OmegaAlfa Skrevet 19. februar #681 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (1 minutt siden): Kan du gi noe mer kontekst og substans? Israel har blokkert Gaza siden 2007. Betyr det at de har vært i krig med dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #682 Del Skrevet 19. februar 6 minutter siden, OmegaAlfa said: Israel har blokkert Gaza siden 2007. Betyr det at de har vært i krig med dem? Hvis du har tenkt å sammenligne det med hvordan 6 dagers krigen startet, så er det gaza som da er i krig med israel. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #683 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (1 minutt siden): Hvis du har tenkt å sammenligne det med hvordan 6 dagers krigen startet, så er det gaza som da er i krig med israel. Vil du ikke svare på spørsmålet? Har Israel vært i krig med Gaza siden 2007 eller ikke? Det er et ganske enkelt ja/nei spørsmål. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #684 Del Skrevet 19. februar 2 minutter siden, OmegaAlfa said: Vil du ikke svare på spørsmålet? Har Israel vært i krig med Gaza siden 2007 eller ikke? Det er et ganske enkelt ja/nei spørsmål. Da har jeg misforstått. Trodde du prøvde å sette likheter mellom blokaden ifra egypt og blokaden ifra israel. Jeg vil si at krigshandlingene ifra khamas og de andre islamistiske terroristgruppene startet før 2007. Det er en grunn til at israel bygde en mur for å holde selvmordsbombere og angrep ute av israel sitt område. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #685 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (1 minutt siden): Da har jeg misforstått. Trodde du prøvde å sette likheter mellom blokaden ifra egypt og blokaden ifra israel. Jeg vil si at krigshandlingene ifra khamas og de andre islamistiske terroristgruppene startet før 2007. Det er en grunn til at israel bygde en mur for å holde selvmordsbombere og angrep ute av israel sitt område. Har ikke dette vært nettopp det, terrorhandlinger, ikke en fullskala krig? Eller mener du da at Israel har vært i krig med Gaza lenger enn siden 2007? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #686 Del Skrevet 19. februar Just now, OmegaAlfa said: Har ikke dette vært nettopp det, terrorhandlinger, ikke en fullskala krig? Eller mener du da at Israel har vært i krig med Gaza lenger enn siden 2007? Er ikke terrorhandlinger en deklarasjon av krig? Da twin towers ble rasert, så gikk jo amerikanerne til krig over en terrorhandling. Så man kan jo si at helt ifra det første terrorangrepet ifra islamistene, så har det vært krig. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #687 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (1 minutt siden): Er ikke terrorhandlinger en deklarasjon av krig? Da twin towers ble rasert, så gikk jo amerikanerne til krig over en terrorhandling. Så man kan jo si at helt ifra det første terrorangrepet ifra islamistene, så har det vært krig. Ok, når mener du da krigen mellom Gaza og Israel startet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #688 Del Skrevet 19. februar Just now, OmegaAlfa said: Ok, når mener du da krigen mellom Gaza og Israel startet? Første våpenhvile mellom khamas og israel var i 2003, så rundt der. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #689 Del Skrevet 19. februar OmegaAlfa skrev (Akkurat nå): Ok, når mener du da krigen mellom Gaza og Israel startet? Forstår ikke hva det er du prøver på her? @Duratonsvarte på det vi snakket om tidligere i tråden, at Israel aldri har startet en krig, utenom kanskje 6-dagerskrigen, der strides de lærde. Tror du bør lese tråden litt bedre. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #690 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (4 minutter siden): Første våpenhvile mellom khamas og israel var i 2003, så rundt der. Ok, så det er altså ditt syn, at Israel og Gaza har vært i krig siden 2003? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #691 Del Skrevet 19. februar Julebrunost skrev (7 minutter siden): Forstår ikke hva det er du prøver på her? @Duratonsvarte på det vi snakket om tidligere i tråden, at Israel aldri har startet en krig, utenom kanskje 6-dagerskrigen, der strides de lærde. Tror du bør lese tråden litt bedre. Jeg prøver bare å kartlegge @Duraton sin mening, men det er lettere sagt enn gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 19. februar #692 Del Skrevet 19. februar OmegaAlfa skrev (23 minutter siden): Jeg prøver bare å kartlegge @Duraton sin mening, men det er lettere sagt enn gjort. Har diskutert noen hundre sider om dette siden i høst, og må si meg uenig der. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #693 Del Skrevet 19. februar (endret) 52 minutter siden, OmegaAlfa said: Ok, så det er altså ditt syn, at Israel og Gaza har vært i krig siden 2003? Nei. khamas og israel kan sies å ha vært i krig siden rundt 2003. Aunt Edit: Er du muligens av den oppfatning av at khamas=gaza? Endret 19. februar av Duraton 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #694 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (2 minutter siden): Nei. khamas og israel kan sies å ha vært i krig siden rundt 2003. Ok, hvor lenge kan Israel og Gaza sies å ha vært i krig, i følge ditt syn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #695 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (5 minutter siden): Aunt Edit: Er du muligens av den oppfatning av at khamas=gaza? Jeg har spurt om Gaza snart 5 ganger. Du begynte å snakke om Hamas. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #696 Del Skrevet 19. februar 1 minutt siden, OmegaAlfa said: Ok, hvor lenge kan Israel og Gaza sies å ha vært i krig, i følge ditt syn? Er du av den oppfatning av at khamas=gaza? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #697 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (Akkurat nå): Er du av den oppfatning av at khamas=gaza? Nei. (Ser du hvor enkelt det var å svare på et enkelt ja/nei spørsmål?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #698 Del Skrevet 19. februar (endret) 1 minutt siden, OmegaAlfa said: Nei. (Ser du hvor enkelt det var å svare på et enkelt ja/nei spørsmål?) Da vet du vel at israel ikke er i krig mot gaza, men mot khamas (og andre islamistiske terrorgrupper). Endret 19. februar av Duraton 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OmegaAlfa Skrevet 19. februar #699 Del Skrevet 19. februar Duraton skrev (Akkurat nå): Da vet du vel at israel ikke er i krig mot gaza, men mot khamas (og andre islamistiske terrorgrupper). Jeg vet hva jeg selv mener. Problemet her er at du aldri klarer å si hva du mener. Mener du altså at Israel ikke har vært i krig med Gaza siden 2007? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 19. februar #700 Del Skrevet 19. februar Just now, OmegaAlfa said: Jeg vet hva jeg selv mener. Problemet her er at du aldri klarer å si hva du mener. Mener du altså at Israel ikke har vært i krig med Gaza siden 2007? Israel har såvidt jeg vet, aldri vært i krig med gaza stripen. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå