lurte på igjen, du mente jeg ikke svarte godt nok på din Times of Israel-artikkel om israelske sivile som blokkerer nødhjelp inn til Gaza?
Slik jeg ser det er dette en hevn fra disse israelske sivile som savner sine 136 gisler som befinner seg i helvetet inne på Gaza. Det å tvinge palestinske barn til å sulte ihjel fordi det er noe over hundre israelere inne på Gaza er ene og alene slemt. Hvordan tenker de at de skal kvalitetssikre at akkurat den og den israeler får sine medisiner da? Holder å si at jaaada, det skal vi sørge for? Hvor reelt er det at dette skjer, og hva føler disse folka at de oppnår? 
Israelske barn er ikke mere verdt enn palestinske, vet jeg får motstand på det her nå men det får gå. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (1 minutt siden):

@Ichiko Hva var det du lurte på igjen, du mente jeg ikke svarte godt nok på din Times of Israel-artikkel om israelske sivile som blokkerer nødhjelp inn til Gaza?
Slik jeg ser det er dette en hevn fra disse israelske sivile som savner sine 136 gisler som befinner seg i helvetet inne på Gaza. Det å tvinge palestinske barn til å sulte ihjel fordi det er noe over hundre israelere inne på Gaza er ene og alene slemt. Hvordan tenker de at de skal kvalitetssikre at akkurat den og den israeler får sine medisiner da? Holder å si at jaaada, det skal vi sørge for? Hvor reelt er det at dette skjer, og hva føler disse folka at de oppnår? 
Israelske barn er ikke mere verdt enn palestinske, vet jeg får motstand på det her nå men det får gå. 

Hva tenker du om påstandene som nå har kommet frem, at Hamas har stelt all nødhjelpen i det siste mens de sivile sulter ihjel?

Endret av Topsi
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å stole fullt og helt på nyheter fra et krigsområdet. Det er nesten umulig å vite om rapporterte enkelthendelser er korrekte. Begge sider driver propagandakrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (5 minutter siden):

Hva nøyaktig er så galt med MIFF? Det står for «Med Israel for fred».  Dere snakker så voldsomt om hvor forferdelige de er, men jeg må si, som jeg har nevnt før, at jeg ikke har fått en eneste  kilde som viser dette. 

Har ikke sett at noen har skrevet at de er så forferdelige? At de er ekstreme kristne som tror på profetien om at messias skal komme tilbake, og at Israel skal være den som starter messias tilbakekomst  basert på krig, er bare rart. Særlig med tanke på at jødene ikke tror på det samme som de. De tror ikke på  at jesus var messias eller guds sønn? Så det er noen logiske brister der. I tillegg så er islam en konkurrerende religion, og de kristne taper terreng. Da er det viktig å mobilisere. 

Endret av caremore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Topsi said:

Det er rart det der, alle tar tallene fra Hamas helsedepartementet som sannheten, tilogmed sykehusbombingen først, men med en gang noe støtter Israels versjon av noe, da er det plutselig veldig vanskelig å akseptere.

Hadde enkelte vært for sivile pal-arabere, så hadde dem vært sinte på at khamas drev og tok nødhjelp.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du om påstandene som nå har kommet frem, at Hamas har stelt all nødhjelpen i det siste mens de sivile sulter ihjel?

Det har jeg ikke tenkt på ennå, for det har jeg ikke lest. Avventer kilder på at Hamas har stjålet ALL nødhjelpen «i det siste». Skal mene noe om det, når jeg har lest det. 
I mellomtiden diskuterer vi her nå israelske sivile som blokkerer nødhjelp inn til Gaza. Hva tenker du om dét? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (Akkurat nå):

Det har jeg ikke tenkt på ennå, for det har jeg ikke lest. Avventer kilder på at Hamas har stjålet ALL nødhjelpen «i det siste». Skal mene noe om det, når jeg har lest det. 
I mellomtiden diskuterer vi her nå israelske sivile som blokkerer nødhjelp inn til Gaza. Hva tenker du om dét? 

