Gå til innhold

Har du endret mening om Israel/Palestina siden oktober?

Chiyo

Anbefalte innlegg

Gjest Lurven
Stonegiant skrev (4 minutter siden):

De er så glade i å forsvare seg at de trenger mer land å forsvare.

Det kan jo være for å fjerne trusselen fra nettopp det området, slik som tilfellet var bl.a med golanhøyden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stonegiant skrev (5 minutter siden):

De er så glade i å forsvare seg at de trenger mer land å forsvare.

Har du hørt om land erobret i selvforsvar? De ble angrepet, og vant. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (1 minutt siden):

Jeg bruker å se Dagsrevyen, der har flere israelere vært intervjuet om at de er imot denne krigføringen. Mulig det er bare 3-4 stk som er det mens resten applauderer full krigføring, bombing og bakkeinvasjon med voldsomme tapstall for palestinerne, hva vet vel jeg, men jeg velger å ha tro på israelere sin humanitet oppi dette helvete vi ser nå. 

Se der ja. 3-4 stk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Atheena said:

De er mer voldelige og bruker primitive lover og ekstreme religiøse regler og kan bli potensielle terrorister. De er dermed noen man ikke har empati med for Israelere er likere oss. 

dine egne ord....

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubiquiti skrev (26 minutter siden):

Dette er ikke "flaut". Dette er  kriminelle ekstremister som ser ut til å være en trussel mot frie mennesker i Norge.

Dette er en hatgruppe som skal etterforskes av PST og deretter renskes fra Facebook.

Tenker du på SIAN, MIFF og rights? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Atheena said:

Bare for å ha det på det tørre. Mener du da at hvis man støtter palestinere så støtter man indirekte det du skriver ovenfor her?

La meg svare med et annet spørsmål ... Hvorfor støtter du folk når du vet at 84% syns det er ok å steine folk i tilfelle utroskap ? fordi jeg forstår ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurven skrev (7 minutter siden):

Det kan jo være for å fjerne trusselen fra nettopp det området, slik som tilfellet var bl.a med golanhøyden

Golanhøyden? Der hvor terroraksjon i moskeen utført av en jødisk høyre ekstrem stoppet hele fredsprosessen permanent? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (1 minutt siden):

Du vet at blant demonstrantene er pårørende av gislene, og at deres krav var at om humanitær hjelp skulle sendes inn til Gaza måtte også deres familiemedlemmer i fangenskap få humanitær hjelp, sånn som medisiner?

https://www.timesofisrael.com/hostages-families-try-to-block-humanitarian-aid-from-entering-gaza/

Hvordan tenker du det går med de små uskyldige israelske barn blant gislene? Får de eller andre gisler det de trenger? Hva med de døde gislene, hvem hindret deres overlevelse?

Stemmer det, jeg har ikke lest denne Times of Israel- artikkelen nei. Hvordan hjelper det de israelske gislene at uante mengder palestinske sivile skal sulte ihjel egentlig? Sånn generelt synes jeg ikke mer synd på et uskyldig israelsk barn enn uskyldig palestinsk barn nei. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, caremore said:

Tenker du på SIAN, MIFF og rights? 

Har du kildene til at de ovennevnte oppretter lister over palestina-sympatisører?

• Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ichiko skrev (10 minutter siden):

Du vet at blant demonstrantene er pårørende av gislene, og at deres krav var at om humanitær hjelp skulle sendes inn til Gaza måtte også deres familiemedlemmer i fangenskap få humanitær hjelp, sånn som medisiner?

https://www.timesofisrael.com/hostages-families-try-to-block-humanitarian-aid-from-entering-gaza/

Hvordan tenker du det går med de små uskyldige israelske barn blant gislene? Får de eller andre gisler det de trenger? Hva med de døde gislene, hvem hindret deres overlevelse?

Så hvordan skal det gå med deres pårørende og andre gisler når de prøver å stoppe forsyninger?  Tenker da på de demonstrantene som ikke er pårørende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Atheena said:

Er det noen som støtter Hamas her inne?

Hva er hensikten med disse sharia-innleggene?

Hva ønsker man å oppnå med å skrive at palestinere flest støtter disse lovene? Jeg tolker det som at det er et argument for at det ikke er så farlig med de. De er onde mennesker så de fortjener ikke empati. Tar jeg feil? 

Men det er ikke noe jeg har oppfunnet. Det er fakta at de fleste støtter sharia i Palestina :
Favor or oppose making sharia the law of the land : palestina : favor 89%

https://www.pewresearch.org/religion/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kildene til at de ovennevnte oppretter lister over palestina-sympatisører?

Når retorikken draes så langt at det går over til latterligheter, besvares det på samme måte. Tenker da på den kommentaren jeg besvarte. 

Endret av caremore
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
caremore skrev (1 minutt siden):

Golanhøyden? Der hvor terroraksjon i moskeen utført av en jødisk høyre ekstrem stoppet hele fredsprosessen permanent? 

Har ikke hørt om det , men poenget mitt var uansett at Golanhøyden er strategisk viktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (3 minutter siden):

Men det er ikke noe jeg har oppfunnet. Det er fakta at de fleste støtter sharia i Palestina :

https://www.pewresearch.org/religion/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-beliefs-about-sharia/

Skal man drepe kvinner og barn som ikke har noe valg enn å leve under dette? Fordi de visstnok «støtter» dette? Hvilken logikk er dette?  Og hva slags fanatisk logikk ligger bak at at hvis man sympatiserer med menneskene på Gaza så støtter man også Sharia? 

Endret av caremore
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lurven
caremore skrev (1 minutt siden):

Skal man drepe kvinner og barn som ikke har noe valg enn å leve under dette? Fordi de visstnok «støtter» dette? Hvilken logikk er dette? 

Intensjonen er ikke å drepe kvinner og barn, men hvordan skal man unngå at sivile dør i et så tett befolket område?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (4 minutter siden):

Har ikke hørt om det , men poenget mitt var uansett at Golanhøyden er strategisk viktig

Den ser jeg. Den er så strategisk viktig at Israels venner til og med skrev at IS hadde strategisk valgt seg Golan høyden som mål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, NatNat said:

Å synes synd på noen som trur på Sharia er ikke det samme som å støtte Sharia.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, rebella81 said:

Stemmer det, jeg har ikke lest denne Times of Israel- artikkelen nei. Hvordan hjelper det de israelske gislene at uante mengder palestinske sivile skal sulte ihjel egentlig? Sånn generelt synes jeg ikke mer synd på et uskyldig israelsk barn enn uskyldig palestinsk barn nei. 

Du svarer ikke på det jeg spør om.

10 minutter siden, caremore said:

Så hvordan skal det gå med deres pårørende og andre gisler når de prøver å stoppe forsyninger?  Tenker da på de demonstrantene som ikke er pårørende. 

Svarer ikke her heller; men: hensikten var å stille krav til levering av hjelp: skal Israel sende inn hjelp må også gislene sikres hjelp.

9 minutter siden, caremore said:

Når retorikken draes så langt at det går over til latterligheter, besvares det på samme måte. Tenker da på den kommentaren jeg besvarte. 

Min kommentar, der jeg poster link til en skjermdump fra en FB-gruppe og spør hva som er hensikten med å opprette lister over folk, er altså "latterligheter"?

Endret av Ichiko
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rebella81 skrev (38 minutter siden):

Dette er jo selvfølgelig en krig om landområder. Er jo lenge siden noen gikk på agnet om at dette er en krig om eksistens for Israel sin del, mot den farlige fienden Palestina. Israel skyter spurv med kanoner. De er jo overlegne i alt og kan utradere Palestina på en kvart formiddag om de vil. 

Ja, det er erobring av landområder. De bomber seg til «fred».

Endret av caremore
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer ikke på det jeg spør om.

Ikke her heller; men: hensikten var å stille krav til levering av hjelp: skal Israel sende inn hjelp må også gislene sikres hjelp.

Min kommentar, der jeg poster link til en skjermdump fra en FB-gruppe og spør hva som er hensikten med å opprette lister over folk, er altså "latterligheter"?

Nei, overhodet ikke. Det var kommentaren om at de på FB gruppa var kriminelle og at PST visstnok er ute etter de. Innlegget er rapportert så klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...