Det har jeg svart på flere ganger allerede

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (1 minutt siden):

fra desember,.tøff kvinne det der

Denne blokaden var vel ikke desember? Og ja, hun er tøff. Hun som støtter Sharia. 

Endret av caremore
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (3 minutter siden):

Denne blokaden var vel ikke desember? 

Det denne videoen viser er at dette har Hamas holdt på med lenge, minst fra desember. De har kanskje ikke tatt alt, men de har tatt mat ut av munnen på sultende palestinske barn

Blokaden har vart lebge, men det har jo hele tiden, med unntak av de første ukene, hele tiden kommet inn noe

Det siste du la til er bare en avsporing av det jeg skrev.

Endret av Topsi
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (4 minutter siden):

Det har jeg svart på flere ganger allerede

Ok, men hvorfor må jeg svare på «hva jeg tenker» om noe som vi ikke diskuterer da? 
Men uansett, er det dette som er kilden din på at Hamas har stjålet all nødhjelp i Gaza i det siste? 
https://miff.no/hamas/2023/10/17sier-hamas-stjal-nodhjelp-fra-sivile.htm

Det er fra oktober, så er vel ikke i det siste sånn sett. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, rebella81 said:

Ok, men hvorfor må jeg svare på «hva jeg tenker» om noe som vi ikke diskuterer da? 
Men uansett, er det dette som er kilden din på at Hamas har stjålet all nødhjelp i Gaza i det siste? 

Her er desember.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12859061/Hamas-killers-carrying-children-using-literal-human-shields-gun-battles-stealing-aid.html

og intervjuet med med sivile skjedde også i desember.

Blir du ikke sint over hvordan khamas har behandlet sivile i gaza stripen?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (Akkurat nå):

Her er desember.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-12859061/Hamas-killers-carrying-children-using-literal-human-shields-gun-battles-stealing-aid.html

og intervjuet med med sivile skjedde også i desember.

Blir du ikke sint over hvordan khamas har behandlet sivile i gaza stripen?

👏 Måtte de sivile vende seg til IDF og avsløre hvor rottene av noen Khamas-krigere gjemmer seg!

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (7 minutter siden):

Ja, kjent retorikk det der. Det er derfor det ble stoppet støtte til UNWRA også, var ikke noe snakk om hva det ville føre til av konsekvenser for  gislene på Gaza. Det handler om å sulte ut folk på Gaza. 

Endret av caremore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

rebella81 skrev (3 minutter siden):

Nei, andre har lagt ut kilder,  selv nettopp ut en video..spørsmålet er jo, hvis det er så viktig med sultende palestinske barn,.som det selvsagt er. Så er det da kanskje aller mest viktig å fordømme Hamas for å stjele maten, både fordi det er forkastelig, men fordi det kan hindre at mer kommer inn

Hva er verst? At noen demonstrerer mot nødhjelp uten å klare å stoppe hjelpen,  eller at terrorister stjeler maten tiltenkt sultende barn?

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (2 minutter siden):

Nei, andre har lagt ut kilder,  selv nettopp ut en video..spørsmålet er jo, hvis det er så viktig med sultende palestinske barn,.som det selvsagt er. Så er det da kanskje aller mest viktig å fordømme Hamas for å stjele maten, både fordi det er forkastelig, men fordi det kan hindre at mer kommer inn

Hva er verst? At noen demonstrerer mot nødhjelp uten å klare å stoppe hjelpen,  eller at terrorister stjeler maten tiltenkt sultende barn?

Dette!👆🏼👏

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at denne krigen er verst jeg da. Ingen krig, ingen nødhjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (4 minutter siden):

Jeg mener at denne krigen er verst jeg da. Ingen krig, ingen nødhjelp. 

Ja. Men når en terrorgruppe styrer et territorie må de bort. Man gjorde det i raqqa og mosul også, uten det ville aldri yazidier og Shia eller kristne eller sekulære leve trygt. Noen ganger er krig nødvendig

Endret av Topsi
  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...